Minulle tarjottiin haulikkoa jonka väitettiin olevan merkiltään Valmet ja myös aseenkantoluvassa mekkinä on Valmet, mutta ase on rinnakkaispiippuinen, 16-kaliberinen ja englantilaisella perällä.
Voikohan tällaista rautaa ollakaan. Olen nähnyt vasta kuvan siitä, mutta Valmetin perinteisiä tunnusmerkkejä siinä ei näy. Kannattaakohan ajaa 100 kilsaa katsomaan??
Ihmerauta
7
1846
Vastaukset
- kunakkaruna
Valmetti ei kyllä ole rinnakkaispiippuisia koskaan tehnyt. Tikka (tai Tikkakoski) sen sijaan on (mm. Tikka SS12). Oma veikkaukseni on, että jos ase on vanha ja monta kertaa omistajaa vaihtanut, niin jossain vaiheessa jonkun pitäjän vallesmannilla asioidessa on pikkuisen mennyt asemerkit sekaisin. Ei mitenkään outoa vuosikymmeniä vanhoissa haulikoissa. Luultavasti ase oikeasti on toisen suomalaisen asevalmistajan, elikkä Tikan tekemä. Voi tosin olla mikä tahansa muukin takavuosien suosittu merkki, kuten "tähti", Monte Carlo, Sauer, yms.
Jos ase on hyväkuntoinen ja kohtuuhintainen ja sinulla sille käyttöä löytyy, niin en näe mitään syytä olla hankkimatta sitä. - 100km.
Jospa kyseessä on jokin prototyyppi? Jos näin on, niin hae heti pois kuleksimasta. Hyvällä tuurilla voit saada aseen jollaista ei muilla ole.
- arvolataus
Joopajoo, niin siinä kävi että myyjä oli näyttänny ihmerautaa jollekin asiantuntijalle ja tuomio oli että Tähti mikä Tähti. Joku vallesmanni on tosiaan sohloa näkemättä kirjannu merkiksi Valmet.
Tuon aseen tulevaisuus on melko ruosteisen tuntuinen, mutta voihan joku noitakin keräillä.... - Anonyymi
Tikka SS12 on italialaisen Fabarmin 1990 luvulla valmistama rinnakkaispiippuinen haulikko.
- Anonyymi
Perillä odottaa ukko hauliikon kanssa ja sää lähret sieltä trattoorilla poies. Valmetistaa han mää puhuin xd
- Anonyymi
Siellä ketään enää odota yhdentoista vuoden jälkeen. Miksi kaivoit vanhan jutun esiin, kun sulla ei ollut siihen mitään asiaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä ketään enää odota yhdentoista vuoden jälkeen. Miksi kaivoit vanhan jutun esiin, kun sulla ei ollut siihen mitään asiaa?
gai mää oon sitte hullu.. itse kysyn miksi se esitettiin minulle ei nimittäin tarvinnut gaiwell wellla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa1245151Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu1754892"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste673346Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa1072956Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan242262Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua2361702Toivottavasti odotat minua
Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.771241- 981226
Huomenta naiselle
Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.69921Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä
Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.95879