Safarin osoiterivi

Äimän käkenä

Mihin hemmettiin Safarista katosi osoiterivi? Mistä sen saa takaisin?

Toinen kysymys koskee Firefox-selainta. Koneeni (Mac Book Pro) herjaa, että minulla ei muka ole oikeuksia päivittää Firefoxia, vaan lupa pitäisi kysyä järjestelmänvalvojalta (joka siis itse olen ja jona olen itse kirjautunut sisään).

Luulen, että tämä Mac ei vain hyväksy muita selaimia, ei ainakaan Firefoxia, siksi kone venkoilee.

2 kysymystä siis:

1. Mistä Safarin kadonneen osoiterivin saa päälle?
2. Miksi Firefoxia ei voi päivittää, eikä asentaa Dokkiin lopullisesti, vaan se on aina hävinnyt sieltä kun uudelleen avaan koneen.

5

1282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

      Tietokonetta käytettäessä on kovasti helpompaa jos osaa lukea. Esim. tässä tapauksessa Safarin Näytä-valikko ja mitä valikkokäskyjä siellä nyt oliskaan. Siellä on muuten ihan ekana sellainen, joka tähän vaikuttaa. Huoh.

      Tohon toiseen, syy lienee siinä, että et ole asentanut sitä Firefoxia, ladannut asennuspaketin kyllä ja avannut sen. Avaa Finderissa tämä asennuspaketin luoma virtuaalilevyke, siellä taitaa olla ihan asennusohje: vedä ja pudota Firefox kuvake Ohjelmat kansioon.

      Tutustu Hopeisen Omenan ohjeeseen:
      http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=49&t=79300

      Ja vielä, luulo ei ole tiedon väärti. Esim. mulla on Safarin lisäksi tässä koneessa Firefox, Camino, Opera, Omniweb, Chrome. Eikä venkoile yhtään.

      • Mac Plus 86

        mutta tyypilliseen uskovaistyyliin, hyökkäät käyttäjää vastaan. Huoh, ja Steve Jobsin siunausta Sinullekin.

        Et siis osaa antaa mitään ohjeita? Kertoa kysyjälle, mitä hänen pitäisi tehdä? Paukuttelet henkseleitäsi ja kutsut helluntaiseurakuntasi kokoukseen! Kukaan tervejärkinen ihminen ei halua olla missään tekemisissä Hopeisen Omenan kanssa!

        Jep. En minä ollut ensimmäinen Mac-käyttäjä Suomessa, koska 1984-mallilla ei tehnyt mitään hyödyllistä. Ostin eka (first) Macintoshini vasta ensimmäisestä Suomeen tulleesta Plus-mallin erästä. Taisin saada sen helmikuussa 1986.


      • Mäkkitupalainen
        Mac Plus 86 kirjoitti:

        mutta tyypilliseen uskovaistyyliin, hyökkäät käyttäjää vastaan. Huoh, ja Steve Jobsin siunausta Sinullekin.

        Et siis osaa antaa mitään ohjeita? Kertoa kysyjälle, mitä hänen pitäisi tehdä? Paukuttelet henkseleitäsi ja kutsut helluntaiseurakuntasi kokoukseen! Kukaan tervejärkinen ihminen ei halua olla missään tekemisissä Hopeisen Omenan kanssa!

        Jep. En minä ollut ensimmäinen Mac-käyttäjä Suomessa, koska 1984-mallilla ei tehnyt mitään hyödyllistä. Ostin eka (first) Macintoshini vasta ensimmäisestä Suomeen tulleesta Plus-mallin erästä. Taisin saada sen helmikuussa 1986.

        Heti alussa viitataan Näytä-valikon ensimmäiseen komentoon ja sitten kerrotaan, mistä löytyy kunnolliset asennusohjeet, vaikka ohjelmakansioon hinaamisesta tuo asennusnimitys kuulostaakin turhan juhlalliselta…
        Vastaus ei sentään oleta kysyjän olevan täysi ääliö‚ vai sitäkö haluat?
        Joten herjasi eivät osu maaliin alkuunkaan… Vai mikä oli tarkoituksesi?


      • Mac Plus 86
        Mäkkitupalainen kirjoitti:

        Heti alussa viitataan Näytä-valikon ensimmäiseen komentoon ja sitten kerrotaan, mistä löytyy kunnolliset asennusohjeet, vaikka ohjelmakansioon hinaamisesta tuo asennusnimitys kuulostaakin turhan juhlalliselta…
        Vastaus ei sentään oleta kysyjän olevan täysi ääliö‚ vai sitäkö haluat?
        Joten herjasi eivät osu maaliin alkuunkaan… Vai mikä oli tarkoituksesi?

        Kas: joko pastori Ruutikallion piti lähettää toinenkin tosiuskovainen?

        On se tietysti hienoa, että te pojut alatte osata, mutta non sequitur, että muita pitäisi huohhata ja vaatia lukemaan, kun itse olette sillä tasolla, että äiskä sekä kirjoittaa puolestanne että pyyhkii perseenne.

        Jos ette osaa olla asiallisia, palatkaa toki sinne Hopeisen Omenan yhteisrunkkauspalstalle palvomaan Jobsia ja Ruuditonkalloa.

        Me aikuiset jatkamme sitten täällä, jos sopii.


      • Mäkkitupalainen
        Mac Plus 86 kirjoitti:

        Kas: joko pastori Ruutikallion piti lähettää toinenkin tosiuskovainen?

        On se tietysti hienoa, että te pojut alatte osata, mutta non sequitur, että muita pitäisi huohhata ja vaatia lukemaan, kun itse olette sillä tasolla, että äiskä sekä kirjoittaa puolestanne että pyyhkii perseenne.

        Jos ette osaa olla asiallisia, palatkaa toki sinne Hopeisen Omenan yhteisrunkkauspalstalle palvomaan Jobsia ja Ruuditonkalloa.

        Me aikuiset jatkamme sitten täällä, jos sopii.

        Oletkohan ihan varma, että kirjoittamasi oli tasapainoisen, häiriintymättömän aikuisen tekstiä?

        Tuo pojuttelukaan ei taida olla ihan asiallista, koska 'äiskä' kuoli 1948, eikä hän siis ole viime aikoina kirjoitellut eikä 'persettäkään pyyhkinyt' puolestani…

        Tämähän ei nyt kuulu ollenkaan ryhmän aihepiiriin, mutta itsehän aloitit sekoilun :-(
        Ja jotenkin hourailusi vaatii oikaisua, ettei lukijoille jää väärä mielikuva.
        Toivottavasti tämä riittää ja palataan asialliseen ja aikuismaiseen ajatustenvaihtoon.
        PS. Minä aloitin 'FatMac'ista…
        PPS. Eikä tässä säikeessä näy vielä ainuttakaan RepeRuutikallon viestiä…!? Enkä minä ole rekisteröitynyt Hopeiseen Omenaan…


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      191
      4055
    2. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      194
      2891
    3. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      58
      1756
    4. Kuvaile omaa ulkonäköäsi

      Niin kaivattusi voi bongata sinut täältä.
      Ikävä
      119
      1736
    5. Pakettiauton kuljettaja tappoi

      Kuljettajan nimi joka tappoi 2 ihmistä.
      Leppävirta
      13
      1568
    6. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      70
      1440
    7. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      423
      1367
    8. Mikä on sinun ja rakkaasi ikäero?

      Kirjoita, jos rakkaasi on nuorempi/vanhempi 🥰
      Ikävä
      94
      1339
    9. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      63
      1320
    10. Mies minkälaisista naisista yleensä

      Tykkäät? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
      Ikävä
      75
      1257
    Aihe