Koirakouluttaja

pelastus koiralle

Tietääkö kukaan onko Kokkolassa tai lähikunnissa koirakouluttajaa joka erikoistunut ongelmakoiriin ? Olen yrittänyt etsiä netistä huonoin tuloksin, etelä suomesta kyllä löytyy vaikka kuinka monta mutta ei täältäpäin.

15

3753

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tzemiä
    • ,.,..,.,,.

Periaatteessa koiraa pystyy kouluttamaan itsekin riippuen vähän siitä, minkätyyppisestä ongelmasta on kysymys.

• tiedoista

Meidän keinot alkaa olla lopussa, koira on vasta 3v eikä haluttais sitä lopettaa ja siks olis kiva viedä se jollekkin joka osaa hommansa ja tietää onko koira vielä koulutettavissa vai onko tosiaan lopettaminen ainoa keino.
        Jotain koiralle on tehty edellisessä perheessä kun on tuollainen mutta ei tiedetä mitä :(

• Koiruus täälläkin
        tiedoista kirjoitti:

Meidän keinot alkaa olla lopussa, koira on vasta 3v eikä haluttais sitä lopettaa ja siks olis kiva viedä se jollekkin joka osaa hommansa ja tietää onko koira vielä koulutettavissa vai onko tosiaan lopettaminen ainoa keino.
        Jotain koiralle on tehty edellisessä perheessä kun on tuollainen mutta ei tiedetä mitä :(

Voi harmi. Lopettaa ei tosiaan kannata, kun kerran muitakin vaihtoehtoja on olemassa. Perheenjäsen se lemmikkikin on, ja lopettamisen itse ainakin näkisin erittäin äärimmäisenä keinona tilanteen ratkaisemiseen. Jos saan olla utelias, niin onko teidän koiranne sitten jotenkin erityisen arka tai pelokas, vai onko se pikemminkin aggressiivinen?

Itselläni on koira, jota edellisessä paikassa kohdeltiin ajoittain huonosti. Koira koki väkivaltaa, ja sen kyllä huomaa. Se on hieman arka, ja käyttäytyy välillä siten, kuin aivan selvästi olettaisi sitä lyötävän, vaikka mitään sellaista tilannetta ei olekaan. Tähän kai tepsii vain aika ja koiran hyvä kohtelu, jolloin sen luottamus alkaa rakentumaan uudelle pohjalle hitaasti mutta varmasti. Kuulin tuossa hiljattain erittäin arasta koirasta, joka on nyt muutaman vuoden ollut nykyisellä omistajallaan, ja pikku hiljaa alkanut etsiytymään omaehtoisesti ihmisten läheisyyteen.

Mutta jos koiralla on toisen tyyppinen ongelma, niin tietysti kannattaa ottaa yhteyttä kouluttajaan.

• olemassakaan
        Koiruus täälläkin kirjoitti:

Voi harmi. Lopettaa ei tosiaan kannata, kun kerran muitakin vaihtoehtoja on olemassa. Perheenjäsen se lemmikkikin on, ja lopettamisen itse ainakin näkisin erittäin äärimmäisenä keinona tilanteen ratkaisemiseen. Jos saan olla utelias, niin onko teidän koiranne sitten jotenkin erityisen arka tai pelokas, vai onko se pikemminkin aggressiivinen?

Itselläni on koira, jota edellisessä paikassa kohdeltiin ajoittain huonosti. Koira koki väkivaltaa, ja sen kyllä huomaa. Se on hieman arka, ja käyttäytyy välillä siten, kuin aivan selvästi olettaisi sitä lyötävän, vaikka mitään sellaista tilannetta ei olekaan. Tähän kai tepsii vain aika ja koiran hyvä kohtelu, jolloin sen luottamus alkaa rakentumaan uudelle pohjalle hitaasti mutta varmasti. Kuulin tuossa hiljattain erittäin arasta koirasta, joka on nyt muutaman vuoden ollut nykyisellä omistajallaan, ja pikku hiljaa alkanut etsiytymään omaehtoisesti ihmisten läheisyyteen.

Mutta jos koiralla on toisen tyyppinen ongelma, niin tietysti kannattaa ottaa yhteyttä kouluttajaan.

ONgelmakoiria ei ole,vika on ihmisessä.Tarkkaile omaa käytöstäsi,jos pelkäät koirakin pelkää.Yksi kouluttajas perheestä,käskyt eivät saa olla ristiriitaisia.Älä ota koiraa jos se on sinulle vai esittely kappale.omaisuutesi jatke.Koira ei osaa teeskennellä,paljon rakkautta ja yhdessäoloa.Anna koirallesi sitä mitä itse tarvitset tunnepuolella sen jälkeen ongelmat katoavat.Koira vaistoaa koko tunneskaalan mitä perheessä on,yrittää ratkaista omassa päässään kuinka toimia.Muista koira ei osaa vetää rooleja niinkuin ihminen,anna koirasi opettaa elämisen arvoista elämää.Eläin opettaa ihmistä eikä päinvastoin,ihmeellistä mutta totta.Siinä eväät,onnellisia hetkiä teille molemmille.

• ollut meillä
        olemassakaan kirjoitti:

ONgelmakoiria ei ole,vika on ihmisessä.Tarkkaile omaa käytöstäsi,jos pelkäät koirakin pelkää.Yksi kouluttajas perheestä,käskyt eivät saa olla ristiriitaisia.Älä ota koiraa jos se on sinulle vai esittely kappale.omaisuutesi jatke.Koira ei osaa teeskennellä,paljon rakkautta ja yhdessäoloa.Anna koirallesi sitä mitä itse tarvitset tunnepuolella sen jälkeen ongelmat katoavat.Koira vaistoaa koko tunneskaalan mitä perheessä on,yrittää ratkaista omassa päässään kuinka toimia.Muista koira ei osaa vetää rooleja niinkuin ihminen,anna koirasi opettaa elämisen arvoista elämää.Eläin opettaa ihmistä eikä päinvastoin,ihmeellistä mutta totta.Siinä eväät,onnellisia hetkiä teille molemmille.

kohta kaksi vuotta ja eikä sitä todellakaan ole otettu esittelykappaleeksi vaan perheenjäseneksi. Mutta koiraa on todellakin kohdeltu huonosti edellisessä perheessä, mutta emme tiedä miten. Koira "inhoaa" miehiä (uroskoira) on vain muutama mies kenet hyväksyy muille ärisee ja meinaa näykkästä ym.
        Koiralle on annettu aikaa ja rakkautta mutta mikään ei tunnu auttavan, kasvattaja sanoi meille että kannattaa koira viedä "ongelmakoirakouluttajalle" jos hän osaisi sanoa mitä tehdä, koska tuollainen käytös mikä koiralla on niin ei kuulu tuohon rotuun.
        Meillä on ennenkin ollut koiria ja ne on pidetty pennusta vanhuuteen asti eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia, mutta nyt kun saa pelätä ettei koira näykkäse ketään niin ei se ole kivaa :(

• ethias
        ollut meillä kirjoitti:

kohta kaksi vuotta ja eikä sitä todellakaan ole otettu esittelykappaleeksi vaan perheenjäseneksi. Mutta koiraa on todellakin kohdeltu huonosti edellisessä perheessä, mutta emme tiedä miten. Koira "inhoaa" miehiä (uroskoira) on vain muutama mies kenet hyväksyy muille ärisee ja meinaa näykkästä ym.
        Koiralle on annettu aikaa ja rakkautta mutta mikään ei tunnu auttavan, kasvattaja sanoi meille että kannattaa koira viedä "ongelmakoirakouluttajalle" jos hän osaisi sanoa mitä tehdä, koska tuollainen käytös mikä koiralla on niin ei kuulu tuohon rotuun.
        Meillä on ennenkin ollut koiria ja ne on pidetty pennusta vanhuuteen asti eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia, mutta nyt kun saa pelätä ettei koira näykkäse ketään niin ei se ole kivaa :(

Olen itse törmännyt tähän tuttavieni koirissa "vie koira ongelmakoirakouluttajalle", ongelmaa ei ollut muutakuin ihmisessä/ihmisissä. Itselläni ollut "koulutuksessa" kovia kokenut bullmastiffi sekä bokseri. Oletko kysynyt Koiviston Pekalta? (Kokkolan koiraharrastajat team)

• ethias
        ethias kirjoitti:

Olen itse törmännyt tähän tuttavieni koirissa "vie koira ongelmakoirakouluttajalle", ongelmaa ei ollut muutakuin ihmisessä/ihmisissä. Itselläni ollut "koulutuksessa" kovia kokenut bullmastiffi sekä bokseri. Oletko kysynyt Koiviston Pekalta? (Kokkolan koiraharrastajat team)

Entäpä Muhosen Eija ja Heinosen Juha? (Eija taitaapi olla nykyään Heinonen myös) Heillä on käyttöpuolen koiria ja Kaustisella koiratarvikeliike. Jos he osaisivat auttaa tai tietäisivät henkilön tähän?

• Koira on ystävä
        ollut meillä kirjoitti:

Ylivieskassa on sellainen koirakouluttaja kuin Juha-PEKKA Keskitalo ja firman nimin on Mieronmieli. Auttaa ihmisisiä ja koiria, tykkää koirista.

• Ainahan voi kysyä

Keski-Pohjanmaan maaseutuopiston Kannuksen yksiköstä ainakin valmistuu tulevia koirankouluttajia. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että opisto kouluttaa koiria lähinnä viranomaistarpeisiin, mutta ainahan voi kysyä, ovatko valmiita ottamaan vastaan tilapäistä "opetusmateriaalia" ulkopuolisilta ja vedota nimenomaan siihen, että kysymyksessä on ongelmakoira.

Tällä hetkellä opisto on tietysti kesälomalla, mutta asiaan voi palata elokuun puolella.
      Enemmän asiasta tuolta:

http://www.kpedu.fi/?deptid=11530

• lisäyksenä vielä

Ehkä Kannuksen opistolla ainakin tiedetään, jos vaikka joku heidän entisistä oppilaistaan on erikoistunut ongelmakoirien kasvatukseen.

• omat
        lisäyksenä vielä kirjoitti:

Ehkä Kannuksen opistolla ainakin tiedetään, jos vaikka joku heidän entisistä oppilaistaan on erikoistunut ongelmakoirien kasvatukseen.

Nehän on koululaisia, tuskinpa saavat oikein kunnon ongelmakoiraa kuntoon taitaa olla täystyö omissakin koirissa.

• Kuukkeli39

Minulla on myös ollut kaltoinkohdeltu koira, jonka kanssa tein pitkään töitä, että sain sen luottamaan taas ihmisiin. Itse en löytänyt täältä seudulta apua vaan kävin koiran kanssa Etelä-Suomessa asti ongelmaa ratkaisemassa. Mielestäni löysin hyvän avun ja oikeanlaisen koirankouluttajan sieltä.

Uskon, että sinulle voisi kovasti olla apua Cesar Millanin kirjoista. Kokkolan kirjastosta lötyy kaksi hänen kirjoittamaansa kirjaa. Olen ne lukenut ja voin kyllä lämpimästi suositella, sieltä löytyi paljon hyviä vinkkejä ja ainakin minun koulutustavalleni sopivia sellaisia.

• Koirat kuntoon

Juha-pekka Keskitalo Ylivieskassa auttaa.

• Monen koiranomistaja

Olis kiva tietää että minkälainen se ongelma on? Miten se nyt muka on niin onglema? usein kun katsoo koirakuiskajaa ja isännän koiran käytöskoulua niin niillä kaikkilla on ongelmana liikunnan puute mistä koira yleensä tule agressiiviseks.. että kerro toki mikä on ongelma minä haluasin autta ja katsoa osaisinko auttaa. :)

Ja vielä lisäys: yleensä cesar millan otta itselleen hoitoon ne todelliset ongelmat missä koirat saavat paljon liikuntaa! Koira on heti onnelisenpi kun on saannut paljon liikunta ja paikat vaihtelee että ei aina sitä samaa lenkkiä! Se on tärkeetä! :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1259
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      804
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe