TV tietokoneesta

kaki2000

Hei,

Täällä näyttää olevan asiantuntevia näissä asioissa, joten käännyn puoleenne.

Asumme Helsinigissä ja maksullisista kaapelitelevisioyhtiöistä ei löydy portugalilaista kanavaa, joten olemme
ajatelleet katsella tallenteita ja ehkä joskus suoriakin lähetyksiä tietokoneen kautta.

Jotta koko perhe voisi katsoa "tv:tä" pitäisi näytön olla suurempi kuin tietokoneen näyttö.

Mikä tässä on marssijärjestys ja mitä teknisiä vaatimuksia näillä eri laitteilla on toisiinsa nähden, jotta toimisivat yhdessä?

1) Minkäläinen TV-näyttö pitäisi ostaa?

2) Tietokoneen kovalevyaseman tekniset vaatimukset tällaiseen tilaneeseen?

3) langaton vai langallinen internet-yhteys tietokoneeseen ja minkälainen kapasiteetti?

4) langaton olisi siinä mielessä hyvä, että talossa voisi joku toinen silloin käyttää mahdollisesti tietokoneen
internet-yhteyttä samanaikaisesti.

5) Tilaanko ATK-asiantuntijan kotiin tekemään työtä vai tuleeko internet-yhteyden tarjoava meidän kotiimme?

10

426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käsitä miksi

      hommasta tehdä noin vaikeaa?

      Oletan että internetistä on saatavissa kaipaamaanne ohjelmaa ja
      teillä on jo 1 Megna tai nopeampi internet yhteys, koska ette muuta
      mainitse.

      Sitten ei tarvita kuin kuin tarpeisiinne sopivan iso HD-valmis
      littu-tv.
      Kaikissa uusissa telkkareissa on jo suoraan liitin jota ne voi
      liittää tietokoneen näytöksi.
      Ja ei kun katselemaan!
      Tietokoneen kovaleyasemalla ei ole muuten asian kanssa mitään tekemistä.
      Langaton WLAN-yhteys riittää hyvin.
      Eikä tarvita mitään asennus-asiantuntijaa koska mitään varsinaista
      asennettavaan ei oikein ole.

      • T

        Hei,

        Kiitos kun vastasit ja vielä nopeastikin.

        Onko tämä näin yksinkertaista....siis ostamaan vaan HD-valmiin littu-tv:n ja hankkimaan kovalevyn asema, josta sitten piuhalle telkkariin kiinni. Sitten langaton WLAN-yhteys. Tuntuu yksinkertaiselta.

        Ajattelin että siihen tarvitaan lisäpiuhoja sinne ja tänne ja laitteet eivät ehkä sitten kommunikoi toistensa kanssa.

        Onko se niin, että sitten kun ei halua katsella internetin kautta ohjelmaa niin televisio toimii kuitenkin normaalisti eli tarvitse vekslata piuhojen kanssa....puhumattakaan niistä asennuspalveluista....


      • käsitä miksi
        T kirjoitti:

        Hei,

        Kiitos kun vastasit ja vielä nopeastikin.

        Onko tämä näin yksinkertaista....siis ostamaan vaan HD-valmiin littu-tv:n ja hankkimaan kovalevyn asema, josta sitten piuhalle telkkariin kiinni. Sitten langaton WLAN-yhteys. Tuntuu yksinkertaiselta.

        Ajattelin että siihen tarvitaan lisäpiuhoja sinne ja tänne ja laitteet eivät ehkä sitten kommunikoi toistensa kanssa.

        Onko se niin, että sitten kun ei halua katsella internetin kautta ohjelmaa niin televisio toimii kuitenkin normaalisti eli tarvitse vekslata piuhojen kanssa....puhumattakaan niistä asennuspalveluista....

        niin ykjsinkertaista.

        Jos sinulla nyt näkyy tietokoneen omalla ruudulla netistä haluamasi
        ohjelma, niin eihän se tarvitse kuin isomman näytön ja TV toimii
        sitten sinä näyttönä.

        "..ja hankkimaan kovalevyn asema, josta sitten piuhalle telkkariin kiinni."

        Tämä on vähän käsittämätön kohta; mitä ihmettä sinä tätä kovalevyasiaa
        tähän koko ajan työnnät? Kerro ihmeessä että miksi.

        Kun itse haluan että koko perhe näkee ohjelmaa netistä, vedän vain piuhan
        32" Samsung-tv:ni PC-liitäntään ja valitsen kauko-ohjaimella TV:stä että näytä
        ohjelmaa joka tulee siihen PC-liitäntään.
        Kun taas haluan katsoa "oikeaa" TV-ohjelmaa niin valitsen vain se liitännän
        jossa on digiboxini/dvd-asemani kiinni.

        Nyt kysymyksistäsi kyllä kuultaa että kun et ole edes hajulla näinkään
        yksinkertaisesta asiasta niin ehkä se asennuspalvelu kuitenkin...


      • T
        käsitä miksi kirjoitti:

        niin ykjsinkertaista.

        Jos sinulla nyt näkyy tietokoneen omalla ruudulla netistä haluamasi
        ohjelma, niin eihän se tarvitse kuin isomman näytön ja TV toimii
        sitten sinä näyttönä.

        "..ja hankkimaan kovalevyn asema, josta sitten piuhalle telkkariin kiinni."

        Tämä on vähän käsittämätön kohta; mitä ihmettä sinä tätä kovalevyasiaa
        tähän koko ajan työnnät? Kerro ihmeessä että miksi.

        Kun itse haluan että koko perhe näkee ohjelmaa netistä, vedän vain piuhan
        32" Samsung-tv:ni PC-liitäntään ja valitsen kauko-ohjaimella TV:stä että näytä
        ohjelmaa joka tulee siihen PC-liitäntään.
        Kun taas haluan katsoa "oikeaa" TV-ohjelmaa niin valitsen vain se liitännän
        jossa on digiboxini/dvd-asemani kiinni.

        Nyt kysymyksistäsi kyllä kuultaa että kun et ole edes hajulla näinkään
        yksinkertaisesta asiasta niin ehkä se asennuspalvelu kuitenkin...

        Hei taas,

        siksi minä tätä kovalevyasemaa jauhan, kun kotona on nyt vain yksi kannettava ja sitä minä raahaan joskus töissä, joten kai se kovalevyasema olisi kätevämpi siellä telkkarin vieressä...

        Myönnettävä kuitenkin on, että olen melko uuno näissä asioissa ja että ehkä se asennuspalvelu....mutta jos tähän hommaan riittää tämä paljon jauhettu kovalevyasema ja se tv-näyttö ilman ihmeempiä piuhoja niin saatan selvitä, mutta hetkonen sinä puhut digiboxista ja liitännästä..sitten kun katsotaan oikeata televisiota...

        Mutta jos on kaksi piuhaa enemmän, saan ne kyllä ristiin...


      • käsitä miksi
        T kirjoitti:

        Hei taas,

        siksi minä tätä kovalevyasemaa jauhan, kun kotona on nyt vain yksi kannettava ja sitä minä raahaan joskus töissä, joten kai se kovalevyasema olisi kätevämpi siellä telkkarin vieressä...

        Myönnettävä kuitenkin on, että olen melko uuno näissä asioissa ja että ehkä se asennuspalvelu....mutta jos tähän hommaan riittää tämä paljon jauhettu kovalevyasema ja se tv-näyttö ilman ihmeempiä piuhoja niin saatan selvitä, mutta hetkonen sinä puhut digiboxista ja liitännästä..sitten kun katsotaan oikeata televisiota...

        Mutta jos on kaksi piuhaa enemmän, saan ne kyllä ristiin...

        taidat tarkoittaa "kovalevyasemalla" tietokoneen keskusyksikköä?
        Nimittäin muuten juttusi tuntuu ihan käsittämättömältä.

        "mutta hetkonen sinä puhut digiboxista ja liitännästä..sitten kun katsotaan oikeata televisiota..."

        Taitaa suurimmalla osalla suomalaisista olla, kuten minullakin, "oikeassa" televisiossakin
        kiinni jonkinlainen digiboxi.
        Minulla lähinnä siksi kun tv:ssä on vain antenniviritin ja tämä on kaapelitalo.
        Ja siksi toiseksi ainakin tämä erillinen digiboxi tuotaa huomattavasti laadukkaampaa
        kuvaa kuin tv:n oma.


      • T
        käsitä miksi kirjoitti:

        taidat tarkoittaa "kovalevyasemalla" tietokoneen keskusyksikköä?
        Nimittäin muuten juttusi tuntuu ihan käsittämättömältä.

        "mutta hetkonen sinä puhut digiboxista ja liitännästä..sitten kun katsotaan oikeata televisiota..."

        Taitaa suurimmalla osalla suomalaisista olla, kuten minullakin, "oikeassa" televisiossakin
        kiinni jonkinlainen digiboxi.
        Minulla lähinnä siksi kun tv:ssä on vain antenniviritin ja tämä on kaapelitalo.
        Ja siksi toiseksi ainakin tämä erillinen digiboxi tuotaa huomattavasti laadukkaampaa
        kuvaa kuin tv:n oma.

        Hei,

        Kiitos, että vastasit jälleen kerraan. Sekoitin kovalevyaseman ja keskusyksikön keskenään. Tottakai tarkoitin keskusyksikköä.

        Jos minä siis hankin HD-valmiin tv:n niin minun ei tartte siis murehtia mistään "näytönohjaimista, VGAsta ym. ongelmista joissa tällä sivulla on pilvin pimein kysymyksiä.

        Tässä lainattu Gigantin sivulta:

        Full HD -televisiossa 3x HDMI, USB 2.0 Movie sekä sisäänrakennettu digiviritin antenni- ja kaapeliverkolle.

        Samsung 5-sarjan 32" televisiossa on täysteräväpiirto (1920x1080p) LCD-näyttö, jonka korkea kontrasti varmistaa laadukkaan kuvan. USB 2.0 Movie mahdollistaa USB-muistin kytkennän suoraan televisioon ja se tukee mm. MP3, AVI, JPEG ja FLV -tiedostomuotoja. Kotiteatterin lisälaitteet ja tietokone saadaan yhdistettyä televisioon kolmen HDMI-liitännän avulla. Sisäänrakennettu digiviritin antenni- ja kaapeliverkolle (MPEG2/4).

        Eli kun tällaisen töllön ostaa niin ei tartte kuin yhdistää tietokone telkkariin?

        Tulipa vielä yksi kysymys mieleen. Jos ostankin kannettavan ko. telkkarin viereen enkä pelkkää keskusyksikköä, niin mistä tämä telkkari ja/tai tietokone tietää , että kuvaa pitäkin lähettää television kautta katseltavaksi? Vai näkyykö ne samanaikaisesti molemmista?

        Täytyykö tässä sitten kääntyä asiantuntijan puoleen....


      • käsitä miksi
        T kirjoitti:

        Hei,

        Kiitos, että vastasit jälleen kerraan. Sekoitin kovalevyaseman ja keskusyksikön keskenään. Tottakai tarkoitin keskusyksikköä.

        Jos minä siis hankin HD-valmiin tv:n niin minun ei tartte siis murehtia mistään "näytönohjaimista, VGAsta ym. ongelmista joissa tällä sivulla on pilvin pimein kysymyksiä.

        Tässä lainattu Gigantin sivulta:

        Full HD -televisiossa 3x HDMI, USB 2.0 Movie sekä sisäänrakennettu digiviritin antenni- ja kaapeliverkolle.

        Samsung 5-sarjan 32" televisiossa on täysteräväpiirto (1920x1080p) LCD-näyttö, jonka korkea kontrasti varmistaa laadukkaan kuvan. USB 2.0 Movie mahdollistaa USB-muistin kytkennän suoraan televisioon ja se tukee mm. MP3, AVI, JPEG ja FLV -tiedostomuotoja. Kotiteatterin lisälaitteet ja tietokone saadaan yhdistettyä televisioon kolmen HDMI-liitännän avulla. Sisäänrakennettu digiviritin antenni- ja kaapeliverkolle (MPEG2/4).

        Eli kun tällaisen töllön ostaa niin ei tartte kuin yhdistää tietokone telkkariin?

        Tulipa vielä yksi kysymys mieleen. Jos ostankin kannettavan ko. telkkarin viereen enkä pelkkää keskusyksikköä, niin mistä tämä telkkari ja/tai tietokone tietää , että kuvaa pitäkin lähettää television kautta katseltavaksi? Vai näkyykö ne samanaikaisesti molemmista?

        Täytyykö tässä sitten kääntyä asiantuntijan puoleen....

        on sangen yksinkertainen, mutta jotain tietty täytyy tietää:

        "...VGAsta ym. ongelmista joissa tällä sivulla on pilvin pimein kysymyksiä."
        "Full HD -televisiossa 3x HDMI..."
        "Eli kun tällaisen töllön ostaa niin ei tartte kuin yhdistää tietokone telkkariin?"

        Tietsikan voi kytkeä telkkariin joko VGA tai HDMI-liitännällä. Täytyy tietää mitä
        niitä omista laitteista löytyy ja miltä ne ja niitä käyttävät johdot näyttävät.

        "Jos ostankin kannettavan ko. telkkarin viereen enkä pelkkää keskusyksikköä, niin mistä tämä telkkari ja/tai tietokone tietää , että kuvaa pitäkin lähettää television kautta katseltavaksi? Vai näkyykö ne samanaikaisesti molemmista?"

        On merkkikohtainen asia, mutta yleensä näppäimistöstä löytyy nappi/nappeja joilla
        koneelle ilmoitetaan mihin ja miten kuva lähetetään.

        "Täytyykö tässä sitten kääntyä asiantuntijan puoleen.... "

        Lienee viisainta.


      • T
        käsitä miksi kirjoitti:

        on sangen yksinkertainen, mutta jotain tietty täytyy tietää:

        "...VGAsta ym. ongelmista joissa tällä sivulla on pilvin pimein kysymyksiä."
        "Full HD -televisiossa 3x HDMI..."
        "Eli kun tällaisen töllön ostaa niin ei tartte kuin yhdistää tietokone telkkariin?"

        Tietsikan voi kytkeä telkkariin joko VGA tai HDMI-liitännällä. Täytyy tietää mitä
        niitä omista laitteista löytyy ja miltä ne ja niitä käyttävät johdot näyttävät.

        "Jos ostankin kannettavan ko. telkkarin viereen enkä pelkkää keskusyksikköä, niin mistä tämä telkkari ja/tai tietokone tietää , että kuvaa pitäkin lähettää television kautta katseltavaksi? Vai näkyykö ne samanaikaisesti molemmista?"

        On merkkikohtainen asia, mutta yleensä näppäimistöstä löytyy nappi/nappeja joilla
        koneelle ilmoitetaan mihin ja miten kuva lähetetään.

        "Täytyykö tässä sitten kääntyä asiantuntijan puoleen.... "

        Lienee viisainta.

        Hei taas,

        elikä sen verran on pakko ymmärtää, että täytyy ostaa joko VGA tai HDMI-johto jolla yhdistää tietokoneen telkkariin ja sitten täytyy osata löytää näppäimistöstä se nappula jolla
        saan kuvan siirtymään telkkariin?

        No entäs sitten jos on pelkkä keskusyksikkö niin mistäs nappulasta minä sitten painan?


      • käsitä miksi
        T kirjoitti:

        Hei taas,

        elikä sen verran on pakko ymmärtää, että täytyy ostaa joko VGA tai HDMI-johto jolla yhdistää tietokoneen telkkariin ja sitten täytyy osata löytää näppäimistöstä se nappula jolla
        saan kuvan siirtymään telkkariin?

        No entäs sitten jos on pelkkä keskusyksikkö niin mistäs nappulasta minä sitten painan?

        mutta minä puolestani lopetan asian käsittelyn nyt
        tähän ehkä hieman turhautuneena.


      • t
        käsitä miksi kirjoitti:

        mutta minä puolestani lopetan asian käsittelyn nyt
        tähän ehkä hieman turhautuneena.

        Kiitos kuitenkin, että jaksoit jauhaa minulle, ehkä ymmärrän asiasta hieman enemmän.
        Mutta ehkä joudun kuitenkin asiantuntijan puheille....
        Hyvää kesän jatkoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      424
      4655
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1660
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1401
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1309
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1204
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1141
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      950
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      827
    Aihe