1.8 VVT-i

VilleValtteriTauno-i

Millainen menijä tuo 1.8 VVT-i on farmari-Avessa? Olen menossa koeajamaan erästä 06 yksilöä ja kyselen nyt vähän "ensituntumaa". Eikai tuo 1.8 ole ns. välimalli, jota on syytä karttaa? Esim. Nissanilla Primerassa suosivat lähinnä 1.6 ja 2.0 koneita, kun 1.8 oli kova kuluttamaan öljyä ja ilmeisesti jotain laakeriongelmia.

35

18344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aulis K

      Joo ihan hyvä on jos ei koskaan tarvitse 50kmh kovempaa mennä tai
      istua siinä kulkuneuvossa 30min pitempää.

    • BMW-GAY

      Toyotat on ihan paskoja, oli kone mikä hyvänsä.

      • onanix

        BMW-HOMO :)))


      • oi ettäh

        Eikös teikäläiset just tykkää siitä kakasta, kun ryppyrusinaakin kaivelette?


      • Anonyymi

        BMW 😂. Surkeimpia autoja. Ei kestä 50k. Oma surkea Avensis 310 000. Piti akku vaihtaa. Mieti. Akku. On se surkea auto. Mites sun bemari?


    • peli.

      Käy koeajamassa, sillähän se selviää millainen menijä se on. Kone on luja, sitä et ajamalla saa rikki, ja ensi vuonna kun tulee "viinabensat" niin 1.8 koneeseen käy E10, myös 1.6 koneeseen se käy, mutta 2.0 koneeseen pitää tankata kalliimpaa E5 bensaa. Sitten kannattaa teettää ruostesuojaus, jos ei ole teetetty, sillä pääsee siitä, että ei tarvii miettiä ruostuuko vai ei. Ohaustehostin on sähköinen, mikä on joillekin ollut ongelma, sen pahin vika lienee ollu huonossa kuskissa? Muuten sellainen auto, että eipä juuri montaa luotettavampaa ole, kone on ketjulla, joten ei hihnan vaihtoja. Jos muuten vaan pidät autosta, eikä ole ruostunut, niin osta pois.

      • VilleValtteriTauno-i

        No sentäs yksi asiallinen vastaus, kiitos sinulle siitä.

        Olen kerran kokeillut saman ikäistä 2.0 farkku-Avea, tosin talviolosuhteissa, mutta mielestäni mukavan vääntävä se ainakin oli. Ohjaustehostimen herkkä tuntuma ei ainakaan tuolloin minua häirinnyt. Vanhaan Aveen verrattuna pieni keveys ohjaustuntumassa olisi tervetullut. Jos onnistaa, niin huomenna olisi mahdollisuus käydä kokeilemassa tuota 1.8:a. Millaiset huoltokustannukset näissä uudemmissa Avensiksissa yleensä on? Ajoneuvoveron suunnilleen tiedän sekä vakuutusten hinnat.


      • itsellä on
        VilleValtteriTauno-i kirjoitti:

        No sentäs yksi asiallinen vastaus, kiitos sinulle siitä.

        Olen kerran kokeillut saman ikäistä 2.0 farkku-Avea, tosin talviolosuhteissa, mutta mielestäni mukavan vääntävä se ainakin oli. Ohjaustehostimen herkkä tuntuma ei ainakaan tuolloin minua häirinnyt. Vanhaan Aveen verrattuna pieni keveys ohjaustuntumassa olisi tervetullut. Jos onnistaa, niin huomenna olisi mahdollisuus käydä kokeilemassa tuota 1.8:a. Millaiset huoltokustannukset näissä uudemmissa Avensiksissa yleensä on? Ajoneuvoveron suunnilleen tiedän sekä vakuutusten hinnat.

        1.6 06 sol sedan ostin viime syksynä ruostesuojautin varmuuden vuoksi tyytyvänen olen ollut ainut ehkä miinus tuo sähköinen tehostaja omasta mielestä liian herkkä kaupunki nopeuksissa maantiellä ei ongelmaa


      • VilleValtteriTauno-i
        itsellä on kirjoitti:

        1.6 06 sol sedan ostin viime syksynä ruostesuojautin varmuuden vuoksi tyytyvänen olen ollut ainut ehkä miinus tuo sähköinen tehostaja omasta mielestä liian herkkä kaupunki nopeuksissa maantiellä ei ongelmaa

        Perhana, en ehtinytkään edes koeajolle kun se oli jo kerennyt mennä. No ei muuta kuin uutta matoa koukkuun. Olisiko muuten 17 930e ollut kohtuullinen pyyntihinta -06 ikäisestä Avensiksesta? Ajettu n 94tkm, sol technical vagon -varustetaso.


      • mazda2009
        VilleValtteriTauno-i kirjoitti:

        Perhana, en ehtinytkään edes koeajolle kun se oli jo kerennyt mennä. No ei muuta kuin uutta matoa koukkuun. Olisiko muuten 17 930e ollut kohtuullinen pyyntihinta -06 ikäisestä Avensiksesta? Ajettu n 94tkm, sol technical vagon -varustetaso.

        Mulla oli oli 1.8 avensis 2006 vuosimallia. matka ajossa kulutus alle 6 litraa. ja hyvin liikkuu kun vähän antaa kierroksia peliin. hinnat varmaan pyörii siinä 16000-18000 euron pintaan. teet vain tiukan käteis tarjouksen niin saat hyvän auton pitkäksi aikaa. huollot maksoi noin 150 euroa ja se isompi huolto joku pari sataa euroa. tosin en tiä mitä nykyään maksaa...


      • VilleValtteriTauno-i
        mazda2009 kirjoitti:

        Mulla oli oli 1.8 avensis 2006 vuosimallia. matka ajossa kulutus alle 6 litraa. ja hyvin liikkuu kun vähän antaa kierroksia peliin. hinnat varmaan pyörii siinä 16000-18000 euron pintaan. teet vain tiukan käteis tarjouksen niin saat hyvän auton pitkäksi aikaa. huollot maksoi noin 150 euroa ja se isompi huolto joku pari sataa euroa. tosin en tiä mitä nykyään maksaa...

        Mutta olet myöhemmin siirtynyt Mazdaan? ;)

        Mitä tuo mainitsemasi isompi huolto pitää sisällään? Onko näissä vähän uudemmissa VVT-i -moottoreissa ilmennyt suurta öljynkulutusta, kuten vanhemmissa koneissa oli? Johtuiko se öljyjanoisuus männänrengasongelmasta vaik mikä sitten olikaan syynä.


      • el
        VilleValtteriTauno-i kirjoitti:

        Mutta olet myöhemmin siirtynyt Mazdaan? ;)

        Mitä tuo mainitsemasi isompi huolto pitää sisällään? Onko näissä vähän uudemmissa VVT-i -moottoreissa ilmennyt suurta öljynkulutusta, kuten vanhemmissa koneissa oli? Johtuiko se öljyjanoisuus männänrengasongelmasta vaik mikä sitten olikaan syynä.

        kuluta öljyä


      • mazda2009
        VilleValtteriTauno-i kirjoitti:

        Mutta olet myöhemmin siirtynyt Mazdaan? ;)

        Mitä tuo mainitsemasi isompi huolto pitää sisällään? Onko näissä vähän uudemmissa VVT-i -moottoreissa ilmennyt suurta öljynkulutusta, kuten vanhemmissa koneissa oli? Johtuiko se öljyjanoisuus männänrengasongelmasta vaik mikä sitten olikaan syynä.

        Ei mulla kuluttanu öljyä. eikä kuluttanu 1998 vuosimallin avensiskaan. Niissä isoissa huolloissa on vaihteisto öljyjen ja jarru nesteitten vaihtoa ja oliko vielä tulppien vaihto 30000km välein. Tosin nämä voi tehä itsekkin kun takuuta ei enää ole. Vaihdoin mazda 6 koska sain paremman hyvityksen siitä -06 avesta mazda liikkestä. Ja diesel maksoi saman kun bensiini. Minustaa kumpiki hyviä atuoja. Ja parin vuojen päästä saattaa olla facelift ave taas alla....


      • VilleValtteriTauno-i
        mazda2009 kirjoitti:

        Ei mulla kuluttanu öljyä. eikä kuluttanu 1998 vuosimallin avensiskaan. Niissä isoissa huolloissa on vaihteisto öljyjen ja jarru nesteitten vaihtoa ja oliko vielä tulppien vaihto 30000km välein. Tosin nämä voi tehä itsekkin kun takuuta ei enää ole. Vaihdoin mazda 6 koska sain paremman hyvityksen siitä -06 avesta mazda liikkestä. Ja diesel maksoi saman kun bensiini. Minustaa kumpiki hyviä atuoja. Ja parin vuojen päästä saattaa olla facelift ave taas alla....

        Sitä piti vielä kysyä, käykös 1.8 VVT-i:lle 95E? Sylettävän suolainen on nykyään 98E:n hinta ja miten käynee sitten uusien bensojen hinnan kanssa.


      • 1.8 -05
        VilleValtteriTauno-i kirjoitti:

        Sitä piti vielä kysyä, käykös 1.8 VVT-i:lle 95E? Sylettävän suolainen on nykyään 98E:n hinta ja miten käynee sitten uusien bensojen hinnan kanssa.

        95E:llä sitä on tullu ajeltua.


      • kohta ex ave
        VilleValtteriTauno-i kirjoitti:

        Sitä piti vielä kysyä, käykös 1.8 VVT-i:lle 95E? Sylettävän suolainen on nykyään 98E:n hinta ja miten käynee sitten uusien bensojen hinnan kanssa.

        Ota samalla huomioon, että tähän 1.8vvti mosaan käy se ensivuonna markkinoille tuleva E10 bensa, mutta 2.0litraiseen 1AZ-Fe koneeseen sitä ei tojota lupaa käyttää.


      • Esko K
        VilleValtteriTauno-i kirjoitti:

        Perhana, en ehtinytkään edes koeajolle kun se oli jo kerennyt mennä. No ei muuta kuin uutta matoa koukkuun. Olisiko muuten 17 930e ollut kohtuullinen pyyntihinta -06 ikäisestä Avensiksesta? Ajettu n 94tkm, sol technical vagon -varustetaso.

        varmista asia ennekuin päätät! Pyydä 1000 km koe ajo! Tarkista öljyn taso ennen koeajoa.


      • Esa Roi:
        VilleValtteriTauno-i kirjoitti:

        Sitä piti vielä kysyä, käykös 1.8 VVT-i:lle 95E? Sylettävän suolainen on nykyään 98E:n hinta ja miten käynee sitten uusien bensojen hinnan kanssa.

        Moi VVT:i.Älä vaan opeta sitä Tojoa sille kalliille pensalle ku ei se hyövää mitää. Rahoile siinä kaikkista huonoiten käy.Mulla 1,8 vvti ja hyvin pelittää sillä halvemmellaki mut se prkl:n öljynkulutus on aivan hirvee ja ei parane ku öljyrenkaat mäkeen ja uutta tilalle mut on varmaanki kallis remppa(saa monta pönttöä lisäys öljyä)


      • Versoiija
        kohta ex ave kirjoitti:

        Ota samalla huomioon, että tähän 1.8vvti mosaan käy se ensivuonna markkinoille tuleva E10 bensa, mutta 2.0litraiseen 1AZ-Fe koneeseen sitä ei tojota lupaa käyttää.

        Se on Avensiksen 1AZ-FSE-kone, johon E10 ei käy. 1AZ-FE-koneeseen ilmeisesti käy, kun se ei ole Toyotan itse julkaisemalla listalla. Tämä kiinnostanee erityisesti Avensis Verson omistajia. Toivon mukaan Toyota ei vielä ehdi ilmoittamaan ennen vuoden vaihdetta, että FE-koneeseenkin pitää varmuuden vuoksi tankata ee vitosta. Tosin mahtaako se sitten olla edes paljoakaan tuota uutta viinabensaa kalliimpaa? Jos jollakin on läheisiä suhteita öljy-yhtiöön niin kertokaa ihmeessä :-)


      • Anonyymi

        Mulla ollut 3 vuotta 2008 1.8 Avensis ja nyt ajettu 420000 tuhatta. Pitkään vaivasi sellainen vika että kone kuumana tyhjäkäynnillä alkoi käydä kolmella pytyllä ja vika poistui kun sammutti auton ja käynnisti uudelleen. Vikakoodi näytti kakkospytyn puolaa. Vaihdoin kaikki puolat , tulpat ja lambda-anturin. Kävi tyhjäkäyntiä vaan 600 kier per min. Vika ei ilmaantunut kun vain tyhjäkäynnillä mutta ei poistunut ilman sammuttamista. Etsin vikaa vuoden ja lopulta huomasin että venttiilikopan tiiviste vuoti vähän öljyä kakkossylinterin tulpan juureen. Tiivisteen vaihto ja niin poistui käyntihäiriö. Toinen asia , onko kellään ollut sellaista vikaa että ilmoittaa Katin käyvän liian kylmänä. Uskon avensiksen kestävän sen puoli miljoonaa km. Alustasta kannattaa tarkistaa takatukivarret etteivät ole ruosteessa. Se on herkin kohta ja maksaa 300 EUR per puoli ja työläs vaihtaa


      • Anonyymi
        Esa Roi: kirjoitti:

        Moi VVT:i.Älä vaan opeta sitä Tojoa sille kalliille pensalle ku ei se hyövää mitää. Rahoile siinä kaikkista huonoiten käy.Mulla 1,8 vvti ja hyvin pelittää sillä halvemmellaki mut se prkl:n öljynkulutus on aivan hirvee ja ei parane ku öljyrenkaat mäkeen ja uutta tilalle mut on varmaanki kallis remppa(saa monta pönttöä lisäys öljyä)

        Onko bensa vai diesel. Mulla 2008 Avensis 1.8 bensa eikä vie yhtään ja ajettu 420000


    • Esko K

      juri tuolla koneella varustetut farkku Avensikset! Molemmat alkoi syödä öljyä noin 40 t ajokilometrin jälkeen.
      Kouvolaisessa huoltoliikeessä sanotiin, että ko. mallissa on ohennetut öljyrenkaat, jotka tukkeutuvat ja työntävät öljyn männän päälle! Toiselle kaverilleni ei asiaa tunnustettu pääkaupukiseudun Toyota huolloissa, ennenkuin kerroin vaimoni siskon miehen Aviksesta hänelle! Tätä samaa moottoria on myös gorollassa ja siellä on ilmennyt sama vika!

      • Ave I

        Jossain on esitetty, että kolmasosa 2000-luvun alkupuolen moottoreista olis viallisia. Kuitenkaan ei pitäisi enää -06 autoissa olla männänrengasongelmia. Mutta jos haluaa pelata varman päälle, niin ostaa 2-litraisen. Samalla saa paremman ohjaustehostimen.


      • Ocutin
        Ave I kirjoitti:

        Jossain on esitetty, että kolmasosa 2000-luvun alkupuolen moottoreista olis viallisia. Kuitenkaan ei pitäisi enää -06 autoissa olla männänrengasongelmia. Mutta jos haluaa pelata varman päälle, niin ostaa 2-litraisen. Samalla saa paremman ohjaustehostimen.

        Miksi ostaa tuollainen laiska kiemurteleva möhkö kun halvemmalla saa paljon tehokkaamman,
        loistavilla ajo-ominaisuuksilla ja nerokkaalla tilankäytöllä loistavan Skodan.


      • kyllä näin on

        Nyt taitaa kirjoittaja olla erehtynyt. Corollassa ei ole 1.8 VVT-i:tä, vaan suurin bensamoottori mitä corollaan saa on 1.6 VVT-i.


      • kyllä näin on
        Ocutin kirjoitti:

        Miksi ostaa tuollainen laiska kiemurteleva möhkö kun halvemmalla saa paljon tehokkaamman,
        loistavilla ajo-ominaisuuksilla ja nerokkaalla tilankäytöllä loistavan Skodan.

        Täällä seudulla tahtoovat liikkeet pyytää käytetyistä Octavioista vielä semmoisia summia, että ei niihin kannata pistää vähiä varojaan. Eräskin liike pyytää -07 1.6 FSI Octavialla 19tonnia ja se onkin seissyt liikkeen riveissä jo kolmatta kuukautta. Octaviahan on kyllä todella hyvä auto, ei siitä pääse mihinkään. Eli ei ihme että se säilyttää arvonsa.


      • Ave I
        Ocutin kirjoitti:

        Miksi ostaa tuollainen laiska kiemurteleva möhkö kun halvemmalla saa paljon tehokkaamman,
        loistavilla ajo-ominaisuuksilla ja nerokkaalla tilankäytöllä loistavan Skodan.

        Koska Skodassa sisämelu on aivan infernaalinen kautta koko mallisarjan. Jopa uusi Superb on meluisampi kuin vanha Avensis. Skodan sähkötehostimen tuntuma ei ole kyllä mikään loistava, mutta muuten kyllä ok auto.


      • Verco
        kyllä näin on kirjoitti:

        Nyt taitaa kirjoittaja olla erehtynyt. Corollassa ei ole 1.8 VVT-i:tä, vaan suurin bensamoottori mitä corollaan saa on 1.6 VVT-i.

        Corolla Verso.


      • enjoy 1.8
        Ave I kirjoitti:

        Koska Skodassa sisämelu on aivan infernaalinen kautta koko mallisarjan. Jopa uusi Superb on meluisampi kuin vanha Avensis. Skodan sähkötehostimen tuntuma ei ole kyllä mikään loistava, mutta muuten kyllä ok auto.

        isompi kone kuin 1.6ssa ja paksummat tassut kuin 2.0ssa


      • On,on
        kyllä näin on kirjoitti:

        Nyt taitaa kirjoittaja olla erehtynyt. Corollassa ei ole 1.8 VVT-i:tä, vaan suurin bensamoottori mitä corollaan saa on 1.6 VVT-i.

        Löytyy 1.8 Corollaa TT koneella By: Yamaha.


      • Vääntö

        Terve.
        Ihan hyvä menijä on tuolla 129hv 1.8vvti moottorilla. Ja vääntöä on farmariksi riittävästi. Nyt olen vikavalon palaessa vikaa selvittänyt itse pari kuukautta. Monet vastoinkäymiset ennen kuin sain viivakoodin luettua. On vvt-i nokka-akselin säätöventtiilin solenoidissa vikaa. Maadoitus/ruostevikaa ihmettelin, miksi polttaa moottorinhäiriövaloa. Uudella vvt-i nokka-akselin ajoituksen säätimellä kulutus pieneneni 0,6L/100km. Ja edelleen moottorihäiiövalo syttyy ajaessa ja kulutuslukemat on päin persettä. Moottorivalon syttyessä kulkee pintakaasulla ja vääntöä on niille hepoille sen 95kw eli 129 hv. Jotain vikaa vvt-i säätöventtiililissä on kun kylmäkäynnistyskin rauhoittu, ei rahise nokka-akseli niin pahasti niinsanotulla uudella vvt-i säätösolenoidilla. Joku sanoi että saattaa mennä vvt-i nokkapyörät jaketjut vaihtoon. Itse oottelen tuota takuuosaa ja jospa siinä olisi se.


    • hakeevain

      Toyotan avensis 1,8b, häiriövalot syttyvät,mistä löytyy abs:n keskusyksikkö

      • hakeevain

        2006


    • hakeevain

      varma peli,ei tarvii uusia niveliä eikä koiranluita,pieni ruokainen,2006 ei kuluta enää öljyä, vaikka öljynvaihtoväli on 15000km

    • Anonyymi

      vvti 1,8 toyota Ilman mitään Vikoja ja Vaivoja Milloinkaan , just leimattu taas vuodeksi Avensis 98v mallia ja vasta 422thkm ajettu , perus huolto riittää kerran vuodessa ja KOVAA AJOA VAAN NIIN HYVÄ ON

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      133
      3397
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1341
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1310
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      67
      1156
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1094
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1071
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      999
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      986
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      43
      973
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      47
      877
    Aihe