Justin Cronin: Ensimmäinen siirtokunta

.,.,.

Onko joku teistä lukenut tuon kyseisen vampyyreistä kertovan kirjasarjan ensimmäisen osan? Jos on, niin kertokaa vähän mielipiteitä, että tykkäsittekö vai ette? Itse sain kirjan sattumalta vähän aikaa sitten ja pari päivää sitten sain sen luettua läpi, mutta en oikeen osaa sanoa, että mitä mieltä olin siitä.

5

1173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cathaswings

Itse odotin kirjaa monta viikkoa etukäteen ja toiveet oli korkealla. Alkuun olin vähän pettynyt, koska jotenkin hitaasti tuntui lähtevän käyntiin. Välillä mentiin ehkä vähän liiankin kauaksi taaksepäin, kun henkilöt muistelivat, mutta toisaalta sekin oli kokonaisuuden kannalta tarpeellista. Välillä hidassoutuista, mutta loppua kohti parani paljon ja viimeisen kolmanneksen ahmin. Loppujen lopuksi jäi hyvä maku ja jatkoa odotankin innolla.

• nainen 1982

Aivan loistava. En voi muuta sanoa. Nämähän on loppujen lopuksi aina makuasioita, turha kiistellä.
      Luin kirjan parissa päivässä kannesta kanteen. Loistava yhdistelmä jännitystä, sci-fia, maanläheistä ihmisten elämää.

• nainen 1982

Itse en kyllä sanoisi niitä hirviöitä vampyyreiksi...ei mulle ainakaan niistä tullut vampyyri mieleen, vaikka verellä elävätkin. Ne on Viraaleja. :)

• oppppp

Kirja, jota piti vain lukea, lukea, lukea...

Kysymyksessä ei mielestäni ole missään tapauksessa vampyyrisarja, vaan selkeä scifiteos, klassikkoainesta. Kuten edellinen kirjoittaja totesi, ne ovat viraaleja, eivät vampyyreja. Nyt harmittaa vain se, että täytyy odottaa niitä seuraavia osia.

Teos tempaisi mukaansa heti alusta. Välillä piti lukea todella ajatuksen kanssa ja jopa palata sivuja taaksepäin, jotta ymmärsi juttuja, mutta upea lukuelämys.

Harvoin scifi iskee näin. Helppo suositella!

• Wolgast

Luin alkukielellä. Melkein loistava. Se maailma alkoi kyllä elämään ja jäi odotuttamaan jatko-osia. Jotkut kohdat kyllä vähän mietitytti, että mitenkähän tämäkin mahdettu suomentaa mutta kai ne osaa. Niinkuin nyt tuo kirjan nimikin, joka ilmaantuu eri yhteyksissä pitkin tarinaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      182
      6614
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1824
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1608
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1320
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      48
      1049
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      41
      985
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      952
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      889
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      248
      881
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      839
    Aihe