Kansanopistojen teatterilinjat?

harrastajanäyttelijä

Moi! Oon hakemassa kansanopistoihin teatterilinjoille. Onko kellään kokemusta Järvenpään Seurakuntaopiston draamalinjalta? Onko opetus siellä hyvää? Mitä muita teatterilinjoja suosittelette?

14

1143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen oppilas

      Helou.
      Olen käynyt Teatterityö II -linjan Järvenpään seurakuntaopistossa. Ihmiset, jotka olivat käyneet ykköslinjan olivat hyviä ja tyytyväisen oloisia koulutukseensa. Varsinkin puheopetusta Järvenpäästä saa erinomaista!

      Mutta...
      Tänä vuonna siellä vaihtuu linjanvetäjät sekä ykköslinjalla, että kakkoslinjalla. Eli linja tulee varmasti olemaan kovin erilainen kuin edellisinä vuosina.
      Keskustelin kyllä tulevan ykköslinjan vetäjän ja suunnittelijan kanssa, ja hän vaikutti oikein ammattitaitoiselle ja mukavalle ja järkevälle naisihmiselle ja kyseli kokemuksiani saamastani koulutuksesta. Lisäksi hän liikkuu ihmisten kanssa, joilta itse olen oppinut todella paljon. Joten sanoisin, että sinne kannattaa hakea. Aina kannattaa hakea kun on tästä alasta kysymys. Jos alalle lähtee niin kovin usein sitten tulevaisuudessa ei saa valita itse ottaako jonkun työn tai koulupaikan :)

      • harrastajanäyttelijä

        Kiitos tosi paljon sulle vastauksesta! Taidanpa hakea sinne! Edellisen vuoden opettajalista näytti ainakin hyvältä nettisivuilla. Linjan vetäjä siis vaihtuu..no mutta varmasti tulevakin on ammattilainen :) Kysyn vielä sen verran (jos satut lukemaan tätä) että kuinka paljon opetukseen kuului tanssia ja laulua? Ne kun näyttävät olevan isossa roolissa pääsykokeissakin.


      • levyseppä-hitsaaja
        harrastajanäyttelijä kirjoitti:

        Kiitos tosi paljon sulle vastauksesta! Taidanpa hakea sinne! Edellisen vuoden opettajalista näytti ainakin hyvältä nettisivuilla. Linjan vetäjä siis vaihtuu..no mutta varmasti tulevakin on ammattilainen :) Kysyn vielä sen verran (jos satut lukemaan tätä) että kuinka paljon opetukseen kuului tanssia ja laulua? Ne kun näyttävät olevan isossa roolissa pääsykokeissakin.

        Tulihan Mikko Kivisestäkin näyttelijä, vaikka ei osaa laulaa, tanssia eikä näytellä!

        Kaiken lisäksi pelaa korista melko surkeasti.


      • tuleva oppilas
        levyseppä-hitsaaja kirjoitti:

        Tulihan Mikko Kivisestäkin näyttelijä, vaikka ei osaa laulaa, tanssia eikä näytellä!

        Kaiken lisäksi pelaa korista melko surkeasti.

        Itsekin kuulisin mielellän lisää ihmisten kokemuksia Seurakuntaopistosta. Olen itse aloittamassa siellä opinnot tänä syksynä teatteri työ 1 linjalla. :)


      • Teatterityö I
        harrastajanäyttelijä kirjoitti:

        Kiitos tosi paljon sulle vastauksesta! Taidanpa hakea sinne! Edellisen vuoden opettajalista näytti ainakin hyvältä nettisivuilla. Linjan vetäjä siis vaihtuu..no mutta varmasti tulevakin on ammattilainen :) Kysyn vielä sen verran (jos satut lukemaan tätä) että kuinka paljon opetukseen kuului tanssia ja laulua? Ne kun näyttävät olevan isossa roolissa pääsykokeissakin.

        Hei!
        Sattumoisin näin keskustelunne täällä:) En voi olla antamatta korjausta vastaukseen.Olen Teatterityö I-linjan vetäjä Seurakuntaopistolla ja ollut jo 10 vuotta. Teatterityö I linjan vetäjä ei vaihdu, vaan se olen edelleen minä. Tuuraan myös syksyn ajan TII:n vetäjää, koska hän syksyn poissa ja palaa tammikuun alusta jälleen linjanvetäjäksi. On mukava kuulla, että opiskelijoihin, jotka ovat meillä opiskelleet, on jäänyt jokin jälki työstä, jota olemme heidän kanssaan tehneet. Meidän motto on ollut aina, että meillä opettaa vain ja ainoastaan teatterilalan/musiikin huippuammattilaisia. Opetuksen sisältöä on myös myös vuosi vuodelta kehitetty ja sen myötä opiskelijat saavat laajan yleiskäsityksen teatterityösta. Sekä myös tuntuman, koska työtä todella tehdään! Voin siis onnitella sinua, joka olet läpäissyt valintakokeemme ja tulet meille opiskelemaan! Olen aivan varma, että ensivuoden toukokuussa olet ottanut ison harppauksen teatterityössä ja oman itsesi kanssa eteenpäin...jos niin haluat. ps tanssia on opetussisällössä koko syksyn sekä myös osittain keväällä, riipuen myös siitä tuleeko loppuproduktioon ( päätetään syksyn aikana) liikeilmaisua/tanssia ja tanssikoreografia. Laulua on valinnaistarjottimessa sekä myös vapaaehtoisessa /ilmaisessa Lauluklubissa, noin kerran viikossa keskiviikko ip. Teatterityön pääsykokeissa ei ole pakollista laulua eikä tanssia, toki niitä voi hyödyntää tehtävissä.Soita vaan rohkeasti minulle, jos haluat vielä lisätietoja:) Näkemisiin!


      • Paukkula
        Teatterityö I kirjoitti:

        Hei!
        Sattumoisin näin keskustelunne täällä:) En voi olla antamatta korjausta vastaukseen.Olen Teatterityö I-linjan vetäjä Seurakuntaopistolla ja ollut jo 10 vuotta. Teatterityö I linjan vetäjä ei vaihdu, vaan se olen edelleen minä. Tuuraan myös syksyn ajan TII:n vetäjää, koska hän syksyn poissa ja palaa tammikuun alusta jälleen linjanvetäjäksi. On mukava kuulla, että opiskelijoihin, jotka ovat meillä opiskelleet, on jäänyt jokin jälki työstä, jota olemme heidän kanssaan tehneet. Meidän motto on ollut aina, että meillä opettaa vain ja ainoastaan teatterilalan/musiikin huippuammattilaisia. Opetuksen sisältöä on myös myös vuosi vuodelta kehitetty ja sen myötä opiskelijat saavat laajan yleiskäsityksen teatterityösta. Sekä myös tuntuman, koska työtä todella tehdään! Voin siis onnitella sinua, joka olet läpäissyt valintakokeemme ja tulet meille opiskelemaan! Olen aivan varma, että ensivuoden toukokuussa olet ottanut ison harppauksen teatterityössä ja oman itsesi kanssa eteenpäin...jos niin haluat. ps tanssia on opetussisällössä koko syksyn sekä myös osittain keväällä, riipuen myös siitä tuleeko loppuproduktioon ( päätetään syksyn aikana) liikeilmaisua/tanssia ja tanssikoreografia. Laulua on valinnaistarjottimessa sekä myös vapaaehtoisessa /ilmaisessa Lauluklubissa, noin kerran viikossa keskiviikko ip. Teatterityön pääsykokeissa ei ole pakollista laulua eikä tanssia, toki niitä voi hyödyntää tehtävissä.Soita vaan rohkeasti minulle, jos haluat vielä lisätietoja:) Näkemisiin!

        Moi
        Jos teissä lukijoissa on vielä joku jolla ei ole opiskelupaikkaa ja haluat oppia teatterin tekemisestä, tule Mikkeliin Suomen Nuoriso-opistoon. Meillä alkaa ma 30.8.2010 Esittämistaiteen linja. Se kestää vuoden ja painottuu näyttelijäntyöhön ja esityksen eri osa-alueiden tutkimiseen. Vuoden aikana tehdään 3-4 produktiota.
        Laita sanaa kavereille.
        www.sno.fi


      • a1299
        Paukkula kirjoitti:

        Moi
        Jos teissä lukijoissa on vielä joku jolla ei ole opiskelupaikkaa ja haluat oppia teatterin tekemisestä, tule Mikkeliin Suomen Nuoriso-opistoon. Meillä alkaa ma 30.8.2010 Esittämistaiteen linja. Se kestää vuoden ja painottuu näyttelijäntyöhön ja esityksen eri osa-alueiden tutkimiseen. Vuoden aikana tehdään 3-4 produktiota.
        Laita sanaa kavereille.
        www.sno.fi

        Onko jollain kokemusta Varsinais-Suomen kansanopistossa opiskelemisesta Paimiossa? Erityisesti teatteri- ja musiikkiteatterilinja kiinnostaa. Onko koulu rahansa arvoista?


      • Mirrr
        a1299 kirjoitti:

        Onko jollain kokemusta Varsinais-Suomen kansanopistossa opiskelemisesta Paimiossa? Erityisesti teatteri- ja musiikkiteatterilinja kiinnostaa. Onko koulu rahansa arvoista?

        mä haluaisin tietää myös tuosta varsinais suomen kansanopistosta :)


      • you got a friend
        a1299 kirjoitti:

        Onko jollain kokemusta Varsinais-Suomen kansanopistossa opiskelemisesta Paimiossa? Erityisesti teatteri- ja musiikkiteatterilinja kiinnostaa. Onko koulu rahansa arvoista?

        Siellä on ollut aikapaljon muutoksia, ja rahavaikeuksiakin. Henkilökunta on vaihtunut eikä samaa intoa ja yhdessätekemistä enään taida olla. Aikaisemmin oli paljon eri opettajia, nyt mennään aika pitkälle yhden open voimin.


      • Koulutussihteeri
        you got a friend kirjoitti:

        Siellä on ollut aikapaljon muutoksia, ja rahavaikeuksiakin. Henkilökunta on vaihtunut eikä samaa intoa ja yhdessätekemistä enään taida olla. Aikaisemmin oli paljon eri opettajia, nyt mennään aika pitkälle yhden open voimin.

        Varsinais-Suomen Kansanopiston musiikkiteatteri- sekä teatterilinjasta saa lisätietoja opiston nettisivuilta: www.paimio.fi/kansanopisto. Opistossa ovat puhaltaneet positiivisen muutoksen tuulet kahden viime vuoden aikana ja opisto on etsinyt uutta suuntaa profiloitumalla Taidekansanopistoksi. Opintolinjojen sisältöä on kehitetty monipuolisemmiksi. Linjat valmentavat myös taidealan jatko-opintoihin. Vaikka et taidealan opintoihin jatkaisikaan, mutta olet kiinnostunut musiikista tai teatterista niin opisto voisi olla sinulle sopiva opiskelupaikka. Mikäli linjat kiinnostavat niin kannattaa olla suoraan yhteydessä opistoon.


    • larkin
    • opistoon

      Moi, jos tänne nyt vielä kaksi vuotta myöhemmin joku eksyy, niin kysäisisin, että mitä käytännössä tarkoittaa järvenpäässsä SEURAKUNTAopisto? Onko siellä jotain aamunavauksia, hartauksia tms? Menevätkö teatteriproduktiot raamatun arvojen mukaisen sensuurin läpi? Vai onko koko seurakunta -nimike vain vanhaa perua?
      En ole koskaan kuulunut kirkkoon, enkä haluaisi että taiteellista vapautta rajoittaa uskonto. Muuten opisto kuulostaa erittäin hyvältä ja haluaisin sinne hakea!

    • TIEDOKSI

      Päivölän kansanopistossa alkaa syksyllä 2014 teatteri-ilmaisun linja teatterialalle aikoville!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      116
      7014
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      58
      3090
    3. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      69
      1659
    4. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      58
      1349
    5. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1263
    6. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      114
      1057
    7. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      74
      1040
    8. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      89
      952
    9. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      55
      887
    10. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      47
      884
    Aihe