Olemme lähdössä maailmalle ja suunnittelemme Filippiineille menoa syys-lokakuussa, n. kolmeksi viikoksi. Olisko kell kokemuksia/tietoa kannattaako vai vaihdammeko kohdetta, mitä ehdotuksia/tietoa. Kiitos
Filipiineille suunnitellaan
4
989
Vastaukset
- jepulis
Itse olin Manilassa 5 viikkoa jokunen vuosi sitten.Kokemus ehdottomasti positiivinen,
Ihmiset hirmu ystävällisiä.Tapasin paljon porukkaa jotka olivat olleet muualla päin filippiinejä ja kaikk olivat tykänneet.
Päivitystä asioihin saat http://www.lonelyplanet.com/ - juippi
lehtitietojen mukaan filippiinit olisivat ehkä hiukka rauhattomia. Itse en ole käynyt siellä mutta ottaisin varoitukset todesta. Suunnittelen omaa matkaani keskemmälle tyyntämerta.
- reppuri
kyllä filsuilla on turvallista turistille,seikkailua onkin sitten vain se missä kiertelet,turvallista jokapaikassa,ihmiset ystävällisiä,kutsuvat jopa kotiinsa kunhan viitsii hieman jutella ja olla kiinnostunut,näkee aitoa elämääkin,yleisestiottaen katoliset maat ovat turvallisimpia kuin muut(esm,muslimi)aasiassa.
ainoa huono puoli on hintataso noussut turistien myötä noin suomen hintoihin(hotellit,kuljetukset)ruoka halpaa ja loistavaa,tai kunhan tutustuu paikallisiin niin kuljetuksetkin hoituu ilmaiseksi.naisille erittäin suositeltava paikka turvallinen,länsimainen,dollarikauppaa,kaunis,miellyttävä ilmasto,ihmiset ihania.muissa aasianmaissa ei sitten dollarilla teekään mitään nykyisin(häviää vain vaihdossa)euro on paras valuutta vaihtaa siellä sitten,kalleinta on vaihtaa rahaa suomen bankeissa(hölmöä)koneesta kun ulos pääset niin ekaan vaihtopisteeseen ja saat viikon ruokarahat voittoa jo silläkin mitä suomessa vaihtaessa olisit hävinnyt.
- Bussilla pääsee
Kiertelin pari vuotta sitten muutaman viikon (pohjois-)Luzonia, ja oli kyllä sen väärti. Rannikoilta löytyy miellyttäviä pikkukyliä ja -kaupunkeja, joissa on paljon sympaattisen rapautunutta siirtomaa-asikaisuutta. Manilassakin oli puolensa, mutta kun ottaa huomioon saasteet, liikenteen ja ahtauden, niin itse nautin enemmän väljemmillä vesillä ja raikkaammassa ilmanalassa.
Muutama ehdotus: Käy vaikkapa Lake Taalilla ja Puerto Galerassa Manilasta etelään ja Banauessa, Viganissa ja San Fernandossa, jos menet pohjoiseen. Maya-tulivuori, Boracay sekä koko Cebu jäi minulta käymättä, vaikka olisi kyllä kiinnostanut.
Ai niin, ruoka ei ehkä ole keskimääri ihan yhtä monipuolista ja loistokasta kuin muualla Kaakkois-Aasiassa, mutta onneksi kiinalaisia ravintoloita löytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172373
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70907Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135838- 45831
- 59797
- 42766
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44735Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164722Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130684