Viikkoraha 18v ??

Kukkaro tyhjä :)

Meidän 18v tyttö ei saanut kesätyöpaikkaa, tai oikeastaan olisi päässyt mäkkäriin, mutta ei mennyt. Kuulemma huono palkka ja haisee ! Nyt täytää 18v ja rahan kulutus kova, koko ajan pyytämässä jonnekin menoihin. Aloittaa opiskelut elokuussa, ei yhtää rahaa säästössä. Tähän asti viikkoraha ollut 20 e sekä muut menot ostettu, eli meikit , vaatteet ym.Miten tästä rahan kerjuusta pääsee, voinko kylmästi lopettaa 18v viikkorahan, että edes yrittäisi hommata jotain sivuhommia !

14

1312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei enää

      Sitten kun täyttää 18v eikä ole enää lapsi pitäisi viikkorahoille panna stoppi ja ansaita itse omat rahansa ja vain sytymäpäivinä yms muistella. Eli töihin vaan sinne mäkkäriin. Syksyllä opiskeluun saa opintotukea, mutta summa on aika pieni jos asuu vielä vanhempien luona, mutta on sekin jotain.

      • nmhnrsnmn

        mä oon 18-vuotias, enkä tosiaan saa mun porukoilta mitään viikkorahoja. Käyn töissä joten käyttörahat saan sieltä. Porukoilta saan kyllä rahaa silloin tällöin kun sitä tarvitsen, mutta aika harvoin kuitenkin. Minusta on kiva kun ei tarvi täysi-ikäisenä elää muiden kustannuksella, vaan pystyy itse maksamaan ainakin suurimman osan menoistaan. Ja suosittelen menemää sinne mäkkärille töihin ihan vaikka senki takia että saa vähän työkokemusta.. se ei oo ikinä haitaksi.


    • keletin

      siis voi vittu -.- mäkkärissä on yks parhaista palkoista

    • tyttöööö16v

      Ei mun mielestä tartte enää viikkorahaa antaa. Ihme nirsoilua tuokin, jos saa työpaikan muttei mene sinne! Kyllä minä olisin sinne hyvillä mielin mennyt töitä tekemään ja hankkimaan työkokemusta. Mutta nyt vaan lopetat sen rahan antamisen ja sanot hänelle että hankkii rahansa muualta, kun on jo aikuinen.

      • sage

        >viikkoraha 20e
        >20e
        Nyt vittu oikeesti.


    • Ritva40

      18v tyttären voi potkaista pihalle.

      • ,..,.,

        Ilmottautuu sossuun asunnottomaksi kyllä sieltä vähintään 400e kuussa tulee. So simple :)


    • elkku_91

      Olen 19v ja porukat on maksanu viimeset 7 vuotta 200e/kk mutta en oo neljään vuoteen käyttäny euroakaan niistä rahoista, vaan itse oon porukoiden firmas tehny töitä 16e/h palkalla kaikki lomat, viikonloput ja joskus arki-iltoina. Vuokrat pitää maksaa ite kun 20v täytän, ei se rahan tienaaminen nii vaikeeta ole, menkää töihin!

      • tuxidrrtiy

        Tota joo... Vajaa parikymppisenä noinkin kovat palkat... Eihän siinä, mutta vaihappa työpaikkaa porukoiden firmasta johonkin muuhun niin melko varmasti saat jakaa palkan kahdella sen jälkeen.


      • Jeah, ite ilmottauduin työttömäksi, kun lähiavustamisella ei enää elätä kahta skidiä. Korvaukset ja muut elämisen tuet ni pääsee jo pilven kasvattamisen avulla jotenkin jaloilleen. Joo 10,50€ /h vittu tätä paskaa työelämää.


    • werwtyfgv

      Hahahah. Ite oon 20v. enkä oo saanu viikkorahaa sen jälkeen ku täytin 15v. Sain vanhemmilta edelleen rahaa tarpeen mukaan mutta tilillä oli sen verran kesätöistä saatuja rahoja (plus joitakin mitä olin saanut kummeilta synttäri ja joululahjaksi), joten päätimme yhdessä lopettaa varsinaisen viikko ja kuukausirahan. Porukat kuitenkin edelleen makso mun puhelinlaskut niin en tarvinu rahaa heiltä. Sit oon tullu toimeen opintotuella, asumislisällä ja palkalla. Naurettava teinipissis tuntuu teillä olevan. Nyt takasin herätys sille todellisuuteen.

    • ____________________

      Armeijaan. Sieltä saa rahaa.

    • työihin hus

      Mitä on viikkoraha.Minun aikana tuli palkka kotona kun siivosi,tiskasi,hakkasi halkoja ja muuta.Jos ei tehnyt mitään sai selkäänsä ei ainakaan mitään viikkorahoja.Ei muuten niidenkän muksut nyt saa mitään eli hyvin meni lapsille oppi perille.
      Aloittejalle älä anna mitään ja älä ota lomalle mukaan kun menet vaimosi kanssa rauhassa omille lomillenne.Kämpälle joku utelias mummo vahdiksi joka soittaa heti poliisit jos bileitä alkaa.Ei ole mitään oikeutta 18 vuotiaallakaan pitää bailuja ilman asunnon omistajien lupia.Jos kerran ei työ kiinnosta niin ei tarvitse mitään vai aiotteko elättäää koko elämän sen.

    • randomdr

      siitä nii eiku vaa rahat pois ja sanotte et hankkii töitä

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1595
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1263
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1037
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      930
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      861
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      858
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      61
      779
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe