Minusta suomalaiset dekkarit ovat HOUNOJAAAA!

Olen yrittänyt lukea Mäkeä, Varesta ja sen uuutisten lukijoiden dekkareita.Myös Lehtovaaraa. Ihan aina ne ryyppää, käyttää aineita ja kiertelee kapakoita. Ostaa pimeää viinaa Pietarista ja bensaa rajalta. Aina sekoillaan venäjän kiinteistöbisneksiin tai kävellään Aurajoen rantoja.
En ymmärrä mikä tässä kaikessa kiinnostaa.. Ihan peestä koko juttu. Sitten pitäisi sietää ja luokea 2-300 sataa sivua ihan tätä samaa, joka on ihan joka kirjassa.
Miten ne myy ja miten niistä voi ikinä tehdä telkkarisarjaa taikka saatikka elokuvaa...
Ihan pelkkää vodkaa ja kossua! Tupakkaa ja raiskauksia. Isäntiä mahoineen ja pikkurikollisia pienissä pubeissa ja jengeissä...
En lue, en!

10

497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmeessä

      päädyit juuri näihin kolmeen kirjailijaan ? Tällä sivustolla on moneen kertaan lueteltu Suomen parhaat dekkarikirjailijat, ja noista kolmesta ei yksikään kuulu ainakaan kymmenen parhaan joukkoon.
      Lue nyt vaikka Jokista, Sandbergia, Ahosta, Nykästä, Baggea, Sipilää, Ropposta, Nummista, Haatajaa, Juhania, Kirstilää, Karpelaa,Korhosta, Mannerta, Joensuuta, Kilpeä, Leinoa, Lainetta....

    • kuopio-helsinki

      Paul-Erik Haatajan markka-aikana eli vuosia sitten kirjoittaman kirjan Häkkilinnut. Eipä jäänyt pahaa oloa, vaan jännittävän tarinan lopuksi mukava hykerrys. Eräs toinenkin, nimittäin M.Y. Joensuu, on jättänyt samanlaisen tunteen. Mistähän se johtuu?

    • Lukutoukka..

      on Lehtovaara?

      • Nimet hukassa

        En ole kuullut dekkaristista nimeltä Lehtovaara, mutta en myöskään Vareksesta. Ehkä aloittaja tarkoitti Tuula-Liina Varista, joka on vissiin kirjoittanutkin myös yhden dekkarin. Tai sitten hän tarkoitti yksityisetsivä Jussi Varesta, joka kirjoittaa omakohtaisista kokemuksistaan salanimellä Reijo Mäki.


      • Nimet hukassa kirjoitti:

        En ole kuullut dekkaristista nimeltä Lehtovaara, mutta en myöskään Vareksesta. Ehkä aloittaja tarkoitti Tuula-Liina Varista, joka on vissiin kirjoittanutkin myös yhden dekkarin. Tai sitten hän tarkoitti yksityisetsivä Jussi Varesta, joka kirjoittaa omakohtaisista kokemuksistaan salanimellä Reijo Mäki.

        MY Joensuut olen lukenut kaikki. Johtuu varmaan siitä, että kirjan henkilöt olivat värikkäitä ja jokin asteisesta todellisuudesta, eikä vaan kloonattuja stereo tyyppejä, joitka yleensä ovat kliseisiä ja varsin yllätyksettömiä suomalaisissa dekkareissa. P-E Haatajan nimen otin ylös ja muutamia muita.
        Lehtowaaran kohdalla tuli kömmähdys. Tarkoitin tietenkin Lehtolaista, vai mikä se oli........
        Yritän välillä aina lukea näitä kotimaisia ja yleensä aina tai poikeuksetta petyn. Ihan samaa sielun- ja elämänkuvausta kaikilla. Yksi onneton juoni kaikilla ja kaikilla samat ihmeen typerät koukerot. En ymmärrä.
        En ja en ja en.
        Nyt olen saanut muutamia vinkkejä ja tarkastan vielä, olisiko luettavaa - edes hieman.
        Tyyli: mies meni baariin, joi tuopin janoonsa. Kahvaan jäi veriset jäljet. Baarimikkos soitti poliisin ja sitten sitä pirullista tyyppiä jahdataan kirjan loppuun ympäri Suomen. Lopussa totuus paljastuu teurastomalla, jos sittenkään. Lihanleikkaajahan oli kaukaa Viron Vörusta.
        Vares tai Mäki, yhtä samaa... Aurajoki ja baarit. Voi mahoton miten on sitten hermoja kiristävää tekstiä ja jännitystä ihan useisiin elokuviin asti. Ei mene hyvin, sanoisin ihan vain jotain sanoakseni näin 40 vuotta kirjallisuutta lukeneena aloittelijana.


      • Mielestäni
        niinipirkko kirjoitti:

        MY Joensuut olen lukenut kaikki. Johtuu varmaan siitä, että kirjan henkilöt olivat värikkäitä ja jokin asteisesta todellisuudesta, eikä vaan kloonattuja stereo tyyppejä, joitka yleensä ovat kliseisiä ja varsin yllätyksettömiä suomalaisissa dekkareissa. P-E Haatajan nimen otin ylös ja muutamia muita.
        Lehtowaaran kohdalla tuli kömmähdys. Tarkoitin tietenkin Lehtolaista, vai mikä se oli........
        Yritän välillä aina lukea näitä kotimaisia ja yleensä aina tai poikeuksetta petyn. Ihan samaa sielun- ja elämänkuvausta kaikilla. Yksi onneton juoni kaikilla ja kaikilla samat ihmeen typerät koukerot. En ymmärrä.
        En ja en ja en.
        Nyt olen saanut muutamia vinkkejä ja tarkastan vielä, olisiko luettavaa - edes hieman.
        Tyyli: mies meni baariin, joi tuopin janoonsa. Kahvaan jäi veriset jäljet. Baarimikkos soitti poliisin ja sitten sitä pirullista tyyppiä jahdataan kirjan loppuun ympäri Suomen. Lopussa totuus paljastuu teurastomalla, jos sittenkään. Lihanleikkaajahan oli kaukaa Viron Vörusta.
        Vares tai Mäki, yhtä samaa... Aurajoki ja baarit. Voi mahoton miten on sitten hermoja kiristävää tekstiä ja jännitystä ihan useisiin elokuviin asti. Ei mene hyvin, sanoisin ihan vain jotain sanoakseni näin 40 vuotta kirjallisuutta lukeneena aloittelijana.

        Mäki ja Lehtolainen sattuvat olemaan juuri ne huonoimmat. En suosittele Nykästäkään. Sipilä on hyvä. Joensuukaan ei ole huono, mutta kun on lukenut yhden Joensuun kirjan, on lukenut ne kaikki.


      • paljon lukeva
        Mielestäni kirjoitti:

        Mäki ja Lehtolainen sattuvat olemaan juuri ne huonoimmat. En suosittele Nykästäkään. Sipilä on hyvä. Joensuukaan ei ole huono, mutta kun on lukenut yhden Joensuun kirjan, on lukenut ne kaikki.

        Sipilä, Lehtolainen ja Mäki toistavat kirja kirjalta enemmän ja enemmän itseään. Itse olen löytänyt Tuoman Liuksen, jonka Haka oli erinomainen, humoristinen, erilainen ja tosi jännittävä. Innolla odotan Liuksen uuden kirjan ilmestymistä.


      • lukutoukka.
        paljon lukeva kirjoitti:

        Sipilä, Lehtolainen ja Mäki toistavat kirja kirjalta enemmän ja enemmän itseään. Itse olen löytänyt Tuoman Liuksen, jonka Haka oli erinomainen, humoristinen, erilainen ja tosi jännittävä. Innolla odotan Liuksen uuden kirjan ilmestymistä.

        ilmestyy pian uusi Harjunpää:))))


      • åu
        lukutoukka. kirjoitti:

        ilmestyy pian uusi Harjunpää:))))

        Marko Kilven Jäätyneitä ruusuja ei ollut kummoinen, mutta Kilven toinen kirja oli jo parempi.


    • Asko N.

      Amiraali, jossa ei lainkaan juoda eikä tupakoida, en huomannut ainakaan. Murhia, kyllä, mutta myös maailmapolitiikkaa ja professori-tason talousasiaa. Sadismia, sankareita, kyllä niitäkin. Teemat globaaleja, eivät perähikiän pikkuasioita. Onko solvaus sanoa kirjaa yläluokkaiseksi? Mutta kyllä se sitä on. Siinä on jotain 1700-luvun asennetta siirrettynä tähän aikaan. Se oli sitä aikaa kun jakobiineista tuli niin suuria ihmisiä että kuninkaatkin uskallettiin kaataan. Joku lähikapakan murha ei voisi olla kauempana Kingin maailmasta.

      tomkingbooks.com

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6680
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      3977
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2025
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1979
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1525
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe