vuokran alennus/ vesivahinko

mä vaan

Morjenttes

Kämpässäni havaittiin vesivahinko noin kuukausi sitten, menee taloyhtiön piikkiin sillä rakenteellinen vahinko.

Remontti kestää kaikkiaan noin 1,5 kuukautta ja sen aikaa kylppäri on kokonaan pois käytöstä. Vessa sentään on käytössä.

Minkä verran voi pyytää alennusta vuokrasta, parikyt pinnaan? puolet?? onko jollain kokemusta minkä verran alennusta voi pyytää, tai paremminkin minkä verran saa. Pyytähään voi vaikka mitä.

4

2193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedossa

Kannattaa pyytää ainakin puolet jos ei kokonaan, sillä remontista aiheutuu muitakin huolia kuten pöly, meteli ja se ettet välttämättä voi/halua oleskella asunnossasi kun remonttimiehet puuhailee siellä.

Itse taistelin pitkään vuokranantajani kanssa joka on pihi kus*pää enkä saanut alennusta kahden ja puolen viikon remontista kuin 100e kun kuukauden vuokra on 460e. Itse ehdotin vuokranantajalle 200e alennusta vedoten siihen että käytännössä asunnon vuokrausarvo ilman kylppäriä on samaa luokkaa kuin lämpimällä varastolla johon ei edes pääse autolla. Siis hyvin pieni.

No tämä jääräpäähän ei tajunnut sitä vaan intti jotain opintotuista ja siitä että olisi väärin nostaa tukea täydestä vuokrasta jos saadaan 200e alennusta...hänen mielestään ne rahat siis kuuluvat hänen taskuunsa. Tietenkin. No, lopulta hän lupasi sen 100e ja sanoi myöhemmin katuvansa että tuli luvattua.

Nyt on asunto myyty eikä ole rahoja näkynyt. Vielä ei voi alkaa räyhäämään koska kaverihan saattaa alkaa mussuttamaan jotain olematonta vuokratakuiden viemiseksi koska sovimme että saamme takuut takas vasta kun muutamme kuun lopussa ettei takuita tarvitse siirtää kuukaudeksi uudelle omistajalle.

Saapa nähdä miten käy mutta äijänkäppänä saa kyllä tuta kostoni jos tämä homma ei kunnialla hoidu. Siihen asti kun vuokratakuut on saatu takaisin, pitää ottaa iisisti.

• repe

Ei vuokranantajan tarvitse antaa mitään alennusta jos ei halua koska sinähän voit muutaa pois asunnosta jos et siellä halua asua kyllä on varmastia tulossa muitakin vuokralaisia kun sinä.Kokemuksesta tiedän

• mä vaan

Taitaa Remppa olla itekkin asunnon omistaja/ vuokraaja??

Olen asunut kämpässä vajaa kaks vuotta ja joka ainoan vuokran olen maksanut ajallaan. Kuka haluisi muuttaa remontissa olevaan kämppään??

Haluaako vuokrantaja muutaman tulottoman kuukauden ja riskin minkälainen on uusi vuokralainen??

• jonna
        mä vaan kirjoitti:

Taitaa Remppa olla itekkin asunnon omistaja/ vuokraaja??

Olen asunut kämpässä vajaa kaks vuotta ja joka ainoan vuokran olen maksanut ajallaan. Kuka haluisi muuttaa remontissa olevaan kämppään??

Haluaako vuokrantaja muutaman tulottoman kuukauden ja riskin minkälainen on uusi vuokralainen??

Itse asun hoasin asunnossa jossa tehtiin kylppäri/wc remontti ja keittiö remotti saamaan aikaan. En saanut mitään vuokran alennusta vaikka pyysin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6917
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3826
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3508
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3455
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2959
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2664
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2501
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13