Mistä MapSource

GeePeeS

Mistä saan MapSource-ohjelman, jota käsittääkseni tarvitaan GPS:n karttapäivityksissä?

20

8665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • GeePeeS

        Kiitos linkistä, mutta tuo on päivitys, joka ei toimi, jos ei ole ohjelman aiempaa versiota. Mulla ei ole MapSourcea ollenkaan. Mikä avuksi?


    • Asennus

      Mitä karttaa sinä olisit päivittämässä. Yleensä tarpeellinen ohjelma tulee karttapäivityksen mukana.

      MapSource ei asennu ilman kikkailua koneelle, jos sulla ei ole ennenstään kartan mukana tullutta MapSourcea (=Trip and WaypointManager) koneella.

      Tässä se helppo kikka: Et suorita asennusohjelmaa asennuspaketista, vaan ensin purat sen tiedostoihin ja kansioihin esim WinZip-ohjelmalla.

      Senjälkeen suoritat (kaksoisklikkaat) puretusta kansiosta Main.msi ja odottelet sen tekeytymistä, sitten voit suorittaa Seup.exe-tiedoston kaksoisklikkaamalla sitä.

      Tuossa vielä kuvaa:
      http://img231.imageshack.us/img231/1496/mapsource.gif

      Ja MapSourcen voi ladata Garminin nettisivulta. Vanhaan koneeseen suottileen ohjelmaversiota 6137, joka löytyy esim http://www.filestube.com/506db6a0050220e203e9,g/MapSource-6137.html tai
      http://rapiddigger.com/download/mapsource-6137-exe-4606182/

      • GeePeeS

        Anteeksi tyhmyyteni, mutta asennustiedosto on sovellus, ei paketti, joten en saa purettua sitä. Linkeistä tuossa ohessa ei saa ladattua rekisteröitymättä.


      • MapSource..
        GeePeeS kirjoitti:

        Anteeksi tyhmyyteni, mutta asennustiedosto on sovellus, ei paketti, joten en saa purettua sitä. Linkeistä tuossa ohessa ei saa ladattua rekisteröitymättä.

        Kyllä ne MapSource-asennuspaketit ovat itsepurkautuvia (-exe-päätteisiä) paketteja. Purun jälkeen se automaattisesti jatkaa asentamista siitä puretusta paketista.

        Pakkauksenpurkuohjelmalla sen saa purettua, ilman että se ominpäin jatkaa asentamista. Esim. WinZip, WinRaR, 7-zip, jne...

        Mutta on toinenkin keino, kopsaat tuon rekisterinpätkän Notepad'iin eli muistioon ja talletat sen nimellä map.reg. Avaat tallennetun tiedoston map.reg, jolloin rekisteriin kirjoitetaan, että siellä muka on kartta.


        Windows Registry Editor Version 5.00

        [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Garmin\MapSource\Families\FAMILY_1367]
        "IDX"="C:\\Garmin\\FAM_1367\\product.mdx"
        "ID"=hex:57,5
        "MDR"="C:\\Garmin\\FAM_1367\\MDRMAP.img"
        "TYP"="C:\\Garmin\\FAM_1367\\I0000557.TYP"

        [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Garmin\MapSource\Families\FAMILY_1367\1]
        "Bmap"="C:\\Garmin\\FAM_1367\\basemap.img"
        "Loc"="C:\\Garmin\\FAM_1367\\"
        "Tdb"="C:\\Garmin\\FAM_1367\\product.tdb"

        Nyt asennusohjelma luulee, että sinulla on kartta koneella ja asennus onnistuu.

        Kun olet saanut asennettua MapSourcen, niin teet edellä kerrotusti allaolevan tiedoston, jolla poistat äsken tehdyn rekisterimerkinnän Talletat sen nimellä Remove.reg. Tallennetun tiedoston avaamisella äsken tehdyt rekisterimerkinnät poistuu.


        Windows Registry Editor Version 5.00

        [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Garmin\MapSource\Families\FAMILY_1367]

        Jos et onnistu asentamaan näilläkään ohjeilla, niin voin lähettää sellaisen valmiiksi puretun version, millä onnistuu.


      • harjoittele..
        GeePeeS kirjoitti:

        Anteeksi tyhmyyteni, mutta asennustiedosto on sovellus, ei paketti, joten en saa purettua sitä. Linkeistä tuossa ohessa ei saa ladattua rekisteröitymättä.

        Kyllähän esim. tuosta linkistä "Free Userina" voit ladata sen MapSourcen, kun odotat vajaan minuutin.
        http://rapidshare.com/files/229463276/MapSource_6137.exe

        Ilmaisen purku-ohjelman 7-zip saa tuolta:
        http://www.7-zip.org/


      • GeePeeS
        MapSource.. kirjoitti:

        Kyllä ne MapSource-asennuspaketit ovat itsepurkautuvia (-exe-päätteisiä) paketteja. Purun jälkeen se automaattisesti jatkaa asentamista siitä puretusta paketista.

        Pakkauksenpurkuohjelmalla sen saa purettua, ilman että se ominpäin jatkaa asentamista. Esim. WinZip, WinRaR, 7-zip, jne...

        Mutta on toinenkin keino, kopsaat tuon rekisterinpätkän Notepad'iin eli muistioon ja talletat sen nimellä map.reg. Avaat tallennetun tiedoston map.reg, jolloin rekisteriin kirjoitetaan, että siellä muka on kartta.


        Windows Registry Editor Version 5.00

        [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Garmin\MapSource\Families\FAMILY_1367]
        "IDX"="C:\\Garmin\\FAM_1367\\product.mdx"
        "ID"=hex:57,5
        "MDR"="C:\\Garmin\\FAM_1367\\MDRMAP.img"
        "TYP"="C:\\Garmin\\FAM_1367\\I0000557.TYP"

        [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Garmin\MapSource\Families\FAMILY_1367\1]
        "Bmap"="C:\\Garmin\\FAM_1367\\basemap.img"
        "Loc"="C:\\Garmin\\FAM_1367\\"
        "Tdb"="C:\\Garmin\\FAM_1367\\product.tdb"

        Nyt asennusohjelma luulee, että sinulla on kartta koneella ja asennus onnistuu.

        Kun olet saanut asennettua MapSourcen, niin teet edellä kerrotusti allaolevan tiedoston, jolla poistat äsken tehdyn rekisterimerkinnän Talletat sen nimellä Remove.reg. Tallennetun tiedoston avaamisella äsken tehdyt rekisterimerkinnät poistuu.


        Windows Registry Editor Version 5.00

        [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Garmin\MapSource\Families\FAMILY_1367]

        Jos et onnistu asentamaan näilläkään ohjeilla, niin voin lähettää sellaisen valmiiksi puretun version, millä onnistuu.

        Ei asennu vieläkään. Lisäsin tuon pätkän rekisteriin, mutta ei. En tiedä, onko tuolla versiolla sitten väliä, yritän asentaa MapSource 6162 versiota. Onpas vaikeaa...


      • vielä on..
        GeePeeS kirjoitti:

        Ei asennu vieläkään. Lisäsin tuon pätkän rekisteriin, mutta ei. En tiedä, onko tuolla versiolla sitten väliä, yritän asentaa MapSource 6162 versiota. Onpas vaikeaa...

        Moi, onko sulla sellaista sähköpostia, mihin mahtuu 33MB paketti.
        Lähetän sulle kartan mukana tulleen Trip&WaypointManager-ohjelman, jonka voit sitten päivittää MapSource-ohjelmaan.

        Skypessäkin tuo kulkee, jos sulla on Skype


      • Hjuva!
        GeePeeS kirjoitti:

        Ei asennu vieläkään. Lisäsin tuon pätkän rekisteriin, mutta ei. En tiedä, onko tuolla versiolla sitten väliä, yritän asentaa MapSource 6162 versiota. Onpas vaikeaa...

        Tuossa sulle Trip&Waypoint Manager (= MapSource) Sen voi päivittää uudenpaan versioon.
        http://rapidshare.com/files/408387268/TRIPWPTM.zip

        Pura zip-paketti ja asenna. Asennus tapahtuu avaamalla Setup.exe. Puretun paketin ilman ylimääräisiä kansioita voi polttaa myös levylle, jolloin asennus käynnistyy automaattisesti. (Autoruntiedostot pitää olla levyn "juuri"-hakemistossa).

        Siinä on yksi hyväksymiskohta, jossa sinun pitää vierittää, "lukea" lisenssiteksti läpi, ennenkuin antaa jatkaa.

        Rapidsharessa lataat Free Userina, jolloin joudut odottamaan, ennenkuin lataus alkaa.


      • GeePeeS
        Hjuva! kirjoitti:

        Tuossa sulle Trip&Waypoint Manager (= MapSource) Sen voi päivittää uudenpaan versioon.
        http://rapidshare.com/files/408387268/TRIPWPTM.zip

        Pura zip-paketti ja asenna. Asennus tapahtuu avaamalla Setup.exe. Puretun paketin ilman ylimääräisiä kansioita voi polttaa myös levylle, jolloin asennus käynnistyy automaattisesti. (Autoruntiedostot pitää olla levyn "juuri"-hakemistossa).

        Siinä on yksi hyväksymiskohta, jossa sinun pitää vierittää, "lukea" lisenssiteksti läpi, ennenkuin antaa jatkaa.

        Rapidsharessa lataat Free Userina, jolloin joudut odottamaan, ennenkuin lataus alkaa.

        Siitähän se näyttäisi onnistuvan. Tuhannet tuhannet kiitokset kaikesta vaivannäöstä kaikille.


      • ok

      • Velipuoli
        ok kirjoitti:

        http://rapidshare.com/files/408387268/TRIPWPTM.zip linkki ei toimi enää.Voiskohan tuon löytää jostain muualta?

        Asenna se vaan Asennus nimimerkin ohjeen mukaan, toimii. Tärkeä on purkaa se .exe päätteinen päivitys ekaksi


    • Kokeilemalla onnistu

      Ongelmana tuossa on se, ettei .exe fileen käynnistymisen jälkeen purettuja tiedostoja löydy etsimättä. Ne löytyvät hakemalla "Main.msi" tiedostoa silloin kun asennusikkuna on näkyvissä. Sulkemisen jälkeen .exe tuhoaa ne. Kun kopioi ne siinä välissä toisaalle asennus onnistuu.

      • Ivanowitch

        Vitsi onkin siinä, että et avaa sitä .exe-päätteistä itsepurkautuvaa zip-tiedostoa, vaan purat paketin esim. WinZip, 7-zip tai vastaavalla muulla paketinpurkamisohjelmalla.

        Silloin voit valita, minne puretaan, eikä purettu kansio häviä minnekään.

        Siinä itsepurkautuvassa tiedostossa on omia komentoja, minne se tehdään (temp-kansio) ja ne komennot aloittaa purkamisen jälkeen ohjelman asennuksen.


    • Garmin-expertti

      Itse sain asennettua tuolla ekalla tavalla, kiitos vinkistä :).

      • Polaris

        Sain myös asennuttua kerrasta kiitos Ohjeista !!!


    • MontanaXX

      Ensimmäinen ohje toimi hyvin. Kiitos ohjeesta!

      • Yliviisas

        Uusien MapSource-versioiden exe-päätteisen asennuspaketin pystyy purkanaan haluamaansa paikkaan ilmaisella 7-zip-ohjelmalla.
        Minun koneella olevat Winzip ja Winrar-ohjelmat eivät enää pura näitä uusimpia asennuspaketteja.

        Ja tuotahan purkamista tarvitaan, jos halutaan asentaa ohjelma ilman aikaisempaa asennusta:

        "Tässä se helppo kikka: Et suorita asennusohjelmaa asennuspaketista, vaan ensin purat sen asennuspaketin esim 7-zip-ohjelmalla.

        Senjälkeen suoritat (kaksoisklikkaat) puretusta kansiosta Main.msi ja odottelet sen tekeytymistä, sitten voit suorittaa Seup.exe-tiedoston kaksoisklikkaamalla sitä."


      • More than a wise
        Yliviisas kirjoitti:

        Uusien MapSource-versioiden exe-päätteisen asennuspaketin pystyy purkanaan haluamaansa paikkaan ilmaisella 7-zip-ohjelmalla.
        Minun koneella olevat Winzip ja Winrar-ohjelmat eivät enää pura näitä uusimpia asennuspaketteja.

        Ja tuotahan purkamista tarvitaan, jos halutaan asentaa ohjelma ilman aikaisempaa asennusta:

        "Tässä se helppo kikka: Et suorita asennusohjelmaa asennuspaketista, vaan ensin purat sen asennuspaketin esim 7-zip-ohjelmalla.

        Senjälkeen suoritat (kaksoisklikkaat) puretusta kansiosta Main.msi ja odottelet sen tekeytymistä, sitten voit suorittaa Seup.exe-tiedoston kaksoisklikkaamalla sitä."

        Ja MapSource-ohjelma löytyy:
        http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=209

        Ja jos on muistikorttikarttoja, niin niitä voi katsella BaseCamp-ohjelmalla:
        http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=4435

        Tarvitsee avukseen NET framework 3.5 SP1, ja senhän saa Microsoft-sivuilta, jos tuo BaseCamp-asennusohjelma ei jostain syystä asenna sitä.
        http://www.microsoft.com/fi-fi/download/details.aspx?id=22


    • karmeni

      Niin tai näin mutta minua tämä ketju auttoi kovasti.
      Kiitokset tietäjille!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe