Yksinäisten eronneitten ja leskien yli 60+ seksielämä !

elävän leski ...

Suomessa on paljon yksinäisiä eronneita, leskeksi jääneitä miehiä ja naisia. Kiinostaakin meidän ylikuskymppisten yksinäisten seksi elämä. Kohdallani puolisoni sairastui hiukan yli viisikymppisenä, seksi elämä loppui siihen, eikä uutta ihmis-suhdetta ole tullut hakittua. Selipaattia on kestäny reippaasti ylikymmenen vuotta, mielestäni en ole kärsiny asiasta mitenkään.
Tietenkin joskus haaveissani mietin sen mukavuutta, mutta toteuttaminen ja seksikumppanin etsiminen tuntuu hankalalta ja suuresti vaivaa tuottavalta, joten olen elämääni tyytynyt ilman seksiä. Onhan elämä antanut suhteellisen suuren perheen, lapset lapsineen maailmalla, joten mielestäni olen oikeuttettu elämään yksinäistä elämääni ilman seksiä. Kiinnostaakin toisten ihmisten seksielämä, oletteko elämäänne tyytyväisiä, etsittekö vielä näin ijäkkäämpänä uusia seksi kontakteja, onko kertakäyttö seksi parempaa, kuin vaki suhde, onko helppo löytää seksikumppaneita, onko meitä paljon täydellisessä selipaatissa eläviä kuten minä ?

63

4540

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieluummin yksin ...

Ei suomessa seksi hurjastelu ole mahdollista, siitä pitää ympäristö hyvän huolen.
      Kummasti miehet on naisita mustasukkasia vaikka he ei itse tee elettäkään lähestyäkseenen yksinäistä naista, mutta auta armias jos joku uskaltaa , niin alkaa juorujen ja kaien moinen mustasukkainen käytös mylly jauhaa !

• Isotuomipihlaja

---------------------------------------------------------------------
        Täyttä P*SK**
        .....................................................................

• muuan,,,,,,
        Isotuomipihlaja kirjoitti:

---------------------------------------------------------------------
        Täyttä P*SK**
        .....................................................................

Vaneneva ihminen pysyy terveempänä selipaatissa, todettu jopa läketietteeliseisä tutkimuksissa !
        Seksiä turnaan korostetaan, seksuaalisuus on lisääntymis vietti, vanheneva ihminen ei ole lisääntymis kelpoinen joten seksuaalisuuden väheneminen on aivan luonnollinen ilmö.

• muuan,,,,,, kirjoitti:

Vaneneva ihminen pysyy terveempänä selipaatissa, todettu jopa läketietteeliseisä tutkimuksissa !
        Seksiä turnaan korostetaan, seksuaalisuus on lisääntymis vietti, vanheneva ihminen ei ole lisääntymis kelpoinen joten seksuaalisuuden väheneminen on aivan luonnollinen ilmö.

Mielestäni tyytyväinen ja onnellinen ihminen elää todennäköisesti terveempänä ja pitempään.

Vaikka elämä olisi lyhyempikin niin olisihan se onnellisempi!

Vähenee, vähenee! Tietenkin!
        Laskun kulmakertoimeen pystyy itse vaikuttamaan.
        Turha toistaa keinoja.

• yksin myös
        muuan,,,,,, kirjoitti:

Olen lukenut ja taisi kiminkinenkin mainita että miehille
        olisi hyvä että oisi se partneri,ehkä eturauhasvaivojenkin ehkäisyä
        ajatellen....
        Mutta aloittelijalle se on vaan hyväksyttävä se tosiasia että
        on vain asia jolle ei voi mitään.

• Anonyymi
        muuan,,,,,, kirjoitti:

Ei voi yleistää.
        Tutkimuksia kertovat myös että pariskunnat joilla on pitkä avioliitto johon kuuluu seksi osana elävät kauemmin .
        Sitten tuo seksin haluaminen on yksilöllistä.
        Monelle on vanentuessa palon tärkeämpiä muut asiat , ja toisille seksi .
        Joten mitään mallia ei siinäkään ole , kukin tavallaan

• momies

jos vielä 6-kymmpisellä on sekä haluja että kykyjä. Kai sellaisia parisuhteita on olemassa.
      Mutta oman kokemukseni perusteella sanon, että ihminen pärjää mainiosti ilman seksikumppania ja ilman seksielämää, jo 5-kymppisenä, vaikka olisi parisuhteessakin. Onnellista, kun ei ole tarvetta etisä mitään irtosuhteita. Tyynesti suhtaudun siihen, että oma selipaattini on kestänyt 15 vuotta. Ainakin, ja tulee kestämään elämäni loppuun. Ei tarvitse ostaa kalliita sinisiä piilereitä.

• ,,,,,,,,,,

Luulempa että suurimalla osalla yli kuuskymppisillä miehillä on haluja mutta ei todellakaan kykyä, naiset ei ole kiinostuneita kyvyttömistä miehistä, joten vanhentukaa hyvät ihmiset suosiolla !

• Robert A

...lajin säilymisestä. Kuinka voit olla noin flegmaattinen? Raamattukin edellyttää lisääntymistä ja suorastaan täyttämään maan.

• seksi ei tarpeellist
        Robert A kirjoitti:

...lajin säilymisestä. Kuinka voit olla noin flegmaattinen? Raamattukin edellyttää lisääntymistä ja suorastaan täyttämään maan.

Robert A ei nyt varmaankaan ajattele kuusikymppisten lisääntymistä heh,,,,
        HÖH, kuka yli kuuskymppinen enään VOI lisäänttyä, ehkä mies joka on ottanu 30-40v nuoremman naisen, mutta hyvin harva sen on tehnyt. Ei kuskumppisten tarvitse lisääntyä eikä pysty vaikka kuinka jyysäis ja hinkkais. Miehille jo noin neljänkymmenen vuoden jälkeen alkaa ilmestyä suorittamisvaikeuksi, ylikuusikymppiset usein ovat jo kyvyttömiä, seksistä vouhottaminen on aivan turhaa vanhuuden kynnyksellä, henkinen lämmin läheisyys on ja tulee tärkeämmäksi ihmis suhteissa vanhana.
        Nainen on seksuaalisesti kyvykäs vaikka sata vuotiaaksi, eriasia haluaako nainen seksielämää vanhana, enimmäkseen ei halua, samaan ei mies pysty koskaan.

• .
        Robert A kirjoitti:

-- Kuka kuusi kymppinen vielä lisääntyy, ei kukaan, lähinnä seksi on vanhana viihdettä ! ? heh.
        Harva enään yli kuuskympisistä pystyy koko seksin suorittamiseen, ku ei seiso niin ei seiso !

• Tietämätön.
        . kirjoitti:

-- Kuka kuusi kymppinen vielä lisääntyy, ei kukaan, lähinnä seksi on vanhana viihdettä ! ? heh.
        Harva enään yli kuuskympisistä pystyy koko seksin suorittamiseen, ku ei seiso niin ei seiso !

Julkisuuden henkilöistä tulee mieleen vaikkapa Chaplin ja Lipponen.
        Ikäreinä isiksi.

Terveet, hyväkuntoiset 6-kymppiset ovat vielä siitoskykyisiä.

Minulla ei ole ollut tarvetta oman spermani testaukseen.
        Riittää kunhan se irtoaa tyydyttävän usein.

Me ihmiset kun vaan olemme erilaisia!
        Yhden kokemus- ja asennemaailma ei ole koko totuus!

• beessi
        . kirjoitti:

mutta kyllä se joskus vähän terhistyy...

Mieleeni tuli kysymys jonka kuulin lomakeskuksen aamiaishuoneeseen räjähtäneen näköisenä ja hilpeänä tulleelta mieheltä. Hauskutti meitä aiemmin tulleita jo tervehtimisrepliikeillään. Seuralliselta vaikutti, mutta meni omaan pöytäänsä, ei tunkeillut mihinkään. Lisää porukkaa tuli, mutta kaveri sai istua yksin.
        Edelleen tosi hilpeänä hän kuuluvalla äänellä, keskustelusävyyn, kysäisi muilta, että "mitä luulette, missähän oikein on vika, kun on yksin tai porukassa, niin aina haisee paska"?

• tiia
        ,,,,,,,,,, kirjoitti:

Luulempa että suurimalla osalla yli kuuskymppisillä miehillä on haluja mutta ei todellakaan kykyä, naiset ei ole kiinostuneita kyvyttömistä miehistä, joten vanhentukaa hyvät ihmiset suosiolla !

Vanhemmat miehet ovat todella mahtavia seksissä. Heillä kun on harvoin siemensyöksyä, näin ollen he voivat antaa ihanuutta naiselle tuntikausia.Löytyisipä enemmän heitä.

• sairasta touhua
        tiia kirjoitti:

Vanhemmat miehet ovat todella mahtavia seksissä. Heillä kun on harvoin siemensyöksyä, näin ollen he voivat antaa ihanuutta naiselle tuntikausia.Löytyisipä enemmän heitä.

Siinä yksi typerys...naiseksi tekeytyen

• Anonyymi

Kyllä siinä on oltava tunteen mukana jos harrastaa seksiä.
        Ikä ei Ole este mitenkään
        Mutta jos ajattelee seksiä vaan ainoastaan seksin ilman tunteita , niin siinä menee toiselta halut

• Anonyymi
        seksi ei tarpeellist kirjoitti:

Robert A ei nyt varmaankaan ajattele kuusikymppisten lisääntymistä heh,,,,
        HÖH, kuka yli kuuskymppinen enään VOI lisäänttyä, ehkä mies joka on ottanu 30-40v nuoremman naisen, mutta hyvin harva sen on tehnyt. Ei kuskumppisten tarvitse lisääntyä eikä pysty vaikka kuinka jyysäis ja hinkkais. Miehille jo noin neljänkymmenen vuoden jälkeen alkaa ilmestyä suorittamisvaikeuksi, ylikuusikymppiset usein ovat jo kyvyttömiä, seksistä vouhottaminen on aivan turhaa vanhuuden kynnyksellä, henkinen lämmin läheisyys on ja tulee tärkeämmäksi ihmis suhteissa vanhana.
        Nainen on seksuaalisesti kyvykäs vaikka sata vuotiaaksi, eriasia haluaako nainen seksielämää vanhana, enimmäkseen ei halua, samaan ei mies pysty koskaan.

Enimmäkseen ?
        Minulla on tuttava jotka ovat yli 70 vuotiaita kukaan heistä ei Ole lopettanut seksiä .
        Kaikki riippuu ihmisestä millainen on.

• Anonyymi
        Tietämätön. kirjoitti:

Julkisuuden henkilöistä tulee mieleen vaikkapa Chaplin ja Lipponen.
        Ikäreinä isiksi.

Terveet, hyväkuntoiset 6-kymppiset ovat vielä siitoskykyisiä.

Minulla ei ole ollut tarvetta oman spermani testaukseen.
        Riittää kunhan se irtoaa tyydyttävän usein.

Me ihmiset kun vaan olemme erilaisia!
        Yhden kokemus- ja asennemaailma ei ole koko totuus!

Mies on siitoskykyinen niin kauan kun hän harrastaa seksiä .
        Onhan noita 80 vuotiaitakin jotka ovat pienen lasten isiä .

• Anonyymi
        sairasta touhua kirjoitti:

Siinä yksi typerys...naiseksi tekeytyen

Miten niin , Moni nainen ei edes Ole yli 6 kymppisenä mitenkään halutaan näköinen .
        Kyllä niin halut katoa monelta kun nainen ei huolehdi itsestään yhtään

• 1943

erittäin vaativa kumppanin suhteen, seksi ei koko elämänkaareni aikana ole ollut pääasia.Jo nuorena seksin tilalla oli muuta toimintaa kuten työtä, omaisten auttamista jne. Avioliiossakin oli erinäisistä syistä seksittömiä kausia, läheisyyttä oli aina. Ja iän myötä asiat muuttuvat, sehän on luonnollinen juttu. Mielestäni seksi kuuluu vain todella syvään ihmissuhteeseen ja on sellaisessa tosi ihana asia. Tämän palstan kirjoittelun perusteella meitä on erilaisia. Ellei hyvää kumppania ole, elän ihan täysipainoista seksitöntä elämää enkä tuhlaa aikaani mahdollisen kumppanin etsimiseen. Esimerkiksi mustikoita voi juuri nyt poimia.Jokainen tulkoon omalla tyylillään onnelliseksi.

• Odotettavissa parin viikon kuluutua.

Kokemuksesta tiedän selviäni siitä hengissä ja psyykisestikin likimain kunnossa.
      On kokemusta kolmestakin viikosta!

Vakavoituen.
      Olemme joskus keskustelleet vaimon kanssa edessä väistämättä olevasta leskeytymisestä.
      Kumpikin on samaa mieltä ettei enää edes harkitsisi yhteiselämää kenekään kanssa.

Itse en viitsis lähteä juoksemaan mummeleiden perässä mutta ajoittain saattaisin turvautua ammattiauttajiin.

Toivottavasti olen tuossa tilanteessa jo niin vanha että ajatukset pyörivät muissa asioissa.

• Anonyymi

Mikä näkemys naisesta , ammatti auttajat ei ainakaan meidän tuttavapiirissä tulisi edes kysymyksen .
        Sitten ei kukaan tiedä etukäteen jos jää leskeksi tuleeko uutta suhdetta se vaan tapahtuu ilman että olis edes ajatellut sellaista

• ikääntyvä ---

Seksin tarpeelisuudesta pidetään aivan liian suurta ääntä, joskus ärsyttää kirjoitukset joissa haikaillaan seksin perään, voivotellaan puutteesta. Jos luonto ei ole antanu mahdollisutta harrastaa seksi , ei sitä ole tarkoitettukaan harrastettavaksi.

• WanhaWilma

Olen ikääntyvän kanssa samaa mieltä, seksistä pidetään liian suurta älämölöä .

Seksin puutteeseen ei kuole, mutta jos ruoka loppuu, saattaa käydä hullusti .
        Onhan aina omat kädet, joilla voi tuskaansa lievittää. Tämän ikäisillä ei niin kauhean suuria haluja enää
        ole, paijaaminen ja lähellä olokin riittävät. Seksi on tässä yhteiskunnassa ylikorostettua ja siihenkin
        tympääntyy, kun joka tuutista sitä autuutta toitotetaan.

Eiköhän meidän ikäluokka ole jo saanut kyllikseen siitäkin ähellyksestä.
        Toki useilla miehillä on halu mutta kyky puuttuu, joten silloin sekstaaminen on turhauttavaa,
        hikistä ähellystä, josta ei tule " kukkoa ei piirasta " !

• *hymyilee*
        WanhaWilma kirjoitti:

Olen ikääntyvän kanssa samaa mieltä, seksistä pidetään liian suurta älämölöä .

Seksin puutteeseen ei kuole, mutta jos ruoka loppuu, saattaa käydä hullusti .
        Onhan aina omat kädet, joilla voi tuskaansa lievittää. Tämän ikäisillä ei niin kauhean suuria haluja enää
        ole, paijaaminen ja lähellä olokin riittävät. Seksi on tässä yhteiskunnassa ylikorostettua ja siihenkin
        tympääntyy, kun joka tuutista sitä autuutta toitotetaan.

Eiköhän meidän ikäluokka ole jo saanut kyllikseen siitäkin ähellyksestä.
        Toki useilla miehillä on halu mutta kyky puuttuu, joten silloin sekstaaminen on turhauttavaa,
        hikistä ähellystä, josta ei tule " kukkoa ei piirasta " !

Juuh! Elävä esimerkki, naapurin 66-vuotiaasta naisesta. Kaksi vuotta kuuntelin, kuinka hän vähätteli ja ivaili seksiä kaipaavista kanssasiraristaan.
        Menipä rouva sitten risteilylle ja löysi miehen ja nyt sitten kuuntelen, kuinka ihanaa seksi on.

Oisko niin, että sitä vähätellään, mitä itsellä ei ole?

• WanhaWilma
        *hymyilee* kirjoitti:

Juuh! Elävä esimerkki, naapurin 66-vuotiaasta naisesta. Kaksi vuotta kuuntelin, kuinka hän vähätteli ja ivaili seksiä kaipaavista kanssasiraristaan.
        Menipä rouva sitten risteilylle ja löysi miehen ja nyt sitten kuuntelen, kuinka ihanaa seksi on.

Oisko niin, että sitä vähätellään, mitä itsellä ei ole?

Jos tarkoitat "sitä vähätellään, mitä itsellä ei ole ", minua, olet väärässä .

Seksi on luonnollista ja elämään kuuluva kuten syöminen ja juominenkin, mutta et voi väittää, että se olisi
        jotenkin " salaista ". Kaikkialla toitotetaan seksistä. Kohta kai tehdään mainos reikäleivästä tyyliin-
        " nyt pienempi reikä, enemmän nautintoa ". Tämä meni nyt vähän tuhmaksi, mutta ei kai 60 henkilöt
        tällaisesta enää traumoja saa ? :)

• *hymyilee*
        WanhaWilma kirjoitti:

Jos tarkoitat "sitä vähätellään, mitä itsellä ei ole ", minua, olet väärässä .

Seksi on luonnollista ja elämään kuuluva kuten syöminen ja juominenkin, mutta et voi väittää, että se olisi
        jotenkin " salaista ". Kaikkialla toitotetaan seksistä. Kohta kai tehdään mainos reikäleivästä tyyliin-
        " nyt pienempi reikä, enemmän nautintoa ". Tämä meni nyt vähän tuhmaksi, mutta ei kai 60 henkilöt
        tällaisesta enää traumoja saa ? :)

Ei tullut traumoja "tuhmastasi".

En todellakaan tekstiäni osoittanut Sinulle, kunhan nyt pläjäytin sen viestisi alle.

Olen vaan huomannut niin monista jutuista, että toista kerrotaan, mitä aivot ajattelee. (kirjoitan siis live-elämästä, en palstalaisista)

Media kirjoittelee taas siitä, mikä lukijakuntaa kiinnostaa. TV:ssä ohjelmat pursuaa erotiikkaa jne.
        Itse en ole noista jutuista kiinnostunut. Minua kiinnostaa itserakkaasti vain minun tarpeeni ja haluni.
        (olen nainen)

ps. olisihan se parempi, että se reikäleivän reikä olisikin pienempi. Mitä siitä isosta maksamaan. :)))

• muuan ,,,,
        *hymyilee* kirjoitti:

Ei tullut traumoja "tuhmastasi".

En todellakaan tekstiäni osoittanut Sinulle, kunhan nyt pläjäytin sen viestisi alle.

Olen vaan huomannut niin monista jutuista, että toista kerrotaan, mitä aivot ajattelee. (kirjoitan siis live-elämästä, en palstalaisista)

Media kirjoittelee taas siitä, mikä lukijakuntaa kiinnostaa. TV:ssä ohjelmat pursuaa erotiikkaa jne.
        Itse en ole noista jutuista kiinnostunut. Minua kiinnostaa itserakkaasti vain minun tarpeeni ja haluni.
        (olen nainen)

ps. olisihan se parempi, että se reikäleivän reikä olisikin pienempi. Mitä siitä isosta maksamaan. :)))

Miusta kaikki höpinä seksistä on mielikuvitusta, koska se puuttuu omasta elämästäni !Sen olen huomannu, vaikka vanha oonki, jotkut aiheuttaa ihastusta ja haaveita mahdollisesta seksisuhteesta vielä, kuitenkaan en tee elettäkään asian eteen !

• (=_ =)

Suomessa ei voi kiinostua seksistä julkisesti, joutuu yhteiskunan silmätikuksi, juorut lentää mitä ihmeelisimpiä juttuja keksitään, ihmisen elämä tehdään helvetiksi jos erehtyy nauttimaan seksitä useamman partnerin kanssa , leimataan huoraksi vaikka vain olis niinsanottu " luonnon lapsi" pelkästään tahtois nauttia elämästä !
      Kaikenlainen mahtailu on täyttä puppua !

• jocus*

Miksi piittaisimme seksittömien, kateellisten tai mustasukkaisten ihmisten puheista ja juoruista? Eletään me vaan ja nautitaan elämästä! Ja seksistä, kun kumppani löytyy.

• On mielestäni ihailtava piirre!

Jos joskus on joitakin estoja tai rajoituksia on joskus ollut niin korkea aika elää itsekkäästi elämäänsä siitä maksimaalisesti nauttien!

Ei kaivanne julkista hyväksyntää?

Parisuhteessa elävän on hyvä lesoilla.

Jos vaimoni leskeytyy niin pikän, tasapainoisen yhteiselämän jälkeen toivon ettei hän käperry muistoni ympärille vaan yrittää saada ilon irti loppuvuosistaan.
        Jos niihin kuuluvat miessuhteet niin sehän on vain merkki hyvistä muistoista yhteisiltä vuosiltamme.

• voi taivastelut

Ohoh..oletko siis julkisuuden henkilö?

Ei meidän tavisten seksielämästä ole kukaan kiinnostunut, kenties kateellinen naapuri, mutta et kai hänestä välitä...yli kuusikymppisenä.

• beessi
        voi taivastelut kirjoitti:

Ohoh..oletko siis julkisuuden henkilö?

Ei meidän tavisten seksielämästä ole kukaan kiinnostunut, kenties kateellinen naapuri, mutta et kai hänestä välitä...yli kuusikymppisenä.

luulisi olevan nautinnosta pois, jos vetää verhot eteen. Ellei nyt satu olemaan sillä tavalla suuntautunut, että tarvitsee yleisöä nauttiakseen. Heidänkin on syytä järjestellä asia tahdikkaasti (ihan itsekkäistä syistä, tottakai).

• nauttikaa,eläkää

Hah...en harrasta seksiä eduskunnan rappusilla, en edes Senaatintorilla,

Silmätikuksi en joudu, jos seksin ilakointini tapahtuu minun, kaverinini, hotellin tms sellaisen sopukoissa.

Oletko ahdistunut elämässäsi, kun tuollaisia kirjoitat?

• voi tavas.........
        beessi kirjoitti:

luulisi olevan nautinnosta pois, jos vetää verhot eteen. Ellei nyt satu olemaan sillä tavalla suuntautunut, että tarvitsee yleisöä nauttiakseen. Heidänkin on syytä järjestellä asia tahdikkaasti (ihan itsekkäistä syistä, tottakai).

Totisinta totta kirjoitit..

• maalaismadam
        laiska-lasse kirjoitti:

On mielestäni ihailtava piirre!

Jos joskus on joitakin estoja tai rajoituksia on joskus ollut niin korkea aika elää itsekkäästi elämäänsä siitä maksimaalisesti nauttien!

Ei kaivanne julkista hyväksyntää?

Parisuhteessa elävän on hyvä lesoilla.

Jos vaimoni leskeytyy niin pikän, tasapainoisen yhteiselämän jälkeen toivon ettei hän käperry muistoni ympärille vaan yrittää saada ilon irti loppuvuosistaan.
        Jos niihin kuuluvat miessuhteet niin sehän on vain merkki hyvistä muistoista yhteisiltä vuosiltamme.

20 vuotta vauhdikasta avioliittoa ja eron jälkeen 20 vuotta selibaattia, joka edelleen jatkuu. Menneet vuodet nostattavat välillä haikeita ja surumielisiäkin tunteita pintaan. Vuosiin on mahtunut työtä ja taas työtä edelleen. Mukava tehdä silloin kun on sillä tuulella. Näin eläkeläisenä nyt ainakin hellepäivinä olen antanut itselleni luvan laiskotellakin, nauttia kesästä. Omasta rauhasta kyllä tykkään ja 4 lastenlasta vilkasta poikaa aina välillä tulee viihdyttämään mummua. Joskus kun en selviä yksin auto- tai taloremonteista haaveilen ikiomasta remonttireiskasta, haaveeksi on vaan jäänyt. Enemmän kuin fyysinen seksi mulle kai merkitsisi erotiikka, korvien välissä olevat asiat, aikuinen mies aikuiselle naiselle, vaihtaa mielipiteitä ilman mitään valta- tai alistussuhteita, siis toveri. Haaveita vain. Elämän ruuhkavuosina ei ollut aikaa edes riittäviin yöuniin. Nykyään iltaisin vedän viltin korviin ja nautin ylellisen pitkistä ja sikeistä yöunista. Siis unta palloon mummu, huomenna on uusi päivä ja uudet kujeet.

• muuan ,,,,,
        jocus* kirjoitti:

Miksi piittaisimme seksittömien, kateellisten tai mustasukkaisten ihmisten puheista ja juoruista? Eletään me vaan ja nautitaan elämästä! Ja seksistä, kun kumppani löytyy.

Kyllä ne juorut vaikuttaa, ihminen takuuvarmasti loukkaantuu panettelusta ja väärin ymmärretyksi tulemisesta. Ympäristö on vahva tekijä ihmisten käytäytymisessä, joka toisin väittää on väärässä. Normaali ihminen ottaa aina huomioon myös ympäristön ja kunnioittaa lähimmäisiään ja ympäristöä. Käytös häiriöiset vanhukset yleensä ovatkin jo laitos hoidossa.

• fed_up

Enemmän kiinnostaisi heidän toimeentulonsa kuin iänikuinen jahkaaminen seksistä. Aikansa kutakin kuten seksiä. Hormoonalliset toiminnot vähenevät ja sen myötä sukupuoliset halut, eikö se ole ihan luonnollista?

Valtiovarainministeri Kataisen puheet enemmän huolestuttavat kuin seksihalut.

• yx-mummi ****

Indeksi leikkuri pitää huolen että eläkkeitten ostovoima takuuvarmasti heikenee. Mua myös huolestuttaa yksinäiset vanhukset, kuka tulee avuksi jos jotain sattuu, eikä ole ketään omaista lähistöllä, tai eivät muista pitää yhteyttäö omiin vanhempiinsa.
        Aina parisuhteessa vanhuksetkin elävät turvatumpaa elämää, ei todellakaan seksi enään kuulu välttämättä vanhan pariskunnan elämään, yhdessä elämän lopputaivalta talaaminen on henkisesti paljon antoisampaa kuin yksin, vaikka olisikin vielä hyvä kuntoinen.

• Sääliksi käy.
        yx-mummi **** kirjoitti:

Indeksi leikkuri pitää huolen että eläkkeitten ostovoima takuuvarmasti heikenee. Mua myös huolestuttaa yksinäiset vanhukset, kuka tulee avuksi jos jotain sattuu, eikä ole ketään omaista lähistöllä, tai eivät muista pitää yhteyttäö omiin vanhempiinsa.
        Aina parisuhteessa vanhuksetkin elävät turvatumpaa elämää, ei todellakaan seksi enään kuulu välttämättä vanhan pariskunnan elämään, yhdessä elämän lopputaivalta talaaminen on henkisesti paljon antoisampaa kuin yksin, vaikka olisikin vielä hyvä kuntoinen.

parisuhteessaan, mies määrää, missä asutaan, ja vaimo tottelee ja hoitaa.
        Aivan kuin islaminuskoiset.

• Eläkkeen euroarvokin pieneni 01.02. 35,40E / kk, netto.
        Eläkkeitä ajatellen hoipumme lähellä köyhyysrajaa, ainakin melkein.

30-vuotta sitten ennakoimme nykyistä synkemmän tilanteen joten eläeläkeratkaisut eivät heilauta meidän kitsasta elämäntapaamme tippaakaan.

Salitouhun terävöittämiseen tarkoitetun, urheilulääkäriltä saamani reseptin mukainsen testoannoksen omakustannus on 35,40E/kk.
        Espanjasta saan se maksutta mutta käytännön syistä joudun puolet ostamaan täältä.
        Salilla säästyneet testot ovat kotona käytettävissä.
        Loppuhan kodin virikkeistä kiinni.

Numeerisena tietona sinulle voin kertoa korvaustestojen nostaneen tason 12,8:sta 24:ään.

Tuskin nämä todella kiinnostavat sinua tai ketään muutakaan mutta tuossahan nuo ovat!

Ihmettelen ihmisten aristelua ja epäluuloihin ja omiin subjektiivisiin näkemyksiin perustuvaa jänkkäämistä!
        Totuus ei mustaa ketään eikä muutu peittelemällä eikä valehtelemalla!

• Sääliksi käy. kirjoitti:

Voihan tuollaistakin kai esiintyä.

• kuumaa sykettä
        laiska-lasse kirjoitti:

Eläkkeen euroarvokin pieneni 01.02. 35,40E / kk, netto.
        Eläkkeitä ajatellen hoipumme lähellä köyhyysrajaa, ainakin melkein.

30-vuotta sitten ennakoimme nykyistä synkemmän tilanteen joten eläeläkeratkaisut eivät heilauta meidän kitsasta elämäntapaamme tippaakaan.

Salitouhun terävöittämiseen tarkoitetun, urheilulääkäriltä saamani reseptin mukainsen testoannoksen omakustannus on 35,40E/kk.
        Espanjasta saan se maksutta mutta käytännön syistä joudun puolet ostamaan täältä.
        Salilla säästyneet testot ovat kotona käytettävissä.
        Loppuhan kodin virikkeistä kiinni.

Numeerisena tietona sinulle voin kertoa korvaustestojen nostaneen tason 12,8:sta 24:ään.

Tuskin nämä todella kiinnostavat sinua tai ketään muutakaan mutta tuossahan nuo ovat!

Ihmettelen ihmisten aristelua ja epäluuloihin ja omiin subjektiivisiin näkemyksiin perustuvaa jänkkäämistä!
        Totuus ei mustaa ketään eikä muutu peittelemällä eikä valehtelemalla!

sitä muistoissaan palata siihen aikaan kun oli nuori ja kuumaverinen kun hormoonit hyrräsivät. Vai eikö vielä ole muistelmien aika?

• 1943
        yx-mummi **** kirjoitti:

viimeinen askel otettava, siihen olen valmistautunut. Ei olisi katasrofi, jos vain hiljaa nukkuisin pois yksin ollessani. Mutta asiat voivat mutkistua, voi sairastua ja joutua olemaan kauan muista riippuvainen. Sekin on otettava vastaan. Teoreettisesti ehtisin olla muista riippuvainen melkein yhtä kauan kuin isäni eli 38 vuotta. Näihin asioihin ei itse voi vaikuttaa ja seksi ei varmaan ole päälimmäisenä ajatuksissa.

• Anonyymi
        Sääliksi käy. kirjoitti:

Siinä aikoinaan olikin yksi syy muiden lisäksi miksi avioliitto tuli tiensä päähän. Miehen vaatimukset kun vain lisääntyi ja minun olisi pitänyt jäädä nyrkin ja hellan väliin penskoja pykäämään.

• Heitteille jätetty.

Ensimmäisen kerran vaimoni, 62v, kieltäytyi seksistä vedoten heltteen rasittavuuteen.

Ensin meni toista viikkoa.
      Onneksi oli viileämpi välipäivä mutta taas jatkuu sama "paasto"!

Eipä parisuhdekaan takaa seurustelun jatkuvuutta!

• ulos ylös jalenkille

Siitä vaan katse vapaisiin markkinoihin, varmaan lähistöltä löytyy mukava mummeli tai jopa nuorempi ilopilleri, siis ovi auki ja pihalle, silmät auki joka suuntaan, helpotusta helteeseen alkaa löytymään mukavasti !

• beessi

mutta parisuhteenne ilmeisesti ei. Hyvin on asiat, kun voi suoraan ja teeskentelemättä sanoa, että nyt ei jaksa/viitsi/huvita.

• en etsi ketään

itse en kaipaa ketään pelkän seksin takia.
      enkä yhden yön juttuja.
      vaan jos sattuu,että joskus osuu ihminen kohdalleni.
      joka haluaa viettää yhteistä elämää niin mikäs siinä.
      mut se täytyy tuntea sydämmessään,että tämä on juuri hän.
      yhteen en halua enää kenenkään kanssa asumaan
      olen tottunut,jo yksin elämään liki 10v

• kummallinen pimppi

naiminen on joka ihmisen oikeus. ken ei siitä nauti olkoon ilman.
        minä ainakin nautin. jokainen on yksilö.
        minä voin tehdä kehollani mitä minä haluan.
        ei ole mikään trendi olla enää joku ihme pihtaaja.
        yksi elämä. kunhan ei ketään loukkaa ja tapa joillain taudeilla.

• .
        kummallinen pimppi kirjoitti:

naiminen on joka ihmisen oikeus. ken ei siitä nauti olkoon ilman.
        minä ainakin nautin. jokainen on yksilö.
        minä voin tehdä kehollani mitä minä haluan.
        ei ole mikään trendi olla enää joku ihme pihtaaja.
        yksi elämä. kunhan ei ketään loukkaa ja tapa joillain taudeilla.

Mies tai nainen , joilla tiuhaan vaihtuu kumppanit, käyttävät kertakäyttö seksiä, heistä tulee vaikutelma niljakkaasta likasesta tautisesta ihmisestä, yleensä ympäristö ei heitä hyväksy, luulempa tämän olevan syynä monen erakoituneen yksinäisen ihmisen rooliin.
        Moni yksin elvä kokee seksihurjastelijat likasiksi tautisiksi sairaiksi, joten mieluummin elää yksin kuin piittaamattoman hurjastelijan kanssa.

• AVKT

Miettiminen: Onko sieluilla sexsiä.

• .

Aloittaja kysyy munmuassa, "onko kertakäyttö seksi ( siis kumppanit vaihtuu tiuhaan) parempaa, kuin vakituisen kumppanin kanssa " mitä mieltä AVKT on ?
        Sulla noita lyhitä lausahduksia tuntuu olevan joka lähtöön, joissa ei ole mitään tolkkua !

• Jenny.st
        . kirjoitti:

Aloittaja kysyy munmuassa, "onko kertakäyttö seksi ( siis kumppanit vaihtuu tiuhaan) parempaa, kuin vakituisen kumppanin kanssa " mitä mieltä AVKT on ?
        Sulla noita lyhitä lausahduksia tuntuu olevan joka lähtöön, joissa ei ole mitään tolkkua !

Tunnen itseni näiden kirjoitusten jälkeen paheellisena naisena, koska pidän yhden illan suhteista. Ikäni on sentään 63v. Välillä suhteet ovat itsestäni nuorempia, välillä vanhempia tai samanikäisiä. Kaikki ovat olleet minua kohtaan ihania.

• no ei kelpaa
        Jenny.st kirjoitti:

Tunnen itseni näiden kirjoitusten jälkeen paheellisena naisena, koska pidän yhden illan suhteista. Ikäni on sentään 63v. Välillä suhteet ovat itsestäni nuorempia, välillä vanhempia tai samanikäisiä. Kaikki ovat olleet minua kohtaan ihania.

että joku kunnostautuu vielä vanhanakin. Itse en koske mieheen muuten, kuin tervehtiessä sanon reippaasti käsipäivää. On ihan mukavaa, kun ei tarvitse hinkata herkkiä limakalvoja rikki jonkun äijän kanssa. Sitäpaitsi en ole koskaan harrastanut irtosuhteita. Olenkohan minä peräti menettänyt jonkun järisyttävän kokemuksen?! No ei silti kaduta.

• .
        no ei kelpaa kirjoitti:

että joku kunnostautuu vielä vanhanakin. Itse en koske mieheen muuten, kuin tervehtiessä sanon reippaasti käsipäivää. On ihan mukavaa, kun ei tarvitse hinkata herkkiä limakalvoja rikki jonkun äijän kanssa. Sitäpaitsi en ole koskaan harrastanut irtosuhteita. Olenkohan minä peräti menettänyt jonkun järisyttävän kokemuksen?! No ei silti kaduta.

Meikä tuntuu että irralliset suhteet on tautisia, yök, hyi, ja tauti leviää seuraavaan hyi yök...

• harvoin pelaa
        . kirjoitti:

Meikä tuntuu että irralliset suhteet on tautisia, yök, hyi, ja tauti leviää seuraavaan hyi yök...

oli mikä ikä tahansa, paitsi sairauksia lukuunottamatta, mutta onko lihavuus itsensä aiheuttama, niin miehillä ja varsinkin, kuin naisillakin???!
        Ja vaikka ikää olisi, jos reunaa saa, kyllä siinä siemenet lentää sisään jos on vielä ns siitoskykyinen nainen vieressä!
        Mutta mutta, toisilla elää nekin siemenet kauan, toisilla ei enää tai ikinään!

Lienee Luojan järjestelmät jutut nuokin!

samoin kellä pelaa ja kellä ei, paitsi tokihan otettava lukuun ihmisten terveys ym. niin miesten ja varsinkin heidän, ja naistenkin!

• uskokaa jo

miksi monet miehet luulee, et yksin asuva nainen kaipaa miestä?, ei se ole näin, sillä näin vanhempana ei juurikaan kaipaa..

• ?????

vanha alotus, ketä kiinostaa ?? kuka nosti päivänvaloon taas ? MIKSI ??

• Pirän itelläni

Empiiristen kokemusten perusteella vastaan sinulle,.että useimpien yli kuuskymppisten naisten seksielämä tarkoittaa muiden ihmisten vahtaamista ja heidän elämänsä ruotimista. Yritetään elää muiden elämää, kun omaa ei ole. Silminnähden ja korvakuulolta se tuottaa tädeille orkkuakin mahtavammat säväykset. Kyllä siinä maat järisevät, kun kisaavat siitä, kuka parhaiten tietää tai luulee tietävänsä.

Mistä syystä sinua noin kovasti kiinnostaa muiden seksielämä? Ettet nyt vaan saa vallan sytänkohtausta vastauksia lukiessa, onhan tämä niin tosi rajua toimintaa. Tutkailujen sijaan sinun kannattaisi itse kokeilla, mikä onnistuu parhaiten. Ei me olla yhdestä puusta veistettyjä, joten muiden kokemukset ovat muiden ja sinun omanlaisiasi. Mikä sopii Jupiterille, ei sovi härälle. Saat vapaasti valita, kumpaa edustat. Vähän tässä haiskahtaa jokin epämiellyttävä tirkistelyn maku. Kaikkea ei tarvitse jakaa eikä pidäkään. Jotta on sitten tosi vanhana olisi edes jotakin, mikä ei ole ollut yleisessä jakelussa.

• juorut senku paranee

vanhemmuuten,

just:
      juorut on parasta mitä kateelliset ämmät toisistaan tietää, heh, jutut ovat utopisia, käsittämättömyyksiin meneviä.
      ei voi käsittää naisten kateutta toisen onnesta.

• Anonyymi

olet leski mutta mies vaI NAINEN?

• Anonyymi

Vielä lenssas föörpiikki iltapäivällä :-*

Vanha Skönö

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      99
      5305
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3573
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3205
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      443
      2496
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      252
      1537
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1291
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      85
      1289
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1238
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1213
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      138
      1139
    Aihe