Rahoitusyhtiön autolla Venäjälle

----------

Onnistuuko rahoitusyhtiön omistamalla autolla Venäjän puolelle matkaaminen? Auto siis rahoitusyhiön omistuksessa ja itse olen auton haltija.

22

3797

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valtakirja

valtakirjalla

• haltijatar2

Haltija voi ajella Venäjälle. Omistajahan on antanut auton sinun hallintaan. Myydä sitä et kuitenkaan laillisesti voi.

• vvffs

Jos sinä olet haltiaksi merkitty rekisteriotteeseen voit mennä.
      Rahoitusyhtiön sopimuksessa lukee, että ilman heidän lupaansa autoa ei saa viedä sinne mutta paskan marjat kukaan ei kysele ennenkuin sattuu sellainen mälli, että auto menee lunastukseen.
      Sitten siinä voi käydä niin, että sinulla on velka mutta ei autoa.
      Kukaan ei kysele rajalla,,,,eikun menoksi.

• äläuskolässyjä

Jos auto varastetaan niin korvaat kaiken

• --------------------

Mites tämä? Ootteko pyydelleet niitä valtakirjoja rahoitusyhtiöiltä, maksaa SCF:ltä 42 € kolmeksi kuukaudeksi. Ei oikein kiinnostaisi maksaa.

• valintaonsinun

maksa sitte mälli. onko se 15kiloeuroa vai 50?

• Volna

Ei kai siinä mitään. Ei taida Venäjän tullia kiinnostaa auton omistaja. Pääasia., että sama autontuodaan takaisin, eikä myydä sitä Venäjällä.

• mullakin,,,

Onnistuu,,,rahoitusehdoissa lukee, että autoa ei saa viedä maasta pois ilman heidän lupaansa,,,,mutta kukaan ei rajalla ole kiinnostunut asiasta.
      Jos sitten tapahtuu kolari venäjällä,,,,,juttu mutkistuu sinun kohdallasi.
      Anna palaa vain,,,

• OP

Op-pohjola vaati miuta ottamaan venäjän lisäturva vakuutuksen n. 155€/vuosi. Sit tämä valtakirja maksoi 30€ ja se on voimassa vuoden. Tullissa ihmeteltiin miksi on tämä valtakirja, kun heidän mielestään riittää, että haltija kohdasta löytyy nimi.

• tsakot

Eipä ollut valtakirjaa,ei muuta kuin kännyttivät takaisin,

• bensamatka

Minun poika käy joka viikko tankkaamassa Lotassa ja meillä auto on rahoitusyhtiön. Ei mitään ongelmia, auto on minun nimissä siis haltijana kirjoitan vain valtakirjan ja ei maksa mitään.

• itämaantietäjä

Kaksi vaihtoehtoa.
      Teet niinkuin omistaja vakuutusyhtiö sanoo ja maksat kaikesta.

Tai sitten kirjoittelet vaikka tietsikalla virallisen näköisen paperin ja aina parempi jos saa jotain leimoja siihen. Tässä on se pikku riski.

Rajalla ei tosiaan kukaan kysele.

• Kyselty

Suomen tulli kerran kysyi rahoitusyhtiön valtakirjaa,onneksi oli mukana, OP 3kk, 30euroa

• emme

Ei ole koskaan kysytty nykyisellä autolla, joka OP:n kautta. Auto ollut vajaa 2v.

• Valtakirjat

Omistan autoni ja sen rekisteriotteeseen merkittynä omistaja-haltijana saan viedä auton maasta ilman erillistä valtakirjaa. Tämähän on meille kaikille itsestäänselvää.

Jos lainaan autoa tuttavalleni, joka haluaa käydä Venäjällä, kirjoitan tietokoneella auton omistajana yksinkertaisen valtakirjan (mallilomakkeita löytyy netistä useita), tulostan paperin, laitan nimeni alle ja annan sen kaverille muiden autopapereiden joukkoon. Tämä ei siis maksa mitään. Mitään ongelmia rajoilla ei ole koskaan ollut.

Jos auto on rahoitusyhtiön omistama, ja olet merkittynä rekisteriotteeseen auton haltijaksi, kannattaa valtakirja pyytää omalta rahoitusyhtiöltä.

Rahoitussopimusten ehdot vaihtelevat eri yhtiöiden kesken, ja siksi kannattaa asia tarkistaa juuri oman rahoitusyhtiön suunnasta.

Yleisesti on niin, että rahoitusyhtiön valtakirjasta menee pienehkö toimitusmaksu.

Kun seuraavaa autoa ostat ja rahoitat, kannattaa tämä valtakirja-asia punnita samassa yhteydessä.

Rahoitusyhtiön tarjoaman varsin vaivattoman rahoituksen sijaan joskus pankkilainalla rahoitettu, siten itse omistettu auto on edullisempi, kun vaakakuppiin laittaa kaikki tekijät.

• jhdhfop

Vielä kerran asiasta. Kysyin asiaa rahoitusyhtiöltä vuosi sitten ja vastaus oli: "on oltava". Hinta 40€/ puoli vuotta. Suomen rajalla kysyin samaa asiaa ja vastaus oli että EI tarvitse. Haltijalla on oikeus viedä auto maasta. Venäjän rajalla kysyimme samaa ja vastaus oli että EI tarvitse.

Varmuudenvuoksi kysyin vielä vakuutusyhtiöltä ja siellä sanottiin että vakuutus on voimassa normaalisti oli valtakirja tai ei. (Siis normaalisti niillä ehdoilla jotka Venäjällä on muutenkin voimassa)

Kertaakaan ei oo mitään ongelmia ollut auton kanssa vaikka mitään valtakirjoja ei olekaan. Pelkkää rahastusta minun mielestä. Mutta kukin tavallaan.

• Jyypp

Oon itse käynyt monta kertaa ilman mtn valtakirjaa. Riittää että nimes on rekisteriotteessa haltijan kohdalla. Vihreä kortti oltava mukana kolari tms tilanteissa.. lisää voi lukea täältä http://www.visitpietari.fi/autolla-venajalle/

• ainakinmeiänyhtiössä

Vihreä kortti myönnetään yleensä auton omistajalle, ei haltijalle

• okokdfo
        ainakinmeiänyhtiössä kirjoitti:

Vihreä kortti myönnetään yleensä auton omistajalle, ei haltijalle

Vääriiiiiin. Vihreä kortti on todistus liikennevakuutuksesta eli sitä ei myönnetä. Korttiin tulee vakuutuksenottajan nimi, joka yleensä on auton omistaja tai 1. haltija. Joissain tapaukisissa taitaa olla mahdollista että joku muu, mutta en tunne asiaa tarkemmin.

• ainakinmeiän
        okokdfo kirjoitti:

Vääriiiiiin. Vihreä kortti on todistus liikennevakuutuksesta eli sitä ei myönnetä. Korttiin tulee vakuutuksenottajan nimi, joka yleensä on auton omistaja tai 1. haltija. Joissain tapaukisissa taitaa olla mahdollista että joku muu, mutta en tunne asiaa tarkemmin.

Älä sitten kirjoittele jos et kerta tunne asiaa

• vakuutuksenottaja

Vakuutuksen ottaja saa vihreänkortin, eli vakuutuksen maksaja. Harvemmin rahoitusyhtiö maksaa asiakkaan vakuutuksen. Rahoitusyhtiö vaatii yleensä asiakkaan ottamaan kaskon autoon.

• pitäissaadatietää

Voiko rekisteriin merkitty haltija valtuuttaa ketään käymään rahoitusyhtiön omistamalla autolla Venäjällä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      108
      4817
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      413
      1502
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      189
      1104
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      110
      1098
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1000
    6. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      14
      976
    7. tilitoimistopiirainen huutaa

mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt
      Kuhmo
      11
      958
    8. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      921
    9. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      921
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      876
    Aihe