ei anna kipinää

hondamaos

Eli honda cr 125 91 ei anna kipinää, hondaan on vaihdettu staattori valokäämillä joka tilatiin motomasterilta uusi cdi-boksi joka tuli kouvolan menokoneen kautta ja sytytys puola motomasterilta, alla on linkit staattoriin ja puolaan! vaikka nämä kaikki vahdettiin niin kipinää ei tule, missä vika? yksi muutos jouduttiin tekemään, cdi-boksilta tuleva johto jouduttiin tekemään erilainen liitäntä (apiko) puolalle koska puolassa oli apikolle tuleva liitäntä. kaikki on liittimet on laitettu kunnolla ei mitään sähköteippi virityksiä. ei vain tajua missä vika piilee!

http://www.motomaster.fi/kauppa//product_details.php?p=264

http://www.motomaster.fi/kauppa//product_details.php?p=254

24

5397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vari

      En nyt halua vittuilla mutta kait tulppa on myös vaihdettu. hehhee. Kunhan nyt mainitsin kun ei siitä ollut puhetta. Varmista jos pyörässäsi on tappokatkaisija ettei se ole päällä tai rikki. Hapettunut, piuhat katki etc. Ohita se väliaikaisesti jos epäilyttää. Itselläni oli löystynyt tappokatkaisija Honda cb 750 joka tärinästä kytkeytyi päälle ajossa. Ai että kun sitä vikaa ihmeteltiin kun vauhdissa sammui moottori mutta lähti heti kuitenkin käyntiin.

      • hondamaos

        Tulppakin on vaihdettu, pyörässä ei ole tappokatkasijaa paikallaan. voiko nuo osat olla jotenkin vääränlaisia olemaa yhdessä tai jokin osa, kun näistä ei tiedä!


      • vari
        hondamaos kirjoitti:

        Tulppakin on vaihdettu, pyörässä ei ole tappokatkasijaa paikallaan. voiko nuo osat olla jotenkin vääränlaisia olemaa yhdessä tai jokin osa, kun näistä ei tiedä!

        En osaa sanoa pyörästäsi mitään tyyppikohtaista. Enkä oikein osaa sanoa noista osistakaan. Olen kohtalaisen kehno sähköissä kun aletaan puhua vakavia lonkalta. Voin vain puhua yleisesti ja omista kokemuksista. Onko puola maadoitettu runkoon ja moottoriin? Joskus, vaikka puola on rungossa kiinni ja runko moottorissa ei kunnon maadoitusta tapahdu. Joten ota erillinen piuha ja liitä se puolan kiinnikkeistä moottoriin jonkin pultin alle. Varmista myös että puola ja runko pääsevät kosketuksiin, ettei ole välissä maalia tai vastaavaa. Vaikka puhuisin puuta heinää niin eipä siitä haittaakaan ole kokeilla.


      • hondamaos
        vari kirjoitti:

        En osaa sanoa pyörästäsi mitään tyyppikohtaista. Enkä oikein osaa sanoa noista osistakaan. Olen kohtalaisen kehno sähköissä kun aletaan puhua vakavia lonkalta. Voin vain puhua yleisesti ja omista kokemuksista. Onko puola maadoitettu runkoon ja moottoriin? Joskus, vaikka puola on rungossa kiinni ja runko moottorissa ei kunnon maadoitusta tapahdu. Joten ota erillinen piuha ja liitä se puolan kiinnikkeistä moottoriin jonkin pultin alle. Varmista myös että puola ja runko pääsevät kosketuksiin, ettei ole välissä maalia tai vastaavaa. Vaikka puhuisin puuta heinää niin eipä siitä haittaakaan ole kokeilla.

        Nyt puolalta maadoitus on vain runkoon, pitänee kokeilla myös moottoriin!


      • hondamaos
        hondamaos kirjoitti:

        Nyt puolalta maadoitus on vain runkoon, pitänee kokeilla myös moottoriin!

        Nyt on puolalasta maadoitus runkoon ja moottoriin, kipinä tulee sillon tällön välillä tulee hyvin kipinää jopa 7 kertaa sain kipinää tulemaan peräkkäin ja välillä joka toinen polkasu. laitoin tulpan koneeseen kiinni ja aloin polkea, lupasi monta kertaa mutta ei lähtenyt käyntiin savua tuli pakoputkesta mutta ei lähtenyt käntiin. mikä voi olla vikana kun antaa välillä kipinää ja välillä ei?!


      • vari
        hondamaos kirjoitti:

        Nyt on puolalasta maadoitus runkoon ja moottoriin, kipinä tulee sillon tällön välillä tulee hyvin kipinää jopa 7 kertaa sain kipinää tulemaan peräkkäin ja välillä joka toinen polkasu. laitoin tulpan koneeseen kiinni ja aloin polkea, lupasi monta kertaa mutta ei lähtenyt käyntiin savua tuli pakoputkesta mutta ei lähtenyt käntiin. mikä voi olla vikana kun antaa välillä kipinää ja välillä ei?!

        Niin, varmista nyt vielä että ajoitusmerkinnät on oikein staattorissa ja moottorissa. Mäntä pitäis olla kaiken järjen mukaan ylhäällä kun merkit on kohdallaan. Tarkista se tulpanreiästä. Mulla on ohjeet vuoden 98 malliin. En tiedä paljonko se on erillainen 91 mallista. Näistä ohjeista tosin löytyy kaikki mittaukset, miten ne tehdään ja niiden arvot. CDI boxia ei voi mitata joten jos haluat voit vielä kokeilla vanhalla boxilla jos antaisi kipinää. Pysyykös sulla yleismittari kädessä ja omistatko sellaista?

        Mitenkä olet muuten ohittanut sen tappokatkaisijan? Oletko laittanut CDI boksiin suoraan hyppyjohdon kahden liittimen välille?


      • hondamaos
        vari kirjoitti:

        Niin, varmista nyt vielä että ajoitusmerkinnät on oikein staattorissa ja moottorissa. Mäntä pitäis olla kaiken järjen mukaan ylhäällä kun merkit on kohdallaan. Tarkista se tulpanreiästä. Mulla on ohjeet vuoden 98 malliin. En tiedä paljonko se on erillainen 91 mallista. Näistä ohjeista tosin löytyy kaikki mittaukset, miten ne tehdään ja niiden arvot. CDI boxia ei voi mitata joten jos haluat voit vielä kokeilla vanhalla boxilla jos antaisi kipinää. Pysyykös sulla yleismittari kädessä ja omistatko sellaista?

        Mitenkä olet muuten ohittanut sen tappokatkaisijan? Oletko laittanut CDI boksiin suoraan hyppyjohdon kahden liittimen välille?

        miten noi ajoitusmerkinnät katsotaan , kipinää tulee sillon tällön ,tappokatkasija on kiinni nyt!


      • vari
        hondamaos kirjoitti:

        miten noi ajoitusmerkinnät katsotaan , kipinää tulee sillon tällön ,tappokatkasija on kiinni nyt!

        Ajoitus on tehtävä aina kun staattori vaihdetaan.

        Avaa staattorin kansi. Tämä on hieman hankala selittää sillä en ole nähnyt tätä pyörää eläissäni ja näistä epäselvistä kuvista on hankala ottaa selvää mutta yritetään.

        Näet nyt edessäsi vauhtipyörän. Sen vasemmalta ja oikealta puolelta pitäisi löytyä staattorin kiinnitys pultit? Vasemmalla puolella kiinnityspultin alapuolella pitäisi olla viiva? Tämä viiva pitäisi olla linjassa moottorin rungossa olevan viivan kanssa, joka pitäisi olla siinä jossain lähellä.

        Vauhtipyörässä on myös viivat joilla tarkistetaan varsinainen sytytys mutta sitä varten tarvitsisi pyörä saada ensin käyntiin.


      • honda 92
        hondamaos kirjoitti:

        Nyt on puolalasta maadoitus runkoon ja moottoriin, kipinä tulee sillon tällön välillä tulee hyvin kipinää jopa 7 kertaa sain kipinää tulemaan peräkkäin ja välillä joka toinen polkasu. laitoin tulpan koneeseen kiinni ja aloin polkea, lupasi monta kertaa mutta ei lähtenyt käyntiin savua tuli pakoputkesta mutta ei lähtenyt käntiin. mikä voi olla vikana kun antaa välillä kipinää ja välillä ei?!

        saitko pyörän toimiin, itellä juuri samoja ongelmia samanlaisessa pyörässä ??


      • xrv
        honda 92 kirjoitti:

        saitko pyörän toimiin, itellä juuri samoja ongelmia samanlaisessa pyörässä ??

        moi katso onko seisontatuessa kytkintä,tuki ylös ja polkase käyntiin.


      • hondamaos
        xrv kirjoitti:

        moi katso onko seisontatuessa kytkintä,tuki ylös ja polkase käyntiin.

        elikkäs honda ei toimi vieläkään, kipinää tulee mutta ei tule aina! onko staattori todella herkkä säädöstä vai mikä ihme siinä mahtaa olla?


      • Kummastelija
        hondamaos kirjoitti:

        elikkäs honda ei toimi vieläkään, kipinää tulee mutta ei tule aina! onko staattori todella herkkä säädöstä vai mikä ihme siinä mahtaa olla?

        Voitkos kertoa hieman historiaa miten päädyit uusimaan nämä kaikki osat? Uteliaisuutta ja osa diagnostiikkaa...

        Vaikuttaa maadoitusvialta tai huonolta/väärältä liitokselta muualla. Tarkista siispä kaikki liitokset ja johdot ettei kuoret ole rikki. Mieti myös hetki ettei mitkään johdot sytytyksessä ole asennettu väärien johtojen kanssa. Värit saattavat huijata...varsinkin jos on kysymys tarvikeosista.

        CDI:ltä lähtee?
        2 x johtoa staattorille
        2 x johtoa "Sytytyspulssigeneraattorille"
        2 x johtoa puolalle
        2 x johtoa tappokatkaisijalle


      • hondamaos
        Kummastelija kirjoitti:

        Voitkos kertoa hieman historiaa miten päädyit uusimaan nämä kaikki osat? Uteliaisuutta ja osa diagnostiikkaa...

        Vaikuttaa maadoitusvialta tai huonolta/väärältä liitokselta muualla. Tarkista siispä kaikki liitokset ja johdot ettei kuoret ole rikki. Mieti myös hetki ettei mitkään johdot sytytyksessä ole asennettu väärien johtojen kanssa. Värit saattavat huijata...varsinkin jos on kysymys tarvikeosista.

        CDI:ltä lähtee?
        2 x johtoa staattorille
        2 x johtoa "Sytytyspulssigeneraattorille"
        2 x johtoa puolalle
        2 x johtoa tappokatkaisijalle

        Elikkäs kyseinen laite alkoi syödä tulppia mutta se saatiin korjattua sitten ei tahtonut lähteä käyntiin, havaittiin että kipinä oli kadonnut. otettiin pyörästä kaikki sähköt pois ja katsottiin missä kunnossa ne oli. tulos seuraavanlainen cdi boksissa oli reikä hiekka oli ilmeisesti kuluttanut cdi boksin puhki sitten siinä samassa staattori oli hieman heikossa kunnossa joten se uusittiin ja enää jäi puola joten sekin uusittiin! noista liittimistä, niitä liittimiä ei voi asentaa väärin sekin on katottu monta kertaa jo. kipinää tulee mutta ei aina, ei voi tajuta mikä siinä on!?


      • kummastelija
        hondamaos kirjoitti:

        Elikkäs kyseinen laite alkoi syödä tulppia mutta se saatiin korjattua sitten ei tahtonut lähteä käyntiin, havaittiin että kipinä oli kadonnut. otettiin pyörästä kaikki sähköt pois ja katsottiin missä kunnossa ne oli. tulos seuraavanlainen cdi boksissa oli reikä hiekka oli ilmeisesti kuluttanut cdi boksin puhki sitten siinä samassa staattori oli hieman heikossa kunnossa joten se uusittiin ja enää jäi puola joten sekin uusittiin! noista liittimistä, niitä liittimiä ei voi asentaa väärin sekin on katottu monta kertaa jo. kipinää tulee mutta ei aina, ei voi tajuta mikä siinä on!?

        Kokeile vanhalla puolalla.


      • kummastelija
        kummastelija kirjoitti:

        Kokeile vanhalla puolalla.

        "alkoi syödä tulppia mutta se saatiin korjattua"
        Mitä muuten teitte ettei syönyt enään tulppia?


      • kummastelija
        hondamaos kirjoitti:

        Elikkäs kyseinen laite alkoi syödä tulppia mutta se saatiin korjattua sitten ei tahtonut lähteä käyntiin, havaittiin että kipinä oli kadonnut. otettiin pyörästä kaikki sähköt pois ja katsottiin missä kunnossa ne oli. tulos seuraavanlainen cdi boksissa oli reikä hiekka oli ilmeisesti kuluttanut cdi boksin puhki sitten siinä samassa staattori oli hieman heikossa kunnossa joten se uusittiin ja enää jäi puola joten sekin uusittiin! noista liittimistä, niitä liittimiä ei voi asentaa väärin sekin on katottu monta kertaa jo. kipinää tulee mutta ei aina, ei voi tajuta mikä siinä on!?

        Täytyy kait vielä sanoa että joissain CDI:ssä on sisällä piiri mikä katkaisee sytytyksen kun kierrokset on alle 200-500 rpm.


      • hondamaos
        kummastelija kirjoitti:

        Täytyy kait vielä sanoa että joissain CDI:ssä on sisällä piiri mikä katkaisee sytytyksen kun kierrokset on alle 200-500 rpm.

        Elikkä vei tulppia se asia korjautui sillä että kaasarissa kun on se koho niin sieltä sitä läppää pitää taivuttaa eli bensanpinta kaasarissa alenee ja sitten vielä neulaa laskettiin.

        onko itsellä samoja ongelmia ollut?


      • kummastelija
        hondamaos kirjoitti:

        Elikkä vei tulppia se asia korjautui sillä että kaasarissa kun on se koho niin sieltä sitä läppää pitää taivuttaa eli bensanpinta kaasarissa alenee ja sitten vielä neulaa laskettiin.

        onko itsellä samoja ongelmia ollut?

        Ei ole itsellä ollut ongelmia. Kunhan kiinnosti tietää mitä olette tehneet.

        Mitä tulppaa muuten käytät? Tapahtuiko tämä nykyinen vika kuinka pian polttoaineseoksen säätämisen jälkeen ja oliko ajamisessa tai käynnistämisessä seoksen säätämisen jälkeen minkäänlaisia ongelmia?

        Sinun ei kait auta muuta kuin mitata yleismittarilla kaikki sytytyksen osat. Mittaa puola, staattori, sytytyspulssigeneraattori, cdi ja kaikki johdot.


      • hjlok
        kummastelija kirjoitti:

        Ei ole itsellä ollut ongelmia. Kunhan kiinnosti tietää mitä olette tehneet.

        Mitä tulppaa muuten käytät? Tapahtuiko tämä nykyinen vika kuinka pian polttoaineseoksen säätämisen jälkeen ja oliko ajamisessa tai käynnistämisessä seoksen säätämisen jälkeen minkäänlaisia ongelmia?

        Sinun ei kait auta muuta kuin mitata yleismittarilla kaikki sytytyksen osat. Mittaa puola, staattori, sytytyspulssigeneraattori, cdi ja kaikki johdot.

        Itsellä täysin sama ongelma ku "hondamaoksella". Pyörä -99 mallinen.
        Kipinä ei perkule tule millään.
        Onko tietoa sytysosien mittausarvoista, niin voisi alkaa mittaamalla
        etsii tarkemmin....


    • hondamaos

      nyt saatiin honda käyntiin! vahdettiin ´´uusi´´staattori,purkaamosta ostettu! mutta honda ei lähde käyntii muuten kuin laittamalla bensaa tulpanreiästä polkemalla ei lähde käyntiin. kipinää tulee,bensaa tulee välillä tulee jopa pakoaukosta bensaa! mikäs voisi olla vika kuin ei lähde käyntiin polkemalla?

      • yhden_mielipide_toiseen

        Eikös tämä CR 125 ole 2-tahtinen?

        Kaasuttimella toimivan perinteisen 2-tahtisen ongelma on se, että osa tuoreesta polttoaineesta karkaa pakoaukosta pakoputkeen. Syy tähän on että mäntä paljastaa sylinterin seinämissä olevat imu ja pakokanavat. Pakokanava on auki suurimman osan ajasta. Tämän takia pakoaukolla saattaa olla polttoainetta. Pakoputken tehtävä on "lähettää" osa tästä karanneesta polttoaineesta takaisin palotilaan. Tätä kutsutaan vastapaineeksi. Suosittelen alan kirjallisuutta.

        Älä käytä konetta ilman pakoputkea. Tulipalo vaara. Ja sen lisäksi kone ei käy hyvin.

        Laitahan putki kiinni ja kokeile josko lähtisi paremmin käyntiin. Ja saa todennäköisesti liian vähän polttoainetta tai liian paljon ilmaa. Kaasutin tukossa? Jossain ilmavuoto? Kaasuttimen säädöt väärät? Tarttis enemmän kuvailua siitä millainen on tyhjäkäynti. Ottaako kierroksia? Savuttaako? jne.


    • HONDAMAOS

      nonii! honda toimii nyt hienosti! tehtiin hondaan primeri eli käsiryyppy, nyt lähtee käymään helposti kun antaa ryyppyä tokalla polkasulla aina!



      HONDA TOMII NYTTEN EI OLE SÄHKÖVIKOJA ENÄÄN!

    • emer.tus.

      Hyvä että ongelma ratkesi, perinteisissä 2-tahtikoneissa etenkin kun ne vanhenee kampialselin akselitiivisteet "stefat" alkaa vuotaa ja seurauksena kampikammiotilaan ei muodostu riittävästi painetta käynnistäessä, jotta sitä bensiiniseosta menisi sylinteriin.

    • toivoton24

      Mikä voi olla vikana omassa hondassa 250 1996. Vaihdettu 125 staattori kun oma hajosi. Mutta kun koittaa ei lähe käymään kipinä tulee ja saa pensaa?!?! En ymmärrä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe