maito

kyselen

Tarvitsisin pian vastauksia..
Olen nimittäin lähdössä reissuun vasta aluillaan olevan "salamatkustajan" kanssa, ja
nyt tarvitsisi tietää, onko Espanjassa maito noin niinkuin lakisääteisesti pastöroitua?
Uskallanko syödä esim. jugurtteja, jäätelöä ym ajattelematta listeriavaaraa?

5

750

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huhhuh...

No HUHHUH =DD USKALLAT!! Et ole minnekään Borneoon lähdössä.

• ölkölköl

Espanjassa ei ole edes laktoosi-ongelmaa, voi juoda mitä vaan ilman ongelmia.

• asiallisia kiitos

Kyse ei siis ole mistään laktoosiongelmasta vaan siitä, että pastöroimaton maito on raskauden aikana kiellettyä listeriavaaran takia. Listeriasta voi olla sikiölle suuretkin haittavaikutukset tai raskaus voi keskeystyä. Normaali ihminenhän ei listeriaan sairastu, sikiö kylläkin.
        Laktoosi-ongelma on aivan eri juttu kun maidon pastöroiminen tai pastöroimatta jättäminen. Suomessa kaikki maito on lakisääteisesti pastöroitua.

• Joopa joo

Entäs jos pysyisit turvallisessa kotimaassa, etkä lähtisi minnekään ulkomaille moisen salamatkustajan kanssa? Mitenkähän ne espanjalaiset lisääntyy, kun juovat paikallista maitoa raskausaikana...

• Juuri palattiin

Jugurteissa samat danonet ja activiat löytyy kaupoista (jopa automaateista) kuin suomessa, maitovalikoimat näyttivät olevan ruokakaupassa huomattavan suuret, valinnanvaraa eri valmistajien välillä runsaasti, vaikka en tarkemmin tutkinut, niin varmasti ainakin suurin osa ovat pastöroituja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3834
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3415
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2791
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2428
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1869
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1799
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1746
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      386
      1449
    9. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1447
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1228
    Aihe