Olen hankkimassa joko Otso 16 R tai nor-lyxin NL1000 asekaappia. Ne on suurin piirein samankokoisia. Nor-lyx on hiukan kalliimpi mutta ainakin lukko on siinä laadukkaampi. Onko niissä muita eroja mitä pitäisi huomioida?
Pääsekö lukituskampojen väliin mitään putoamaan sisäpuolelta että jumittaisi mekanismin?
Nor-lyx vai Otso 16 R
3
2913
Vastaukset
- kampa ja peili :-)
Minulla on svedu-kaappi Nor-Lyx, en muista mikä tyyppinumero, minun kaappi on tyhjänä noin 120 kg, eli ei ole kovin iso. Kammathan siinä on lukituksena ja hiukan meluisampia ne ovat avattaessa/suljettaessa kuin se toinen vaihtoehto, eli onkohan se salpa nimeltään?
Kampalukituksessa on tosiaan tuo mahdollisuus että kaapin sisällä ovea vasten kaatuva tavara voisi estää lukituksen avaamisen. Salpalukituksessa sellainen on mahdotonta. Ei ole minulla tuollaista kämmiä käynyt ja luulenpa että aika täynnä sen kaapin pitäisi olla ennenkuin tavara voisi normaalikäytössä kiilata kampalukituksen niin ettei kampa pääse nousemaan kahvaa käännettäessä.
Kaapin siirtely on sitten eri asia. Jos muutetaan tai kaappia muuten kallistellaan tai liikutellaan niin tyhjentäisin kampalukituksella olevan kaapin hyvin huolellisesti ennenkuin lähtisin sitä ollenkaan kärryjen päälle kallistelemaan tai muutenkaan liikuttelemaan. Normaalisti tavarat pysyy pystyssä kaapin sisällä, mutta síirreltäessä voi tapahtua yllättäviä juttuja.
Ja kauhean piukkaan ei varmaan kannata kampalukittua kaappia täyttää.- kampa ja peili :-)
Juu, minun pienempi vanha kaappi vastaa lähinnä netissä näkyvää mallia NL 6 paitsi että minun kaapissa on vielä kaapin päällä puulevy, vai mikä lienee lastulevy?
http://www.hjorth.fi/tuotteet/norlyx.php
Se "puulevy" on kuitenkin siitä mukava että sen päälle sai helposti puuruuveilla kiinnitettyä patruunoiden kaapin. Eihän tuo ruuvikiinnitys tietenkään pomminkestävä ole ja irti se täytynee ruuvata jos kaappia siirtää. - 8+2
kampa ja peili :-) kirjoitti:
Juu, minun pienempi vanha kaappi vastaa lähinnä netissä näkyvää mallia NL 6 paitsi että minun kaapissa on vielä kaapin päällä puulevy, vai mikä lienee lastulevy?
http://www.hjorth.fi/tuotteet/norlyx.php
Se "puulevy" on kuitenkin siitä mukava että sen päälle sai helposti puuruuveilla kiinnitettyä patruunoiden kaapin. Eihän tuo ruuvikiinnitys tietenkään pomminkestävä ole ja irti se täytynee ruuvata jos kaappia siirtää.laitoin nor-lyx nl1000 tilaukseen. Sen sai samalla hinnalla väliseinällä tai ilman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17611185
- 545318
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462555- 372246
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131771Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421674Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311310Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351256Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61076Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo103995