Nyt tilttasi....

Kenoveeva

mummilla.Koin tässä jokin viikko sitten jotain jota en ymmärrä(olen vissiin fossiili).Ristiäisten jälkeen lapsi jätettiin mummille ja ÄITI ja ISÄ lähtivät kapakkakierrokselle juhlimaan lapsen ristiäisiä!!!!Onko tämä ihan tavallista nykypäivänä?Olen ymmälläni ja surullinen jos näin on.
Ottakaa kantaa.

11

993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummi itsekin

      et ymmärrä? Sitäkö että vanhemmat jättivät hyvään hoitoon pikkuisensa ja menivät ulos?!
      Eikö omat lapsenlapsei ole sinulla hoidossa milloinkaan? Jos ovat niin pitääkö vanhempien sinä aikana sitten istua kotosalla?

      • äiti vasta

        En kyllä ymmärrä minäkään tuollaista ristiäisten "jatkoja", ei olisi tullut mulle mieleenkään. Hyvää tuossa oli se, että jättivät lapsen hyvään hoitoon, mutta olisi sitä baarikierrosta voinut vielä odotellakin. Vauvahan on vielä tosi pieni ristiäisten aikaan.


      • Mummi vm-55
        äiti vasta kirjoitti:

        En kyllä ymmärrä minäkään tuollaista ristiäisten "jatkoja", ei olisi tullut mulle mieleenkään. Hyvää tuossa oli se, että jättivät lapsen hyvään hoitoon, mutta olisi sitä baarikierrosta voinut vielä odotellakin. Vauvahan on vielä tosi pieni ristiäisten aikaan.

        mainittu joku ikäraja jolloin vauvan voi jättää hyvän, turvalliseen hoitoon? Ei missään, sitä minäkin. Minulla oli ensim. lapsenlapsi yöhoidossa 6 viikkoisena, äidinmaitoa lypsettynä mukanaan, loistavasti meni. Kaikkien osalta.


      • fgtyuk

        Mites sitten kun tuore äiti saapuu baarista todennäköisesti alkoholia nauttineena, sitä alkoholipitoista maitoako lapsen pitää sitten seuraavana päivänä juoda?

        Vastenmielistä toimintaa. Miksi piti lähteä baariin, olisihan esim. ravintoloissa tarjolla hyvää ruokaa.


      • mummeli.
        fgtyuk kirjoitti:

        Mites sitten kun tuore äiti saapuu baarista todennäköisesti alkoholia nauttineena, sitä alkoholipitoista maitoako lapsen pitää sitten seuraavana päivänä juoda?

        Vastenmielistä toimintaa. Miksi piti lähteä baariin, olisihan esim. ravintoloissa tarjolla hyvää ruokaa.

        sattumoisin ole kuullut että maitoa voi pakastaa?!
        "Mites sitten kun tuore äiti saapuu baarista todennäköisesti alkoholia nauttineena, sitä alkoholipitoista maitoako lapsen pitää sitten seuraavana päivänä juoda?" Ei, ei tietenkään pidä antaa...


      • ja?

        Siis alle kaksikuukautinen vauva? Hoiton? Kapakkakierrokselle?
        En kyllä ymmärrä itsekään. Äitinä.


    • myös..

      ..Olimme ristiäisissä ja ei mennyt montaa päivää kun äiskä lähti ryyppäämään ja isä rukkajäi hoitamaan lasta. Kova tuo viinan himo! Ja todella erilaisia vanhempia on olemassa.

      Miksi tehdään lapsi jos sen kanssa ei haluta olla?

      • NuoriMamma

        On ihan pakko kommentoida. Odotuksen aikana nainen ei voi juoda kännejä ja harvemmin nauttii edes yhden viinilasin. Mies taas voi juoda saunaoluita koska haluaa, ja voi lähteä baariin viettämään ryyppyiltaa ystäviensä kanssa. Miksi ihmeessä nainen tuomitaan, jos hän haluaa lähteä raskauden jälkeen pitkästä aikaa juhlimaan? Mielestäni se ei tarkoita että nainen on huono äiti, jos hän on järjestänyt lapselle asiallisen hoitajan juhlimisen ajaksi.

        Kukaan ei jaksa olla vauvan kanssa 24/7, vaan joskus on saatava omaa vapaa-aikaa. Tuomitaanko isä, kun hän lähtee viettämään varpajaisia kavereidensa kanssa, tai menee katsomaan lätkämatsia ja jättää vauvan äidille tai mummille hoitoon?

        Äidinmaitoa voi myös lypsää pakastimeen talteen, ja ruokkia vauva sellaisella baari-illan jälkeisenä päivänä.


      • elämä on valintoja
        NuoriMamma kirjoitti:

        On ihan pakko kommentoida. Odotuksen aikana nainen ei voi juoda kännejä ja harvemmin nauttii edes yhden viinilasin. Mies taas voi juoda saunaoluita koska haluaa, ja voi lähteä baariin viettämään ryyppyiltaa ystäviensä kanssa. Miksi ihmeessä nainen tuomitaan, jos hän haluaa lähteä raskauden jälkeen pitkästä aikaa juhlimaan? Mielestäni se ei tarkoita että nainen on huono äiti, jos hän on järjestänyt lapselle asiallisen hoitajan juhlimisen ajaksi.

        Kukaan ei jaksa olla vauvan kanssa 24/7, vaan joskus on saatava omaa vapaa-aikaa. Tuomitaanko isä, kun hän lähtee viettämään varpajaisia kavereidensa kanssa, tai menee katsomaan lätkämatsia ja jättää vauvan äidille tai mummille hoitoon?

        Äidinmaitoa voi myös lypsää pakastimeen talteen, ja ruokkia vauva sellaisella baari-illan jälkeisenä päivänä.

        Minäkin kommentoin.

        "Odotuksen aikana nainen ei voi juoda kännejä"

        Eiköhän naisen itsensä kannalta olisi suotavaa, ettei niitä kännejä tulisi vedettyä muulloinkaan.

        "Mies taas voi juoda saunaoluita koska haluaa ... Miksi ihmeessä nainen tuomitaan"

        Tätä ei pitäisi nähdä tasa-arvokysymyksenä. Mies ei kanna lasta odotusaikana eikä imetä raskauden jälkeen. Jos nainen haluaa lapsia, hänen vain olisi hyväksyttävä, että entinen bile-elämä ei samalla tavalla enää onnistu edes lasten synnyttyä. Miehelle se onnistuu paremmin, jos hän niin valitsee. Toinen asia on tietysti, että jos bilevaihde on niin kovasti vielä päällä, onko ollenkaan oikea aika hankkia lapsia.

        Aloittajan viestissä oli kyse lapsensa ristiäisistä (lapsi siis noin 2 kk) kapakkareissulle lähteneet vanhemmat. Kovasti on menojalkaa vipattanut, jos jo siinä vaiheessa täytyy jättää se yleensä suurella hurmoksella hankittu piltti hoitoon. Tuulettumaan äiti voi lähteä yksin tai miehensä kanssa muutenkin (jos siis lapsen hoito on järjestetty), hommaan ei tarvitse kytkeä alkoholia ollenkaan niin, että joutuisi baari-illan jälkeisiä pakastemaitoja edes miettimään.


      • keskisuomalainen.
        NuoriMamma kirjoitti:

        On ihan pakko kommentoida. Odotuksen aikana nainen ei voi juoda kännejä ja harvemmin nauttii edes yhden viinilasin. Mies taas voi juoda saunaoluita koska haluaa, ja voi lähteä baariin viettämään ryyppyiltaa ystäviensä kanssa. Miksi ihmeessä nainen tuomitaan, jos hän haluaa lähteä raskauden jälkeen pitkästä aikaa juhlimaan? Mielestäni se ei tarkoita että nainen on huono äiti, jos hän on järjestänyt lapselle asiallisen hoitajan juhlimisen ajaksi.

        Kukaan ei jaksa olla vauvan kanssa 24/7, vaan joskus on saatava omaa vapaa-aikaa. Tuomitaanko isä, kun hän lähtee viettämään varpajaisia kavereidensa kanssa, tai menee katsomaan lätkämatsia ja jättää vauvan äidille tai mummille hoitoon?

        Äidinmaitoa voi myös lypsää pakastimeen talteen, ja ruokkia vauva sellaisella baari-illan jälkeisenä päivänä.

        Minulla on viisi- ja kaksivuotiaat lapset. Asumme Keski-Suomessa, missä meillä ei ole ketään sukulaisia. Miehen työn vuoksi muutimme paikkakunnalle esikoisen ollessa vuoden vanha.
        Täällä asuessamme EN OLE KÄYNYT KERTAAKAAN ulkona ilman lapsia!!! Minulla ei ole täällä ketään tuttaviakaan, ja viihdyn erittäin hyvin lasten kanssa kotonakin. Ja kun menemme jonnekin, menemme koko perheen voimin.
        Kaupoilla olen käynyt yksin,m kun lapset ovat isänsä kanssa kotona, mutta en ole baareissa siis käynyt.

        Mieheni on ollut muutamassa saunaillassa työkavereidensa kanssa.

        Älä siis yleistä, kun sanot, että KUKAAN EI JAKSA OLLAA VAUVAN KANSSA 24/7.

        Lasten hankinta oli meille niin tietoista, että maltamme kyllä odottaa lasten varttumista hieman isommiksi.


      • äät :D
        keskisuomalainen. kirjoitti:

        Minulla on viisi- ja kaksivuotiaat lapset. Asumme Keski-Suomessa, missä meillä ei ole ketään sukulaisia. Miehen työn vuoksi muutimme paikkakunnalle esikoisen ollessa vuoden vanha.
        Täällä asuessamme EN OLE KÄYNYT KERTAAKAAN ulkona ilman lapsia!!! Minulla ei ole täällä ketään tuttaviakaan, ja viihdyn erittäin hyvin lasten kanssa kotonakin. Ja kun menemme jonnekin, menemme koko perheen voimin.
        Kaupoilla olen käynyt yksin,m kun lapset ovat isänsä kanssa kotona, mutta en ole baareissa siis käynyt.

        Mieheni on ollut muutamassa saunaillassa työkavereidensa kanssa.

        Älä siis yleistä, kun sanot, että KUKAAN EI JAKSA OLLAA VAUVAN KANSSA 24/7.

        Lasten hankinta oli meille niin tietoista, että maltamme kyllä odottaa lasten varttumista hieman isommiksi.

        entä jos kyseistä lasta ei imetetä silloin? kaikki eivät pysty tai halua edes imettää.. jos lapsi osaa syödä pullosta ja mummo ja pappa hoitaa mielellään niin kyllä minun mielestä on ihan ok jos lähtee. mutta jokainen tyylillään. :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1325
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1076
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      74
      869
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      797
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      715
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      691
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      678
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      655
    Aihe