Olen muuttamassa tyttiksen kanssa pk-seudulle. Ollaan asuttu koko ikämme keski-suomes, eikä meillä oo tietoo Hesan kaupungin osista. Eli nyt olisi asunto tiedossa mellunmäestä, mutta miten turvallista siellä on asua, ulkoiluttaa pientä seurakoiraa iltaisin/öisin, tulla yöllä töistä yms.
Tää parempi puolisko on melko säikky ja pitää turvallisuutta tärkeänä. Itselleni olisi tärkeää, ettei hänen tarvis säikkyä/pelätä.
Eli millaista siellä on asua?
Mellunmäki
23
1882
Vastaukset
- -Pelokas-
Ite en kyllä enää muuttais Itä-Helsinkiin tai Tuusulanväylän Itäiselle puolelle. Kai se on vähän ihmisestä kiinni mut mua pelotti kulkea käsikädessä tyttikseni kanssa tai yleensä muutenkin iltaisin, Kontulassa joka on siinä mellunmäen vieressä. Muutettiin toiselle puolelle ja pystyy taas hengittään, Haagan ja Munkkiniemen alue tosi rauhallista.
- hyvä paikka
Helsingistä löytyy Itä-Helsinkiä rauhattomampia ja epäsiistimpiäkin alueita vaikka millä mitalla. Itä-Helsinki on oikeastaan parhaita paikkoja ja vielä jos metron lähettyvillä asuu, niin kulkuyhteydetkin hyvät. Suosittelen myös koiran omistajille, luontoakin löytyy ympäriltä.
- 6+11
on rauhallinen mummojen ja lapsiperheitten valtaama pikku kylä. Itähelsinki verrattuna vaikka kallioon sata kertaa seesteisempi ja turvallisempi. kaikki ostarit kaikkialla on densojen kansoittamia mutta eihän sinne tarvitse jäädä pyörimään. rikoksia tapahtuu eniten keskustassa ja kalliossa ja nekin on aika turvallisia. Itä on kansainvälinen, värikäs ja täällä on merikin lähellä, jos sitä arvostaa.
- klikskuts
semmoinen turvallisen tylsä lähiöhän se on.
- ihan_
jees paikka asua, siellä vanhan ostarin ympäristössä siis aika hiljaista. Metroasemalla perinteistä kansainvälistä mölynuorisoa, ainakin ennen aseman remonttia. Kyllä siellä aika rauhassa ja yksinään saa kävellä, iltaisin/öisinkin. Ja julkisilla pääsee näpsästi keskustaan ja Itäkeskukseen (Itikseen). Sinne vaan! :-)
- aaaaaaaaaa___
K-Suomesta Mellunmäkeen muuttaisi ellei olisi pakko. Kannattaa vielä harkita, jos on siellä suhde ja tyä niin miksi tänne?
- 13+7
mieltä että täysin turvallista asuinpaikkaa ei olekaan. Kaikissa isommissa kaupungeissa on tiettyjä alueita joille ei kannata öisin mennä hortoilemaan. Olen asunut 16 vuotta naapurilähiössä Vuosaaressa. Tässä meidän kulmalla on uneliaan rauhallista mutta n. 300m päässä on taloja, joissa ei ehkä ole aina rauhallista.
Ja Meri-Rastilan ostarilla on aina päihtynyttä porukkaa. Mutta mitään ongelmia ei ole ollut koskaan, joskaan en öisin liikuskele muuta kuin joskus yöbussilla, autolla tai taksilla. Kyllä Mellunmäessä voi asua ihan niinkuin muissakin lähiöissä. - äkkiä pois
No jos tykkää kulttuuria rikastavasta monikulttuurisesta värinästä ja säpinästä niin ehdottomasti Mellunmäkeen! Asuin siellä puoli vuotta ja ikinä en halua enää tuohon ghettoon takaisin. Alkoi myös sapettaa, kun itse kiltisti maksoi oman asumisensa, kun taas s****it saavat sataneliöiset perhekämpät sossun avustamina. Että näin. Mutta siis makuja on monia.
- meltsiforlife
7 vuotta olen täällä asunut, ennen asuin munkkiniemessä. Ja totta puhuakseni en vaihtaisi mellunmäkeä, itähelsinkiä mihinkään! Ikävä kyllä itä on kerännyt huonoa mainetta, mutta on täällä siistejäkin paikkoja, enhän muuten täällä asuisi. ;) Mellunmäki on hieno paikka, loistavat kulkuyhteydet jne. En vaihtaisi kämppääni ja Mellunmäkeä mihinkään! Ps. Minullakin on koira jota ulkoilutan milloin pururadalla ja milloin ihmisten seassa, eikä tarvitse pelätä. No onhan koira isokin joka pitää huolen myös minusta. :)
- kalkalkal
melluun, kiloin paloina...kaikki mikä on Kuliksesta itään, YÖK. Kallio on ok ja jos fyrkkaa löytyy Kamppi ;))
- .....
mitä mieltä maunulasta?
- täynnä
kaupungin vuokrakämppiä... Ei sinne, eihän? Ja se "ostari" on aivan kamala.
- 12+2
täynnä kirjoitti:
kaupungin vuokrakämppiä... Ei sinne, eihän? Ja se "ostari" on aivan kamala.
olen muuttamassa tässä vuodenvaihteessa joensuusta helsinkiin ja nyt olen katsellut nuita ilmoituksia niin aika paljon on ollut vapautuvia asuntoja maunulasta päin.ihan mielenkiinnosta innostuin sitten kyselemään:)
- niinph
12+2 kirjoitti:
olen muuttamassa tässä vuodenvaihteessa joensuusta helsinkiin ja nyt olen katsellut nuita ilmoituksia niin aika paljon on ollut vapautuvia asuntoja maunulasta päin.ihan mielenkiinnosta innostuin sitten kyselemään:)
aika paljon jo se et kämppiä vapautuu paljon, ettei jengi siellä halua asua!,,, en lähtis ku on kivempiakin, tasokkaampia ja samanhintasia asuinalueitakin.
- pöypöypöy
Omistusasunto puolella juu, mutta ei ostarin puolelle, eihän?
- tavallaan
niin kyllä muuttaisin johonkin lähemmäs keskustaa. Mellunmäki on todellakin monikulluurinen, eli paljon ulkomaalaisia,,, mut jos se ei häiritse niin mikäs siinä. Jos taas toivotte et olis paljon menomestoja, muitakin lesboja tai muutenkin ehkä hitusen samanhenkisempää populaa niin keskustaan päin,,, varmaan siinä on fyrkastakin kyse, eli asunnon hinnalla on väliä ja haluutte tilaa niin ihan keskustasta yli 40m2 kämpistä saa kyllä sit jo maksaa ja paljon. (ainakin musta on kova vuokra 700-900€ ton kokosesta) mutta vähän halvemmalla vois jo äästä jos kattelisitte jotain esim käpylä, kumpula, haaga, pasilan ympäristö muutenkin, vallila, taka-töölö, ja esim laajasalo on aivan ihana kun on koirakin. tietty vuosaari, tai vähän kauempana keskustasta olevat pihlajamäki, viikki,,,,
Mut en ehkä ihan sinne Mellunmäkeen itse suosittelis ulkopaikkakuntalaisten eka muuttavan,,, voi olla pien shokki, vaikka tää ihan mun mielipide tietty onkin ja pidän itelläni erilaisia, ja kämpän suhteen tiukkoja standardeja asumisen suhteen enkä siksi asu helsingissä.- Lesbo itsekin
Mellunmäki ja Mellunkylä, jossa itse asun on ihan normaalia seutua. Sinne vaan! Tietty juoppoja ja mitä vaan.. negatiivista on joka puolella. Naiseni kanssa pusutellaan ja pidetään kädestä kii.. ei ole vielä puolen vuoden aikana mitenkään huomioinnut edes. Ihan normaalipaikka.
- kontulasta moi
Lesbo itsekin kirjoitti:
Mellunmäki ja Mellunkylä, jossa itse asun on ihan normaalia seutua. Sinne vaan! Tietty juoppoja ja mitä vaan.. negatiivista on joka puolella. Naiseni kanssa pusutellaan ja pidetään kädestä kii.. ei ole vielä puolen vuoden aikana mitenkään huomioinnut edes. Ihan normaalipaikka.
on maailman pohjoisin metroasema! Jos muutatte tännepäin, niin varautukaa siihen sitten, että metrot lopettaa kulkemisensa klo 23.30, itseasiassa jo vähän ennen sitä. Jopa viikonloppuisin mitä en ole ikinä ymmärtänyt. Sen jälkeen ei pääse kuin kerran tunnissa bussilla jos silläkään! Taxi tietty kallis.
- alue..
Nyt katselemaan vuokrailmoja netistä. Mitä kalliimpi vuokrapyyntö, sen parempi alue. Jos on kovin edullista, niin se kertoo että ei ole haluttua aluetta. Sen perusteella voi jo miettiä, mikä on rauhallinen ja mukava seutu. Näin yksinkertaistettuna, poikkeuksiakin tosin on tähänkin sääntöön.
- voimia ja tsemppiä
Mellunmäessä asuu erittäin monenkirjavaa porukkaa. Valitettavasti niitä laitapuolenkulkijoita ja huumehörhöjä mellunmäessä pyörii aivan liikaa. Jos vain voitte niin valitkaa toinen asuinalue. Mutta jos hyvä tuuri käy niin saatte turvallisen taloyhtiön..
- -pitteri-
Ehkä Kivikkoa ja Myllypuroa kannattaa välttää? Tuo Itähelsingin huono maine on perua jostain 70- ja 80-luvulta, nykyisin Itähelsinki on rauhallinen ja maaltamuuton vuosista porukka kaupunkilaistunut, lähinnä ikäviä uutisia saa lukea tuolta pohjoishelsingin suunnalta nykysin. Metro on hyvä asia sen läheisyyteen kannattaa sijoittua. Helsinki on oikeasti rauhallisempi ja turvallisempi paikka elää kuin moni pienempi kaupunki!
Roihuvuori on kuin kylä kaupungissa, vanhaosa jopa tylsistyttävän hiljainen ja rauhallinen jos kaupunkielämää haluaa:
http://yle.fi/uutiset/kulttuuri/2010/08/helsingin_roihuvuori_on_vuoden_kaupunginosa_1882296.html?origin=rss- ;)
Ei Myllypurokaan enään mikään kamala paikka ole. Tänne on rakennettu ja rakennetaan koko ajan uutta, joten "vanhat ja pahat asukkaat" ovat saaneet lähteä poies.
Mitä nyt muutama laitapuolen kulkija siellä sun täällä (ainakin näin kesäisin), mutta ei ne mitään pahaa tee.
Ja jos ei mitään hyvää keksi Myllypurosta niin on täällä ainakin halvat vuokrat :)
Tänne vaan. - Lodeggg
;) kirjoitti:
Ei Myllypurokaan enään mikään kamala paikka ole. Tänne on rakennettu ja rakennetaan koko ajan uutta, joten "vanhat ja pahat asukkaat" ovat saaneet lähteä poies.
Mitä nyt muutama laitapuolen kulkija siellä sun täällä (ainakin näin kesäisin), mutta ei ne mitään pahaa tee.
Ja jos ei mitään hyvää keksi Myllypurosta niin on täällä ainakin halvat vuokrat :)
Tänne vaan.Muutin Etelä-Karjalasta vuos sitten Helsinkiin ja Maunulaan. Asuttiin vanhalla puolella tyttiksen kanssa melkein vuoden, ja kyllä siellä voi samalla tavalla käsikkäin kulkea kuin nyt Pikkiksessäkin. :)) Sinne vain, ja paras koirapuisto! ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan653502Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan283011- 1212376
- 121464
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631346Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121098- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13822