RaReSi

"sinisilmäinen"

Kyseessä pieni hirsinen kesämökki
Savonlinnassa sijaitseva hirsitalojen valmistaja, RaReSi pienyritys.
Kaikki meni lähes suunnitelmien ja sopimusten mukaisesti, niin toimitukset kuin muukin rakentamiseen liittyvä.
Olin siinä suhteessa joustava, että kun virheitä sattui niin en takertunut niihin pilkun tarkasti vaan joustin jotta viimevuonna aloitettu rakennus projekti etenisi jouhevasti ja näin saimmekin mökin lähes valmiiksi.
Tänä vuonna kun puuttuvia asioita olisi pitänyt saada tontille ( edestakainen matka n. 140km) niin RaReSi ei kuljetuskustannuksia ollut ottamaan vastulleen.
Tämän ratkaisin niin että kustannukset hoidin minä ( joustin tässäkin ) jotta rakentaminen saataisiin päätökseen.
Ongelma syntyi pienestä mutta minulle tärkeästä asiasta eli kolmesta hirren pätkästä mitkä RaReSi toimitti väärin ja mitkä sain sovittua maksamaani kuljetukseen.
Vaatiessani virhettä korjattavaksi niin hirret luvattiin vaihtaa oikeisiin mutta kuljetuksesta johtaja sanoi
että täältä ne saa mutta kuljetusta hän ei luvannut kustantaa. Patti tilanne minun suhteeni.
Sain kyllä hirren pätkäni mutta siinä ei RaReSilla ollut osaa .
Olkoon tässä varoittava esimerkki siitä kun pienestäkin itselle tärkeästä asiasta voi myyjä kieltäytyä kylmästi ja näin antaa asiakaspalvelulle ja yrityksensä maineelle kolhun, en tule kyseisen liikkeen kanssa jatkossa olemaan missään tekemisissä

nimimerkki: "sinisilmäinen"

5

2398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voin suositella

      Haluan kertoa omasta kokemuksestani saman hirsiveistämön kanssa. Syksyllä 2009 päätimme rakennuttaa n. 40 m2 nukkuma-aitan, jonka toimittajaksi ja avaimet käteen rakentajaksi valitsimme RaReSi:n, järkevän hinnoittelun sekä nopean, joustavan ja ammattitaitoisen suunnittelun vuoksi. Valmistumisajankohdaksi sovittiin kevät 2010. RaReSi toimitti sopimuksen synnyttyä rakennepiirustukset viikossa ja lupa järjestyi rakennuspaikkakunnan rakennusvalvonnasta ripeästi.
      Talvella RaReSi:lta soitettiin ja kysyttiin saako aloittaa jo helmikuussa ja itse 400 km:n päässä asuvana päätin ottaa riskin ja annoin luvan, vaikka en pääsisikään seuraamaan projektin etenemistä. Jo ensimmäinen katselmointi keväällä mökille tultuani yllätti positiivisesti. Tähän asti työn jälki oli täysin moitteetonta ja rakennustyömaan ja sen ympäristön siisteys yllättivät. Aitan valmistuttua toukokuussa jouduin edelleen hämmästelemään upeaa työnjälkeä. Kaikki toiveemme oli täytetty ja aloittamisen jälkeenkin esittämämme muutokset olivat tehty. Eli minulle jäi RaReSi:n toiminnasta erittäin hyvä kuva ja voinkin suositella RaReSi:a kaikille varauksetta.

    • mur mur

      no onneks muillakin on kokemuksia kyseisen firman toiminnasta. Pikku hirsirakennuksen rakentaminen oli täydellinen katastrooffi, uhkailua, epäasiallistakäytöstä painokelvotonta toimintaa firman pomolta. Varoitan myös firmasta omien kokemusteni pohjalta.

    • hmmm-mmmm

      Samanlaisia kokemuksia täälläkin. Itse tekijämiehet asiallisia ja mukavia, mutta firman pomon kanssa suuria ongelmia.
      Kaikenlaista asioiden pyörittelyä ja venkoilua, aina uhkailua myöten.

      En voi suositella RaReSi:a kenellekään. Jos joudutte kuitenkin asioimaan ko. firman kanssa, ottakaa kaikki sovitut asiat paperille yksiselitteisesti, muuten saatte taistella niistä jälkikäteen uhkauksia kuunnellen.

    • RaReSi

      Kattos kun halavalla pienen pitää tehrä, niin ei rahat riitä enää vikojen korjaamisehen, Kun tekee kaupat sillä periaattella jotta halavin on paras, niin pikku puutteisiin sopii tyytyä.

    • sekundaa

      sutta sekundaa....näin siinä käy kun kenelläkkään silasista ei ole ammattikoulutusta alalle ja rahat pois meininki. Johtaja on kuulu sln.ssa lupailemaan mutta pyörträä sovitut asiat jos ne eivät ole paperilla....
      varokaa näitä rakentajia..............

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      56
      2960
    2. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1477
    3. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      53
      1163
    4. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      63
      1063
    5. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      115
      957
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      74
      950
    7. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      89
      872
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      31
      751
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      59
      748
    10. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      40
      732
    Aihe