virtsa

keltainen toukokuu!!!

mistähän vois johtua kun virtsa on aika keltaista aloin syömään sinkkitapletteja ja multitapseja saattaisko ne aiheutta keltaisuutta?

9

12410

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tabuman

Mulla on ihan sama juttu. Kuultuani kavereilta että vitamiinien syönti vähentäisi unettomuutta aloni napsia multitabsia sekä magnesiumtabuja suonenvetoijani varten. Siitä lähtien kusi on ollut keltasta eikä väritöntä kuten ennen vitamiinien syöntiä.

Luultavasti vitamiinien syönti lisää kuona-aineiden poistuloa niin paljon että se näkyy niin helposti ainakin minulla keltasena kusena.

• N. M. Erkki

Ne tableteissasi olevat vesiliukoiset ainekset, joita elimistösi ei kuluta, poistuvat virtsan kautta. Ainakin B-vitamiinit värjäävät virtsaa keltaiseksi - saattaa hajukin muuttua, jos syö B-vitamiinipillereitä.

En suosittele pitemmäksi ajaksi tuollaista vitamiinien yliannostusta, sillä munuaiset joutuvat poistamaan enemmän aineksia kehosta ja kivuliaiden munuaiskivien riski kasvaa (kaikki ei poistukaan ja kiteytyy virtsatiehyeeseen).

• Emli

Mulla on ainakin ollut aina keltaista, söin sitten jotain ylimääräisiä tabuja tai en.

• Toivo

...syöjillä se on voimakkaamman keltaista - ja haisee erilaiselle. On omakohtaisia kokemuksia.

Tiettävästi hienkin haju muuttuu, jos syö paljon B-vitamiinia - silloin ei itikatkaan niin paljon hätistele. Pitääkin testata kesällä mökillä.

• Emli
        Toivo kirjoitti:

...syöjillä se on voimakkaamman keltaista - ja haisee erilaiselle. On omakohtaisia kokemuksia.

Tiettävästi hienkin haju muuttuu, jos syö paljon B-vitamiinia - silloin ei itikatkaan niin paljon hätistele. Pitääkin testata kesällä mökillä.

Itselläni kyllä on aina ollut keltaista, vaikka en todellakaan ole aina syönyt B-vitamiinia. Juuri tällä hetkellä syön, enkä ole huomannut erityistä muutosta.

• Toivo
        Emli kirjoitti:

Itselläni kyllä on aina ollut keltaista, vaikka en todellakaan ole aina syönyt B-vitamiinia. Juuri tällä hetkellä syön, enkä ole huomannut erityistä muutosta.

...että B-vitamiinin syöjillä se on voimakkaamman keltaista.

Anteeksi, että unohdin alleviivat sanan "voimakkaammin".

• Emli
        Toivo kirjoitti:

...että B-vitamiinin syöjillä se on voimakkaamman keltaista.

Anteeksi, että unohdin alleviivat sanan "voimakkaammin".

Ilmeisesti sitten kaikilla ei olekaan keltaista! Hyödyllistä tietää. Ei minulla ole B-vitamiinien syönnin myötä muuttunut väri, mutta se ei nyt ole olennaista.

• Toivo
        Emli kirjoitti:

Ilmeisesti sitten kaikilla ei olekaan keltaista! Hyödyllistä tietää. Ei minulla ole B-vitamiinien syönnin myötä muuttunut väri, mutta se ei nyt ole olennaista.

...tuntuu, ettet ymmärrä lukemaasi, kun toistonkaan jälkeen missaat pointin.

Kas keltaista on monta eri sävyä - B-vitaamiinin yliannostus tekee siitä virtsasta tummemman, voimaakkaamman keltaista.

Pystyykö tämän vielä enemmän rautalangasta vääntämään?

• Pimu

täälä kans.. kusi o muuttunu oikeesti suunnillee pääsiäisenkeltaseks ku aloin syömää vitamiinitabletteja.. muuten kaikki ok, eikä se sinällään vaivaa, mut eihän se välttämättä mistään yliannoksesta johdu. Joissain pakkauksissa lukee että väri voi muuttua.. luullakseni kyse on niistä aineista jotka ei imeydy kehoon... en sit tiä, mutta vakavempiakin ongelmia vois olla, kuin miettiä kusen väriä..ooh!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5564
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4900
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2814
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2374
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2078
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2028
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1611
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1512
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1489
    Aihe