Peloissaan, kun Win-7 myynti kiihtyy ja sen huomaa tämän päivän linkeistäkin, että jännitystä on linux profeetoilla ! Että myös ei käyttäjä prosentitkaan ole suuremmin nousseet muutaman viimevuoden aikana !
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_os.asp
http://gs.statcounter.com/#os-FI-monthly-200906-201007-bar"-bar
Hiukan oli toivoa Linux käyttiksen noususta, kun Vista lopahti alkuaskeleilla, mutta sekin oli ainoastaan hetken hurmaa ja Win-7 korjasi sen jälleen oikeille raiteille linux profeettojen harmiksi ja sen ärtyisyyden kyllä huomaa tälläkin aukeamalla melko selvästi.
http://www.maximumpc.com/article/news/microsoft_q4_revenue_beats_street_apple
Lämpimiä syyskesän päiviä .............
Linux HuuHaat ovat
23
367
Vastaukset
- Penna Tervo
ja säädä Vistaa. Älä unohda myöskään tarkkailla pikakuvakkeita kaikenaikaa. Nyt pitää sinun olla erityisen tarkkana.
Linuxia käyttää 100% väestöstä. Maailman eniten käytetty tietokoneohjelmisto.
- made in Finland
M-Kar kirjoitti:
Ja kas kummaa, linkität tilastoihin joissa Windowsin suosio laskee kuin lehmän häntä.
Että ei ole linux systeemistä jokapäiväiseen käyttöön !
Mitä näiltä computeri aukeamilta katselee, niin moni kokeilee linux asennusta, mutta se usein lopahtaa siihen, kun alkaa se ajurien etsiminen emolevyn valmistajan sivuilta ja monikaan "tee se itse" amatööri ei löydä tai osaa asentaa niitä, joten kyllä Linux apostoolit mainostavat "parasta" käyttistä "yli kaiken", vaan ei se asennu, vaikka kuinka polvillaan anoo ..............
Henkilökohtaisesti minulla ei ole hankaluutta Linuxsen asennuksessa ja koeajan uudet julkaisut, korostan "koeajan", sillä ei ne "kotiudu" minun omiin koneisiin, vaan ne "poistuu" kiintolevyltä, kun kokeilu on ajeltu !
Toistaiseksi ei ole "löytynyt" Windows systeemille vastusta, mutta mielenkiintoinen harrastus ja ajanviete Linux kyllä on.
Mini läppiksiin ja "älypuhelimiin" Linux on erinomainen käyttis ja todennäköisesti ei yleisty pöytäkoneissa lähitulevaisuudessa, vaikka siitä on ollut ennustuksia jo lähes kymmenen vuotta ........
Rauhaisaa syksyä ja onnea Linux räpeltijöille ............... made in Finland kirjoitti:
Että ei ole linux systeemistä jokapäiväiseen käyttöön !
Mitä näiltä computeri aukeamilta katselee, niin moni kokeilee linux asennusta, mutta se usein lopahtaa siihen, kun alkaa se ajurien etsiminen emolevyn valmistajan sivuilta ja monikaan "tee se itse" amatööri ei löydä tai osaa asentaa niitä, joten kyllä Linux apostoolit mainostavat "parasta" käyttistä "yli kaiken", vaan ei se asennu, vaikka kuinka polvillaan anoo ..............
Henkilökohtaisesti minulla ei ole hankaluutta Linuxsen asennuksessa ja koeajan uudet julkaisut, korostan "koeajan", sillä ei ne "kotiudu" minun omiin koneisiin, vaan ne "poistuu" kiintolevyltä, kun kokeilu on ajeltu !
Toistaiseksi ei ole "löytynyt" Windows systeemille vastusta, mutta mielenkiintoinen harrastus ja ajanviete Linux kyllä on.
Mini läppiksiin ja "älypuhelimiin" Linux on erinomainen käyttis ja todennäköisesti ei yleisty pöytäkoneissa lähitulevaisuudessa, vaikka siitä on ollut ennustuksia jo lähes kymmenen vuotta ........
Rauhaisaa syksyä ja onnea Linux räpeltijöille ...............kellä ei...
Itsellä ollut mukana kuvioissa jo 90-luvun puolivälin hujakoilta...
Voi niitä aikoja kun korpuilla kopsasin koneelle Slackwarea (koulussa oli "netti") ja koneessa oli korttikovalevy (10M 10M), tosin nykynuorisohan ei edes tiedä mikä sellanen on! ;-)- made in Finland
djmosse kirjoitti:
kellä ei...
Itsellä ollut mukana kuvioissa jo 90-luvun puolivälin hujakoilta...
Voi niitä aikoja kun korpuilla kopsasin koneelle Slackwarea (koulussa oli "netti") ja koneessa oli korttikovalevy (10M 10M), tosin nykynuorisohan ei edes tiedä mikä sellanen on! ;-)Ollaan sitten oltu lähes sama aika näissä "harrastuksissa" ..............
Kun muistelee niitä aikoja, niin kyllä se oli toista kun nyky päivinä ! Ei nykyinen nuoriso tiedä sitä "hauskuutta" mitä oli 5 1/2" tuuman flopy diskillä puuhailu ja kiintolevyt oli mahtavia jopa 40 meg ! No ne ajat on historiaa ja muistoissa ...................
Minulla ei ole mitään Linux systeemiä vastaan, vaan näillä sivuilla on "löysäposkisia" tyhmyreitä, jotka luulevat itsestään ja taidoistaan liikaa ja mainostavat linux systeemiä "herran lahjana", joten olen testannut viimeisiä julkaisuja linux käyttiksistä tämän vuosituhannen alusta ja kuten aijemmin totesin, niin ei sovi minun "makuun", mutta systeemi on vakaa ja vastaa windows systeemiä tasapuolisesti, joskin on hiukan opittava uusia temppuja, jos alkaa Linuxsen kanssa kisailemaan ja sitä ei ole nyky nuoriso halukas opettelemaan.
Hyvää syyskesää ja onnellista jatkoa Linux systeemin kanssa ................. made in Finland kirjoitti:
Ollaan sitten oltu lähes sama aika näissä "harrastuksissa" ..............
Kun muistelee niitä aikoja, niin kyllä se oli toista kun nyky päivinä ! Ei nykyinen nuoriso tiedä sitä "hauskuutta" mitä oli 5 1/2" tuuman flopy diskillä puuhailu ja kiintolevyt oli mahtavia jopa 40 meg ! No ne ajat on historiaa ja muistoissa ...................
Minulla ei ole mitään Linux systeemiä vastaan, vaan näillä sivuilla on "löysäposkisia" tyhmyreitä, jotka luulevat itsestään ja taidoistaan liikaa ja mainostavat linux systeemiä "herran lahjana", joten olen testannut viimeisiä julkaisuja linux käyttiksistä tämän vuosituhannen alusta ja kuten aijemmin totesin, niin ei sovi minun "makuun", mutta systeemi on vakaa ja vastaa windows systeemiä tasapuolisesti, joskin on hiukan opittava uusia temppuja, jos alkaa Linuxsen kanssa kisailemaan ja sitä ei ole nyky nuoriso halukas opettelemaan.
Hyvää syyskesää ja onnellista jatkoa Linux systeemin kanssa .................Tuttuja on lerput joo, tuli niille -91 ammattiopistossa talleneltua monenlaisia harjoitustöitä. Kannettava tietokone siihen aikaan oli monochrome-näytöllä salkkumalli joka painoi arviolta parikymmentä kiloa mutta oli atk-persoonamme henkilökohtainen ylpeys ;D no oli se siihen aikaan hieno peli. En muista merkkiä kun siitä on aikaa, joku DOS siinä pyöri. Vähän tämän näköinen laite
http://threeminds.organic.com/2009/10/a_brief_history_of_digital.html
joskaan ei tainnut silti olla sama.
Olet varmaankin sitten havainnut valtavan lehityksen mikä linxjakeluissa on tapahtunut kun vertaa nykyaikaisia jakeluita noihin vuosituhannen alun jakeluihin jotka käynnistettiin korpulta ja joissa ajurit piti itse osata määritellä asennuksen aikana. Myös grafiikka oli karkeaa mössöä toisin kuin nyt. Ei kai Linux mikään "herran lahja" ole mutta joustava kerneli jonka saa survottua melkein mihin tahansa ja josta voi kehitellä hyvin monenlaista jatkelmaa.
Uusia temppuja tarkoittaa varmaankin lähinnä sitä että pitää opetella ajattelemaan ja toimimaan eri tavalla kuin windowsin kanssa mikä onkin se suurin este. Ihmiset ovat opetelleet windowsin käyttöä kouluissa ja kotona jo parikymmentä vuotta ja tottuneet siihen niin että ovat unohtaneet kuinka vaivalloista senkin opettelu oli, nyt kun näennäisesti osaa käyttää windowsia niin eri tavalla toimivan käyttiksen opettelu tuntuu vaivalloiselta kun aiemmin opittu ei enää pidäkään ihan paikkaansa. Vähän sama kuin tyyppi ajelisi parikymmentä vuotta samalla autolla ja yhtäkkiä pitäisi hypätä aivan toisin toimivan auton puikkoihin, kyllä olisi hankalaa.
Edellinen vertaus tuli mieleen siitä kun isäukko osti C200 automaatti-mersun ja käytiin sen kanssa asioilla niin en kyllä osaisi sillä ajaa vaikka itselläkin on automaatti. Niin paljon on elektronisia toimintoja jotka toimii pienillä näpäysliikkeillä esim. nopeuden muuttaminen näpäyttämällä vaihdetankoa sivuun ??? yms.
Itse en ole käyttänyt kotikoneissani windowsia nyt vuoteen ja olen tullut mainiosti toimeen, kaiken olen saanut tehtyä mitä on tarvinutkin. Myös tässä läppärissä on kaksi XP-asennusta (koska toinen tarvii ajuria jonka vaihtaminen merkkaisi rebuuttia niin on helpompi asentaa kaksi ja eri ajureilla) sekä debian squeeze. Noilla kahdella windowsilla kummallakaan en ole aikoihin käynyt netissä ja käynnistänkin niihin vain työtehtävien vuoksi, debiania minä tässä aina kotioloissa käytän.
Ehkä olet vaan liian vanha muuttamaan ajatustapaasi koska tunnistan jutuissasi juuri ne omat vieroitusoireeni windowsista, sitä niinkun luuli osaavansa jotain linuxin kanssa mutta ei oikeasti osannut koska ajatteli kaiken edelleen windowsin tapaan. Siitä kun pääsi eroon niin kaikki on käynyt paljon helpommin ;)
Mutta jos ei sovi sun makuun niin eipä siinä mitään kun jokaisella on oikeus valita se mikä miellyttää. Älä loukkaannu tuosta "liian vanha" jutusta. Hyvää kesän jatketta sullekin, vaikkei kaikesta samaa mieltä ollakaan ;)
- .NäinSeMenee-
Näin Microsoftilla:
http://www.digitoday.fi/bisnes/2010/07/23/microsoftin-tulos-ylitti-odotukset-selvasti/201010191/66
Kuinkas Canonicalilla, joko Markin rahat alkavat loppua tappiolliseen toimintaan?
Ubuntu jatkaa tappiollisena:
http://www.tietokone.fi/uutiset/2008/ubuntu_tyopoyta_linuxilla_ei_voi_tienata_rahaa
Windows 7 tulee olemaan uusi XP suosiossa ja haluttavuudessa, huipputuote! En ole kuullut kenekään haukkuvan tai moittivan muuta kuin linuxuskovaisten. Tosi asia on ettei Ubuntut ja muut pärjää missään kohdin W7:lle, ei edes viruksettomuus ja ilmaisuus ole tarpeeksi suuri etu että ihmiset lähtisivät jollain vitun Ubuntulla nysväämään. Virukset on helppo torjua ja koneen mukana tulee valmiiksi asennettu W7 jossa toimii kaikki pelit ja vehkeet kpomentoriviä naputtamatta!- crushlinux
Jep, ei se pelkkä tietoturva riitä syyksi käyttää jotain käyttöjärjestelmää jos se on sitten muutoin surkea, koneella kun pitää saada asioita tehtyä ja mukavasti, Ubuntun kanssa kun joutuu säätää ja käyttis on muutenkin niin viimeistelemättömän oloinen.
Jos tietoturvasta on oikein huolissaan niin kyllä tavikselle Mac OS X on parempi kuin joku Bugintu. Linuxia voi suositella lähinnä ajankuluksi ja monestihan se onkin siinä Windowsin rinnalla leikkikaluna. Minä olen kuullut IT-ammattilaisten haukkuvan seiskaa, on kuulemma samaa kökköä kuin vista. Ja kyse on sentään windows-guruista ;)
- made in Finland
exergy kirjoitti:
Minä olen kuullut IT-ammattilaisten haukkuvan seiskaa, on kuulemma samaa kökköä kuin vista. Ja kyse on sentään windows-guruista ;)
Tulee kaikenlaista "vanhusten" vikaa ( Minä olen kuullut), esimerkiksi kuulon heikkeneminen on yksi niistä !
made in Finland kirjoitti:
Tulee kaikenlaista "vanhusten" vikaa ( Minä olen kuullut), esimerkiksi kuulon heikkeneminen on yksi niistä !
Ja kun oiekin vanhaksi tulee niin sydämmen lyönnitkin heikkenevät kunnes lakkaavat. Minkäpä me sille mahdamme kun luonto perskules on sen noin virittänyt toimimaan, ihmisen käyttöjärjestelmän ;) vaikka ihmiskunta yhä kuumeisesti etsii ikuista elämää niin homma on kyllä pahasti vaiheessa.
Tulevaisuudessa ihmiset kuulemma voivat elää 150-vuotiaiksi parantuneen ravinnon, hygienian ja terveydenhuollon ansiosta. Tuo ravinto-juttu on minulle arvoitus kun ajelee kaupungilla hesburgereiden varjoissa. Ainakin niillä tulevilla sukupolvilla on sitten peliaikaa tapella täälläkin, miettikääpä, Pentti rollaa täällä 145 vuotta ;( ;(exergy kirjoitti:
Ja kun oiekin vanhaksi tulee niin sydämmen lyönnitkin heikkenevät kunnes lakkaavat. Minkäpä me sille mahdamme kun luonto perskules on sen noin virittänyt toimimaan, ihmisen käyttöjärjestelmän ;) vaikka ihmiskunta yhä kuumeisesti etsii ikuista elämää niin homma on kyllä pahasti vaiheessa.
Tulevaisuudessa ihmiset kuulemma voivat elää 150-vuotiaiksi parantuneen ravinnon, hygienian ja terveydenhuollon ansiosta. Tuo ravinto-juttu on minulle arvoitus kun ajelee kaupungilla hesburgereiden varjoissa. Ainakin niillä tulevilla sukupolvilla on sitten peliaikaa tapella täälläkin, miettikääpä, Pentti rollaa täällä 145 vuotta ;( ;(Vaan ei sirkkelillä käteen, täytyy jatkaa remonttihommia niin poistun tästä hopottamasta mutta käyn välillä tsekkaamassa ettette innostu taas liiaksi trollaamaan ;) Homma onkin jo aika hyvässä vaiheessa, makkari valmis, olkkari valmis ja kohta alkaa pukkamaan keittöön laminaattia, tänä iltana vielä alkaa asennus kunhan saan tiskipöydän alusen valmiiksi.
päivänjatkoa lukijoille..- Seppo Erkkiläinen
exergy kirjoitti:
Vaan ei sirkkelillä käteen, täytyy jatkaa remonttihommia niin poistun tästä hopottamasta mutta käyn välillä tsekkaamassa ettette innostu taas liiaksi trollaamaan ;) Homma onkin jo aika hyvässä vaiheessa, makkari valmis, olkkari valmis ja kohta alkaa pukkamaan keittöön laminaattia, tänä iltana vielä alkaa asennus kunhan saan tiskipöydän alusen valmiiksi.
päivänjatkoa lukijoille..Äitis tykkää kun poika tekee jotain vastineeksi että saa asua kellarissa.
- öööööööööööööööööööö
Seppo Erkkiläinen kirjoitti:
Äitis tykkää kun poika tekee jotain vastineeksi että saa asua kellarissa.
Kun mutsis ei päästä sua taloon sekoilemaan. Semmostahan se Vintrollin elämä on.
- vinlander
exergy kirjoitti:
Vaan ei sirkkelillä käteen, täytyy jatkaa remonttihommia niin poistun tästä hopottamasta mutta käyn välillä tsekkaamassa ettette innostu taas liiaksi trollaamaan ;) Homma onkin jo aika hyvässä vaiheessa, makkari valmis, olkkari valmis ja kohta alkaa pukkamaan keittöön laminaattia, tänä iltana vielä alkaa asennus kunhan saan tiskipöydän alusen valmiiksi.
päivänjatkoa lukijoille..Käsi, vai kakkosnelonen ?
- Trollari
öööööööööööööööööööö kirjoitti:
Kun mutsis ei päästä sua taloon sekoilemaan. Semmostahan se Vintrollin elämä on.
Kamalaa on ................
- X-Trollari
Seppo Erkkiläinen kirjoitti:
Äitis tykkää kun poika tekee jotain vastineeksi että saa asua kellarissa.
Taputtaa päähän kaulimella.
vinlander kirjoitti:
Käsi, vai kakkosnelonen ?
Vesivaneri meni muotoonsa, kädet tallessa, jopa sormet. Tauko päällä ;)
- made in Finland
exergy kirjoitti:
Vesivaneri meni muotoonsa, kädet tallessa, jopa sormet. Tauko päällä ;)
Että käsi ja sormet säästyivät näippäimien käyttöön, eikä tarvi alkaa operoimaan computeria "puhe komennoilla" ...... heko heko................
made in Finland kirjoitti:
Että käsi ja sormet säästyivät näippäimien käyttöön, eikä tarvi alkaa operoimaan computeria "puhe komennoilla" ...... heko heko................
En pystyiskään puheohjaamaan kun se saakelin sirkkeli kimposi kurkkuun kiinni ja leikkasi aataminomenan veke, onneksi oli jeesusteippiä rulla lähellä niin sain sidottua itseni etten valunut tuonne autotallin eteen. Mutta nyt on ääni vähän käheänä joten puheohjaus ei onnistuisi, on se hyvä että on näpit vielä olemassa. Siis näppäimistöä varten.
;D ;D
eiku kaik hyvi..- ubuntu68
"Windows 7 tulee olemaan uusi XP suosiossa ja haluttavuudessa, huipputuote! En ole kuullut kenekään haukkuvan tai moittivan muuta kuin linuxuskovaisten. Tosi asia on ettei Ubuntut ja muut pärjää missään kohdin W7:lle, ei edes viruksettomuus ja ilmaisuus ole tarpeeksi suuri etu että ihmiset lähtisivät jollain vitun Ubuntulla nysväämään. Virukset on helppo torjua ja koneen mukana tulee valmiiksi asennettu W7 jossa toimii kaikki pelit ja vehkeet kpomentoriviä naputtamatta!"
Jokainen asentaa ja käyttää sitä järjestelmää joka sopii parhaiten omiin juttuihin. Windows 7 saattaa olla hyväkin mutta eivät kaikki ole tykästyneet siihen.
Ubuntu on selvästi windowsia edellä monessa suhteessa ja ehkä selvin etumatka on sovellushallinnassa joka on loistokkuudessaan ylivertainen. Ja muutenkin kaikki ylläpitotehtävät hoituvat Ubuntulla mallikkaasti. - made in Finland
ubuntu68 kirjoitti:
"Windows 7 tulee olemaan uusi XP suosiossa ja haluttavuudessa, huipputuote! En ole kuullut kenekään haukkuvan tai moittivan muuta kuin linuxuskovaisten. Tosi asia on ettei Ubuntut ja muut pärjää missään kohdin W7:lle, ei edes viruksettomuus ja ilmaisuus ole tarpeeksi suuri etu että ihmiset lähtisivät jollain vitun Ubuntulla nysväämään. Virukset on helppo torjua ja koneen mukana tulee valmiiksi asennettu W7 jossa toimii kaikki pelit ja vehkeet kpomentoriviä naputtamatta!"
Jokainen asentaa ja käyttää sitä järjestelmää joka sopii parhaiten omiin juttuihin. Windows 7 saattaa olla hyväkin mutta eivät kaikki ole tykästyneet siihen.
Ubuntu on selvästi windowsia edellä monessa suhteessa ja ehkä selvin etumatka on sovellushallinnassa joka on loistokkuudessaan ylivertainen. Ja muutenkin kaikki ylläpitotehtävät hoituvat Ubuntulla mallikkaasti.Että kaikki on tyytyväisiä, sillä kuten sananlasku sanoo / "Yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä" / joten valinnanvaraa on jokaisen tarpeisiin ja "mieltymyksiin", vaan kiistellä pitää, että on sivuston mainoksien lukijoita, joilla tämäkin "jäppärien" sivusto pyörii ........................
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1064928Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413259Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192306Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2371422Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121251- 761217
- 731180
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311148Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059