Eli meillä kun tulee vesi omasta kaivosta niin nyt on pumpun kans ongelma! Pumppu käy koko ajan ja sen verran oon seurannu sitä painemittaria siinä pumpun kyljessä että ei nouse yli neljään bariin ja ennen pumppu sammu siinä kun paineet nousi n.viiteen. Mutta nyt ei jostain syystä jaksa nostaa paineita sinne asti, joten ei myöskään sitten sammuta konetta kun ei saavuta sitä arvoa, joka pitäisi, jotta moottori sammuisi. Nyt on täytynyt ottaa moottorin kytkimestä se pumppu aina pois päältä kun ei käytä vettä. Mistä mä lähtisin etsiin vikaa?
vesipumppu käy koko ajan
7
16459
Vastaukset
- 2+17
näissä kaivosysteemeissä lienee mutta itse kun olen käytellyt vesiautomaattia "kesäpesukoneen" syöttämiseen sadevesitynnyristä ja kerran pumppu kävi jatkuvasti. Imuletkun pohjaventtiili oli irti. Kiersin sen kiinni ja taas toimi normaalisti.
- ap
okei täytyy jotenkin tarkistaa toi hommakin, jos näissä systeemeissä tommoset pohjaventtiilit on. Jos joku tietää niistä enemmän niin voi kertoa :) Saanko tarkistettua sen niin että vedän sen letkun ylös mikä menee sinne kaivon keskellä olevaan pieneen "putkeen"/reikään, siis sinne syvälle, niin vedän sen ylös ja sieltäkö pitäis löytyä joku venttiili?
- edxtcyfgvubhj
Kuuluuko kurlaavaa ääntä tai muuta omituista?
Jos paine pysyy sammuttamisen jälkeen, niin silloin se ei ole suuri vuoto painepuolella.
Kaivoon kuitenkin kurkistaisin aluksi.- ap
itse asiassa joo kuuluu välillä putkista siinä pumpun lähellä jotain ääntä, siis kurlaavaa tai jotain niinkun ettei siellä olis pelkkää vettä. Ja paine pysyy sammuttamisen jälkeen samana. Kaivoon kurkistin ja ainoo mitä ymmärsin, niin vesi on joskus ainakin ollut korkeemmalla kun nyt, koska kaivon reunaan on jäänyt jäljet siitä missä vesi on ollut( Meillä on aika rautanen vesi, niin vesi vähän ruskeeta..) Ja kun siinä keskellä on se putki joka menee sinne syvälle, niin se putken pää on ilmassa eli veden pinta eli ylety siihen asti. Onko tää ok vai pitäiskö veden olla korkeemmalla? Ja veden pinta siellä putken sisällä on paljon alempana, vaikee arvioida mutta joku 5-8m syvemmällä. Tuli mieleen että olisko vesi loppumassa kaivosta, mutta kun toisaalta taas sieltä tuleekin jotain vettä kun laittaa pumpun päälle ja pystyy suihkussa käymään yms. niin tuskin sieltä mitään vettä tulis jos on vesi loppu.. :) paitsi suihkussakin vesi tulee vähän sillain syksäyksissä.. Jos joku keksii tästä selostuksesta lisää missä vois vika olla, niin otan kiitoksella vastaan ehdotuksia!
- ap
ap kirjoitti:
itse asiassa joo kuuluu välillä putkista siinä pumpun lähellä jotain ääntä, siis kurlaavaa tai jotain niinkun ettei siellä olis pelkkää vettä. Ja paine pysyy sammuttamisen jälkeen samana. Kaivoon kurkistin ja ainoo mitä ymmärsin, niin vesi on joskus ainakin ollut korkeemmalla kun nyt, koska kaivon reunaan on jäänyt jäljet siitä missä vesi on ollut( Meillä on aika rautanen vesi, niin vesi vähän ruskeeta..) Ja kun siinä keskellä on se putki joka menee sinne syvälle, niin se putken pää on ilmassa eli veden pinta eli ylety siihen asti. Onko tää ok vai pitäiskö veden olla korkeemmalla? Ja veden pinta siellä putken sisällä on paljon alempana, vaikee arvioida mutta joku 5-8m syvemmällä. Tuli mieleen että olisko vesi loppumassa kaivosta, mutta kun toisaalta taas sieltä tuleekin jotain vettä kun laittaa pumpun päälle ja pystyy suihkussa käymään yms. niin tuskin sieltä mitään vettä tulis jos on vesi loppu.. :) paitsi suihkussakin vesi tulee vähän sillain syksäyksissä.. Jos joku keksii tästä selostuksesta lisää missä vois vika olla, niin otan kiitoksella vastaan ehdotuksia!
niin ja tuli vielä muuten semmonen mieleen että vesi huomattavasti tummempaa kun mitä aiemmin ja maistuu ehkä vielä enemmän semmoselle oudolle. Ajattelin että voisko johtua siitä että se pumppaa jotain pohjamutia tai jotain :) en mä tiä, siks kysyn.. :)
- Anonyymi
Onko vika löytyny kerro mulla sama vika
- Anonyymi
Kolauta vaikka pienellä jakarilla painekytkimen koppaan. Painekytkin pitää voidella tai uusia. Ota sähkö pois ennen kuin avaat kopan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802