Peru-Bolivia reissuni

lieskalainen

6

2039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liperiläinen

      Kyllä peru on hieno maa! Tein itse 2006 melkein samnlaisen reppureissun Peruun ja Boliviaan

      • bl_pixel

        Vinkiksi vastaisen varalle muillekin - Lieksalaisen reitti oli ihan hyvä, ei siinä mitään, mutta viidakko puuttui! Perusta 60 % on viidakkoa, ainakin heidän termistönsä mukaan viidakon (selva) maantieteelliseen vyöhykkeeseen kuuluvaa. Machu Picchun alue tosin jo on siinä rajoilla, eikä sieltä ole pitkä matka ihan oikeaan viidakkoon. Helpoiten viidakkoon pääsee tutustumaan Madre De Diosin alueella (Puerto Maldonado), San Martinin maakunnassa (Tarapoto) ja Loreton maakunnassa (Iquitos) ja miksei ns. keskiviidakossakin (Selva central) aina Satipoon asti.
        Hyviä kohteita ovat vaikka Pacaya-Samiria, Manu, ja miksei Tambopata. Amazonin villeintä viidakkoa löytyy Perun ja Brasilian rajaseudulta.
        Itse olen pyörinyt lähinnä viidakkoalueilla viimeiset vuodet siellä lomaillessani. Viimeksi asuin kuukauden tässä majassa:

        http://www.panoramio.com/photo/38079159

        ikävä kyllä laiskuuttani en saa mitään kirjoiteltua, eikä edes kuvia tule latailtua nettiin vaikka niitä olisi tuhansittain.


    • minna

      Hei!

      Yhdyn edelliseen. Peru on hieno maa ja itse reissasin ympäri maata 2006-2007 n. puolivuotta kunnes päädyun Iquitokseen ja viidakkoon ja sinne jäi sydämmeni. Upeaa luontoa ja upeita ihmisiä. Nyt melkein kuuden vuoden jälkeen minulla on ollut mahdollisuus palata ja tulinki juuri muutama päivä sitten reilun viikon viidakko retkeltä ja kyllä taas kannatti. Pieniä omavaraisia kyliä, villieläimiä ja viidakon rauhaa.
      Jos joku miettii matkaa Iquitokseen, voin lämpimästi suositella että otat yhteyttä vanhaan ystävääni Mayhin, joka on kotoisin pienestä kylästä, napo joen varrelta ja työskentelee tällä hetkellä Iquitoksessa viidakko oppaana. May on mitä mukavin ja luotettavin kaveri ja tuntee viidakon todella hyvin. Hänelle voi laittaa viestiä [email protected] ja hän varmasti auttaa sinua tekemään matkastasi viidakkoon juuri sellaisen kuin haluat, ja auttaa kaikessa muussakin mielellään. Ja jos haluat kuulla minun kokemuksiani lisää, voit kirjoittaa [email protected]

      • CATSY666

        Mun mielestäni viidakossa pitäisi ns. taviksen kokea kaksi asiaa:

        1) Latvuston riippusillat (ellet satu olemaan korkeuskammoinen)
        ja
        2) Veneretki yöllä

        Latvustoon pääsee ainakin Amazon Conservatory of Tropical Studiesissa. Sillä on komea nimi, mutta ei se ole mitään muuta kuin viidakkomaja, jonka special feature on nämä riippusillat. Riippusilloilta näkee aamulla lintuja paremmin kuin maasta käsin. Kuulemma lintujen hetki menee nopeasti ohi, eikä se ole enää iltapäivällä käynnin arvoinen.

        Jos Amazon on äärimmäinen päivällä, se on vieläkin äärimmäisempi yöllä. Veneretki toivottavasti paljastaa sellaisia eläimiä, mitkä päivällä nukkuvat, kuten esimerkiksi kummitusmaisia pökkelökehrääjiä. Jos hyvin käy, näkee eteläisen tähtitaivaan, mistä ei ainakaan minulle löydy tuttuja kiintopisteitä.

        Amazonasia hehkutetaan täällä ja sopiikin hehkuttaa, mutta siellä on aika ikäviä piikkipalmuja ja pistiäisiä. Lisäksi trooppinen aurinko paahtaa kuumasti keskipäivällä.


      • ruokaa ja nuorta
        CATSY666 kirjoitti:

        Mun mielestäni viidakossa pitäisi ns. taviksen kokea kaksi asiaa:

        1) Latvuston riippusillat (ellet satu olemaan korkeuskammoinen)
        ja
        2) Veneretki yöllä

        Latvustoon pääsee ainakin Amazon Conservatory of Tropical Studiesissa. Sillä on komea nimi, mutta ei se ole mitään muuta kuin viidakkomaja, jonka special feature on nämä riippusillat. Riippusilloilta näkee aamulla lintuja paremmin kuin maasta käsin. Kuulemma lintujen hetki menee nopeasti ohi, eikä se ole enää iltapäivällä käynnin arvoinen.

        Jos Amazon on äärimmäinen päivällä, se on vieläkin äärimmäisempi yöllä. Veneretki toivottavasti paljastaa sellaisia eläimiä, mitkä päivällä nukkuvat, kuten esimerkiksi kummitusmaisia pökkelökehrääjiä. Jos hyvin käy, näkee eteläisen tähtitaivaan, mistä ei ainakaan minulle löydy tuttuja kiintopisteitä.

        Amazonasia hehkutetaan täällä ja sopiikin hehkuttaa, mutta siellä on aika ikäviä piikkipalmuja ja pistiäisiä. Lisäksi trooppinen aurinko paahtaa kuumasti keskipäivällä.

        http://lonttinen.blogspot.fi/


    • kerranelamassa.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      139
      4051
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      121
      1581
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1396
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1254
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      47
      1128
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1086
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1071
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      60
      1028
    Aihe