Peru-Bolivia reissuni

lieskalainen

6

2113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liperiläinen

Kyllä peru on hieno maa! Tein itse 2006 melkein samnlaisen reppureissun Peruun ja Boliviaan

• bl_pixel

Vinkiksi vastaisen varalle muillekin - Lieksalaisen reitti oli ihan hyvä, ei siinä mitään, mutta viidakko puuttui! Perusta 60 % on viidakkoa, ainakin heidän termistönsä mukaan viidakon (selva) maantieteelliseen vyöhykkeeseen kuuluvaa. Machu Picchun alue tosin jo on siinä rajoilla, eikä sieltä ole pitkä matka ihan oikeaan viidakkoon. Helpoiten viidakkoon pääsee tutustumaan Madre De Diosin alueella (Puerto Maldonado), San Martinin maakunnassa (Tarapoto) ja Loreton maakunnassa (Iquitos) ja miksei ns. keskiviidakossakin (Selva central) aina Satipoon asti.
        Hyviä kohteita ovat vaikka Pacaya-Samiria, Manu, ja miksei Tambopata. Amazonin villeintä viidakkoa löytyy Perun ja Brasilian rajaseudulta.
        Itse olen pyörinyt lähinnä viidakkoalueilla viimeiset vuodet siellä lomaillessani. Viimeksi asuin kuukauden tässä majassa:

http://www.panoramio.com/photo/38079159

ikävä kyllä laiskuuttani en saa mitään kirjoiteltua, eikä edes kuvia tule latailtua nettiin vaikka niitä olisi tuhansittain.

• minna

Hei!

Yhdyn edelliseen. Peru on hieno maa ja itse reissasin ympäri maata 2006-2007 n. puolivuotta kunnes päädyun Iquitokseen ja viidakkoon ja sinne jäi sydämmeni. Upeaa luontoa ja upeita ihmisiä. Nyt melkein kuuden vuoden jälkeen minulla on ollut mahdollisuus palata ja tulinki juuri muutama päivä sitten reilun viikon viidakko retkeltä ja kyllä taas kannatti. Pieniä omavaraisia kyliä, villieläimiä ja viidakon rauhaa.
      Jos joku miettii matkaa Iquitokseen, voin lämpimästi suositella että otat yhteyttä vanhaan ystävääni Mayhin, joka on kotoisin pienestä kylästä, napo joen varrelta ja työskentelee tällä hetkellä Iquitoksessa viidakko oppaana. May on mitä mukavin ja luotettavin kaveri ja tuntee viidakon todella hyvin. Hänelle voi laittaa viestiä [email protected] ja hän varmasti auttaa sinua tekemään matkastasi viidakkoon juuri sellaisen kuin haluat, ja auttaa kaikessa muussakin mielellään. Ja jos haluat kuulla minun kokemuksiani lisää, voit kirjoittaa [email protected]

• CATSY666

Mun mielestäni viidakossa pitäisi ns. taviksen kokea kaksi asiaa:

1) Latvuston riippusillat (ellet satu olemaan korkeuskammoinen)
        ja
        2) Veneretki yöllä

Latvustoon pääsee ainakin Amazon Conservatory of Tropical Studiesissa. Sillä on komea nimi, mutta ei se ole mitään muuta kuin viidakkomaja, jonka special feature on nämä riippusillat. Riippusilloilta näkee aamulla lintuja paremmin kuin maasta käsin. Kuulemma lintujen hetki menee nopeasti ohi, eikä se ole enää iltapäivällä käynnin arvoinen.

Jos Amazon on äärimmäinen päivällä, se on vieläkin äärimmäisempi yöllä. Veneretki toivottavasti paljastaa sellaisia eläimiä, mitkä päivällä nukkuvat, kuten esimerkiksi kummitusmaisia pökkelökehrääjiä. Jos hyvin käy, näkee eteläisen tähtitaivaan, mistä ei ainakaan minulle löydy tuttuja kiintopisteitä.

Amazonasia hehkutetaan täällä ja sopiikin hehkuttaa, mutta siellä on aika ikäviä piikkipalmuja ja pistiäisiä. Lisäksi trooppinen aurinko paahtaa kuumasti keskipäivällä.

• ruokaa ja nuorta
        CATSY666 kirjoitti:

Mun mielestäni viidakossa pitäisi ns. taviksen kokea kaksi asiaa:

1) Latvuston riippusillat (ellet satu olemaan korkeuskammoinen)
        ja
        2) Veneretki yöllä

Latvustoon pääsee ainakin Amazon Conservatory of Tropical Studiesissa. Sillä on komea nimi, mutta ei se ole mitään muuta kuin viidakkomaja, jonka special feature on nämä riippusillat. Riippusilloilta näkee aamulla lintuja paremmin kuin maasta käsin. Kuulemma lintujen hetki menee nopeasti ohi, eikä se ole enää iltapäivällä käynnin arvoinen.

Jos Amazon on äärimmäinen päivällä, se on vieläkin äärimmäisempi yöllä. Veneretki toivottavasti paljastaa sellaisia eläimiä, mitkä päivällä nukkuvat, kuten esimerkiksi kummitusmaisia pökkelökehrääjiä. Jos hyvin käy, näkee eteläisen tähtitaivaan, mistä ei ainakaan minulle löydy tuttuja kiintopisteitä.

Amazonasia hehkutetaan täällä ja sopiikin hehkuttaa, mutta siellä on aika ikäviä piikkipalmuja ja pistiäisiä. Lisäksi trooppinen aurinko paahtaa kuumasti keskipäivällä.

http://lonttinen.blogspot.fi/

• kerranelamassa.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      315
      2888
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      56
      2655
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      120
      1712
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      118
      1440
    5. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1390
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1283
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      149
      1238
    8. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      69
      1090
    9. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1079
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70