pukukoodi?

morsian

pitääkö kaasoilla olla muka joku tietynlainen pukeutuminen? mun mielestä kaikki sais pukeutua oman mielensä mukaan, mutta juhlavasti. eihän muillekkaan häävieraille ole vaatelakeja?!?

11

8993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kappalainen

      Valitettavasti on niin, että jos kaaso (tai useita) osallistuu vihkimiseen, niin silloin pukeutumisen täytyy olla yhtäläinen ja noudattaa a.o. yhdyskunnan hyväksymää linjaa. Muut vieraat saavat tietenkin pukeutua niinkuin haluavat, mutta jos kaasoperinnettä halutaan noudattaa, niin silloin näin on tehtävä.

      • MPee

        Höpölöpö. Missään ei sanota, että kaasojen täytyy pukeutua samoin. Kukin tyylillään, kunhan pukeutuminen sopii juhlan henkeen.

        Meillä oli kaksi kaasoa, eikä heille annettu minkäänlaisia "määräyksiä" puvustuksesta. Olisihan se ollut hölmöäkin yrittää tunkea kaksi täysin erilaista ihmistä samanlaiseen pukumuottiin. Sitäpaitsi jos määräyksiä annetaan, tulee minusta hääparin osallistua kaasojen/ bestmanin pukukuluihin.


      • epäilevä tuomas

        ...minkä maan kaasoperinteestä hän puhuu? Tuskin Suomen.


    • morsianheinä04

      kuika on toi kaason pukeutuminen?
      saako kaasolla olla vaalea puku korsetti yläosa ja leveä alaosa

      se on jo melkein kun hääpuku...!! pitääx morsiammen nyt kattella puku sen mukaan et se on varmasti upeampi kuin tuo kaason upea puku?

      mitä tässä vois tehdä mistä mahtaa johtua

      • Tuleva morsmaikku

        Kerrohan kaasollesi kuka oikeastaan on menossa naimisiin. Kyllä morsiammen puvun täytyy saada olla rauhassa se juhlien kaunein eikä kaasolla sovi olla eden valkoista päällä.


    • ammattilainen

      oikea pukukoodi on 23562783653

      • Surffari

        "Joskus morsian ja kaaso sopivat yhdessä kaason puvusta. Yleensä kaaso valitsee itse pukunsa niin, että se on tilaisuuteen sopiva ja linjassa morsiamen tyylin kanssa. Hippihäissä jakkupuku näyttää kömpelöltä tai vastaavasti kauhtunut farkkumekko mauttomalta morsiamen satiiniunelman rinnalla.
        Jos morsiamen valitsema puku aiheuttaa kaasolle kohtuuttomia kustannuksia, hääparin tulee auttaa kaasoa myös rahallisesti sen hankinnassa. Suuret ja näyttävät seurapiirihäät viimeisen päälle suunniteltuine pukuineen saattavat ajaa kaasona toimivan opiskelijatytön konkurssiin."
        Tämä on lainaus suoraan naimakaupat.com sivustolta


    • kaasona

      hei!
      olen kaasona tänä kesänä ja itselläni on pitkä iltapukutyylinen puku, ei tietenkään valkoinen, joka sopii sävyltään morsiuslapsien ja morsiammen kimpun sävyyn. Yhdessä morsiammen kanssa on valittu koska hän haluaa minun erottuvan muusta hääväestä tehtäväni vuoksi. Yleensä kaasot pukeutuvat aavistukset paremmin, juuri erottuakseen muusta joukosta mutta jokainen tyylillään. Morsian on päivän keskipiste sulhasensa kanssa ja valkoinen on mielestäni morsion yksinoikeus, samoin en menisi ihan vaaleaa pukua laittamaan, onhan noita värejä maalimassa ;)

      • kaasukka

        Niin tuota, oisko ideoita kaason pukeutumiseen talvihäihin? Olen kaasona helmikuussa ja keleistä ei tietysti tietoa...


      • kokenut frakkijuhlien kävijä
        kaasukka kirjoitti:

        Niin tuota, oisko ideoita kaason pukeutumiseen talvihäihin? Olen kaasona helmikuussa ja keleistä ei tietysti tietoa...

        Olen itse ollut lukemattomissa juhlissa talviaikaan, joissa pukukoodina on "frakki tai tumma puku", ja ihan samaa iltapukua voi silloin käyttää kuin kesälläkin. :) Tietenkin ulos mennessä sitten vaan vaihdetaan ulkokengät ja laitetaan takki päälle.


    • Anonyymi

      Kannataa kysyä ammattilaiselta. Itse sain selkeät kysymykset kaikkiin mieltä askarruttaviin, eli Boutigue Boheme Diva on hääsuunnittelupalvelu Sastamalassa, Siellä iki -hana Naomi, joka tietää tyyliin kaiken häistä ja tyylistä, vanhoista hääperinteistä ym. on niitten parissa työskennellyt ties miten pitkään,

      Teki mulle hääkimpun meiän häihin ja kauniin pöytäasetelman, auttoi mun hääpuvun ongelman kanssa, eli siihen löyty sopiva alushame. Ei hiostanut yhtään eikä ollut sellainen tönkkö mitä olin jo muutamaa kokeillut.
      Kaiken lisäksi oli tosi hauskaa kanssaan asioida, tunnen entuudestaan jo muitten asioitten timoilta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe