huomasin tänään että kanilla on karvaton kohta korvien takana aika laajalta alueelta. Muualla turkissa näkyi pientä vaaleaa hilsettä joka oli ns irtonaista ei mitenkään laattamaista tms. pientä hilsettä näkyi myös kaljulla kohdalla mutta se oli myös irtonaista. Mistähän voisi johtua. Muuten kani näyttää normaalilta ja karva muualla normaalia. Myös toinen kanimme joka samassa häkissä näytti normaalilta eikä hilsettä näkynyt hänellä ja karva oli ok. Kanit ovat puoliksi angorakaneja jos sillä nyt on merkitystä tänmän asian kanssa ovat olleet meillä vasta vajaa pari kk ja tulivat meille n.8 viikkoisina. Osaako kukaan sanoa mistä tuo karvaton kohta voisi johtua.
Kanilla karvaton kohta,mistä johtuu?
3
1386
Vastaukset
- nimetön888
voisi olla hilsepunkkia.. minun kanilla oli sellaista ja sillä lähti karvaa hilseen mukana isojakin tukkoja. kaikilla kaneilla ei kuulemma ilmene ees hilsepunkkia, vaan se tulee ?heikoimmille yksilöille?. tältä yhdeltä kanilta saatiin pois jollakin aineella, mitä laitettiin niskaan (yhden kanin mössöäminen ei kuitenkaan riitä, vaan ainetta pitää laittaa kaikille (kani voi kantaa hilsepunkkia, vaikkei niissä näkyiskään mitään))
- Kanimamma
Se tosiaan voi olla hilsepunkki kuten nimetön888 jo ehdottikin, tai sitten jokin sieni-infektio, eläinlääkäri osaisi sanoa parhaiten :) mutta nuo kaksi syytä tuli ensisijaisesti mieleen.
- tania78
Vaikuttaa hilsepunkilta.
Se ei parannu itsestään vaan vaatii lääkkeen.
Eläinlääkäri toteaa raapenäytteellä. Niskaan ampulli ja uusinta kotona parin viikon kuluttua.
Hilsepunkki voi tulla vaikkapa ruoasta.
Ruoka kannattaa aina laittaa pariksi päiväksi pakastimeen, jotta mahdolliset loiset ja muut kuolevat.
Myös toinen kani kannattaa lääkitä jos hilsepunkki varmistuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938696
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264858- 504308
- 623867
- 513246
- 503060
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.542790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422415