Esa Pakarinen

kednah

Tätä Joensuulais miestä muistellaan.
Riäkkylän rustokorvii on hiän, tosin, Joensusssa hanuristuna jo 40- luvulla työnsä tehneennä.
Muistan lapsuudesta, kuinka hänen veljensä piti käuppaa vielä 70- luvulla.
Hauskan humoristinen naamari hälläkin, aivan kuin veljelläänkknin

17

584

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iinjuu

pakko täyttää palstatila, keinolla millä hyvänsä,huokaus

• Olen kerran joutunut samaan tilaan ko. henkilön kanssa ja onneksi oli mahdollisuus vaihtaa paikkaa!

Savolaista haukuutta lienne älyttömien pupeltamien ilman tekohampaita?

Työttömyyseläke pelasti minut tältä pakkohauskuudelta.

Uotteko sieltä vai jostai muuannoo?
      Ka , voi olla sinnenni tai jotennii toisennii!
      Kyllä on hauskaa!

• Marja Puska

Ei Esa Pakarinen ole koskaan kuulunut suosikkiartisteihini, mutta monet turvenuijat arvostavat häntä ja on hänelle ollut tilaa esiintyjänä Suomessa. Kotimaisissa elokuvissa hän on tehnyt monia hyviä rooleja. Kyllä Pekka Puupää-elokuvat ovat kulttuuria. Peter von Bagh löytää paljon myönteistä puupääelokuvista.

• Hopia*

pöpelikköön, jurputtakaa siellä keskenänne
      Eikös se jossain täällä jo sovittu
      lähimmäisen panettelu on kielletty
      :(

• sama aallonpituus?

Selasin lauantaina 24.7 isäni vanhoja tavaroita, ja käteeni osui oranssinväriseksi muuttunut valokuva Esa Pakarisen veljestä hanuri sylissä. Hän oli lähettänyt kuvan postikorttina isälleni vuonna 1974. Miehet olivat vanhoja sotakavereita, mutteivät olleet tavanneet sen jälkeen.

• kednah

Onpahan aikansa muisto, ja komea sellainen.
        Muori 84 pian, muistaa Pakarisen, tuon henkisesti kuniin,

• sama aallonpituus?
        kednah kirjoitti:

Onpahan aikansa muisto, ja komea sellainen.
        Muori 84 pian, muistaa Pakarisen, tuon henkisesti kuniin,

Isäni, puhui usein Pakarisesta. En kyllä muista enää mitä, mutta hauskaakin heillä oli ilmeisesti ollut sodasta huolimatta. Isäni, hidas ja rauhallinen hämäläinen, ihaili vilkkaita ja hilpeitä ihmisiä.

• En ole Pakarista livenä nähnyt, mutta mitä telkkarissa on ollut hänestä haastatteluja, niin hän oli minun mielestä herrasmies.
      Roolinsa oli yleensä koomisia.

• kednah

Olla pelle, sinäkin länsisuomesta näit hänen lävitseen.
        Minä taasen nostan hattua Sinulle.
        Sulla on pipoa.

• kednah

Sodassa 5v viettäneisiin miehiin Pakarinen vetosi voimakkaasti, hän toi ironiaa ja tahtoa sodan väsyttämiile rintamamiehille.

• rapu.

oli minusta hauska just Pekka Puupiänä ja on häneltä yksi hyvä laulukin "Rapu rapu rapu rallaa". En muista sitä nimeä , mutta siinä oltiin rapujuhlissa ja Asseri sai lopuksi ripulin vedonlyönnin seurauksena.

Luulen, että Esa Pakarinen oli loppuvuosinaan sairas ja masentunut ihminen. Joskus olen hänen haastattelunsa katsonut TV:stä loppuvuosilta ja asiallinen oli siinä. Ei parjata häntä. Työtään teki.

• ...

Jostain syystä mä ite arvostan Esa Pakarista erittäin paljon. Syytä hankala sanoa. Tyyppi oli tavalaan aikansa yleisnero, soitteli haitaria, lauloi, näytteli, oli Pekka Puupäänä jne. Niissä Puupäelokuvissa on kaikenlaisia ulottuvaisuuksia. Kuten 50 Justiina.

Sen toisen kaverin kohtaloa mä suren. Sillä kävi ihan samallalailla kuin Simo Salmiselle. Jäi liikaa kakkosmieheksi. Pätkää tosiaan käy sääliksi, karu loppuelämä filmiuran jälkeen.

Raivaussahoista keskustelut löytyy muuten pienkonepalstalta. Seriffit vähän hädissään taas vaihteeksi :DDD

=DW=

• rapu.

Salminen on nykyään aika hyvässä kunnossa sekä fyysisesti että myös psyykkisesti. Asuu lähellä Isoa Omenaa, kauppakeskusta ja olen hänet siellä nähnyt. Oli aikaisemmin tosi huonon näköinen, mutta tässä taannoin kun näin, näytti hyväkuntoiselta.
        Pätkä, eli Masa Niemi, kai päätyi itsemurhaan silloin aikanaan. Hänellä kaiketi oli alkoholiongelma aika paha.

• ...
        rapu. kirjoitti:

Salminen on nykyään aika hyvässä kunnossa sekä fyysisesti että myös psyykkisesti. Asuu lähellä Isoa Omenaa, kauppakeskusta ja olen hänet siellä nähnyt. Oli aikaisemmin tosi huonon näköinen, mutta tässä taannoin kun näin, näytti hyväkuntoiselta.
        Pätkä, eli Masa Niemi, kai päätyi itsemurhaan silloin aikanaan. Hänellä kaiketi oli alkoholiongelma aika paha.

En seuraile hirveän tarkasti ns. julkkisasioita. Mutta Salmisella meni todella huonosti jossain välissä. Jokin telkkatiohjelma kävi mielessä, kun Sino oli jossain palkintogaalassa erittäin vittuuntuneen ja huonokuntoisen näköisenä. Erittäin hyvä, että on päässyt parempaan kuntoon.

Pätkä on yks suomen elokuvahistorian surullisimpia tapauksia. Ja muutenkin ikävä kohtalo miehellä. Ja viinaahan sitä aina syytetään. Jokin se panee ihmisen sitäkin juomaan. Viina mun mielestä seuraus, ei itse syy.

=DW=

• rapu.
        ... kirjoitti:

En seuraile hirveän tarkasti ns. julkkisasioita. Mutta Salmisella meni todella huonosti jossain välissä. Jokin telkkatiohjelma kävi mielessä, kun Sino oli jossain palkintogaalassa erittäin vittuuntuneen ja huonokuntoisen näköisenä. Erittäin hyvä, että on päässyt parempaan kuntoon.

Pätkä on yks suomen elokuvahistorian surullisimpia tapauksia. Ja muutenkin ikävä kohtalo miehellä. Ja viinaahan sitä aina syytetään. Jokin se panee ihmisen sitäkin juomaan. Viina mun mielestä seuraus, ei itse syy.

=DW=

harvinaisen samaa mieltä kanssasi, eli viinanjuonti on kyllä enemmän seuraus kuin se itse syy. Varsinkin oikein kova humalahakuinen dokaaminen. Henkilö yleensä käyttää viinaa omien ahdistustensa lieventämiseen karmein seurauksin.

• Anonyymi
        rapu. kirjoitti:

harvinaisen samaa mieltä kanssasi, eli viinanjuonti on kyllä enemmän seuraus kuin se itse syy. Varsinkin oikein kova humalahakuinen dokaaminen. Henkilö yleensä käyttää viinaa omien ahdistustensa lieventämiseen karmein seurauksin.

Ei toi niin vaikeeta ole, pätkä oli juoppo kuten puolet suomalaisista. Teki hommansa elokuvissa ja rumpalina erinomaisesti. Jää kuitenkin melkein kaikkien suomalaisten mieliin kunnon miehenä ja naurattaa vielä haudan takaa, siihen harva kykenee!

• ????+???

Aito ja älykäs suomalainen heitä ei ole nykyään.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      101
      1610
    2. 210
      1487
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      1000
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      969
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      54
      777
    6. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      755
    7. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      5
      702
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      54
      702
    9. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      40
      696
    10. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      36
      695
    Aihe