Esa Pakarinen

kednah

Tätä Joensuulais miestä muistellaan.
Riäkkylän rustokorvii on hiän, tosin, Joensusssa hanuristuna jo 40- luvulla työnsä tehneennä.
Muistan lapsuudesta, kuinka hänen veljensä piti käuppaa vielä 70- luvulla.
Hauskan humoristinen naamari hälläkin, aivan kuin veljelläänkknin

17

802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iinjuu

      pakko täyttää palstatila, keinolla millä hyvänsä,huokaus

    • Olen kerran joutunut samaan tilaan ko. henkilön kanssa ja onneksi oli mahdollisuus vaihtaa paikkaa!

      Savolaista haukuutta lienne älyttömien pupeltamien ilman tekohampaita?

      Työttömyyseläke pelasti minut tältä pakkohauskuudelta.

      Uotteko sieltä vai jostai muuannoo?
      Ka , voi olla sinnenni tai jotennii toisennii!
      Kyllä on hauskaa!

      • Marja Puska

        Ei Esa Pakarinen ole koskaan kuulunut suosikkiartisteihini, mutta monet turvenuijat arvostavat häntä ja on hänelle ollut tilaa esiintyjänä Suomessa. Kotimaisissa elokuvissa hän on tehnyt monia hyviä rooleja. Kyllä Pekka Puupää-elokuvat ovat kulttuuria. Peter von Bagh löytää paljon myönteistä puupääelokuvista.


    • Hopia*

      pöpelikköön, jurputtakaa siellä keskenänne
      Eikös se jossain täällä jo sovittu
      lähimmäisen panettelu on kielletty
      :(

    • sama aallonpituus?

      Selasin lauantaina 24.7 isäni vanhoja tavaroita, ja käteeni osui oranssinväriseksi muuttunut valokuva Esa Pakarisen veljestä hanuri sylissä. Hän oli lähettänyt kuvan postikorttina isälleni vuonna 1974. Miehet olivat vanhoja sotakavereita, mutteivät olleet tavanneet sen jälkeen.

      • kednah

        Onpahan aikansa muisto, ja komea sellainen.
        Muori 84 pian, muistaa Pakarisen, tuon henkisesti kuniin,


      • sama aallonpituus?
        kednah kirjoitti:

        Onpahan aikansa muisto, ja komea sellainen.
        Muori 84 pian, muistaa Pakarisen, tuon henkisesti kuniin,

        Isäni, puhui usein Pakarisesta. En kyllä muista enää mitä, mutta hauskaakin heillä oli ilmeisesti ollut sodasta huolimatta. Isäni, hidas ja rauhallinen hämäläinen, ihaili vilkkaita ja hilpeitä ihmisiä.


    • En ole Pakarista livenä nähnyt, mutta mitä telkkarissa on ollut hänestä haastatteluja, niin hän oli minun mielestä herrasmies.
      Roolinsa oli yleensä koomisia.

      • kednah

        Olla pelle, sinäkin länsisuomesta näit hänen lävitseen.
        Minä taasen nostan hattua Sinulle.
        Sulla on pipoa.


    • kednah

      Sodassa 5v viettäneisiin miehiin Pakarinen vetosi voimakkaasti, hän toi ironiaa ja tahtoa sodan väsyttämiile rintamamiehille.

      • rapu.

        oli minusta hauska just Pekka Puupiänä ja on häneltä yksi hyvä laulukin "Rapu rapu rapu rallaa". En muista sitä nimeä , mutta siinä oltiin rapujuhlissa ja Asseri sai lopuksi ripulin vedonlyönnin seurauksena.

        Luulen, että Esa Pakarinen oli loppuvuosinaan sairas ja masentunut ihminen. Joskus olen hänen haastattelunsa katsonut TV:stä loppuvuosilta ja asiallinen oli siinä. Ei parjata häntä. Työtään teki.


    • ...

      Jostain syystä mä ite arvostan Esa Pakarista erittäin paljon. Syytä hankala sanoa. Tyyppi oli tavalaan aikansa yleisnero, soitteli haitaria, lauloi, näytteli, oli Pekka Puupäänä jne. Niissä Puupäelokuvissa on kaikenlaisia ulottuvaisuuksia. Kuten 50 Justiina.

      Sen toisen kaverin kohtaloa mä suren. Sillä kävi ihan samallalailla kuin Simo Salmiselle. Jäi liikaa kakkosmieheksi. Pätkää tosiaan käy sääliksi, karu loppuelämä filmiuran jälkeen.

      Raivaussahoista keskustelut löytyy muuten pienkonepalstalta. Seriffit vähän hädissään taas vaihteeksi :DDD

      =DW=

      • rapu.

        Salminen on nykyään aika hyvässä kunnossa sekä fyysisesti että myös psyykkisesti. Asuu lähellä Isoa Omenaa, kauppakeskusta ja olen hänet siellä nähnyt. Oli aikaisemmin tosi huonon näköinen, mutta tässä taannoin kun näin, näytti hyväkuntoiselta.
        Pätkä, eli Masa Niemi, kai päätyi itsemurhaan silloin aikanaan. Hänellä kaiketi oli alkoholiongelma aika paha.


      • ...
        rapu. kirjoitti:

        Salminen on nykyään aika hyvässä kunnossa sekä fyysisesti että myös psyykkisesti. Asuu lähellä Isoa Omenaa, kauppakeskusta ja olen hänet siellä nähnyt. Oli aikaisemmin tosi huonon näköinen, mutta tässä taannoin kun näin, näytti hyväkuntoiselta.
        Pätkä, eli Masa Niemi, kai päätyi itsemurhaan silloin aikanaan. Hänellä kaiketi oli alkoholiongelma aika paha.

        En seuraile hirveän tarkasti ns. julkkisasioita. Mutta Salmisella meni todella huonosti jossain välissä. Jokin telkkatiohjelma kävi mielessä, kun Sino oli jossain palkintogaalassa erittäin vittuuntuneen ja huonokuntoisen näköisenä. Erittäin hyvä, että on päässyt parempaan kuntoon.

        Pätkä on yks suomen elokuvahistorian surullisimpia tapauksia. Ja muutenkin ikävä kohtalo miehellä. Ja viinaahan sitä aina syytetään. Jokin se panee ihmisen sitäkin juomaan. Viina mun mielestä seuraus, ei itse syy.

        =DW=


      • rapu.
        ... kirjoitti:

        En seuraile hirveän tarkasti ns. julkkisasioita. Mutta Salmisella meni todella huonosti jossain välissä. Jokin telkkatiohjelma kävi mielessä, kun Sino oli jossain palkintogaalassa erittäin vittuuntuneen ja huonokuntoisen näköisenä. Erittäin hyvä, että on päässyt parempaan kuntoon.

        Pätkä on yks suomen elokuvahistorian surullisimpia tapauksia. Ja muutenkin ikävä kohtalo miehellä. Ja viinaahan sitä aina syytetään. Jokin se panee ihmisen sitäkin juomaan. Viina mun mielestä seuraus, ei itse syy.

        =DW=

        harvinaisen samaa mieltä kanssasi, eli viinanjuonti on kyllä enemmän seuraus kuin se itse syy. Varsinkin oikein kova humalahakuinen dokaaminen. Henkilö yleensä käyttää viinaa omien ahdistustensa lieventämiseen karmein seurauksin.


      • Anonyymi
        rapu. kirjoitti:

        harvinaisen samaa mieltä kanssasi, eli viinanjuonti on kyllä enemmän seuraus kuin se itse syy. Varsinkin oikein kova humalahakuinen dokaaminen. Henkilö yleensä käyttää viinaa omien ahdistustensa lieventämiseen karmein seurauksin.

        Ei toi niin vaikeeta ole, pätkä oli juoppo kuten puolet suomalaisista. Teki hommansa elokuvissa ja rumpalina erinomaisesti. Jää kuitenkin melkein kaikkien suomalaisten mieliin kunnon miehenä ja naurattaa vielä haudan takaa, siihen harva kykenee!


    • ????+???

      Aito ja älykäs suomalainen heitä ei ole nykyään.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      191
      1980
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      123
      1081
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      785
    5. 58
      776
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      690
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      512
    Aihe