mitäs drinkkejä tilais?

?????????

Olen pari kertaa aiemmin reissannut nykissä, mutta sen pari kertaa, kun pubiin tai baariin olen eksynyt, en ole osannut tilata muuta kuin kokista tai energiajuomaa. Kalja ei maistu, ja kotona jos joskus juon, juon breezereitä, smirnoff icea tai siideriä. Noista ainakaan breezereitä ei löydy Nykin baareista ollenkaan... Tuskinpa löytyy siideriäkään...olen käsittänyt, että englanniksi cider on ihan muuta kuin esim golden capin happojuomaa.

Mitäs kannattaa tilata, jos haluaa jonkun suht miedon drinkin tai vastaavan? En ole kehdannut tiskillä kiireessä ja metelissä alkaa kyselemään huonolla englannilla, joten alkoholia en ole reissuilla aiemmin nauttinut. Kohta taas reissu edessä, ja kaipaisinkin drinkkisuosituksia kokeneemmilta "hapoilta" =)

13

693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4

      jos pyydat saat omenamehua! Ota vaikka vodka martini, margarita tai mojito ja juo hitaasti, nehan kestaa vaikka koko illan. Ei taalla yleensa kaksin kasin viinaa vedetakaan.

      • ????????????

        Juu en normaalisti kotoSuomessakaan juo kuin pari kertaa vuodessa, ja sitten reissussa mies vissiin haluaa käydä kuitenkin parilla jossain pubissa (joka kerta käyty yhtenä iltana), niin kiva, ettei itse tarvitse olla reissun kunniaksi ihan kokislinjalla.

        Varmaan tyhmä kysymys, mutta sen verran on joka kerta kokista tilatessakin häirinnyt, kun en ole varma, kannattaako tilata coca-colaa vai cokea..? Jos tilaan "one coke, please", ei kai kukaan luule, että kokkelia haluan? =) Mites amerikan malliin tilataan?


      • 4
        ???????????? kirjoitti:

        Juu en normaalisti kotoSuomessakaan juo kuin pari kertaa vuodessa, ja sitten reissussa mies vissiin haluaa käydä kuitenkin parilla jossain pubissa (joka kerta käyty yhtenä iltana), niin kiva, ettei itse tarvitse olla reissun kunniaksi ihan kokislinjalla.

        Varmaan tyhmä kysymys, mutta sen verran on joka kerta kokista tilatessakin häirinnyt, kun en ole varma, kannattaako tilata coca-colaa vai cokea..? Jos tilaan "one coke, please", ei kai kukaan luule, että kokkelia haluan? =) Mites amerikan malliin tilataan?

        Shirley Templen, siina ei ole alkoholia vaikka silta nayttaa. 'I'll have a coke, please' ei ole narkkarien sanastoa (hih!). Jos haluat sokeritonta, se on diet coke.


      • matkailija-x
        4 kirjoitti:

        Shirley Templen, siina ei ole alkoholia vaikka silta nayttaa. 'I'll have a coke, please' ei ole narkkarien sanastoa (hih!). Jos haluat sokeritonta, se on diet coke.

        Baareista saa tietysti viinejä ja monessa paikassa on myös cocktail-lista, josta voi katsella mitä "erikoisjuomia" baari tarjoaa normidrinkkien lisäksi.

        Siideriä olen harvemmin nähnyt Yhdysvalloissa, mutta muutamasta paikasta sitäkin on löytynyt. Sitä voi kuitenkin juoda Suomessakin, itse joisin jotain muuta, "maassa maan tavalla".

        Coke on ihan normaali käsite Yhdysvalloissa, Light-versio kulkee nimellä Diet Coke.


    • sidua

      Kyl sieltä Nykistä sidua löytyy. Itse muistan juoneeni jossain baarissa.

      • ;o)

        .


    • k

      Kyllä NYC:stä siideriä saa, olen sitä useammassa kapakassa siellä juonut. Jossain on jopa hanassa. Ihan on normisiideriä, esim. Woodpeckeriä. Makuvaihtoehtoja ei toki ole niin paljon kuin Suomessa ja kaikki on aika makeita, kun täällä tottunut juomaan kuivaa omenaa. Rohkeesti pitää kysyä, ei ne tarjoilijat siellä naura vaikka puhuisit huonompaakin englantia.

      • 10

        on matkustaa New Yorkiin siideria kittaamaan? Pelottaako jonkun uuden juoman kokeileminen?


      • ?????????
        10 kirjoitti:

        on matkustaa New Yorkiin siideria kittaamaan? Pelottaako jonkun uuden juoman kokeileminen?

        Kyllä ajattelin New Yorkiin matkustaa ihan muuta tekemään kun juomaan... siellä oltu jo pari kertaa aiemmin ja kolme kertaa Floridassakin. Tosiaan en kotonakaan ollessa juuri koskaan juo, mutta mieheni varmaan haluaa joku ilta parilla käydä jossain, niin ajattelin vaan että itsekin voisin sillä kertaa muutakin ottaa kuin kokista. Sama se mitä juon, tietty jos siideriä löytyy, niin onpahan ainakin tuttu maku lasissa sitten.

        Tosiaan, kai sieltä ihan perusbaarista löytyy punkkuakin..? Sitä ehkä voisi lasillisen maistaa...


      • ????????++

        ...voinko siis tilata ihan esim Woodpecker cider, ettei ne sitten kiikuta omenamehua eteeni?


      • k
        ????????++ kirjoitti:

        ...voinko siis tilata ihan esim Woodpecker cider, ettei ne sitten kiikuta omenamehua eteeni?

        no herran tähden, kysy onko heillä valikoimassa siideriä laisinkaan ja sen mukaan sitten!!!!


      • 13
        k kirjoitti:

        no herran tähden, kysy onko heillä valikoimassa siideriä laisinkaan ja sen mukaan sitten!!!!

        voi juoda, eikos se ole mehua mihin on lisatty alkoholia? Yecch!


      • 54 street
        13 kirjoitti:

        voi juoda, eikos se ole mehua mihin on lisatty alkoholia? Yecch!

        voi herran jestas sentään. maassa maan tavalla ja suu auki!!! ei muualla ole samat eväät kuin suomessa ja jos jotain haluaa ja halajaa ravintolassa, paarissa ym missä tahansa niin suu auki ja kysyy. ei se sen vaikeempaa oo, ja tuleepahan joskus kokeiltua jotain muutakin kuin sitä tutttua ja turvallista. eikä sitä maailmalle sen takia mennä etteis kokeiltais jotain uutta ja nähtäis jotain muuta kuin sitä kotikulmien tuttua ja turvalllista!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      338
      3438
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      227
      2108
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1672
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1527
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1376
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      288
      1271
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1111
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1111
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1107
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      946
    Aihe