Tyhjäkäynnin aaltoilu

Megane 2001

Missä vika mahdollisesti tai todennäköisesti, kun nelossylinterin tulppa on nokinen ja tyhjäkäynti epätasainen?
Vikakoodia ei löytynyt huollossa, puolat oli kunnossa ja kipinä hyvä.
Tulppien vaihto auttoi vain hetken tyhjäkäyntiin, joka oli odotettavaakin.

5

2762

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asentajaietu

      viittaa väärään seossuhteeseen nelossylinterissä, itse lätisin etsimään vikaa polttoainepuolelta, ja kun yksi sylinteri vain heittää(ilmeisesti muissa sylintereissä tulppa maitokahvinruskea=oikea seos) suuttimesta. Ensimmäisenä suuttimen mittaus, onnistuu ihan yleismittarilla, onko vastusarvo oikea, arvot ja mittausohje löytyy autodatasta(melkein joka korjaamolla ko. ohjelma) jos väärä->uusi suutin, jos oikea,suutin voi olla likainen ja ns. kusee eli ei suihkuta oikeanlaista viuhkamaista sumua palotilaan, tähän auttaa monesti forten aineilla(fuel system cleaner) suoritettava polttoainejärjestelmän puhdistus, tässä yhteydessä on suositeltavaa vaihtaa myös polttoaine suodin, vaihtoehtona suuttimen irrotus ja ultraäänipesu.(kannattaa saman tien pesettää kaikki). Tämä nyt äkkiseltään tuli mieleen yhtenä vikavaihtoehtona.

      • Megane 2001

        Sylinterissä 1-3 tulppa tosiaan maitokahvinruskea.
        Onko kallis remontti korjaamolla teetettynä, jos selviää suuttimen vaihdolla?

        Noihin suuttimen putsausaineisiin en ole uskaltanut turvautua, onko toimiva ratkaisu?


      • asentajaietu
        Megane 2001 kirjoitti:

        Sylinterissä 1-3 tulppa tosiaan maitokahvinruskea.
        Onko kallis remontti korjaamolla teetettynä, jos selviää suuttimen vaihdolla?

        Noihin suuttimen putsausaineisiin en ole uskaltanut turvautua, onko toimiva ratkaisu?

        forten aineet olen todennut käytössä toimiviksi ja uskallan niitä suositella(muita merkkejä en niinkään suosittele, enkä väitä etteivätkö toimisi), ainut on ettei niitä myydä yksityisille, vaan ne ovat ainoastaan ammattikäyttöön ts. korjaamoille. Eli jos päätät kokeilla näitä tuotteita, täytyy sinun etsiä itseäsi lähin korjaamo, joka forte-käsittelyjä suorittaa, netti on tässäkin kätevä:) Viimeksi olen vaihtanut suuttimen c3 sitikkaan, maksoi muistaakseni n.150€ ja noin tunnin verran aikaa, eli 2-250€ kokonaiskulu elikkä suht edullinen remppa.

        Muistutan vielä, että forten aineet poistavat erittäin suurella todennäköisyydellä liasta johtuvan ongelman, mutta ongelman ollessa mekaaninen(esim. suuttimen kärki kulunut) ei pelkkä puhdistus auta.


      • Megane2001
        asentajaietu kirjoitti:

        forten aineet olen todennut käytössä toimiviksi ja uskallan niitä suositella(muita merkkejä en niinkään suosittele, enkä väitä etteivätkö toimisi), ainut on ettei niitä myydä yksityisille, vaan ne ovat ainoastaan ammattikäyttöön ts. korjaamoille. Eli jos päätät kokeilla näitä tuotteita, täytyy sinun etsiä itseäsi lähin korjaamo, joka forte-käsittelyjä suorittaa, netti on tässäkin kätevä:) Viimeksi olen vaihtanut suuttimen c3 sitikkaan, maksoi muistaakseni n.150€ ja noin tunnin verran aikaa, eli 2-250€ kokonaiskulu elikkä suht edullinen remppa.

        Muistutan vielä, että forten aineet poistavat erittäin suurella todennäköisyydellä liasta johtuvan ongelman, mutta ongelman ollessa mekaaninen(esim. suuttimen kärki kulunut) ei pelkkä puhdistus auta.

        Laittoivat huollossa tilaukseen.
        Samoin Lambda-anturi antoi vikakoodin.
        Onko nuo vikakoodit automerkistä riippumatta samat?
        Vikakoodiluettelo?


      • asentajaietu
        Megane2001 kirjoitti:

        Laittoivat huollossa tilaukseen.
        Samoin Lambda-anturi antoi vikakoodin.
        Onko nuo vikakoodit automerkistä riippumatta samat?
        Vikakoodiluettelo?

        ensin pelkkä suutin, olen melko varma ettei lambdassa ole vikaa, vaan vikakoodi on johdannainen, ts. johtuu siitä kun seos viallisella suuttimella on väärä, lambda säätää pienillä kierroksilla(n. alle 2300rpm) seosta,analysoi tuloksen pakokaasusta, nyt kun tietokone ei viallisesta suuttimesta johtuen saa seosta kohdalleen, ecu(keskusyksikkö) tulkitsee asian ettei lambda anna käskyä säätää laihemmalle,vaikka lambda käskyn antaa,viallinen suutin vain ei ota sitä vastaan, vähän vaikea selittää selkeästi, toivottavasti saat tolkkua;) Toki vikaa voi olla myös lambdassa, lambda säädön voi mitata moottorioskilloskoopilla jos tarvis, mutta kuten sanoin epäilen että myös lambdan vikakoodi häviää, kun suutin vaihdetaan.Muistakaa nollata vikamuisti rempan päätteeksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

      Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      167
      2804
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

      Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      201
      2087
    3. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

      Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      50
      1922
    4. Kerro kaivatustasi.

      1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1776
    5. Kysy jotain kaivatultasi

      Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1658
    6. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1531
    7. Minkälaisesta seksistä

      haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      81
      1244
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

      Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1080
    9. Tarkkanäköisyys

      Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1039
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      196
      1030
    Aihe