Minulla ja kaasareilla Kawa KLE ssä ongelma. Joku joskus laittanut irtoputsarit ja jonkin mökäputken sekä suutinsarjan jonka merkistä jne ei tietoa.
Nyt haluaisin vakioksi,putki vaihettu naapurien mieliksi hiljasempaan, ja alkuperäinen ilman puhdistin jne.
Tuostapa seuraa sitten se ongelma: Tyhjäkäynnit ihan ok, kone käy hienosti, mutta ajossa kulkee n 80 kmh ja alkaa saada rajusti liikaa bensaa ja prötää kun tukehtuu.
Tarkistin neulat, oli pykälän keskikohtaa alemmas laitettu ne lukkorenkaat, ja siirsin lukitukset ylimpään asentoon, eli laskin neuloja minkä pystyi.
Tuon tuloksena parani vähän, nyt jopa 100-110 kulkee ennenkin saa tolkuttomasti liikaa ja tukehtuu.
Pääsuuttimia en vielä kattonut mitkä siellä on, kuka tietää mitkä vm 92 Kle ssä pitäs olla kooltaan?
Onko seosruuveja jotka vaikuttas tuohon, vai eikö ne vaikuta vaan tyhjäkäynnillä jne, ja ei tuolla kaasun asennolla enää?
Huomasin että luisteissa oli ne pikkuiset reiät siellä neulan vieressä, missä on se jousikin joka vastaa alopaine kalvon päällä olevaan kanteen- nuo siis ok ja kuuluu olla, MUTTA -kuuluuko olla toiset reiät siellä luistin pohjassa, etupuolella siis koneen puolella, tuossa on n 3 mm reiät siellä siis toiset?
Joissain suutinsatsien asennuksessahan pitää porailla luisteja, niin onko nuo reiät nyt sitten porattu-eli kuuluko ne olla vai ei ja jos kuuluu niin alunperin minkähän kokoiset reiät ovat? Miten saa tukittua jos ei edes kuulu olla noita, ja oikeastaan- mitä vaikutusta ylipäätään on niillä rei´illä, kun tosiaan joskus sutinsatsien asennuksissa pitää porata?
Ja, mistäs tuohon nyt löydän alkuperäiset osat kaasareihin, eli varmaan jouset on vaihettu ja ties mitä... Mikäs mahtaa olla alkuperäisenä neulojen korkeus myöskin tietääkö joku?
Keihin cvk 34 kaasari
8
5782
Vastaukset
- vari
Annatko pyörän tiedot niin hommaan sulle arvot.
- Kawa KLE
Niin vm on vanha, ei 92 . Keihin kaasarit on.. mitä tietoja tartteepi muuta?
- vari
Kawa KLE kirjoitti:
Niin vm on vanha, ei 92 . Keihin kaasarit on.. mitä tietoja tartteepi muuta?
Throttle Grip Free Play 2 ∼ 3 mm (0.08 ∼ 0.12 in.)
Choke Cable Free Play 2 ∼ 3 mm (0.08 ∼ 0.12 in.)
Carburetors
Mark, Type KEIHIN CVK34
Idle Speed 1 200 ±50 r/min (rpm)
Pilot Screw (Turns Out) 1 3/4 ±1/4
Synchronization Vacuum 2.7 kPa (2 cmHg) or less difference between two carburetors
Service Fuel Level 0.5 mm (0.02 in.) below ∼ 1.5 mm (0.06 in.) above the float bowl
mating surface
Float Height 17 ±2 mm (0.67 ±0.08 in.)
Main Jet Left: #95 Right: #92
Main Air Jet #100
Needle Jet –
Needle Jet Holder –
Jet Needle Mark Left: N60D, Right: N96L
Pilot Jet (Slow Jet) #35
Pilot Air Jet (Slow Air Jet) #80
Starter Jet #52
Throttle Valve Angle 11° - vari
vari kirjoitti:
Throttle Grip Free Play 2 ∼ 3 mm (0.08 ∼ 0.12 in.)
Choke Cable Free Play 2 ∼ 3 mm (0.08 ∼ 0.12 in.)
Carburetors
Mark, Type KEIHIN CVK34
Idle Speed 1 200 ±50 r/min (rpm)
Pilot Screw (Turns Out) 1 3/4 ±1/4
Synchronization Vacuum 2.7 kPa (2 cmHg) or less difference between two carburetors
Service Fuel Level 0.5 mm (0.02 in.) below ∼ 1.5 mm (0.06 in.) above the float bowl
mating surface
Float Height 17 ±2 mm (0.67 ±0.08 in.)
Main Jet Left: #95 Right: #92
Main Air Jet #100
Needle Jet –
Needle Jet Holder –
Jet Needle Mark Left: N60D, Right: N96L
Pilot Jet (Slow Jet) #35
Pilot Air Jet (Slow Air Jet) #80
Starter Jet #52
Throttle Valve Angle 11°Kun saat hommattua oikean kokoiset suuttimet niin...
- Tarkista ja säädä kohon pinta
- Säädä seosruuvi ja tyhjäkäynti
- Synkronoi kaasuttimet keskenään
Ennen kaasuttimen säätöä, sytytys pitää olla säädetty oikein. Joten se on hyvä tarkistaa. - Kawa KLE
vari kirjoitti:
Kun saat hommattua oikean kokoiset suuttimet niin...
- Tarkista ja säädä kohon pinta
- Säädä seosruuvi ja tyhjäkäynti
- Synkronoi kaasuttimet keskenään
Ennen kaasuttimen säätöä, sytytys pitää olla säädetty oikein. Joten se on hyvä tarkistaa.Availin kaasareita tänään ja pääsuuttimet 134, vieressä ilmeisesti siis tyhjäkäynti suutin oli 35. Jousi kalvon päällä n 9 cm pitkä.
Laitoin irtoputsarit kokeesi takasin kiinni, ja laskin neulat aivan alas minkä pystyi,niin pikkusen kulku parani,mut n 120-130 jälkeen saa taas niinpaljon liikaa että ei edes pysy käynnissä varmaan :0 kun nyhtää niin valtavasti...
Minkähän kokoiset suuttimet kannattas koittaa? Luistin pohjassa reikä on vähän v'ljä 3mm poranterällä koitettuna, mikähän sen teiän oikea koko on ollut?
Tuolla noiden tietojen perusteella siis on pääsuuttimet melko isot, tyhjäkäyntisuutin ok, ja tyhjäkäynnissä ei olekkaan mitään vikaa.
Kiitokset noista tiedoista jo, selventää että noilla suuttimilla ei paljon voi toimia eikä kannata raplata. - vari
Kawa KLE kirjoitti:
Availin kaasareita tänään ja pääsuuttimet 134, vieressä ilmeisesti siis tyhjäkäynti suutin oli 35. Jousi kalvon päällä n 9 cm pitkä.
Laitoin irtoputsarit kokeesi takasin kiinni, ja laskin neulat aivan alas minkä pystyi,niin pikkusen kulku parani,mut n 120-130 jälkeen saa taas niinpaljon liikaa että ei edes pysy käynnissä varmaan :0 kun nyhtää niin valtavasti...
Minkähän kokoiset suuttimet kannattas koittaa? Luistin pohjassa reikä on vähän v'ljä 3mm poranterällä koitettuna, mikähän sen teiän oikea koko on ollut?
Tuolla noiden tietojen perusteella siis on pääsuuttimet melko isot, tyhjäkäyntisuutin ok, ja tyhjäkäynnissä ei olekkaan mitään vikaa.
Kiitokset noista tiedoista jo, selventää että noilla suuttimilla ei paljon voi toimia eikä kannata raplata.Neula kannattaa nostaa aluksi keskelle. Oliko sinun tarkoitus laittaa ilmansuodatin ja pakoputki alkuperäisiksi? Siinä tapauksessa laitat sinne ohjekirjan suositteleman suuttimen aluksi. Jos laitat muun pakoputken, voi olla että joudut suurentamaan suutinta yhden pykälän. Hakemalla löytyy joten varaa erikokoisia suuttimia.
Luistin pohjassa olevasta reijästä en osaa sanoa mitään. En omista kawaa enkä alipaine kaasareitakaan. kunhan kaivoin sulle nuo suuttimen arvot esille. Mulla ei ole hajuakaan sitten siitä minkä vuotisesta kawasaki KLE:stä nuo arvot on ja onko ne muuttunut vuosien saatossa. - Kawa KLE
vari kirjoitti:
Neula kannattaa nostaa aluksi keskelle. Oliko sinun tarkoitus laittaa ilmansuodatin ja pakoputki alkuperäisiksi? Siinä tapauksessa laitat sinne ohjekirjan suositteleman suuttimen aluksi. Jos laitat muun pakoputken, voi olla että joudut suurentamaan suutinta yhden pykälän. Hakemalla löytyy joten varaa erikokoisia suuttimia.
Luistin pohjassa olevasta reijästä en osaa sanoa mitään. En omista kawaa enkä alipaine kaasareitakaan. kunhan kaivoin sulle nuo suuttimen arvot esille. Mulla ei ole hajuakaan sitten siitä minkä vuotisesta kawasaki KLE:stä nuo arvot on ja onko ne muuttunut vuosien saatossa.Jep, toi 134 merkintä dynojetin suuttimis on vielä heidän omaa koodiaan, ja taulukko kertoo että oikeesti onkin 145 kokoiset, eli todella isot. Noin yks pyöräliike kertoi ainakin.
Mun varmaan koitettava saada pelaamaan irtoputsareilla jos ja kun luistin reikää lienee isonnettu,niin ei ehkä pelaa vakiosuuttimilla.
Koitan jotain 110 tai 120 kokoisia miten toimii niillä.
Melkosen työlästä raplata niitä kyllä,mut pakko vaan on koittaa. - Vari
Kawa KLE kirjoitti:
Jep, toi 134 merkintä dynojetin suuttimis on vielä heidän omaa koodiaan, ja taulukko kertoo että oikeesti onkin 145 kokoiset, eli todella isot. Noin yks pyöräliike kertoi ainakin.
Mun varmaan koitettava saada pelaamaan irtoputsareilla jos ja kun luistin reikää lienee isonnettu,niin ei ehkä pelaa vakiosuuttimilla.
Koitan jotain 110 tai 120 kokoisia miten toimii niillä.
Melkosen työlästä raplata niitä kyllä,mut pakko vaan on koittaa.Kerrohan sitten miten kävi niin mekin opimme täällä jotain. Suosittelen kuitenkin laittamaan alkuperäisen suuttimen ensin. Siitä saa hyvän vertailupohjan ja siitä on hyvä lähteä nostamaan. Edellyttää tietenkin että laitat sen alkuperäisen ilmansuodatinjärjestelmän.
Ja näyttäis siltä jos tarkalla silmällä katsot noita arvoja, että oikean puoleisessa kaasarissa on pienempi suutin kuin vasemmassa. En tiedä mikä logiikka siinä on takana, ehkä oikean puoleisessa on kiihdytinpumppu etc? Pääilmasuutin kannattaa tarkistaa myös. Jos on noin paljon isommat pääsuuttimet, voi olla että ilmasuutintakin on jouduttu isontamaan? Suosittelen tarkistamaan, että jokainen suutin ja neula on merkitty oikeilla arvoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856284
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283130Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271320
Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46939Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849