Finnmatkat

ei koskaan enää..

Palasimme juuri Korfulta ja pettyneitä olemme Finnmatkojen retkijärjestelyihin. Oppaita ei riitä kaikille retkille ja kuljetusjärjestelyt ala-arvoista. Aurinkomatkoilla olen tottunut siihen, että opas hakee bussin kanssa ja varmistaa, että kaikki ovat mukana. Finnmatkat iloisesti rahastaa retken ja siihen suuripiirtein loppuukin oppaan osuus. On jotenkin itse selvittävä kyyteihin, jossa korfulaiset kuskit ja busseja voi olla useita, jotka menossa eri paikkoihin retkelle. Kerran jouduimmekin väärään bussiin ja sen jälkeen alkoi melkoinen sählinki. Parga-Paxos-risteilyllä ei minkäälaista opasta mukana. Laivalla englanninkielinen opas selitti suppeasti jotakin matkan aikana. Korfun kaupunki kierrokselle mentiin taas bussilla, jossa englanninkielinen opas ja suomenkielinen opas kaupungissa. Bussin opas selosti menomatkalla, että bussi nro 28 tuo meidät takaisin, mutta koko bussia ei tullut lainkaan ja oppaat ryntäilivät edestakaisin etsien bussiryppään joukosta meidän bussia. Odotimme pitkät tovit viimeisenä iltana kun tilasivat sitten jostain bussin. Jopa kuljetus lentokentältä hotellille lisämaksullinen!

Aivan varmasti olen valmis maksamaan Aurinkomatkojen matkoista enemmän saadakseni palvelua joka oikeasti kuuluu matkatoimistolle.

68

2413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AM:n käyttäjä

      eivät aina ole suomenkielisin oppain varustettuja, mutta asiakkaan PITÄÄ tiettä tämä tilatessaan ja maksaaessan retkeä. Mielestäni AM:llä ilmoitetaan selvästi tuo asia. Samoin FM:llähän ei aikoihin ole lentokenttäkuljetus kuulunut hintaan. Siksihän hinnat saadaa "halvemmiksi".

    • Traveller 55

      Eikö olis noin avuttoman ihmisen parasta jäädä kotiin?

      • ap..

        Kyse on siitä, että jos otan matkatoimiston kautta matkan, haluan myös palvelua. Yhtä hyvin olisin voinut tehdä omatoimimatkan varaamalla itse hotellin ja lennot. Ja kahtena edellisenä kesänä olen varannut Aurinkomatkojen kautta lomani, tosin en Kreikkaan, mutta olen saanut aivan toisen tasoista palvelua kuin Finnmatkoilla.


      • !!

        ei tarvitse tyytyä ihan mihin tahansa, vaikka tiedetäänkin, että tuppisuusuomipoika ei valita, vaikka maksaisi tyhjästä.

        Hölmöys on hölmöyttä. Jos sulle kelpaakin mikä tahansa, jotkut onneksi älyävät kritisoida huonosti tehtyä työtä/onnettomia palveluita. Muuten suomituristia höynäyteltäisiin paljon enemmän kuin nyt tehdään. Esim. hotelleissa suomalaisille on tarjolla vain kehnoimmilla paikoilla olevat huoneet( jotka toki vaihdetaan, jos älyää pyytää parempaa).


      • suomalaisille
        !! kirjoitti:

        ei tarvitse tyytyä ihan mihin tahansa, vaikka tiedetäänkin, että tuppisuusuomipoika ei valita, vaikka maksaisi tyhjästä.

        Hölmöys on hölmöyttä. Jos sulle kelpaakin mikä tahansa, jotkut onneksi älyävät kritisoida huonosti tehtyä työtä/onnettomia palveluita. Muuten suomituristia höynäyteltäisiin paljon enemmän kuin nyt tehdään. Esim. hotelleissa suomalaisille on tarjolla vain kehnoimmilla paikoilla olevat huoneet( jotka toki vaihdetaan, jos älyää pyytää parempaa).

        Sitä se sikamainen käytös ja perskännit tekee...........


      • Ei teini enää
        suomalaisille kirjoitti:

        Sitä se sikamainen käytös ja perskännit tekee...........

        on lähinnä se, että ollaan niin häveliäitä, että hyväksyttäisiin telttamajoituskin, jos vain sellaista tarjottaisiin. Perskänneistä ja sikamaisesta käytöksestä en tiedä mitään, en majoitu alle 4*-hotelleihin, joten seura on useinmiten tyylikästä ja siistiä. Mutta hyvissäkin hotelleissa on huonoimmat huoneensa, joko sijainniltaan tai muuten. ja kenet muut niihin laitettaisiin ellei suomalaiset.


      • Ap..
        !! kirjoitti:

        ei tarvitse tyytyä ihan mihin tahansa, vaikka tiedetäänkin, että tuppisuusuomipoika ei valita, vaikka maksaisi tyhjästä.

        Hölmöys on hölmöyttä. Jos sulle kelpaakin mikä tahansa, jotkut onneksi älyävät kritisoida huonosti tehtyä työtä/onnettomia palveluita. Muuten suomituristia höynäyteltäisiin paljon enemmän kuin nyt tehdään. Esim. hotelleissa suomalaisille on tarjolla vain kehnoimmilla paikoilla olevat huoneet( jotka toki vaihdetaan, jos älyää pyytää parempaa).

        Meillä suomalaisilla on hieman liian nöyrä asenne kaikkeen. Jos palveluista maksetaan, niin kyllä niitä pitää silloin ollakin. Meidän matkakohteessa eräs perhe meni kuljetusjärjestelyiden toimimattomuuden vuoksi loppulomalla Aurinkomatkojen retkille. Me emme hoksanneet, että niinkin voi tehdä. Kaikki oli toiminut alusta loppuun erinomaisesti Aurinkomatkojen retkillä.


    • Kreikkafanix

      vastaukset eivät ole olleet vastauksia tai kommentteja aloitukseen, vaan asian sivusta.
      Jos matkaa tilatessaan toiselat suomalaiselta matkanjärjestäjältä on luullut että saa suurinpiirtein samat palvelut.
      Sitä tähdensin edellä että nämä asiat täytyy tuoda selvästi esiin matkan esittelyssä. Tai ne pitää osata lukea oikein. Näitten matkojen tilaaminen on kuin talopakettien tilaamista.

      • ap..

        Nämä retkiasiat selvisivät vasta lomakohteessa. Olisi vaikuttanut kyllä matkan järjestäjän valitsemiseen. Ei kyllä meidän lomakohteessa näkynyt humalaisia suomalaisia lainkaan, kuten joku tuossa epäili. Ehkä sellainen on jotain mennyttä aikaa.


    • turismo

      En tiedä liittyykö juuri tähän ketjuun, mutta kun näitä vastaavia ketjuja on aika paljon niin postaanpa vaikka tähän ketjuun.
      Itse matkailualalla työskennelleenä olen huomannut että on olemassa kahden tyypin (ehkä vielä useampaakin tyyppiä) turisteja.
      Toiset ovat ennen lähtöä tehneet tarkat suunnitelmat mitä matkalla mihinkin kellon aikaan, minäkin päivänä tapahtuu, minne mennään syömään ja mitä syödään, millaiselle retkelle lähdetään ja millainen sää kohteessa on. Netissä ennen matkaa tutkitaan kivoja kuvia kohteesta ja eletään niiden omien lomaunelmien (joita totta kai pitääkin olla) kautta, mutta ei jakseta kuitenkaan lukea matkanjärjestäjän ehtoja eikä esim. että mitä hintaan kuuluu. Ja voipi hyvinkin olla että kohteessa otetaan mukisematta vastaan kaikki mitä saadaan hymyssä suin ja kiitetään tarjoilijaa että hyvää oli ruoka... Mutta mites on kun kotiin päästään, ruoka siellä oli ihan hirveetä, hotellihuone oli aivan kauhea luukku, siellä puhuttiin vierasta kieltäkin ja tämän matkanjärjestäjän matkalle ei enää koskaan mennä kun lentokenttä kuljetuksestakin joutuu maksamaan (joka ilmoitetaan hyvin selkeästi nettisivuilla ennenkö painetaan varausnappulaa).

      Toiset jaksaa lukea matkaehdot, ja lähtee matkalle sillä mielellä että kaikki ei välttämättä mene joka kohdassa ihan niinkuin suunniteltiin, mutta eihän asiat aina mene niin kotonakaan. Sitten tehdään hommat jollain toisella tavalla parhain päin, mutta ei stressata, koska nyt ollaan lomalla. Ja voin vannoa että näille jälkimmäisille matkailu antaa paljon enemmän.

      Totta kai maksetut palvelut ja tuotteet pitää saada, sehän nyt on ihan selvä, mutta turha valitus asioista joille ei kukaan kanssamatkailja netin foorumilla siinä vaiheessa kun on jo palattu kotiin voi tehdä mitään on minusta aika tylsää.

      • Ap..

        Ihan vain esimerkkinä mainitsin täällä asiasta, jos joku miettii Finnmatkojen ja Aurinkomatkojen välillä matkan varaamista. Asiasta käytiin neuvottelut kyllä paikan päällä oppaankin kanssa kun pyysimme hänet hotelliimme (ei yhtenkään päivänä muuten käynyt) ja Finnmatkat tulee saamaan palautteen huonosta palvelusta. En viitsi tähän koko episodia kirjoittaa, mutta en todellakaan valita turhasta, se on aivan selvä asia.


      • Griis
        Ap.. kirjoitti:

        Ihan vain esimerkkinä mainitsin täällä asiasta, jos joku miettii Finnmatkojen ja Aurinkomatkojen välillä matkan varaamista. Asiasta käytiin neuvottelut kyllä paikan päällä oppaankin kanssa kun pyysimme hänet hotelliimme (ei yhtenkään päivänä muuten käynyt) ja Finnmatkat tulee saamaan palautteen huonosta palvelusta. En viitsi tähän koko episodia kirjoittaa, mutta en todellakaan valita turhasta, se on aivan selvä asia.

        Anteeks, mutta laitatko tosiaan ensin asiasta jonnekin suomi24:seen ennenkö laitat palautetta ko. matkanjärjestäjälle???
        Sehän kertookin jo aika paljon. Siispä tästä eteenpäin matkustan aina Finnmatkoilla jotta en vaan eksy kanssasi samalle matkalle :)


      • Ap..
        Griis kirjoitti:

        Anteeks, mutta laitatko tosiaan ensin asiasta jonnekin suomi24:seen ennenkö laitat palautetta ko. matkanjärjestäjälle???
        Sehän kertookin jo aika paljon. Siispä tästä eteenpäin matkustan aina Finnmatkoilla jotta en vaan eksy kanssasi samalle matkalle :)

        Finnmatkat laittaa vasta lomalta palanneille palautelomakkeet, johon voi myös omin sanoin kertoa asiasta. Ei ole vielä näkynyt palautelomaketta. Aurinkomatkat antoivat sen jo bussissa lentokentälle. Sai palauttaa koneessa tai kotimassaa maksutta postiin. Tietysti voin tehdä palautteen ilman lomakettakin, mutta mielenkiinnolla odotan koska mahtaa lomake saapua vai saapuuko ollenkaan. Opas lupasi kyllä toisen retken kuljetusjärjestelyjen petettyä laittaa eteenpäin asian, mutta toki laitamme palautetta itsekin.


      • Griis
        Ap.. kirjoitti:

        Finnmatkat laittaa vasta lomalta palanneille palautelomakkeet, johon voi myös omin sanoin kertoa asiasta. Ei ole vielä näkynyt palautelomaketta. Aurinkomatkat antoivat sen jo bussissa lentokentälle. Sai palauttaa koneessa tai kotimassaa maksutta postiin. Tietysti voin tehdä palautteen ilman lomakettakin, mutta mielenkiinnolla odotan koska mahtaa lomake saapua vai saapuuko ollenkaan. Opas lupasi kyllä toisen retken kuljetusjärjestelyjen petettyä laittaa eteenpäin asian, mutta toki laitamme palautetta itsekin.

        "Finnmatkat laittaa vasta lomalta palanneille palautelomakkeet, johon voi myös omin sanoin kertoa asiasta. Ei ole vielä näkynyt palautelomaketta. Aurinkomatkat antoivat sen jo bussissa lentokentälle. Sai palauttaa koneessa tai kotimassaa maksutta postiin."


      • Ap..
        Griis kirjoitti:

        "Finnmatkat laittaa vasta lomalta palanneille palautelomakkeet, johon voi myös omin sanoin kertoa asiasta. Ei ole vielä näkynyt palautelomaketta. Aurinkomatkat antoivat sen jo bussissa lentokentälle. Sai palauttaa koneessa tai kotimassaa maksutta postiin."

        Aivan niin, Aurinkomatkat toimii siinäkin asiassa paremmin. Erehdyin menemään Finnmatkoille edullisemman hinnan takia, mutta niin ei tule enää tapahtumaan.


      • Kreikkafanix
        Ap.. kirjoitti:

        Aivan niin, Aurinkomatkat toimii siinäkin asiassa paremmin. Erehdyin menemään Finnmatkoille edullisemman hinnan takia, mutta niin ei tule enää tapahtumaan.

        lukemattomat ovat pilkanneet ihmisiä, jotka maksavat saman kohteen matkoista esim. 100 euroa enemmän!
        Nyt jo eläkeläisenä, ja ei niin terveen ihmisen kanssa matkustavana, arvostan sitä, että opastukset ja kuljetukset kentille ja hotellille sujuvat. Koska muitakin huolenaiheita matkalla on.
        Valitsee sitten retket suomenkielisin opastuksin tai ei, niin tämä on selvittävä ja selvitettävä ennen, ettei tule siten itse retkellä eteen. Jos matkustaa lapsien tai kielitaidottomien kanssa.


      • pöllö ja tollo
        Griis kirjoitti:

        "Finnmatkat laittaa vasta lomalta palanneille palautelomakkeet, johon voi myös omin sanoin kertoa asiasta. Ei ole vielä näkynyt palautelomaketta. Aurinkomatkat antoivat sen jo bussissa lentokentälle. Sai palauttaa koneessa tai kotimassaa maksutta postiin."

        kun ei käteen annettu palautelomaketta niin sitten itketään täällä palstoilla, kyllä ollaan tolloja ja vielä tollompia ollaan kun luulaan että täällä itkeskely auttaa jotain. fiksut valittaa heti ja suoraan matkatoimistoon, typerykset itkee suomi24 palstalla


      • Ap..
        pöllö ja tollo kirjoitti:

        kun ei käteen annettu palautelomaketta niin sitten itketään täällä palstoilla, kyllä ollaan tolloja ja vielä tollompia ollaan kun luulaan että täällä itkeskely auttaa jotain. fiksut valittaa heti ja suoraan matkatoimistoon, typerykset itkee suomi24 palstalla

        Etpä taida ymmärtää, että tänne asiasta kertominen on ihan eri juttu eikä korvaa palautteen antamista Finnmatkoille. Ajattelin vain saattaa muillekin tiedoksi Finnmatkojen palvelun heikentymisen sitten 90-luvun kun olen viimeksi Finnamatkojen matkalla ollut. Tieto on jo mennyt eteenpäin paikallisten oppaiden kautta ja tulee menemään palautelomakkeen kera kun sellainen nyt tänään sitten saapui. Pitäisin kirjallista reklamaatiota parempana kuin suullinen asiakaspalvelijalle puhelimessa.


      • tRuthe
        Ap.. kirjoitti:

        Etpä taida ymmärtää, että tänne asiasta kertominen on ihan eri juttu eikä korvaa palautteen antamista Finnmatkoille. Ajattelin vain saattaa muillekin tiedoksi Finnmatkojen palvelun heikentymisen sitten 90-luvun kun olen viimeksi Finnamatkojen matkalla ollut. Tieto on jo mennyt eteenpäin paikallisten oppaiden kautta ja tulee menemään palautelomakkeen kera kun sellainen nyt tänään sitten saapui. Pitäisin kirjallista reklamaatiota parempana kuin suullinen asiakaspalvelijalle puhelimessa.

        Eli kun et saa samanlaista pavelua kuin kilpailijalla niin päätät että et mene ko. firman matkalle enää koskaan, ok, sehän on selvä. Mutta mikä minusta paljastaa tietyn tyyppisen asiattomuuden on se, että valitat myös asioista joita sinulle ei ole edes luvattu tarjota.

        En vaan pysty ymmärtämään sitä pointtia että miten se sinun asiaasi helpottaa että mustamaalaat täällä firmaa jonka palvelusta olet saanut pahan mielen. Varoitatko kenties muita että ei kannata mennä tämän firman matkoille? Luultavasti. Ota huomioon myös se että toiset saattavat osata lukea mitä luvataan tarjota ja osaavat ehkä avata suunsa bussin tullen.

        Asioista voidaan aina keskustella, mutta turha mustamaalaaminen on aika säälittävää...


      • ,.,

        Itse matkustan kummallakin firmalla ja niin Finnmatkat on halvempi joskus jopa satoja € halvempi. Meillä on kaikki toiminut kummassakin yhtä hyvin. Aurinkomatkoihin taas petetyttiin hiukan viime reissulla ja edellisellä kerralla kaikki sujui hyvin. Joskus on huonoa tuuria sillehän ei voi mitään!
        Tuskinpa nuo oppaatkaan on ihan ilolla etsinyt sitä bussia eli ei kaikki ole aina matkatoimiston vika!
        Mielestäni Finnmatkoilla juuri lukee kaikki selvemmin mitä sinä ET saa perushinnalla ja mikä sitten maksaa lisää! Aurinkomatkoilla kuuluu paljon mutta kyllä heilläkin on monia asioita mitkä on pienellä präntillä:D
        Itse myös hotellista pyydän jo etukäteen s.postilla parempaa huonetta ja joka kerta moinen onnistunut. Ei ole tarvinnut tyytyä "suomalaisten" jämä huoneisiin. Kyllä matkustus vaatii minusta myös ns. "avaimet käteen pakettina" itseltä hiukan viitseliäisyyttä! Silloin kun saa rahoilleen vastinetta. Lisäksi me ollaan aina reklamoitu jo paikan päällä ja kyllä on saatu esim. ilmainen retki tai puoleen hintaan toinen retki. Lisäksi suurin osa retkistä taitaa olla kansainvälisiä nykyään, sillä monet tekee jo retkensä rohkeasti itse ja näin ei tyhjiä busseja tarvitse kuljetella:)) Ja eikös sen matkailun idea ole kansainvälisyys???


      • 60+
        tRuthe kirjoitti:

        Eli kun et saa samanlaista pavelua kuin kilpailijalla niin päätät että et mene ko. firman matkalle enää koskaan, ok, sehän on selvä. Mutta mikä minusta paljastaa tietyn tyyppisen asiattomuuden on se, että valitat myös asioista joita sinulle ei ole edes luvattu tarjota.

        En vaan pysty ymmärtämään sitä pointtia että miten se sinun asiaasi helpottaa että mustamaalaat täällä firmaa jonka palvelusta olet saanut pahan mielen. Varoitatko kenties muita että ei kannata mennä tämän firman matkoille? Luultavasti. Ota huomioon myös se että toiset saattavat osata lukea mitä luvataan tarjota ja osaavat ehkä avata suunsa bussin tullen.

        Asioista voidaan aina keskustella, mutta turha mustamaalaaminen on aika säälittävää...

        Finnmatkoista ja Tjärebörgista.
        Täytyy myöntää, että 10v. matkustellut ja en voi sanoa kummastakin mitään paha. Kaikki on toiminut ja olemme ollet turvassa:)
        Valittajat olette ja ei muuta.


      • 60+
        60+ kirjoitti:

        Finnmatkoista ja Tjärebörgista.
        Täytyy myöntää, että 10v. matkustellut ja en voi sanoa kummastakin mitään paha. Kaikki on toiminut ja olemme ollet turvassa:)
        Valittajat olette ja ei muuta.

        30v. matkustellut.


      • Ap..
        ,., kirjoitti:

        Itse matkustan kummallakin firmalla ja niin Finnmatkat on halvempi joskus jopa satoja € halvempi. Meillä on kaikki toiminut kummassakin yhtä hyvin. Aurinkomatkoihin taas petetyttiin hiukan viime reissulla ja edellisellä kerralla kaikki sujui hyvin. Joskus on huonoa tuuria sillehän ei voi mitään!
        Tuskinpa nuo oppaatkaan on ihan ilolla etsinyt sitä bussia eli ei kaikki ole aina matkatoimiston vika!
        Mielestäni Finnmatkoilla juuri lukee kaikki selvemmin mitä sinä ET saa perushinnalla ja mikä sitten maksaa lisää! Aurinkomatkoilla kuuluu paljon mutta kyllä heilläkin on monia asioita mitkä on pienellä präntillä:D
        Itse myös hotellista pyydän jo etukäteen s.postilla parempaa huonetta ja joka kerta moinen onnistunut. Ei ole tarvinnut tyytyä "suomalaisten" jämä huoneisiin. Kyllä matkustus vaatii minusta myös ns. "avaimet käteen pakettina" itseltä hiukan viitseliäisyyttä! Silloin kun saa rahoilleen vastinetta. Lisäksi me ollaan aina reklamoitu jo paikan päällä ja kyllä on saatu esim. ilmainen retki tai puoleen hintaan toinen retki. Lisäksi suurin osa retkistä taitaa olla kansainvälisiä nykyään, sillä monet tekee jo retkensä rohkeasti itse ja näin ei tyhjiä busseja tarvitse kuljetella:)) Ja eikös sen matkailun idea ole kansainvälisyys???

        Hotellista ei mitään valittamista, mutta matkatoimistosta kyllä. Suomalaiset maksavat mielissään kovempia hintoja koko ajan palvelujen heiketessä. Jos kaikki osaisivat vaatia rahoilleen vastinetta, niin olisi mukavampaa kaikille matkustaminen. Valittaminenhan ei sovi mitenkään meidän mentaliteettiin. Täällä tyydytään ihan kaikkeen sontaan mitä vaan päälle heitetään. Silloinkin vain, että anteeksi, että olen olemassa. Herää tässä kysymys onko matkatoimistoa ollenkaan tarpeellista käyttää. Samalla lailla pärjäisi ilman matkatoimistoa tai oikeastaan paremminkin. Saimme kyllä toisesta retkestä 25 % alennusta ja viini pullon, mutta selvä heikennys on palveluihin tullut. Seurasimme ranskalaisen matkatoimiston toimintaa, niin he todellakin pitivät asiakkaistaan huolta, mutta he varmaan osaavat vaatiakin palvelua.
        Voihan tietysti olla maastakin kiinni miten palvelut pelaavat, mutta meillä jäi ikävä jälkimaku Finnamtkoista, emmekä enää heidän palvelujaan käytä.


      • Kummallista...
        Ap.. kirjoitti:

        Hotellista ei mitään valittamista, mutta matkatoimistosta kyllä. Suomalaiset maksavat mielissään kovempia hintoja koko ajan palvelujen heiketessä. Jos kaikki osaisivat vaatia rahoilleen vastinetta, niin olisi mukavampaa kaikille matkustaminen. Valittaminenhan ei sovi mitenkään meidän mentaliteettiin. Täällä tyydytään ihan kaikkeen sontaan mitä vaan päälle heitetään. Silloinkin vain, että anteeksi, että olen olemassa. Herää tässä kysymys onko matkatoimistoa ollenkaan tarpeellista käyttää. Samalla lailla pärjäisi ilman matkatoimistoa tai oikeastaan paremminkin. Saimme kyllä toisesta retkestä 25 % alennusta ja viini pullon, mutta selvä heikennys on palveluihin tullut. Seurasimme ranskalaisen matkatoimiston toimintaa, niin he todellakin pitivät asiakkaistaan huolta, mutta he varmaan osaavat vaatiakin palvelua.
        Voihan tietysti olla maastakin kiinni miten palvelut pelaavat, mutta meillä jäi ikävä jälkimaku Finnamtkoista, emmekä enää heidän palvelujaan käytä.

        Ei sitä voi mitenkään tiedä. Muuten kun ostaa esmm. merinäköalan, jne. En todella ymmärrä, että miten voi olla ns. huonompi hotelli huone suomalisilla kun muilla.


      • valinnanvara
        Ap.. kirjoitti:

        Hotellista ei mitään valittamista, mutta matkatoimistosta kyllä. Suomalaiset maksavat mielissään kovempia hintoja koko ajan palvelujen heiketessä. Jos kaikki osaisivat vaatia rahoilleen vastinetta, niin olisi mukavampaa kaikille matkustaminen. Valittaminenhan ei sovi mitenkään meidän mentaliteettiin. Täällä tyydytään ihan kaikkeen sontaan mitä vaan päälle heitetään. Silloinkin vain, että anteeksi, että olen olemassa. Herää tässä kysymys onko matkatoimistoa ollenkaan tarpeellista käyttää. Samalla lailla pärjäisi ilman matkatoimistoa tai oikeastaan paremminkin. Saimme kyllä toisesta retkestä 25 % alennusta ja viini pullon, mutta selvä heikennys on palveluihin tullut. Seurasimme ranskalaisen matkatoimiston toimintaa, niin he todellakin pitivät asiakkaistaan huolta, mutta he varmaan osaavat vaatiakin palvelua.
        Voihan tietysti olla maastakin kiinni miten palvelut pelaavat, mutta meillä jäi ikävä jälkimaku Finnamtkoista, emmekä enää heidän palvelujaan käytä.

        Finnmatkat kuuluu osana suureen kansainväliseen yritykseen TUI Travel Plc:hen. Suomen pieni väestö on mitätön osuus tuon yhtiön markkinoita joten suomalaisiin ei kannata suuremmin panostaa.
        Jos haluat suomalaisen yhtiön, Finnairin koneen ja kallimman hinnan niin valitse Auronkomatkat. Jos haluat dumpatun hinnan ja itsepalvelun niin valitse Finnmatkat tai Tjäreborg (Thomas Cook Group).
        Lomamatkoista ja Deturista en sano mitään.
        Ja jos sattuu uudet tuoreet oppaat niin he ovat kyllä ensimmäisenä kesänä ihan rehellisesti aloittelijoita ja pallo hukassa. Mutta järkevää toki että kohteessa olisi sekä ns. vanhoja tekijöitä että tuoreita "uunoja".


      • Marokkossa
        valinnanvara kirjoitti:

        Finnmatkat kuuluu osana suureen kansainväliseen yritykseen TUI Travel Plc:hen. Suomen pieni väestö on mitätön osuus tuon yhtiön markkinoita joten suomalaisiin ei kannata suuremmin panostaa.
        Jos haluat suomalaisen yhtiön, Finnairin koneen ja kallimman hinnan niin valitse Auronkomatkat. Jos haluat dumpatun hinnan ja itsepalvelun niin valitse Finnmatkat tai Tjäreborg (Thomas Cook Group).
        Lomamatkoista ja Deturista en sano mitään.
        Ja jos sattuu uudet tuoreet oppaat niin he ovat kyllä ensimmäisenä kesänä ihan rehellisesti aloittelijoita ja pallo hukassa. Mutta järkevää toki että kohteessa olisi sekä ns. vanhoja tekijöitä että tuoreita "uunoja".

        matkustellut tjärebörgin kautta ja kaikki on toiminut.
        Finnmatkoilla kerraan Marokkossa ja oli kans oppaan takia pettymyys. Ei se tiennyt mistään mitään ja me oltiin siellä kaksi viikoa.


      • krekkafanix
        60+ kirjoitti:

        30v. matkustellut.

        jos on ollut näin.


      • Kreikkafanix
        Kummallista... kirjoitti:

        Ei sitä voi mitenkään tiedä. Muuten kun ostaa esmm. merinäköalan, jne. En todella ymmärrä, että miten voi olla ns. huonompi hotelli huone suomalisilla kun muilla.

        ne volyymit!


      • kun...
        Ap.. kirjoitti:

        Etpä taida ymmärtää, että tänne asiasta kertominen on ihan eri juttu eikä korvaa palautteen antamista Finnmatkoille. Ajattelin vain saattaa muillekin tiedoksi Finnmatkojen palvelun heikentymisen sitten 90-luvun kun olen viimeksi Finnamatkojen matkalla ollut. Tieto on jo mennyt eteenpäin paikallisten oppaiden kautta ja tulee menemään palautelomakkeen kera kun sellainen nyt tänään sitten saapui. Pitäisin kirjallista reklamaatiota parempana kuin suullinen asiakaspalvelijalle puhelimessa.

        Aurinkomatkojen Turkin matkalla poislähdössä ilmoitetaan, että teidän passit on jo haettu (passit otettu hotellin respaan talteen). Eikä oppaat ota mitään kantaa asiaan. Niinpä automatkalle kohti Ankaraa, jolloin satojen kilometrien päässä tulee soitto, että passit löytyy hotellista. Eiopä enää käänny auto, ja Aurinkomatkojen käyttö loppuu siihen. Ei auttanut, vaikka oli satasia kalliimpi reissu kotimaisilla oppailla.


      • sn
        Marokkossa kirjoitti:

        matkustellut tjärebörgin kautta ja kaikki on toiminut.
        Finnmatkoilla kerraan Marokkossa ja oli kans oppaan takia pettymyys. Ei se tiennyt mistään mitään ja me oltiin siellä kaksi viikoa.

        Olemme matkustaneet molemmilla useampia kertoja , sekä Finnmatkoilla että Aurinkomatkoilla. Mitenkään suuresti eivät järjestelyt ole poikenneet toisistaan meidän näkökulmastamme.
        Paitsi hinnan osalta.
        Perheessämme on 2 alle 18v, mutta yli 14-v lasta. Finnamtkoilla saa lapsialennuksen 17-v asti, joten lasten täyettyä 14 siirryimme kokonaan Finnmatkojen asiakkaaksi. Nyt olemme syksyllä lähdössä yhden lapsen kanssa reissuun ja vertasimme samasta kohteesta suunnilleen samantasoisia hotelleja ( FM parempi eli 4 tähden kolmio kahdella kylppärillä ja Am 3 tähden kaksio, )- hintaero 845 euroa, Finnmatkoilla halvempi siis ( tuossa on mukana lentokoneateriat ja kyydit bussilla hotellille sekä lisämaksu merinäköalasta ja suuresta parvekkeesta). Meidän budjetissa tuo on iso raha ja ilman muuta valitsimme sen.
        Me emme käytä koskaan mitään oppaan palveluita emmekä osallistu matkatoimiston retklille vaan retkeilemme omatoimisesti. Meillä ei siksi ole mitään väliä tässä ketjussa mainituille palveluille. Minusta on hienoa, että on mahdolllisuus itse vaikuttaa siihen mistä matkan hinnassa haluaa maksaa. En haluaisi maksaa sellaisesta mitä en tarvitse enkä käytä.
        Tässä yksi näkökulma asiaan.


      • Nauti lomasta
        sn kirjoitti:

        Olemme matkustaneet molemmilla useampia kertoja , sekä Finnmatkoilla että Aurinkomatkoilla. Mitenkään suuresti eivät järjestelyt ole poikenneet toisistaan meidän näkökulmastamme.
        Paitsi hinnan osalta.
        Perheessämme on 2 alle 18v, mutta yli 14-v lasta. Finnamtkoilla saa lapsialennuksen 17-v asti, joten lasten täyettyä 14 siirryimme kokonaan Finnmatkojen asiakkaaksi. Nyt olemme syksyllä lähdössä yhden lapsen kanssa reissuun ja vertasimme samasta kohteesta suunnilleen samantasoisia hotelleja ( FM parempi eli 4 tähden kolmio kahdella kylppärillä ja Am 3 tähden kaksio, )- hintaero 845 euroa, Finnmatkoilla halvempi siis ( tuossa on mukana lentokoneateriat ja kyydit bussilla hotellille sekä lisämaksu merinäköalasta ja suuresta parvekkeesta). Meidän budjetissa tuo on iso raha ja ilman muuta valitsimme sen.
        Me emme käytä koskaan mitään oppaan palveluita emmekä osallistu matkatoimiston retklille vaan retkeilemme omatoimisesti. Meillä ei siksi ole mitään väliä tässä ketjussa mainituille palveluille. Minusta on hienoa, että on mahdolllisuus itse vaikuttaa siihen mistä matkan hinnassa haluaa maksaa. En haluaisi maksaa sellaisesta mitä en tarvitse enkä käytä.
        Tässä yksi näkökulma asiaan.

        Juuri näin !


      • paljetti
        Kummallista... kirjoitti:

        Ei sitä voi mitenkään tiedä. Muuten kun ostaa esmm. merinäköalan, jne. En todella ymmärrä, että miten voi olla ns. huonompi hotelli huone suomalisilla kun muilla.

        huonompi, koska esim. muut skandinaavit, saksalaisista ja englantilaisista puhumattakaan, eivät ikinä hyväksyisi huoneita sieltä, mihin suomalaiset majoitetaan. Vaihtamalla paranee, mutta kuinka moni uskaltaa lähteä pyytämään parempaa. Paitsi me..

        Ja shulle, älä ota enepää hik.


      • 8 päivää lähtöön
        sn kirjoitti:

        Olemme matkustaneet molemmilla useampia kertoja , sekä Finnmatkoilla että Aurinkomatkoilla. Mitenkään suuresti eivät järjestelyt ole poikenneet toisistaan meidän näkökulmastamme.
        Paitsi hinnan osalta.
        Perheessämme on 2 alle 18v, mutta yli 14-v lasta. Finnamtkoilla saa lapsialennuksen 17-v asti, joten lasten täyettyä 14 siirryimme kokonaan Finnmatkojen asiakkaaksi. Nyt olemme syksyllä lähdössä yhden lapsen kanssa reissuun ja vertasimme samasta kohteesta suunnilleen samantasoisia hotelleja ( FM parempi eli 4 tähden kolmio kahdella kylppärillä ja Am 3 tähden kaksio, )- hintaero 845 euroa, Finnmatkoilla halvempi siis ( tuossa on mukana lentokoneateriat ja kyydit bussilla hotellille sekä lisämaksu merinäköalasta ja suuresta parvekkeesta). Meidän budjetissa tuo on iso raha ja ilman muuta valitsimme sen.
        Me emme käytä koskaan mitään oppaan palveluita emmekä osallistu matkatoimiston retklille vaan retkeilemme omatoimisesti. Meillä ei siksi ole mitään väliä tässä ketjussa mainituille palveluille. Minusta on hienoa, että on mahdolllisuus itse vaikuttaa siihen mistä matkan hinnassa haluaa maksaa. En haluaisi maksaa sellaisesta mitä en tarvitse enkä käytä.
        Tässä yksi näkökulma asiaan.

        Olen huomannut saman!


      • matkustaja-
        sn kirjoitti:

        Olemme matkustaneet molemmilla useampia kertoja , sekä Finnmatkoilla että Aurinkomatkoilla. Mitenkään suuresti eivät järjestelyt ole poikenneet toisistaan meidän näkökulmastamme.
        Paitsi hinnan osalta.
        Perheessämme on 2 alle 18v, mutta yli 14-v lasta. Finnamtkoilla saa lapsialennuksen 17-v asti, joten lasten täyettyä 14 siirryimme kokonaan Finnmatkojen asiakkaaksi. Nyt olemme syksyllä lähdössä yhden lapsen kanssa reissuun ja vertasimme samasta kohteesta suunnilleen samantasoisia hotelleja ( FM parempi eli 4 tähden kolmio kahdella kylppärillä ja Am 3 tähden kaksio, )- hintaero 845 euroa, Finnmatkoilla halvempi siis ( tuossa on mukana lentokoneateriat ja kyydit bussilla hotellille sekä lisämaksu merinäköalasta ja suuresta parvekkeesta). Meidän budjetissa tuo on iso raha ja ilman muuta valitsimme sen.
        Me emme käytä koskaan mitään oppaan palveluita emmekä osallistu matkatoimiston retklille vaan retkeilemme omatoimisesti. Meillä ei siksi ole mitään väliä tässä ketjussa mainituille palveluille. Minusta on hienoa, että on mahdolllisuus itse vaikuttaa siihen mistä matkan hinnassa haluaa maksaa. En haluaisi maksaa sellaisesta mitä en tarvitse enkä käytä.
        Tässä yksi näkökulma asiaan.

        Säästäisit vielä enemmän varaamalla lennot ja hotellin itse.


      • Lapsiperheitten kans
        matkustaja- kirjoitti:

        Säästäisit vielä enemmän varaamalla lennot ja hotellin itse.

        ...


      • sn
        Lapsiperheitten kans kirjoitti:

        ...

        Olemme matkustaneet myös varaamalla erikseen matkat ja majoitukset.Ei tule säästöä, jos matkustaa teinien kanssa ( tietysti voi tuurilla joskus löytää). Vertailimme nytkin ja koska silloin ei saa lapsialennnuksia lennoista eikä hotelleista, olisi tullut selvästi kalliimmaksi.


      • kerr67

        oli kyllä tämän henkilön valitus retkijärjestelyistä. Varmasti oppaat ja matkanjärjestäjät kohtaavat paljon turhaakin valitusta, vaikka niitäkin tietty joskus värittävät ja liioittelevat. Olin taannoin Kreikassa Aurinkomatkojen järjestämällä matkalla, jossa eräs nainen kulki vihkon kanssa, johon hän kirjasi asioita, joista aikoo jälkikäteen valittaa... Toisaalta hyvä että joku jaksaa vaatia ja valittaa. Itse usein tyydyn siihen mitä saan ja sitten saattaa jälkikäteen harmittaa.


      • kerr67
        Kreikkafanix kirjoitti:

        lukemattomat ovat pilkanneet ihmisiä, jotka maksavat saman kohteen matkoista esim. 100 euroa enemmän!
        Nyt jo eläkeläisenä, ja ei niin terveen ihmisen kanssa matkustavana, arvostan sitä, että opastukset ja kuljetukset kentille ja hotellille sujuvat. Koska muitakin huolenaiheita matkalla on.
        Valitsee sitten retket suomenkielisin opastuksin tai ei, niin tämä on selvittävä ja selvitettävä ennen, ettei tule siten itse retkellä eteen. Jos matkustaa lapsien tai kielitaidottomien kanssa.

        ovat käsittääkseni tärkein syy, miksi monet ihmiset edelleenkin valitsevat matkatoimiston järjestämän matkan omatoimimatkan sijaan.

        Itse olen tänä kesänä ollut kahdella matkalla. Ensin kesäkuussa itse järjestetyllä Kreikan saarihyppelyllä, jolla kaikki toimi eikä ollut hankaluuksia, vaikka kaikki lento-ja laivalippuvaraukset hoidettiin itse. Heinäkuun lopussa olin Tjäreborgin järjestämällä "seuramatkalla", jossa kuljetukset kentältä ja takaisin olivat kyllä aikataulussa, mutta muuten oppaita ei viikon mittaan näkynyt - ei edes silloin kun olisi pitänyt olla hotellilla käymässä. Summa summarum: vain hinta poikkesi eli matkatoimiston järjestämä matka oli kalliimpi. Nettivaraukset sujuvat nykyään niin vaivattomasti ja netistä löytää muutenkin kaiken tarvittavan tiedon, että jos matkatoimisto ei pysty tarjoamaan jotain extraa, kuten vähintäänkin hyviä opastuksia ja toimivia kuljetuksia, en näe enää mitään syytä varata matkoja toimistojen kautta. BTW, itsellänikin toistaiseksi parhaat kokemukset Aurinkomatkoilta.


      • Gert8
        Kummallista... kirjoitti:

        Ei sitä voi mitenkään tiedä. Muuten kun ostaa esmm. merinäköalan, jne. En todella ymmärrä, että miten voi olla ns. huonompi hotelli huone suomalisilla kun muilla.

        Tästä on valitettavasti kokemusta. Suooamlaiset ovat keskimäärin ujoja ja kilttejä ja huonoja valittamaan moneen muuhun vaativampaan kansakuntaan verrattuna. Näin ollen saimme taannoin mm. Kreikan Zakintoksella hotellistamme kaikkein huonoimmat huoneet. Parhaat huoneet oli varattu kreikkalaiselle perheille ja muille skandinaaveille. Näin on tapahtunut aikaisemminkin...


      • .......
        sn kirjoitti:

        Olemme matkustaneet molemmilla useampia kertoja , sekä Finnmatkoilla että Aurinkomatkoilla. Mitenkään suuresti eivät järjestelyt ole poikenneet toisistaan meidän näkökulmastamme.
        Paitsi hinnan osalta.
        Perheessämme on 2 alle 18v, mutta yli 14-v lasta. Finnamtkoilla saa lapsialennuksen 17-v asti, joten lasten täyettyä 14 siirryimme kokonaan Finnmatkojen asiakkaaksi. Nyt olemme syksyllä lähdössä yhden lapsen kanssa reissuun ja vertasimme samasta kohteesta suunnilleen samantasoisia hotelleja ( FM parempi eli 4 tähden kolmio kahdella kylppärillä ja Am 3 tähden kaksio, )- hintaero 845 euroa, Finnmatkoilla halvempi siis ( tuossa on mukana lentokoneateriat ja kyydit bussilla hotellille sekä lisämaksu merinäköalasta ja suuresta parvekkeesta). Meidän budjetissa tuo on iso raha ja ilman muuta valitsimme sen.
        Me emme käytä koskaan mitään oppaan palveluita emmekä osallistu matkatoimiston retklille vaan retkeilemme omatoimisesti. Meillä ei siksi ole mitään väliä tässä ketjussa mainituille palveluille. Minusta on hienoa, että on mahdolllisuus itse vaikuttaa siihen mistä matkan hinnassa haluaa maksaa. En haluaisi maksaa sellaisesta mitä en tarvitse enkä käytä.
        Tässä yksi näkökulma asiaan.

        Entäs jos jotain ikävää sattuisi. Riittäisikö kielitaito asian hoitamiseen? Etkö tarvitsisi henkistä yms. tukea? Oppaat ovat myös sitä varten....... Toivottavasti kaikki menee hyvin, mutta sitä kun voi sattua ihan tavallisellekin turistille.....


    • OKFFR

      "Oppaita ei riitä kaikille retkille ja kuljetusjärjestelyt ala-arvoista."

      Juttusi tuo mieleen samantapaisia kokemuksia Finnmatkoilta mm. Mallorcalta. Viime kesänä turisteja lentokentälle vieneessä bussissa ei ollut alussa lainkaan opasta, ja kuski ei löytänyt heti yhtä hotellia! :o) Aikaa kului, kun kierreltiin pari kolme kilometriä ahtaita kujia vääriin paikkoihin ja lopulta olimme niin viime hetkellä kentällä, että aikaa ei jäänyt muuhun kuin kovaa vauhtia lähtöportille juoksemiseen.

      Finnmatkat on minimoinut palvelut ja henkilökunnan, että hinnat saadaan mahdollisimman alas. Tästä ei minulle yleensä ole sen kummempaa haittaa, sillä olen reissannut maailmalla yksin huvin ja työn merkeissä vuodesta 1959 alkaen. Tietysti pettymys voi olla suuri, jos odottaa samaa kuin vaikkapa Aurinkomatkoilta on tuttunut saamaan.

      Jos kunnollisen palvelun puuttuminen ei haittaa, näiden toimistojen hinnoissa voi olla huimia eroja. Esimerkiksi kahden viikon matka 13. tai 14. elokuuta yhden hengen huoneeseen Mallorcan Palma Novaan samaan Sol Cala Blanca -hotelliin puolihoidolla maksaa Aurinkomatkoilla noin 500 euroa enemmän kuin Finnmatkoilla. Hintoihin on laskettu Finnmatkojen kuljetusmaksu ja ateriamaksu lentokoneessa.

      Vaikka Finnmatkojen touhuissa onkin puutteita, moni, joka ei kaipaa/tarvitse oppaita ja muuta vastaavaa, valitsee satasien säästöt, vaikka tietääkin jäävänsä paitsi jostakin itselleen vähemmän tärkeästä.

      • M.palstoilla viihtyv

        OKFFR -nimimerkillä asiallinen kirjoitus aiheesta. Jotka tuomitsevat tai ylistävät puoleen tai toiseen, eivät aina tiedä koko totuutta. me jokainen matkailija rakennamme omamme niitten rajoitusten (kielellisten, liikunnallisten tms.) rajoissa. Ei ole yhtä totuutta.
        Toivottavasti mahdolisimman moni löytää itselleen ja läheisilleen sopivan kohteen ja matkan, ettei tule pettymyksiä ja pahaa mieltä. Se lomamatka on kuitenkin asia, johon suhtaudutaan suurin odotuksin ja tunteella. Se se vielä maksaakin ;)


      • ap..

        Jos valmismatkalle lähdetään, palveluja tulisi kyllä olla. Aivan erilainen valmistautuminen matkaan tietysti jos lähdetään omatoimimatkalle ilman matkatoimistoa. Netistä saa monet asiat selville ja oamtoimimatkat ovat sujuneetkin ongelmitta. Tämä tietysti maastakin kiinni mihin matkustaa.

        Mutta niinkuin sanottu, suomalainen tyytyy kaikkeen, vaikka minkälaisia heikennyksiä tulisi.


      • 03384
        ap.. kirjoitti:

        Jos valmismatkalle lähdetään, palveluja tulisi kyllä olla. Aivan erilainen valmistautuminen matkaan tietysti jos lähdetään omatoimimatkalle ilman matkatoimistoa. Netistä saa monet asiat selville ja oamtoimimatkat ovat sujuneetkin ongelmitta. Tämä tietysti maastakin kiinni mihin matkustaa.

        Mutta niinkuin sanottu, suomalainen tyytyy kaikkeen, vaikka minkälaisia heikennyksiä tulisi.

        ja hyvin ymmärränkin. Olen käyttänyt eri reissuissa Aurinkomatkoja, Tjareborgia, Lomamatkoja ja Finnmatkoja. Finnmatkoja suhteessa eniten, koska raha on ratkaissut tässä asiassa paljonkin opiskelijalle.

        No mutta ihen esimerkkinä vaan: pari vuotta sitten ekaa kertaa Samokselle, 3 hotelliin. Kivalla paikalla rannassa, joka on minulle tärkeää koska sairauteni vuoksi en aina jaksa kävellä pitkiä matkoja yhdellä kertaa. Siellä sitten respaneiti istutti meitä kolme tuntia baarissa "koska huonetta ei ole vielä siivottu". Hiukan siinä sitten ihmeteltiin ja lopulta "selvisi", että huoneessa onkin vesivahinko ja sen vuoksi meitä ei voikaan ottaa kyseiseen hotelliin! Alkujärkytyksestä selvittyämme siinä sitten, että minnekäs meidät nyt majoitetaan? Päästiin/jouduttiin sitten kahdeksi yöksi sellaiseen varmaan joskus ihan kiva ollut- hotelliin, luokitus oli paljon alhaisempi (muistaakseni 2) ja kaukana kaukana rannasta. Aivan raivon partaalla siinä sitten oltiin kun tajuttiin, että hotelli oli ylibuukattu ja että tässäkö tupakahajuisessa kolossa sitten ollaan pari päivää.

        Soitin sitten saman tien Finnmatkojen oppaalle että tietävätkö tästä "vesivahingosta" jotain. Ei tietoakaan, hieman oli opaskin sormi suussa. Sitten alkoi selvittämään asiaa ja totesi, että pääsette sitten kahden päivän kuluttua kyseiseen hotelliin. Olin vähän, että hetkinen hieman, nyt me neuvottelemme korvauksista. Tarjosi retkeä, auton vuokrausta ym. Ilmoitin ettei onnistu, nyt me puhumme rahasta, emme mistään retkistä. Joten kelpo korvaus tästä kaikesta, koska olimmehan vain viikon matkalla ja siinä sitten puolivälissä alat taas pakkaamaan kamoja kasaan minun huonon kävelyni aiheuttamat haitat. Saatiin 300 € korvausta. Olimme tyytyväisiä ja suhtauduimme asiaan huumorilla sen jälkeen. Itse lomafiilistä tuo sattuma ei päässyt pilaamaan vaikka aluksi vaikuttikin siltä.

        Mutta mitä jos kyseessä olisikin ollut esim. joku vanhahko pariskunta. joka olisi matkustanut ensimmäistä kertaa? Opas ei ollut tietoinen asioiden kulusta lainkaan (koska ei tunnetustikaan seuraa matkalaisia hotelliin saakka). Mitä he olisivat tehneet? Ja muutenkin todella ihmettelen sitä käytäntöä, että opas ei todellakaan tule hotelliin mukaan ja katso, että kaikki saavat avaimen. Mitäs se nyt meitä nuoria ihmisiä liikuttaa, koska olemme kielitaitoisia ym. mutta sääliksi käy niiden puolesta, jotka todella luulevat ostaneensa palvelua kentältä hotelliin saakka. Voi tulla tällaisille ihmisille aika orpo olo Ja nyt on kenekään turha sanoa, että mitäs sellaiset edes lähtevät minnekään jos eivät pärjää!

        Parhaat opaspalvelut olen saanut Lomamatkoilta ja AM:lta, asiantuntevia oppaita, jotka tuntevat kohdemaan ja osaavat bussimatkan aikana kertoa kaikkia kivoja pikku detaljeja matkan varrella, joita et varmasti tulisi muuten tietämään.

        Enää emme käytä Finnmatkoja, paitsi ostimme heiltä lennon Kreikkaan (itse varasimme hotellin). Yllättävää, että eilen tuli tekstari "Air Finlandin konehuollon vuoksi lentonne Samokselle lennetään Turquash Airlinesin koneella". Pompimme riemusta.


      • OKFFR

        Lisäänpä tähän vielä yhden hupaisan detaljin. Odotellessamme hotellista kentälle vienyttä bussia viime kesänä huomasin Finnmatkojen hotellikirjasta ohjeen, että jos bussi on pahasti myöhässä, matkustajien tulee soittaa Finnmatkojen toimistoon ja informoida oppaita asiasta! :o) Heh heh!

        Tämä kuulostaa todella hupaisalta! Palveleva matkatoimisto nimittäin ilmoittaa matkalaisille, että bussi on myöhässä. Finnmatkat pyytää asiakkaita ilmoittamaan sille (omalla kustannuksellaan tietysti!) että palvelu ei jostakin syystä toimi.

        Missään ei kuitenkaan pyydetä asiakkaita soittamaan Finnmatkoille, jos lentokentältä ei löydykään Helsinkiin lähtevää lentokonetta, joten "kehitettävää" on vielä...


    • Pettynyt myös täällä

      samaa mieltä kyllä. Olemme nyt kolmatta vuotta matkustamassa finnmatkojen kautta. Ekana vuonna meni jo kaikki mahdollinen niin mönkään jaq varsinkin kun matkustaa 8kk lapsen kanssa ja mainostetaan juuri olevan lapsiperheille sopiva..hiukkasen hatutti.

      Olisimme täysin jättäneet finnmatkat mutta ihastuimme hotelliin ja sen ihanaan henkilökuntaan ja ikävä kyllä finnmatkat ovat ainoat jotka järjestävät tähän hotelliin matkoja ( tjäreborg tiputti hoteelin pois listaltaan seuraavana vuonna). AINUT SYY MIKSI käytämme kyseistä matkanjärjestäjää. En pysty millään tavalla kehumaan yritystä kuin että lentokone ei ole vielä tullut alas.

      JA nyt olimme juuri maksamassa tulevan loman lisäkiloja nettisivuilla kun JÄRKYTYIMME kuinka näitä hintoja on nostettu. Aivan sikamaista rahastusta ... viime vuonna 2hlö lisä kilot muistini mukaan 60€ yhteensä, mutta jos väärin muistan niin MAX 120€ yhteensä.. nyt hinta 100€ PER HENKILÖ !! eli 200€ sitten tulisi maksamaan 20kg lisäpainoa.

      On kyllä niin takuu varmaa että ensi vuonna vaihtuu matkanjärjestäjä .. ikävää sillä hotellin henkilökunta on tullut hyvin läheiseksi , yhteyttä pidetään meilein ja puhelimitse pitkin vuonna ..
      Palvelu huononee vain vuosi vuodelta !!

      • El Reino

        Juttuhan on niin, että Finmatkat järjestelee "kansainvälisiä" retkiä joissa ei ole omaa opasta ja iso osa suomalaisista ei osaa englantia riittävästi osallistuakseen retkille. Asiakkaille neuvotaan bussipysäkki, että siitä vain nouset bussiin....ja niitä busseja kun sitten riittää mihin nousta. Ranskalaisen toimiston asiakkailla oli opas pysäkillä viemässä porukan bussiin ja lähti sitten pois kun kaikki oli kyydissä eli tässä on häivähdys asiakaspalvelusta. Meidän....siis Korfun tapauksessa näytti siltä, että kaikilla sinipaitaisilla (Finmatkat, Fritidresor ja joku kolmas samaa puljua olevalla) oli aina ongelma järjestelyiden kanssa.

        Annettinko kommenti ennen tänne kirjoittamista......ANNETTIIN suoraan oppaalle. Vitutti kyllä tuo Finmatkojen toiminta joka vaikutti ihan amatöörien puuhastelulta missä järjen käyttö olisi vieläpä ollut kiellettyä. Itse palaute tulee menemään ko yhtiölle kyllä ja ilman suodattimia.

        Finmatkat luulee olevansa ammattilaisia mutta älytöntä söhellystä alusta loppuun, mutta itse retket onnistui mutta kuljetukset oli mitä oli. Itse selviän kansainvälisillä retkillä mutta kaikki ei.

        Suomalaiset on vaan niin piipittäjiä, että nielevät kaiken ja on pääasia, että "vedetään niin yhtäköyttä" että oikein oksettaa kun niellään kaikki paska mitä tarjotaan vaikka olisi maksettu kunnon palvelusta.

        Nimim. AP:n kanssa samoilla retkillä ollut.......vai vedänkö englanniksi tuon yo tarinan niin loppuu se kielitaidon arvostelu...TÄH?


      • 00384
        El Reino kirjoitti:

        Juttuhan on niin, että Finmatkat järjestelee "kansainvälisiä" retkiä joissa ei ole omaa opasta ja iso osa suomalaisista ei osaa englantia riittävästi osallistuakseen retkille. Asiakkaille neuvotaan bussipysäkki, että siitä vain nouset bussiin....ja niitä busseja kun sitten riittää mihin nousta. Ranskalaisen toimiston asiakkailla oli opas pysäkillä viemässä porukan bussiin ja lähti sitten pois kun kaikki oli kyydissä eli tässä on häivähdys asiakaspalvelusta. Meidän....siis Korfun tapauksessa näytti siltä, että kaikilla sinipaitaisilla (Finmatkat, Fritidresor ja joku kolmas samaa puljua olevalla) oli aina ongelma järjestelyiden kanssa.

        Annettinko kommenti ennen tänne kirjoittamista......ANNETTIIN suoraan oppaalle. Vitutti kyllä tuo Finmatkojen toiminta joka vaikutti ihan amatöörien puuhastelulta missä järjen käyttö olisi vieläpä ollut kiellettyä. Itse palaute tulee menemään ko yhtiölle kyllä ja ilman suodattimia.

        Finmatkat luulee olevansa ammattilaisia mutta älytöntä söhellystä alusta loppuun, mutta itse retket onnistui mutta kuljetukset oli mitä oli. Itse selviän kansainvälisillä retkillä mutta kaikki ei.

        Suomalaiset on vaan niin piipittäjiä, että nielevät kaiken ja on pääasia, että "vedetään niin yhtäköyttä" että oikein oksettaa kun niellään kaikki paska mitä tarjotaan vaikka olisi maksettu kunnon palvelusta.

        Nimim. AP:n kanssa samoilla retkillä ollut.......vai vedänkö englanniksi tuon yo tarinan niin loppuu se kielitaidon arvostelu...TÄH?

        Aiemmalle: jos olette ihastuneet johonkin kyseiseen hotelliin, niin voittehan aina varata itse sieltä lomamajoituksen ja ottaa lennot erikseen joltain lentoyhtiöltä. Näin ette ole enää riippuvaisia Finnmatkojen palveluista mutta pääsette kuitenkin teille jo rakkaaksi tulleeseen hotelliin:)


      • nmrföjdfojdfoö
        00384 kirjoitti:

        Aiemmalle: jos olette ihastuneet johonkin kyseiseen hotelliin, niin voittehan aina varata itse sieltä lomamajoituksen ja ottaa lennot erikseen joltain lentoyhtiöltä. Näin ette ole enää riippuvaisia Finnmatkojen palveluista mutta pääsette kuitenkin teille jo rakkaaksi tulleeseen hotelliin:)

        Pysyisivät ihmiset kotonaan. Varsinkin suomalaiset. Ihme vinkunaa ja valitusta aikuisilta ihmisiltä. Ollaan niin suurta ja tärkeää. Ostetaan halvin mahdollinen matka ja vaaditaan sitten 5 tähden palvelua, joltain 20 kesäiseltä oppaalta. Vali vali.

        Matkailu on mukavaa ja lomalla käynti rentouttavaa. Tekevälle sattuu ja satsatkaa rahaa sen verran, että voitte vaatia sitä palvelua ja tyylikästä hotellihuonetta. Jos lähdette halpismatkalle varautukaa halpispalveluihin. Kun näin tekee voi halvastakin matkasta nauttia aivan täysyimääräisenä.


      • 20v missä äly
        nmrföjdfojdfoö kirjoitti:

        Pysyisivät ihmiset kotonaan. Varsinkin suomalaiset. Ihme vinkunaa ja valitusta aikuisilta ihmisiltä. Ollaan niin suurta ja tärkeää. Ostetaan halvin mahdollinen matka ja vaaditaan sitten 5 tähden palvelua, joltain 20 kesäiseltä oppaalta. Vali vali.

        Matkailu on mukavaa ja lomalla käynti rentouttavaa. Tekevälle sattuu ja satsatkaa rahaa sen verran, että voitte vaatia sitä palvelua ja tyylikästä hotellihuonetta. Jos lähdette halpismatkalle varautukaa halpispalveluihin. Kun näin tekee voi halvastakin matkasta nauttia aivan täysyimääräisenä.

        ei se, että oppaalla on vasta 20 v ikää ole selitys sille ettei pitäisi palvelua saada. tietenkin on itsestään selvä, että kaikki tyttelit 20 iässä on vielä lapsia. mutta jos on oppaan ammattiin mennyt pitää olla enemmän kuin keskivertoteinillä tietoa ja toivotavasti älyäkin.


      • niinpä niin..
        nmrföjdfojdfoö kirjoitti:

        Pysyisivät ihmiset kotonaan. Varsinkin suomalaiset. Ihme vinkunaa ja valitusta aikuisilta ihmisiltä. Ollaan niin suurta ja tärkeää. Ostetaan halvin mahdollinen matka ja vaaditaan sitten 5 tähden palvelua, joltain 20 kesäiseltä oppaalta. Vali vali.

        Matkailu on mukavaa ja lomalla käynti rentouttavaa. Tekevälle sattuu ja satsatkaa rahaa sen verran, että voitte vaatia sitä palvelua ja tyylikästä hotellihuonetta. Jos lähdette halpismatkalle varautukaa halpispalveluihin. Kun näin tekee voi halvastakin matkasta nauttia aivan täysyimääräisenä.

        Vaikka kuinka pieleen menisi, niin pitää vaan tyytyväisenä hymyillä, vaikka valmismatkalle lähtee. Tämä on tätä niiiiiiiiiiiin suomalaista meininkiä. Monessa muussa maassa ei hyväksytä kaikkea p....a mitä niskaan sataa ja palvelukin toisenmoista. Ei yksinkertaisesti hyväksytä palvelujen heikentämistä, niin siinähän se on. Ihan taatusti parantuisi palvelun taso.


      • horehronie
        nmrföjdfojdfoö kirjoitti:

        Pysyisivät ihmiset kotonaan. Varsinkin suomalaiset. Ihme vinkunaa ja valitusta aikuisilta ihmisiltä. Ollaan niin suurta ja tärkeää. Ostetaan halvin mahdollinen matka ja vaaditaan sitten 5 tähden palvelua, joltain 20 kesäiseltä oppaalta. Vali vali.

        Matkailu on mukavaa ja lomalla käynti rentouttavaa. Tekevälle sattuu ja satsatkaa rahaa sen verran, että voitte vaatia sitä palvelua ja tyylikästä hotellihuonetta. Jos lähdette halpismatkalle varautukaa halpispalveluihin. Kun näin tekee voi halvastakin matkasta nauttia aivan täysyimääräisenä.

        Toi on niin totta! Varataan hotellista halvin mahdollinen standard huone ja sitten kun ei olekaan merinäköalaa ja puolen hehtaarin kattoterassia ni onhan se nyt ihan ..ska firma mikä sellasen matkan myi...


      • first class
        El Reino kirjoitti:

        Juttuhan on niin, että Finmatkat järjestelee "kansainvälisiä" retkiä joissa ei ole omaa opasta ja iso osa suomalaisista ei osaa englantia riittävästi osallistuakseen retkille. Asiakkaille neuvotaan bussipysäkki, että siitä vain nouset bussiin....ja niitä busseja kun sitten riittää mihin nousta. Ranskalaisen toimiston asiakkailla oli opas pysäkillä viemässä porukan bussiin ja lähti sitten pois kun kaikki oli kyydissä eli tässä on häivähdys asiakaspalvelusta. Meidän....siis Korfun tapauksessa näytti siltä, että kaikilla sinipaitaisilla (Finmatkat, Fritidresor ja joku kolmas samaa puljua olevalla) oli aina ongelma järjestelyiden kanssa.

        Annettinko kommenti ennen tänne kirjoittamista......ANNETTIIN suoraan oppaalle. Vitutti kyllä tuo Finmatkojen toiminta joka vaikutti ihan amatöörien puuhastelulta missä järjen käyttö olisi vieläpä ollut kiellettyä. Itse palaute tulee menemään ko yhtiölle kyllä ja ilman suodattimia.

        Finmatkat luulee olevansa ammattilaisia mutta älytöntä söhellystä alusta loppuun, mutta itse retket onnistui mutta kuljetukset oli mitä oli. Itse selviän kansainvälisillä retkillä mutta kaikki ei.

        Suomalaiset on vaan niin piipittäjiä, että nielevät kaiken ja on pääasia, että "vedetään niin yhtäköyttä" että oikein oksettaa kun niellään kaikki paska mitä tarjotaan vaikka olisi maksettu kunnon palvelusta.

        Nimim. AP:n kanssa samoilla retkillä ollut.......vai vedänkö englanniksi tuon yo tarinan niin loppuu se kielitaidon arvostelu...TÄH?

        ja se että ne FM:n retket on kansainvälisiä ei pitäisi olla yllätys jos osaa lukea suomea. Että piipitä ja "vedä yhtä köyttä" miten paljon haluat, mut kato ens kerralla vähän tarkemmin mitä ostat.
        Vai rupeetko Alepassakin riehumaan ku sieltä ei löydy samaa oliiviöljyä mitä Stokkalta?????


      • sn
        first class kirjoitti:

        ja se että ne FM:n retket on kansainvälisiä ei pitäisi olla yllätys jos osaa lukea suomea. Että piipitä ja "vedä yhtä köyttä" miten paljon haluat, mut kato ens kerralla vähän tarkemmin mitä ostat.
        Vai rupeetko Alepassakin riehumaan ku sieltä ei löydy samaa oliiviöljyä mitä Stokkalta?????

        Minä olen samaa mieltä siitä, että ne palvelut joista on maksanut, ne täytyy saada. Ei tarvitse eikä pidä tyytyä vähempään. Mutta nyt se mistä tässä on keskusteltu on esim. oppaan palvelut ja retket. Olemme siis lähdössä FM matkalle ja nettisivuilla lukee selvästi, että kuljetuksissa hotelliin lentokentältä ja takaisin, opas ei tule mukaan bussiin. Samoin retkien kohdalla lukee millä kielellä opastus on järjestetty. Silloin minusta asissa ei ole mityään epäselvää.
        Ja kuten tuossa aiemmin totesin, itse olen tyytyväinen, että voin valita sellaisen matkan missä en maksa sellaisista palveluista mitä en tarvitse enkä aio käyttää.


      • s-jokinen
        first class kirjoitti:

        ja se että ne FM:n retket on kansainvälisiä ei pitäisi olla yllätys jos osaa lukea suomea. Että piipitä ja "vedä yhtä köyttä" miten paljon haluat, mut kato ens kerralla vähän tarkemmin mitä ostat.
        Vai rupeetko Alepassakin riehumaan ku sieltä ei löydy samaa oliiviöljyä mitä Stokkalta?????

        sama juttu... No on tietty kun sama kirjoittajakin.
        Onko FM:ssa sanottu että retket kansainvälisiä ja selostus englanti/saksa


      • sn
        s-jokinen kirjoitti:

        sama juttu... No on tietty kun sama kirjoittajakin.
        Onko FM:ssa sanottu että retket kansainvälisiä ja selostus englanti/saksa

        En ymmärrä mihin edellinen s-jokisillaan viittasi. Mutta vastaus tuohon kysymykseen on, että kyllä FM sivuilla lukee jokaisesta retkestä millä kielellä opastus on- kuten aiemmassa viestissäni juuri kirjoitin :)


      • s-jokinen
        sn kirjoitti:

        En ymmärrä mihin edellinen s-jokisillaan viittasi. Mutta vastaus tuohon kysymykseen on, että kyllä FM sivuilla lukee jokaisesta retkestä millä kielellä opastus on- kuten aiemmassa viestissäni juuri kirjoitin :)

        first class -nimimerkille


      • ap..
        first class kirjoitti:

        ja se että ne FM:n retket on kansainvälisiä ei pitäisi olla yllätys jos osaa lukea suomea. Että piipitä ja "vedä yhtä köyttä" miten paljon haluat, mut kato ens kerralla vähän tarkemmin mitä ostat.
        Vai rupeetko Alepassakin riehumaan ku sieltä ei löydy samaa oliiviöljyä mitä Stokkalta?????

        Ei missään kohtaa ole hotellissa ollut vikaa, ainoastaan matkatoimiston palveluissa. Herää kysymys tarvitaanko enää mihinkään matkatoimistoa? Takavuosista olennainen palvelujen heikentyminen, johon iloisin mielin tyydymme, niinkuin kaikkiin mahdollisiin heikennyksiin asiassa kuin asiassa.


      • ap..
        sn kirjoitti:

        Minä olen samaa mieltä siitä, että ne palvelut joista on maksanut, ne täytyy saada. Ei tarvitse eikä pidä tyytyä vähempään. Mutta nyt se mistä tässä on keskusteltu on esim. oppaan palvelut ja retket. Olemme siis lähdössä FM matkalle ja nettisivuilla lukee selvästi, että kuljetuksissa hotelliin lentokentältä ja takaisin, opas ei tule mukaan bussiin. Samoin retkien kohdalla lukee millä kielellä opastus on järjestetty. Silloin minusta asissa ei ole mityään epäselvää.
        Ja kuten tuossa aiemmin totesin, itse olen tyytyväinen, että voin valita sellaisen matkan missä en maksa sellaisista palveluista mitä en tarvitse enkä aio käyttää.

        Näissä missä pettivät kuljetusjärjestelyt, eivät olleet kansainvälisiä retkiä. Parga-Paxos oli ja se lukikin esitteissä.


      • dfgdfgd
        ap.. kirjoitti:

        Ei missään kohtaa ole hotellissa ollut vikaa, ainoastaan matkatoimiston palveluissa. Herää kysymys tarvitaanko enää mihinkään matkatoimistoa? Takavuosista olennainen palvelujen heikentyminen, johon iloisin mielin tyydymme, niinkuin kaikkiin mahdollisiin heikennyksiin asiassa kuin asiassa.

        Maksaisit enemmän saituri. Rahalla saa vaikka suomesta roffessorin sulle esittelemään typeriä kivikasoja. Olet vain niin itara, että 5 eurolla pitäisi saada 500 euron palvelut.


      • ap..
        dfgdfgd kirjoitti:

        Maksaisit enemmän saituri. Rahalla saa vaikka suomesta roffessorin sulle esittelemään typeriä kivikasoja. Olet vain niin itara, että 5 eurolla pitäisi saada 500 euron palvelut.

        Tai sitten en käyttäisi ollenkaan matkatoimistoja. Pärjäisin kaikkein parhaiten. Jos valmismatkalle lähden niin palveluja pitää olla. En ymmärrä mistä olette saaneet päähänne, että minkään tason palvelut eivät kuulu matkatoimistolle. Retket maksavat erikseen ja haluan jotain vastinetta rahoille. Yhtä hyvin olisi omatoimisesti voinut tehdä retkiä, mutta ostimme tälläisen palvelun paikan päällä, emmekä saaneet rahoille vastinetta.


      • ap.. kirjoitti:

        Tai sitten en käyttäisi ollenkaan matkatoimistoja. Pärjäisin kaikkein parhaiten. Jos valmismatkalle lähden niin palveluja pitää olla. En ymmärrä mistä olette saaneet päähänne, että minkään tason palvelut eivät kuulu matkatoimistolle. Retket maksavat erikseen ja haluan jotain vastinetta rahoille. Yhtä hyvin olisi omatoimisesti voinut tehdä retkiä, mutta ostimme tälläisen palvelun paikan päällä, emmekä saaneet rahoille vastinetta.

        Ensinnäkin kiitos siitä, että olet ketjussa säilyttänyt asiallisen linjasi, vaikka kuinka on yritetty provosoida. Kirjoittelen itse Kanarian palstalle, koska matkustan lomillani pääasiassa siellä, mutta kyllä myös Kreikan saaret ovat tuttuja.

        Kommentoinkin ihan yleisellä tasolla omia kokemuksiani. Aurinkomatkojen palvelusta, hotelleista tai ylipäätään mistään en ole toistaiseksi keksinyt mitään moittimista. FM ja Tjäre ovat karsineet palvelujaan matkan alusta sen loppuun. Lisäkustannusviidakko on melkoinen ja maksan itse kiltisti selkeästä kokonaisuudesta vaikka vähän ekstraa. Tosin ensi talven matka menee omatoimisesti vuokra-asunnossa. Kun AM kuuluu Finnair-konserniin ja säästöjä haetaan monin tavoin pelkään, että siellä tulee myös monenlaista karsintaa. Uusi tj. Vehviläinen tosin totesi, että lennoilla ei vessassa käynnistä tulla veloittamaan... Omatoimimatkailijaa, joka ostaa lennot AM:n kautta ei btw. huolita niiden bussiin, vaan kuljetus hotelliin/kentälle pitää järjestää toisin.


      • ukkonen_2010
        Sotavento kirjoitti:

        Ensinnäkin kiitos siitä, että olet ketjussa säilyttänyt asiallisen linjasi, vaikka kuinka on yritetty provosoida. Kirjoittelen itse Kanarian palstalle, koska matkustan lomillani pääasiassa siellä, mutta kyllä myös Kreikan saaret ovat tuttuja.

        Kommentoinkin ihan yleisellä tasolla omia kokemuksiani. Aurinkomatkojen palvelusta, hotelleista tai ylipäätään mistään en ole toistaiseksi keksinyt mitään moittimista. FM ja Tjäre ovat karsineet palvelujaan matkan alusta sen loppuun. Lisäkustannusviidakko on melkoinen ja maksan itse kiltisti selkeästä kokonaisuudesta vaikka vähän ekstraa. Tosin ensi talven matka menee omatoimisesti vuokra-asunnossa. Kun AM kuuluu Finnair-konserniin ja säästöjä haetaan monin tavoin pelkään, että siellä tulee myös monenlaista karsintaa. Uusi tj. Vehviläinen tosin totesi, että lennoilla ei vessassa käynnistä tulla veloittamaan... Omatoimimatkailijaa, joka ostaa lennot AM:n kautta ei btw. huolita niiden bussiin, vaan kuljetus hotelliin/kentälle pitää järjestää toisin.

        Olen samaa mieltä ap:n kanssa. Juuri korfulta palanneena ja finnmatkojen matkalla oleena. En tee toista reissua heidän kauttansa en. Ja juurikin samoista syistä kuin ap kirjoitti.
        Guide Onlinesta piti ennen matkaa tulla sähköpostiviesti mihin olisi voinut heittää tarvittaessa kysymyksiä. Vaan sitä ei tullut muutamasta pyynnöstä huolimatta. Soitin siis finnmatkoille muutaman kerran (jonotin maksullisella linjalla ties kuinka kauan), hlö puhelimessa oli kyllä ystävällinen ja lupasi hoita asian. Vaan postia ei tullut.
        Olimme korfun kaupungissa ja toivottavaa olisi ollut, että jonkinlainen kartta olisi tullut ns. palvelupaketin mukana. Kartta tuli, mutta sellainen epäselvä kopoitu läpyskä mistä ei saanut mitään selvää. Mutta kävellen ja kierrellen siitäkin selvisi ja toki karttoja oli myytävänä. Hotellimme oli hyvä, siitä ei voi moitteen sanaa antaa. Retkellä käytiin ainoastaan kerran ja sekin oli jollakin tavalla surkuhupaisaa. Bussi oli puoli tuntia myöhässä (no senkin ymmärtää kun ihmisiä kerätään eri kohteista) ja se oli täynnä eri kansallisuuksia. No jossakin vaiheessa tehtiin ns. kieliryhmät ja osa porukasta vaihtoi toiseen bussiin. Retkeltä takaisin tullessa keskellä erämaata meidät suomalaiset vaihdettiin toiseen bussiin tämän kyseisen jatkaessa matkaa muualle. Me kaupunkiin meijät sitten matkustettiin risaisella ja kolisevalla paikallisdösällä kaupunkiin.
        Retken hinta-laatusuhde ei kauheasti miellyttänyt. Oli kallis suhteessa siihen mitä sai.
        Meillä oli lentokenttäkuljetus mistä tietysti erikseen maksettiin ja hyvä, että oli sillä siinä bussissa saatiin "matkaopas" mistä sai lukea kyseisestä lomakohteesta enemmän.

        En tiedä... emme valittaneet, olimme tyytymättömiä moniin, ehkä vähän pieniinkin asioihin. Olemme tottuneet valmismatkan ottaessa, että jotakin vastauksia, palvelua saa ns. helpommin.
        Äänestämme siis jaloillamme, seuraava reissu tehdään jollakin muulla firmalla. Omatoimimatkat ovat kyllä asia erikseen ja niitä pääsääntöisesti harrastammekin.


      • korfulta palannut
        ukkonen_2010 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä ap:n kanssa. Juuri korfulta palanneena ja finnmatkojen matkalla oleena. En tee toista reissua heidän kauttansa en. Ja juurikin samoista syistä kuin ap kirjoitti.
        Guide Onlinesta piti ennen matkaa tulla sähköpostiviesti mihin olisi voinut heittää tarvittaessa kysymyksiä. Vaan sitä ei tullut muutamasta pyynnöstä huolimatta. Soitin siis finnmatkoille muutaman kerran (jonotin maksullisella linjalla ties kuinka kauan), hlö puhelimessa oli kyllä ystävällinen ja lupasi hoita asian. Vaan postia ei tullut.
        Olimme korfun kaupungissa ja toivottavaa olisi ollut, että jonkinlainen kartta olisi tullut ns. palvelupaketin mukana. Kartta tuli, mutta sellainen epäselvä kopoitu läpyskä mistä ei saanut mitään selvää. Mutta kävellen ja kierrellen siitäkin selvisi ja toki karttoja oli myytävänä. Hotellimme oli hyvä, siitä ei voi moitteen sanaa antaa. Retkellä käytiin ainoastaan kerran ja sekin oli jollakin tavalla surkuhupaisaa. Bussi oli puoli tuntia myöhässä (no senkin ymmärtää kun ihmisiä kerätään eri kohteista) ja se oli täynnä eri kansallisuuksia. No jossakin vaiheessa tehtiin ns. kieliryhmät ja osa porukasta vaihtoi toiseen bussiin. Retkeltä takaisin tullessa keskellä erämaata meidät suomalaiset vaihdettiin toiseen bussiin tämän kyseisen jatkaessa matkaa muualle. Me kaupunkiin meijät sitten matkustettiin risaisella ja kolisevalla paikallisdösällä kaupunkiin.
        Retken hinta-laatusuhde ei kauheasti miellyttänyt. Oli kallis suhteessa siihen mitä sai.
        Meillä oli lentokenttäkuljetus mistä tietysti erikseen maksettiin ja hyvä, että oli sillä siinä bussissa saatiin "matkaopas" mistä sai lukea kyseisestä lomakohteesta enemmän.

        En tiedä... emme valittaneet, olimme tyytymättömiä moniin, ehkä vähän pieniinkin asioihin. Olemme tottuneet valmismatkan ottaessa, että jotakin vastauksia, palvelua saa ns. helpommin.
        Äänestämme siis jaloillamme, seuraava reissu tehdään jollakin muulla firmalla. Omatoimimatkat ovat kyllä asia erikseen ja niitä pääsääntöisesti harrastammekin.

        Ilmeisesti Korfulla palvelu tökkii pahemman kerran. Mekin palasimme juuri Korfulta ja monta kertaa ihmettelimme muiden matkalaisten kanssa huonoa opaspalvelua. Oppaat näin kaksi kertaa vilaukselta, lentokentällä mennen tullen. Guideonline ei toiminut, laitoin kaksi kertaa viestiä ja kumpaankaan ei vastattu. Puhelimitse sain oppaat kiinni vasta kolmannella yrityksellä, kun tarvitsimme lääkäriä.

        Juuri siksihän sen valmismatkan valitsee, että saa tarvittaessa ne opaspalvelut. Kaksi edellistä reissua AM:n kautta ja palvelu aivan eri tasoa kuin FM:lla...


      • 18
        korfulta palannut kirjoitti:

        Ilmeisesti Korfulla palvelu tökkii pahemman kerran. Mekin palasimme juuri Korfulta ja monta kertaa ihmettelimme muiden matkalaisten kanssa huonoa opaspalvelua. Oppaat näin kaksi kertaa vilaukselta, lentokentällä mennen tullen. Guideonline ei toiminut, laitoin kaksi kertaa viestiä ja kumpaankaan ei vastattu. Puhelimitse sain oppaat kiinni vasta kolmannella yrityksellä, kun tarvitsimme lääkäriä.

        Juuri siksihän sen valmismatkan valitsee, että saa tarvittaessa ne opaspalvelut. Kaksi edellistä reissua AM:n kautta ja palvelu aivan eri tasoa kuin FM:lla...

        Samoin meidän mielestämme. Olimme Korfulla ja saimme Guide onlinesta vääriä neuvoja.
        Ja tästä aiheutui turhaa vaivaa meille monen päivän ajaksi.
        Sekä retkien järjestelyssä oli toivomisen varaa.
        Saman hotellin muiden kansallisuuksien matkatoimistot kyllä huolehtivat asiakkaistaan ja heiltä saimmekin enemmän tietoa kun omilta oppailtamme.

        Ja olen tästä kaikesta laittanut palautetta Finmatkoille. Ja olen myös päättänyt että palaan omatoimimatkailijaksi, koska tämä testi pakettimatkasta ei ollut kovin hyvä tältä osin.

        Ja en nyt suuria edes odottanut oppailtamme, mutta silti väärät neuvot kysymyksiimme aiheutti paljon lisä vaivaa meille. Joten ei kiitos enää.


      • fxbghgfgsghghfg
        18 kirjoitti:

        Samoin meidän mielestämme. Olimme Korfulla ja saimme Guide onlinesta vääriä neuvoja.
        Ja tästä aiheutui turhaa vaivaa meille monen päivän ajaksi.
        Sekä retkien järjestelyssä oli toivomisen varaa.
        Saman hotellin muiden kansallisuuksien matkatoimistot kyllä huolehtivat asiakkaistaan ja heiltä saimmekin enemmän tietoa kun omilta oppailtamme.

        Ja olen tästä kaikesta laittanut palautetta Finmatkoille. Ja olen myös päättänyt että palaan omatoimimatkailijaksi, koska tämä testi pakettimatkasta ei ollut kovin hyvä tältä osin.

        Ja en nyt suuria edes odottanut oppailtamme, mutta silti väärät neuvot kysymyksiimme aiheutti paljon lisä vaivaa meille. Joten ei kiitos enää.

        Ihme rutisioita. Oppaan työ on varmaan hirveimpiä ammatteja maailmassa. Ainakin päätellen näistä 'matkailijoista', jotka tähänkin ketjuun ovat osallistuneet.

        Itse yritän pysyä kaukana näistä suomalaisten suosikkikohteista, jotta sekä minä että suomalaiset saavat olla toisiltaan rauhassa. Hyvä niin.


      • diidii
        fxbghgfgsghghfg kirjoitti:

        Ihme rutisioita. Oppaan työ on varmaan hirveimpiä ammatteja maailmassa. Ainakin päätellen näistä 'matkailijoista', jotka tähänkin ketjuun ovat osallistuneet.

        Itse yritän pysyä kaukana näistä suomalaisten suosikkikohteista, jotta sekä minä että suomalaiset saavat olla toisiltaan rauhassa. Hyvä niin.

        :) Niinpä niin, ammatinvalintakysymys. Siinä tapauksessa, että ei pysty palvelemaan maksaneita asiakkaita asianmukaisesti, kannattaa ehkä vaihtaa alaa.
        Asiasta saa sanoa ja rutista ja suurin osa tähänkin ketjuu osallistuneista "valittajista" ovat laittaneet valituksensa myös finnmatkoille.
        Ja sinä yllä olevan mielipiteen omistaja: ihanaa, että pysyt kaukana suomalaisten suosikkikohteista, kuka sua haluaisi kohdata :D


      • In love with Kerkira
        diidii kirjoitti:

        :) Niinpä niin, ammatinvalintakysymys. Siinä tapauksessa, että ei pysty palvelemaan maksaneita asiakkaita asianmukaisesti, kannattaa ehkä vaihtaa alaa.
        Asiasta saa sanoa ja rutista ja suurin osa tähänkin ketjuu osallistuneista "valittajista" ovat laittaneet valituksensa myös finnmatkoille.
        Ja sinä yllä olevan mielipiteen omistaja: ihanaa, että pysyt kaukana suomalaisten suosikkikohteista, kuka sua haluaisi kohdata :D

        Palasimme juuri Finnmatkojen Korfun matkalta ja meistä hinta-laatusuhde oli tosi hyvä. Maksoimme matkasta n. 1000e (2aik ja 1 lapsi). Vastaava hinta Aurinkomatkoilla olisi ollut n. 1500e. Tällä erotuksella meiltä jäi ainoastaan pois opas lentokenttäkuljetuksesta. Kuitenkin opas tuli kentällä vastaan ja ennen kuin bussi lähti niin tuli muutaman sanan sanomaan bussiin. Toki joku voi arvostaa sitä että opas kertoo noin tunnin verran saaresta ja sen tarjoamista palveluista ym. Minä kyllä en olisi maksanut. Saimme kaikki tarvitsemamme tiedot jo netistä kotona.

        Retkistä voisin sanoa että meille ainakin annettiin esite mihin Finnmatkat järjesti retkiä. Jokaisen retken jälkeen oli tieto onko retki suomenkielinen vai kansainvälinen. Jos valitsi kansainvälisen niin kyllä sen nyt pitäisi kertoa että Finnmatkat vain välitti retkeä.

        Me teimme kansainvälisen retken vesipuistoon ja se ainakin meni moitteettomasti.

        Muuten opaspalvelut toimivat moitteettomasti. Esim. meillä oli unohtunut ajokortti kotiin ja autonvuokraus onnistui silti oppaan välityksellä. Ajokortti mailattiin Suomesta paikalliseen Tui nordicin toimistoon ja tuotiin suoraan meidän hotellille. Lisäksi yksi meistä sairastui niin saimme oppaan kautta puolessa tunnissa lääkärin. Ei siis minusta lainkaan hassumpaa palvelua:D

        Itse ainakin annan hyvää palautetta. Hintaerollakin mitä matkatoimistoilla on, teemme vielä mukavan viikonloppumatkan vaikkapa Pariisiin:D :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1458
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1154
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe