Wanhoja heinäseipäitä

Ziizus

Mulla olisi satoja tosi vanhoja ( 50-60 vuotta ) heinäseipäitä tappeineen. Ovat olleet ladon suojassa. Uusia saa n 2 euroa kappale, mutta mitä kehtaisi vanhoista, ajanpatinoimista ja hyväkuntoisista seipäistä pyytää?

21

6877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seipäät

      Ei kai kovinkaan paljoa kipaleelta. Minä sain ilmatteex

      • Ziizus

        ..näyttäs olevan 1,5-4 e mitä äkkiä netistä löysin :)


      • maajussille akka
        Ziizus kirjoitti:

        ..näyttäs olevan 1,5-4 e mitä äkkiä netistä löysin :)

        Voihan niistä periaatteessa pyytää ihan mitä vain.Eri asia on se maksaako kukaan jotain älytöntä hintaa.


    • 8+12

      Miksi et käytä niitä itse? Tee vaikka koristeaitaa tonttisi ympäri.

      • Ziizus

        Kyllä mä niistä oon tehny ja teen kaikenlaista, aita tosin puuttuu vielä :) niitä on niin paljon, että joku askartelija/rakentaja myös saattas olla kiinnostunu niistä


    • vittu mikä

      kysymys. ei mitään. saa kai noita kun veistää lepän sellaseks, kuin haluaa. ja vielä vanhoja. jaksaa ihmetyttää noi jutut. heitä pengerrykseen. ei ne mitään historiallisia harvinaisuuksia ole. kerää marjoja, jos oot rahaa vailla.

      • Ziizus

        Jos ei saa mitään ni miksi päivällä möin 20 hintaan 2,5 e kappale? Mut kiitoksia positiivisesta asenteestaasi! :D Ja marjoja lähden poimimaan toki, en siksi että olisin rahan puutteessa vaan koska niitä on talvella mukava napostella :)


      • surullista

        Varsinkin kun heinäseipäät tehtiin kuusesta. Vaan mitäpä tuollaiset täällä palstoilla kiroilevat juipit tietäisivät ukkiensa ajoista.


    • m...

      "kysymys. ei mitään. saa kai noita kun veistää lepän sellaseks, kuin haluaa. ja vielä vanhoja. jaksaa ihmetyttää noi jutut. heitä pengerrykseen. ei ne mitään historiallisia harvinaisuuksia ole. kerää marjoja, jos oot rahaa vailla."

      Niin, alas veistää.. Epäilen ettet onnistu..

      Niin ja keskihinta pyörii jossain 4e kappaleelta

    • heinä-seiväs

      vanhoissa heinäseipäissä on AJAN PATINAA joka tekee niistä arvokkaita !

    • nääs täältä

      Onkos tämä jokin vanhan tavaran kauppa?

      • heinä-seiväs

        ..aloittaja kysyi hintaa, ei kauputellut seipäitä täällä!


      • blöy
        heinä-seiväs kirjoitti:

        ..aloittaja kysyi hintaa, ei kauputellut seipäitä täällä!

        voi herranjestas, ANTEEKSI nyt tuhannesti, my bad...


      • 26

        Voihan täällä sitäkin myydä...mitäs se putelle kuuluu.


      • Anonyymi

        Kyllä vanhoista heinäseipäistä voi tehdä mitä vain. Esim pihalle voi tehdä koristeaidanteen, tai
        laittaa linnuille ruokapaikan, tai kiinnittää lyhde seipäiden varaan. Ajan patinoimat seipäät näyttävät pihalla muutoinkin kauniilta, kun ovat kauniin harmaita. Olisin kiinnostunut hankkimaan ajan patinoimia seipäitä, kuinka kaukana nämä seipäät mahtavat olla? Me asumme Oulun alueella.


    • Mävaaa

      Minä sain tilalta/ kesämökilta, joka myytiin.
      Siellä oli vanha lato, josta sai itse hakea ilmatteex.
      Kannattaa surffailla lopetettavien tilojen sivuilta.

    • -w-

      Mistä saisin seipäitä. Olisin kiinnostunut. ??

    • Anonyymi

      Kyllä heinäseipäistä voi tehdä mitä vaan! Ne kun ovat ajan patinoimia, kauniita aidanteena ja voi tehdä kukille muutamasta kärjestään yhteenliitetystä seipäästä kukka-amppelille kauniin tuen, jossa amppeli voi riippua. Se on kysynnän ja tarjonnan suhde, mitä voi pyytää kappaleelta. Itse maksoin 2 € / seiväs, kun halusin kukille amppelitelineen. Aidannettakin olisin tahtonut, mutta en osannut sitä rakentaa omin käsin.

    • Anonyymi

      Kyllä nuo vanhat heinäseipäät ovat kuumaa tavaraa. Meidän pellolta varkaat veivät isän veistämät heinäseipäät ilmaiseksi. Ja asialla oli ystäviksi luultuja henkilöitä. Lisäksi purkivat vanhan ladon, ja veivät vielä ladon hirret mennessään. Siis varkaaksi paljastuivat parhaat ystävät! Mutta eivät kuulu enää ystäväpiirin. Oli se niin järkyttävä tapahtuma, ettei voi heihin enää luottaa. Onneksi on muitakin ystäviä, joihin voi luottaa missä asiassa tahansa.

    • Anonyymi

      Kuinka paljon sinulla olisi niitä heinäseipäitä? Ovatko ne harmaaksi patinoituneita?
      Olisin kyllä kiinnostunut, mutta ei ole autoa käytössä tällä hetkellä. Me asumme Oulussa. Pitää vielä keskustella puolison kanssa, ja peräkärrykin hommata. Millaista hintaa ajattelit?

    • Anonyymi

      Missä sulla on näitä. Opiskelija tarvis 6kpl miten ne sais kangasalle. Nimimerkillä Tikat

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe