Täällä nukutaan vielä...

Unilukkari

ja kello on jo yli kuusi.
Tänään on unikeon päivä, hyvät lajitoverit.
Hop, hop, nyt ylös, ulos ja lenkille, kuten Tarva aikanaan kehotti.

12

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaismies*

      Samalla kun psyykaan itseäni lenkkikuntoon erilaisin rituaalein - ei passaa ensiaskeleella kompastua johonkin tien muhkuraan, niin... aivan oikein, mietin kuinka Pentagon jahtaa roistoa, joka levitti Yhdysvaltain rötökset Afganistanissa kaikkien tietoon.

      Huomiotani kiinnittää se, etteivät sikäläiset asiantuntijat lainkaan kiistä tietojen oikeellisuutta, vaan siihen, että kuka hittolainen tämän teki. Tarkoitan tietenkin Wikileaks-sivuston paljastusta siitä, mitä Afganustanissa todella on tapahtunut viimeisen viiden vuoden aikana.

      Afganistanin sotaa kutsutaan Obaman sodaksi. Siinä on rauhan miehelle vähän miettimistä.

      • aputoimittaja

        Jälleen kerran on todistettu, kuinka tärkeätä on se KUKA SANOO ei se MITÄ SANOO.

        Mutta näin se vaan on sekä isoisten, että meidän pienten kohdalla.

        Luulisi olevan tärkeämpää keskittyä itse sanomaan ja ryhtyä korjaamaan tehtyjä virheitä.

        Olisiko niin, että sanojan etsimisellä saadaan mielenkiinto kohdistettua epäoleelliseen. Kas kun oleellinen on kiusallinen ja hankala juttu.


      • Hauska sanonta, koska Afganistanissa on sodittu lähes jatkuvasti.
        Milloin mikäkin maa on käynyt siellä ottamassa turpiinsa.
        Jenkit lähti Bussin määräyksestä pistämään sitä ojennukseen tuon tuhoisan 2001 iskun jälkeen, kun päättelivät sen suunnittelun olevan sieltä kotoisin.
        Oli paljon vaikeampi operaatio, kuin luulivatkaan. Ihan samoin kuin Irakin sotakin.
        Molempien Bussin aloittamien sotien kunniakas lopettaminen jäi Obamalle.

        Viisaat sanovat, että sota on helppo aloittaa, mutta vaikea lopettaa.
        Saas nähdä kuin Obaman käy.
        Minusta tuo otsikkoni ei ole oikein.


      • hyvä huomio
        aputoimittaja kirjoitti:

        Jälleen kerran on todistettu, kuinka tärkeätä on se KUKA SANOO ei se MITÄ SANOO.

        Mutta näin se vaan on sekä isoisten, että meidän pienten kohdalla.

        Luulisi olevan tärkeämpää keskittyä itse sanomaan ja ryhtyä korjaamaan tehtyjä virheitä.

        Olisiko niin, että sanojan etsimisellä saadaan mielenkiinto kohdistettua epäoleelliseen. Kas kun oleellinen on kiusallinen ja hankala juttu.

        Juuri näin se on, meillä pienilla ihmisilläkin. Pyöräkin keksitään täällä joka päivä uudestaan, ja jos "oikea" tyyppi sen keksii, suitsutusta tulee.


      • Maalaismies*
        Jopel kirjoitti:

        Hauska sanonta, koska Afganistanissa on sodittu lähes jatkuvasti.
        Milloin mikäkin maa on käynyt siellä ottamassa turpiinsa.
        Jenkit lähti Bussin määräyksestä pistämään sitä ojennukseen tuon tuhoisan 2001 iskun jälkeen, kun päättelivät sen suunnittelun olevan sieltä kotoisin.
        Oli paljon vaikeampi operaatio, kuin luulivatkaan. Ihan samoin kuin Irakin sotakin.
        Molempien Bussin aloittamien sotien kunniakas lopettaminen jäi Obamalle.

        Viisaat sanovat, että sota on helppo aloittaa, mutta vaikea lopettaa.
        Saas nähdä kuin Obaman käy.
        Minusta tuo otsikkoni ei ole oikein.

        Käsittääkseni tuo "Obaman sota" on peräisin hänen omasta lausunnostaan presidentiksi valitsemisen jälkeen. Obama mainitsi Irakin sodan olevan käydyn, nyt satsataan Afganistaniin. Surkuhupaisaa hommaa se on.

        Meidänkin poikia houkutellaan sotimaan Afganistaniin huimilla verottomilla päivärahoilla eikä olla edes Natossa. Siihen asiaan rahat riittävät.


      • Satu*
        Jopel kirjoitti:

        Hauska sanonta, koska Afganistanissa on sodittu lähes jatkuvasti.
        Milloin mikäkin maa on käynyt siellä ottamassa turpiinsa.
        Jenkit lähti Bussin määräyksestä pistämään sitä ojennukseen tuon tuhoisan 2001 iskun jälkeen, kun päättelivät sen suunnittelun olevan sieltä kotoisin.
        Oli paljon vaikeampi operaatio, kuin luulivatkaan. Ihan samoin kuin Irakin sotakin.
        Molempien Bussin aloittamien sotien kunniakas lopettaminen jäi Obamalle.

        Viisaat sanovat, että sota on helppo aloittaa, mutta vaikea lopettaa.
        Saas nähdä kuin Obaman käy.
        Minusta tuo otsikkoni ei ole oikein.

        kuulostaa älyttömältä, mutta noiden maiden ihmisten luonne on niin erilainen,
        vihaa ja kiihkoa täynnä, ja siinä vielä sitten uskontokin on valjastettu
        sodan vankkureiden eteen.

        Olisi hyvä, jos palkka-armeija hoitaisi sen sodan loppumaan.

        Samalla vankiloissa vähenisivät murhista tuomitut elinkautisvangit.

        Palkka-armeija vapaaehtoisena ammattina olisi minusta kannatettava ajatus.


        '


      • Maalaismies*
        Satu* kirjoitti:

        kuulostaa älyttömältä, mutta noiden maiden ihmisten luonne on niin erilainen,
        vihaa ja kiihkoa täynnä, ja siinä vielä sitten uskontokin on valjastettu
        sodan vankkureiden eteen.

        Olisi hyvä, jos palkka-armeija hoitaisi sen sodan loppumaan.

        Samalla vankiloissa vähenisivät murhista tuomitut elinkautisvangit.

        Palkka-armeija vapaaehtoisena ammattina olisi minusta kannatettava ajatus.


        '

        Raha houkuttelee nytkin poikiamme riskistä huolimatta. Siellä tienataan nätisti 3-40 tonnia vuodessa. Se on monen työttömän hetkellinen pelastus.

        Afganistanissa on suunnattomat luonnon rikkaudet. Eivät suurvaltiot turhaan sodi. Ennen vietiin uskontoa, nyt demokratiaa. Suurta valhetta kaikki tyynni.


      • Maalaismies* kirjoitti:

        Raha houkuttelee nytkin poikiamme riskistä huolimatta. Siellä tienataan nätisti 3-40 tonnia vuodessa. Se on monen työttömän hetkellinen pelastus.

        Afganistanissa on suunnattomat luonnon rikkaudet. Eivät suurvaltiot turhaan sodi. Ennen vietiin uskontoa, nyt demokratiaa. Suurta valhetta kaikki tyynni.

        Yksi Venäjän asioista tavallista enemmän tietävä ystäväni kertoi, että niihin Nazi-porukoihin pakkovärvätään kodittomia lapsia, joista manipuloidaan johtajien kuvien alla uskollisia sotureita.
        Ohjelmaan kuuluu historian vääristeleminen ja muiden valtioiden mm. Suomen haukkuminen.

        Toivottavasti meidän tämän alan unikeot heräävät tunnistamaan vaaran.


      • .....112
        Jopel kirjoitti:

        Yksi Venäjän asioista tavallista enemmän tietävä ystäväni kertoi, että niihin Nazi-porukoihin pakkovärvätään kodittomia lapsia, joista manipuloidaan johtajien kuvien alla uskollisia sotureita.
        Ohjelmaan kuuluu historian vääristeleminen ja muiden valtioiden mm. Suomen haukkuminen.

        Toivottavasti meidän tämän alan unikeot heräävät tunnistamaan vaaran.

        Tämä porukka koulutetaan Medvedevin ja Putinin kuvien alla, on ollut lehdissäkin juttua.

        Propakanda koulutuksen pääaineena, niinkuin uskoa saattaa.


      • Satu*
        .....112 kirjoitti:

        Tämä porukka koulutetaan Medvedevin ja Putinin kuvien alla, on ollut lehdissäkin juttua.

        Propakanda koulutuksen pääaineena, niinkuin uskoa saattaa.

        on korutonta kertomaa tästä aiheesta.
        Nyt jo 20 000 nuorta osallistuu noihin leireihin, joissa pidetään hauskaa ilman viinaa.
        Kaikkea muuta saakin harrastaa, mutta alkoholi on ehdottomasti kielletty.

        Halutaan 15 vuoden kuluttua valtaan astuvia uusia johtajia, jotka jatkavat
        Putin - Medvejevin jinjaa.


      • vapaa ajattelija
        Jopel kirjoitti:

        Yksi Venäjän asioista tavallista enemmän tietävä ystäväni kertoi, että niihin Nazi-porukoihin pakkovärvätään kodittomia lapsia, joista manipuloidaan johtajien kuvien alla uskollisia sotureita.
        Ohjelmaan kuuluu historian vääristeleminen ja muiden valtioiden mm. Suomen haukkuminen.

        Toivottavasti meidän tämän alan unikeot heräävät tunnistamaan vaaran.

        sitten voivat tehdä? Jatkaako samaa linjaa kuin ennenkin? Nato olisi parempi vaihtoehto, jos noin ajatellaan!


      • puolustamaan
        Satu* kirjoitti:

        on korutonta kertomaa tästä aiheesta.
        Nyt jo 20 000 nuorta osallistuu noihin leireihin, joissa pidetään hauskaa ilman viinaa.
        Kaikkea muuta saakin harrastaa, mutta alkoholi on ehdottomasti kielletty.

        Halutaan 15 vuoden kuluttua valtaan astuvia uusia johtajia, jotka jatkavat
        Putin - Medvejevin jinjaa.

        isänmaata, suurta ja mahtavaa Venäjää.

        Pitäsiköhän Suomessakin alkaa kouluttaa nuoria puolustamaan Suomea.
        Sitä ei Suomessa enää tunnuta ollenkaan osattavan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe