Ranskis ja Talvi

Mirbula

Heippa!

Oottekos käyttänyt talvisin ranskiksillanne takkia yms? Mistä te löydätte sopivan kokosia. ite oon yrittäny kattoo netistä mut siel on vaan jollekkin pikkusil koiril :(

6

1255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kodi

Moikka!
      Mä käytän omalla bullapoitsulla halpiskaupasta löydettyä fleecetakkia loppusyksystä/alkutalvesta. Löysin sen joulun aikoihin ja onkin hieman jouluinen, mutta ajaa asian. Takkeja ja vaatteita löytyy mielin määrin ihan normimarketeista ja lemmikkiliikkeistä. Ota bullasi mitat ja varmasti löytyy myös netistä! Kovimmilla pakkasilla käytetään tämmöistä: http://www.tassutarvike.fi/hurtta-vedenpitava-fleecepusakka-5990-p-878.html ja on ihan oikea kokokin :)

• Mirbula

Kiitoksia vastauksesta ;)

• täti

ranskiksella on mustista&mirristä ostettu villapaita. kaupasta löytyi myös mantteleita ja haalareita jotka olivat sopivia, mutta koira ei niistä pitänyt. villapaita on lämmin ja huomaamaton päällä, väri vaihtoehtojakin oli useita.

• Wuldor

pullillani käytän syksyllä ja talvella vaatetusta, varsinkin tuolla vanhemmalla. Hän sairastaa atopiaa ja karvapeite on vuosien myötä ohentunut joten hän palelee erittäin herkästi, välillä sisälläkin. Sisäkäyttöön parhaita ovat sitten nuo villapaidat, joista joku tuolla olikin maininnut:)
      Manttelit yleensä sopivat ranskiksille parhaiten,ainakin oman kokemukseni perusteella. Omillani on myös mm. Hurtan kurahaalarit, mutta jouduin vähän muokkaamaan niitä...lähinnä siis lyhentämään lahkeita ja sen sellaista.

Itse olen alkanut ostaa omille ranskiksilleni "loimia", siis samalla tavalla tehtyjä mantteleita, kuin hevosten loimet. Löytyy mm. Hansbon sivuilta, ja yhden manttelin ostin Suitsisopista käydessäni etsiskelemässä hevostarvikkeita.
      Laatuero esim. Hurtan tuotteisiin on mielestäni valtava, vaikka en itsekään sitä olisi uskonut..Hurtan manttelit tuntuvat melkein "rihveleiltä" näihin verrattuna:) Myöskin hinnoiltaan ovat edullisia.
      Näiden "loimien" alle on kovilla pakkasilla helppo jättää/pukea alle esim. villapaita!

• koirakessu

Yhdyn edellisten kommentteihin. Kyllä meillä käytetään talvisin vaatteita. Villapaita alle ja haalari päälle. Nämä olen ostanut suoraan eläinkaupasta, jossa sain sovittaa ranskikselleni sopivia kokoja. Lisäksi olen saanut äidiltäni ompelu apuja ja jonkin verran tehnyt itse esim. juuri sellaisen manttelin/loimen.
      Meillä ainakin kokojen kanssa on ollut ongelmaa lähinnä pään/niskan mahtumisella vaatteisiin. Tuntuu että kovin monessa mallissa pikku reppana on kovin ahtaalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      207
      2814
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      167
      2501
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1162
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      66
      968
    5. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      119
      962
    6. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      267
      942
    7. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      317
      909
    8. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      899
    9. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      505
      852
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      758
    Aihe