Ranskis ja Talvi

Mirbula

Heippa!

Oottekos käyttänyt talvisin ranskiksillanne takkia yms? Mistä te löydätte sopivan kokosia. ite oon yrittäny kattoo netistä mut siel on vaan jollekkin pikkusil koiril :(

6

1180

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kodi

Moikka!
      Mä käytän omalla bullapoitsulla halpiskaupasta löydettyä fleecetakkia loppusyksystä/alkutalvesta. Löysin sen joulun aikoihin ja onkin hieman jouluinen, mutta ajaa asian. Takkeja ja vaatteita löytyy mielin määrin ihan normimarketeista ja lemmikkiliikkeistä. Ota bullasi mitat ja varmasti löytyy myös netistä! Kovimmilla pakkasilla käytetään tämmöistä: http://www.tassutarvike.fi/hurtta-vedenpitava-fleecepusakka-5990-p-878.html ja on ihan oikea kokokin :)

• Mirbula

Kiitoksia vastauksesta ;)

• täti

ranskiksella on mustista&mirristä ostettu villapaita. kaupasta löytyi myös mantteleita ja haalareita jotka olivat sopivia, mutta koira ei niistä pitänyt. villapaita on lämmin ja huomaamaton päällä, väri vaihtoehtojakin oli useita.

• Wuldor

pullillani käytän syksyllä ja talvella vaatetusta, varsinkin tuolla vanhemmalla. Hän sairastaa atopiaa ja karvapeite on vuosien myötä ohentunut joten hän palelee erittäin herkästi, välillä sisälläkin. Sisäkäyttöön parhaita ovat sitten nuo villapaidat, joista joku tuolla olikin maininnut:)
      Manttelit yleensä sopivat ranskiksille parhaiten,ainakin oman kokemukseni perusteella. Omillani on myös mm. Hurtan kurahaalarit, mutta jouduin vähän muokkaamaan niitä...lähinnä siis lyhentämään lahkeita ja sen sellaista.

Itse olen alkanut ostaa omille ranskiksilleni "loimia", siis samalla tavalla tehtyjä mantteleita, kuin hevosten loimet. Löytyy mm. Hansbon sivuilta, ja yhden manttelin ostin Suitsisopista käydessäni etsiskelemässä hevostarvikkeita.
      Laatuero esim. Hurtan tuotteisiin on mielestäni valtava, vaikka en itsekään sitä olisi uskonut..Hurtan manttelit tuntuvat melkein "rihveleiltä" näihin verrattuna:) Myöskin hinnoiltaan ovat edullisia.
      Näiden "loimien" alle on kovilla pakkasilla helppo jättää/pukea alle esim. villapaita!

• koirakessu

Yhdyn edellisten kommentteihin. Kyllä meillä käytetään talvisin vaatteita. Villapaita alle ja haalari päälle. Nämä olen ostanut suoraan eläinkaupasta, jossa sain sovittaa ranskikselleni sopivia kokoja. Lisäksi olen saanut äidiltäni ompelu apuja ja jonkin verran tehnyt itse esim. juuri sellaisen manttelin/loimen.
      Meillä ainakin kokojen kanssa on ollut ongelmaa lähinnä pään/niskan mahtumisella vaatteisiin. Tuntuu että kovin monessa mallissa pikku reppana on kovin ahtaalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      105
      1888
    2. 239
      1678
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      61
      1076
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1030
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      62
      980
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      65
      929
    7. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      63
      828
    8. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      37
      827
    9. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      6
      811
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      805
    Aihe