Paljonko saatte opintotukia?

KÖYHÄ!

Kauhee stressi alkaa iskemään siitä miten tuun pärjäämään tällä opintorahalla 80e/kk!! Vanhemmat ovat eläkkeellä eikä niiltä tipu muutakuin ruoka ja asunto viikonlopulle kotia.
Enkä voi saada matkatukiakaan vaikka koulumatkoihin kertyy viikossa 330 km /kuukaudessa n. 1320 km eli käyn vaan joka viikonloppu kotona. mut tää on epäreilua, sillä ne jotka kulkevat päivittäin sen tavallisen koulumatkan niin saavat siitä korvauksen niin mulla menee tuo 80e heti melkein bensoihin/linkkumatkoihin ja omia tienaamia olen joutunut loppuihin käyttämään. ja kyllä sitä rahaa on pakko käyttää muuhunkin esim. ruokaan, omien elukoiden elättämiseen, vaatteisiin ym. Asuntola on onneksi ilmainen ja siellä kyllä saa asua viikolopun jos on hyvä syy siihen ja oon muutaman kerran ollut mut sinne kuolee tylsyyteen yksinään ja aika menee hitaasti kun ei mitään tekemistä. Pakko varmaan alkaa enempi ittiä kiduttaa siellä loppuvuodesta.. ois ees varaa omaan koneeseen niin vois tehdä koulutöitä silloin.

Ei siinä oon mä jotenkin pärjännyt vaan tän kaks vuotta jo tällä tulolla, mut nyt alkaa menee tiukille kun kesätöitä oli vain kolme viikkoa niin milläkäs sitä sitten eletään tää viimenen lukukausi??

Paljonko te saatte opintotukia? Etenkin ne joiden vanhemmat ovat eläkeläisiä. Antavatko vanhempanne rahaa jos omasi loppuvat?

5

650

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiukilla on

Oletko kenties alle 18-vuotias? Silloin vanhemmilla on elatusvelvollisuus. Jos et ole, niin töitä vain etsimään, ei muidenkaan opintotuki riitä paljon mihinkään. Saat sentään ilmaiseksi asua.

• voi ressi

Tänä vuonna täytän 19. Tuntuu vaan niin epäreilulta kun kavereilla on niin huimat opintotuet omiin verrattuna.

Töitä kun on hieman vaikea saada, varsinkin opintojen aikaan. Voishan sitä koittaa jostain työtä etsiä lauantaille tai sitten iltapäiville.

• oopisk
        voi ressi kirjoitti:

Tänä vuonna täytän 19. Tuntuu vaan niin epäreilulta kun kavereilla on niin huimat opintotuet omiin verrattuna.

Töitä kun on hieman vaikea saada, varsinkin opintojen aikaan. Voishan sitä koittaa jostain työtä etsiä lauantaille tai sitten iltapäiville.

Kerro nyt missä koulussa olet kun saat et saa opintotukea.

• häh!d
        oopisk kirjoitti:

Kerro nyt missä koulussa olet kun saat et saa opintotukea.

täh häh?? miksi pitäisi kertoa

• mikä koulu
        häh!d kirjoitti:

täh häh?? miksi pitäisi kertoa

Kerro mikä koulutusaste. Siis onko lukio, amis, kansanopisto joku muu opisto vai mikä. Sun vanhemmilla on aika iso eläke, jos saat vaan noin vähän tukea. Jos vanhemmat on hiljattain vuoden 2008 jälkeen jääneet eläkkeelle, niin viepä Kelalle uusi opintotukihakemus ja laita mukaan todistukset vanhempien nykyisistä tuloista, eli noista eläkkeistä. Jos vaikka saisit sit enemmän tukea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3710
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2906
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      173
      2898
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2391
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      361
      2162
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1860
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1545
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1378
    9. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      28
      1360
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1342
    Aihe