Häämatka

Punapää

Mietitään ensi loka-marraskuun matkaa, kyseessä siis häämatka. Mielenkiinotmme on tällä hetkellä eniten Brasiliassa. Myös Kuuba kiinnostaa ja muutkin Karibian alueen kohteet... Millaisia kokemuksia maista ja mitä suosittelisitte? Valinta n toisinaan NIIIIIn vaikeata!!! Thaimaa olisi ollut yksi vaihtoehto, mutta juuri sieltä tultiin.... Hyviä ja huonoja puolia otetaan vastaan puntariin :)

12

3254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

      ...sadekausi ja hurrikaanit yms.

      Eli kohdetta mietittäessä tuona ajankohtana kannattaa ottaa tuollaiset asiat huomioon. Tuskin haluatte viettää koko häämatkaanne sateessa? Tai no... tietystihän sitä voi olla koko ajan neljän seinän sisällä... :/

      • Punapää

        Tuohan on selvä asia, ei tuonne tehdä matkoja ennen lokakuuta varmaan juuri tuon takia. Tuskin ne "pakettimatkat" on pahimpaan aikaan sijoitettu... Eli ajankohta on siksi lokakuun jälkeen...


    • minä taas

      Puhun nyt tässä Kuubasta. Mainitsemanasi ajankohtana Kuubassa on vielä sadekausi. Tosin mitä pidemmälle vuotta mennään, todennäköisyys sateisille päiville vähenee. Eli marraskuu on jo parempi kuin lokakuu. Ja joulukuu vielä parempi...

      Muutoin suosittelen Kuubaa lämpimästi matkakohteeksi.

    • käynyt

      brasiliahan ei petä koskaan että ilmojen puolesta kelpaa. matka kannattaa suunnitella itse niin säästyy, pakettimatkan kustannuksilta ja määräykseltä.ota yhteyttä suomi-brasilia seuraan niin saa lisää tietoa.

      • minä taas

        Kyllä Brasseissakin on eroa, milloin siellä käy, lämpötilan ja sademäärän suhteen. Riippuu myös, mille alueelle Brasseissa matkustaa.

        Paljonhan on tuurista kiinni, eli sadekautenakin saattaa osua sellainen ajankohta, että ei sada yhtään tai sitten juuri kaikki sen kuun sadepäivät... että siltä pohjalta...


      • Hate
        minä taas kirjoitti:

        Kyllä Brasseissakin on eroa, milloin siellä käy, lämpötilan ja sademäärän suhteen. Riippuu myös, mille alueelle Brasseissa matkustaa.

        Paljonhan on tuurista kiinni, eli sadekautenakin saattaa osua sellainen ajankohta, että ei sada yhtään tai sitten juuri kaikki sen kuun sadepäivät... että siltä pohjalta...

        Niin,Brasiliassa on sadekausi vain sisämaassa,esim.koilisbrasiliassa on vain trooppisia sateita ja huonoa tuuria jos ne kestävät tunninkin.


      • Punapää
        Hate kirjoitti:

        Niin,Brasiliassa on sadekausi vain sisämaassa,esim.koilisbrasiliassa on vain trooppisia sateita ja huonoa tuuria jos ne kestävät tunninkin.

        Alkaa kelkka kääntyä Brasilian puoleen, mutta kaupunkivertailua vielä tarvitsisin, kun ei noista oppaista saa sitä oikeaa tuntumaa :)
        Natal, Fortzaleza tai kuinka ikinä se kirjoitetaankaan...vai Rio de Janeiro????
        Olen vastauksista erittäin kiitollinen...


    • brasileiro

      jos vain on yhdessä paikassa niin rio on katsomisen arvoinen. itse olen ollut kummassakin, ja monessa muussakin paikassa brasiliassa.

    • minä taas

      Paikan valinta riippuu aika paljon siitä, mitä haluatte paikan päällä tehdä!
      Eli jos kertoisit vähän siitä, niin olisi helpompi heittää vinkkejä...!

      • minä taas vielä

        ...jos lähtisin viettämään ko. aikana kuherruskuukautta edellä mainituille alueille, valitsisin ilman muuta Panaman Kuna Yalan saariston.


      • Punapää
        minä taas vielä kirjoitti:

        ...jos lähtisin viettämään ko. aikana kuherruskuukautta edellä mainituille alueille, valitsisin ilman muuta Panaman Kuna Yalan saariston.

        Hei taas!
        Kävi niin, että nyt ykkösenä on Meksiko. Haluamme matkalta rantaelämää, romantiikkaa ;), shoppailua, iltamenoa... eli siis rantaa ja rauhaa sekä menoa ja kaupunkia :D
        Mietinnässä nyt Playa del Carmen. Kuulemma hintatasoltaan Suomen hinnoissa, mutta ajattelimme ottaa all inclusive hotellin Riu-hotelliketjusta. Kenelläkään kokemuksia niistä?


    • dodo

      Jos olette valmiit maksamaan häämatkasta "hieman" enemmän, niin suosittelen lämpimästi mauritiusta. Esim. hotel le victoriaan on suht kohtuuhintaisia matkoja töölön matkatoimiston kautta. Täysihoito, hotelli jees ja paljon iltaohjelmaa, hieno biitsi ja sieltä oli helppo lähteä retkille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe