Esimies (nainen) menee naimisiin. Työkavereita/alaisia ei ole kutsuttu. Joku on sitä mieltä, että ostetaan porukalla lahja, itse olen sitä mieltä että ellei ole kutsuttu niin en halua osallistua lahjaankaan ja olen sen sanonutkin. Onko vastaavia kokemuksia?
Ei kutsua, ei lahjaa?
6
935
Vastaukset
- jöklfasdjöfdjas
Normaalisti näin. Mutta pomoa kuuluu nuoleskella, joten lahja hankintaan.
- ei pakkoa
No, työyhteisöissä on tapana muistaa ihmisiä heidän juhlapäivinään. Noita lahja"kolehteja" kerätään mm. merkkipäivien ja eläköitymisten vuoksi. Eikä silti useinkaan työkavereita ole kutsuttu juhlimaan vaikkapa päähenkilön viiskymppisiä, eikä tietysti isommalla työpaikalla olisi mitenkään mahdollistakaan kaikkia kutsua. Yleensä homma menee niin, että joku kerää porukalta rahat, kukin antaa mielensä mukaan, summat ovat aika kohtuullisia. Ja sitten ostetaan, mitä kerätyllä rahalla saa. Ei se useimmiten niin mene, että ensin päätetään joku lahja ja sitten kerätään siihen kaikilta tietty summa rahaa.
Minusta tuossa muistamisessa ei mitään pahaa ole. Pitkäaikaisessa työpaikassa voisin itse osallistua, mutta jos olisin esim. vain kesälomatuuraajana, niin silloin todennäköisesti jättäisin keräyksenkin väliin. - 8+5
Koska kyseessä on pomo saattaa osa hankkia lisäpisteitä ns lahjalla. Pomon luonne määrittää se kuinka paljon tuolla lahjan laittamisella tai pois jäännillä on vaikutusta
Normaalisti laitetaan lahja jos kutsu häihin on tullut - ei muulloin.- 7+4
Meidän työporukka on vain yhteensä 4 henkilöä.
- sonja33
Ensin ajattelin, että kyllä, lahja on ostettava. Ainakin meidän työyhteisössä on tapana muistaa, vaik ei kutsua olisikaan tullut. Mutta sitten meitä onkin enemmän ja rahaa kerätään vain 1€ per nuppi. Sun tapaus onkin sitten hieman eri, kun porukkaa on vain 4. Neljällä eurolla ei oikein lahjaa osteta... Ehdottaisin jotain pientä kuitenkin, viinipullo ja suklaarasia tms. Että noin 5€ per henki.
Pomona saattaisin loukkaantua, jos en MITÄÄN saisi. Se siis todellakin saa olla tosi pieni juttu, kunhan jotain.- 19+18
yksi näistä neljästä on siis esimies itse. Lopputulos? Emme osta lahjaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003685321- 182319
- 1982171
- 1071516
- 821458
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu601023- 741022
IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2979Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.126905Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59796