Esimies (nainen) menee naimisiin. Työkavereita/alaisia ei ole kutsuttu. Joku on sitä mieltä, että ostetaan porukalla lahja, itse olen sitä mieltä että ellei ole kutsuttu niin en halua osallistua lahjaankaan ja olen sen sanonutkin. Onko vastaavia kokemuksia?
Ei kutsua, ei lahjaa?
6
953
Vastaukset
- jöklfasdjöfdjas
Normaalisti näin. Mutta pomoa kuuluu nuoleskella, joten lahja hankintaan.
- ei pakkoa
No, työyhteisöissä on tapana muistaa ihmisiä heidän juhlapäivinään. Noita lahja"kolehteja" kerätään mm. merkkipäivien ja eläköitymisten vuoksi. Eikä silti useinkaan työkavereita ole kutsuttu juhlimaan vaikkapa päähenkilön viiskymppisiä, eikä tietysti isommalla työpaikalla olisi mitenkään mahdollistakaan kaikkia kutsua. Yleensä homma menee niin, että joku kerää porukalta rahat, kukin antaa mielensä mukaan, summat ovat aika kohtuullisia. Ja sitten ostetaan, mitä kerätyllä rahalla saa. Ei se useimmiten niin mene, että ensin päätetään joku lahja ja sitten kerätään siihen kaikilta tietty summa rahaa.
Minusta tuossa muistamisessa ei mitään pahaa ole. Pitkäaikaisessa työpaikassa voisin itse osallistua, mutta jos olisin esim. vain kesälomatuuraajana, niin silloin todennäköisesti jättäisin keräyksenkin väliin. - 8+5
Koska kyseessä on pomo saattaa osa hankkia lisäpisteitä ns lahjalla. Pomon luonne määrittää se kuinka paljon tuolla lahjan laittamisella tai pois jäännillä on vaikutusta
Normaalisti laitetaan lahja jos kutsu häihin on tullut - ei muulloin.- 7+4
Meidän työporukka on vain yhteensä 4 henkilöä.
- sonja33
Ensin ajattelin, että kyllä, lahja on ostettava. Ainakin meidän työyhteisössä on tapana muistaa, vaik ei kutsua olisikaan tullut. Mutta sitten meitä onkin enemmän ja rahaa kerätään vain 1€ per nuppi. Sun tapaus onkin sitten hieman eri, kun porukkaa on vain 4. Neljällä eurolla ei oikein lahjaa osteta... Ehdottaisin jotain pientä kuitenkin, viinipullo ja suklaarasia tms. Että noin 5€ per henki.
Pomona saattaisin loukkaantua, jos en MITÄÄN saisi. Se siis todellakin saa olla tosi pieni juttu, kunhan jotain.- 19+18
yksi näistä neljästä on siis esimies itse. Lopputulos? Emme osta lahjaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 275333
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34677- 1551703
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1551446Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141282- 931114
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211094viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.206987En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.69982- 37839