Maailmankaikkeuden synty

Gods Child

Maailmankaikkeuden synty

Jotkut väittävät että maailmankaikkeus olisi syntynyt sattumalta, suuressa alkuräjähdyksessä. Jotkut väittävät myös, että ihminen olisi kehittynyt alkueliöstä apinavaiheen kautta ihmiseksi. Esitän lyhyehkön vertauskuvan siitä, miten epäloogiselta tuollainen väite kuulostaa.

Vertauskuva:

Ajatellaan vaikka että olemme lentokentällä. Meillä on kaikki lentokoneen osat valmiina laatikoissa: moottorit, siivet, pellit, mittaristot, ohjaimet, penkit, sylinterit, jarrut ja jopa pienet mutterit. Kaikki osat ovat kasaamista vaille valmiina. Saadaksemme osista lentokoneen, jonkun täytyy kasata osat lentokoneeksi. Vai mitä?

Jos siis ajattelemme että maailmankaikkeus olisi syntynyt sattumalta, olisi aivan sama väittää, että kun kaikki lentokoneen osat olivat laatikoissa, tuli suuri hurrikaani, joka asetti kuin ihmeen kautta kaikki osat loogisesti paikoilleen aivan viimeistä mutteria myöten. Yhtä epäloogista on väittää, että luomakunta ja ihminen olisivat syntyneet sattumalta. Koko maailmankaikkeus on toimiva kokonaisuus: aurinko on juuri sopivalla etäisyydellä maasta, tähdet kiertävät radoillaan, painovoima ym. fysiikan ja kemian lait toimivat loogisten lainalaisuuksien mukaan. Onko tämä kaikki pelkkää sattumaa?

Tyhjästä tai sattuman kautta ei tämänkaltaista todellisuutta voi syntyä. Tarvitseehan talokin rakentajan, auto valmistajan ja kello suunnittelijan.

Joidenkin tiedemiesten kehittelemät teoriat ”alkuräjähdys” ja ”evoluutio” perustuvat oletuksiin, eivätkä ole absoluuttisia totuuksia.

Luomakunnalla ja ihmisellä on luoja, Jumala, josta Raamattu kertoo.

Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille: maailmankaikkeuden synnystä, siitä miten ihminen voi löytää yhteyden Jumalaan, millainen Jumala on (lisää Jumalan luonteesta kirjoituksen alapuolella) ja mitä Jumala odottaa ihmiseltä

*** Luominen ***

1.Mooses 1 - 31: ”Alussa loi Jumala taivaan ja maan…”

Johanneksen evankeliumi 1. 1-5 ”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.”

Kolossalaiskirje 1. 1:16 ”Sillä hänessä (Jeesuksessa) luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen.”

*** Jeesus, Jumalan Poika, on syntien sovittaja ja ainut tie Jumalan luo ***

Johanneksen evankeliumissa Jeesus sanoo 14:6 ”Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.”

Johanneksen evankeliumi 3:16 ”Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.”

*** Mitä Jumala odottaa sinulta ***

Jumala rakastaa sinua ylenpalttisesti. Hän haluaa kaikesta sydämestään asettaa sinut Jumalan lapsen asemaan ja pelastaa sinut iankaikkiselta kadotukselta, Poikansa Jeesuksen ristin sovitustyön kautta. Jumala myös odottaa, että teet parannuksen tavassasi elää.

Markuksen evankeliumi: 16:16 ”Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.”

Jesajan kirja: 55:7 ”Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.”

Suosittelen vakavasti Raamatun sanomaan tutustumista (joka kannattaa aloittaa Johanneksen evankeliumista) ja Raamatullisen opetuksen saamista vaikkapa Helluntaiseurakunnassa.

” Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.

7

496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gods Child

      Jumalan Kirje Sinulle



      Et ehkä tunne minua, mutta minä tiedän kaiken sinusta. Ps. 139:1 Tiedän milloin istut ja milloin nouset. Ps. 139:2 Tunnen kaikki sinun tiesi. Ps. 139:3 Olen laskenut kaikki pääsi hiuksesikin. Matt. 10:29-31 Tein sinut minun kuvakseni. 1.Moos 1:27 Minussa sinä elät, liikut ja olet. Ap.t. 17:28

      Tunsin sinut jo ennen syntymääsi. Jer. 1:4-5 Valitsin sinut, kun suunnittelin luomakuntaa. Ef. 1:11-12 Et ollut vahinko. Ps. 139:15-16 Kaikki sinun päiväsi on kirjoitettu minun kirjaani. Ps. 139:15-16 Päätin tarkkaan, milloin synnyt ja missä asut. Ap.t 17:26 Sinä olet ihme, suuri ihme. Ps. 139:14 Kudoin sinut kokoon äitisi kohdussa. Ps. 139:13 Saatoin sinut maailmaan syntymäpäivänäsi. Ps. 71:6

      Ne, jotka eivät tunne minua, ovat antaneet minusta väärän kuvan. Joh. 8:41-44 En ole kaukainen enkä vihainen vaan täydellinen rakkaus. 1.Joh. 4:16 Ja haluan antaa sinulle ylen määrin rakkauttani 1. Joh. 3:1 Tarjoan sinulle enemmän kuin maallinen isäsi koskaan kykenisi. Matt. 7:11 Sillä minä olen täydellinen Isä. Matt. 5:48 Kaikki hyvä mitä saat tulee minulta. Jaak.1:17 Minä olen sinun huolenpitäjäsi ja täytän kaikki tarpeesi. Matt. 6:31-33 Suunnitelmani sinun tulevaisuutesi varalle on aina ollut täynnä toivoa. Jer. 29:11 Minä rakastan sinua ikuisella rakkaudella. Jer. 31:3 Ajatukseni sinua kohtaan ovat lukemattomat kuin hiekanjyväset meren rannalla. Ps. 139:17-18 Minä iloitsen sinusta laulaen. Sef. 3:17 En koskaan lakkaa tekemästä sinulle hyvää. Jer. 32:40 Sillä sinä olet minun aarteeni. 2. Moos. 19:5

      Haluan koko sydämestäni ja sielustani palauttaa asemasi lapsenani. Jer. 32:41 Ja tahdon näyttää sinulle suuria ja ihmeellisiä asioita. Jer. 33:3 Jos etsit minua koko sydämestäsi, löydät minut. 5. Moos. 4:29 Iloitse minussa, ja annan sinulle, mitä sydämesi toivoo, Ps. 37:4 koska juuri minä olen antanut sinulle ne toiveet. Fil. 2:13 Voin tehdä sinulle enemmän kuin osaat edes kuvitella, Ef. 3:20 sillä olen suuri rohkaisijasi. 2. Tess. 2:16-17

      Olen myös Isä, joka lohduttaa sinua kaikissa murheissasi. 2. Kor. 1:3-4 Kun sydämesi on särkynyt, olen lähelläsi. Ps. 34:18 Kannan sinua sylissäni niin kuin paimen kantaa lammastaan. Jes. 40:11 Kerran tulee päivä, jolloin pyyhin lasteni silmistä kaikki kyyneleet. Ilm. 21:3-4 Ja otan pois kaiken sen tuskan, jota lapseni ovat kärsineet maan päällä. Ilm. 21:3-4

      Rakastan sinua aivan kuin Poikaani Jeesusta. Joh. 17:23 Jeesuksessa rakkauteni sinuun tulee ilmi. Joh. 17:26 Hän on olemukseni täydellinen kuva. Hepr. 1:3 Hän tuli osoittamaan, että olen puolellasi, en sinua vastaan. Room. 8:31 Jeesus kuoli, jotta sinä ja minä voisimme tehdä sovinnon. 2. Kor. 5:18-19 Hänen kuolemansa oli lopullinen osoitus rakkaudestani sinua kohtaan. 1. Joh. 4:10 Annoin kaiken, mitä rakastin, saadakseni sinun rakkautesi. Room. 8:31-32 Jos otat vastaan Jeesuksen, otat vastaan minut. 1. Joh.2:23 Eikä mikään enää erota sinua minun rakkaudestani. Room. 8:38-39

      Tule kotiin, ja järjestän taivaassa kaikkien aikojen juhlat. Luuk. 15:7 Olen aina ollut ja tulen olemaan Isä. Ef. 3:14-15 Kysyn sinulta: haluatko olla lapseni? Joh. 1:12-13
      Minä odotan sinua. Luuk. 15:11-32



      Rakkaudella,
      Kaikkivaltias Jumala

      • Kysynpä vaan

        Mitenköhän nämä viestit liittyvät tämän palstan aiheeseen?


      • ( 'o')

        Antakaas kun mä sanon jotain yhtä syvällistä: Tykkään siitä kun peräsuoleeni tungetaan hillosipuleita


    • uskovainen m34
    • Et tiedä mistä puhut

      On aina hauska lukea kun kaiken maailman hihhulit "kumoavat" evoluutioteorian, kun ei tiedä asiasta mitään. Ensinnäkään kyse ei ole sattumasta, koska evoluutioon kuuluu tärkeänä osana käsite luonnonvalinta.

      Evoluution voi selittää "lentokone -esimerkin" avulla seuraavasti: Hurrikaani asettelee osat jollain tavalla. Jos asetelma on väärä lentokone ei käynnisty (vrt. geneettiseen vikaan kuoleva eläin). Tämän jälkeen hurrikaani järjestää osat toisella tavalla ja jatkaa sitä kunnes toimiva lentokone on saatu kasaan. Siinä voi mennä miljardeja vuosia mutta lopulta se onnistuu, kun yrityksiä on äärettömän monta.


      Jos joku teistä hihhuleista ei usko evoluution, suosittelen teille, että kävisitte muutamalla peruskoulun biologian tunnilla, jotta edes tietäisitte mistä evoluutiossa on oikeasti kyse.

    • dhdjjgdjdj

      Lainaus aloittajan tekstistä:
      "Joidenkin tiedemiesten kehittelemät teoriat ”alkuräjähdys” ja ”evoluutio” perustuvat oletuksiin, eivätkä ole absoluuttisia totuuksia."

      Eikö sinulle ole sitten koskaan tullut mieleen että uskovaiset vain uskovan johonkin asiaan eivätkä tutki sitä? usko johonkin yliluonnolliseen asiaan on pelkkä oletus ja uskomus. Alkuräjähdys ja evoluutio on tutkittu ja todettu mahdolliseksi, toisin kuin jumalasi. Joten toisin sanoen, eikö tuo väittämäsi pikemminkin viittaa teihin hihhuleihin kuin meihin muihin?

    • lottopoika

      Ajattelet asiaa nurin-niskoin. Se, että olemmen juuri oikealla etäisyydellä auringosta on todellakin sattumaa ja se on aivan uskottavaa ottaen huomioon kuin paljon näitä noppia on mailmankaikkeudessa. Jossakin ne vaan asettuvat siihen muotoon, että elämälle on mahdollisuuksia.

      Eihän tuon etäisyyden tarvitse olla juuri tämä, kunhan se on tietyissä rajoissa niin elämä pääsee alkuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe