Kouvolan dekkaripäivät

Sus´koski

Mikä idea tämä on?
Järjestetään dekkarinovellikilpailu, josta 20 "parasta" novellia julkaistaan kirjana.
Luulisi tällaisella kirjalla olevan kysyntää kesän kynnyksellä.

Samanlaisen kilpailun, metsästys ja kalastusaiheisen kirjoituskilpailun Eränkävijä-kokoelmaa myydään joka vuosi varmaan kymmeniä tuhansia, ainakin niitä on jokaisessa kirjakaupassa pinottain joulun alla.

Kirjaa ei kuitenkaan myydä kuin Kouvolan kirjastossa. Edes nettikaupan kautta sitä ei saa.
Eipä silti, kirjoittajat olivat aika paljon samoja kuin aikaisempina vuosina, joten taso on ilmeisesti pysynyt samana. Itse olen melkein lukenut yhden kokoelman ja ymmärrän hyvin, että tuollaista, todella heikkotasoisia novelleja sisältävää kokoelmaa, ei paljon kannata levitellä.

Miksi siis järjestää tuollainen kilpailu jos ei ole tarkoituskaan julkaista muuta kuin ala-arvoista tekstiä, Jota ei kehtaa edes levittää?

9

304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huoooh näitä

      ihmeessä tilaamaan se kirja sieltä Kouvolasta. Dekkaripäivien sivustollahan on selkeät ohjeet, miten kirjan saa käsiinsä. Lue se, ja tule sitten kertomaan kritiikkiä, sellast aasiallista erittelevää ja rakentavaa. "Itse olen melkein lukenut yhden kokoelman..." siis minä vuonna ja miten se liittyy tähän kirjaan ja novelleihin, haloo nämä kommentit?!

      Tiesitkö, että voittaja on kirjoittanut viisi kirjaa ja näytelmiä, on väitellyt tohtori ja ohjaa muita kirjoittajia. Ilmeisesti moni muu kokoelman kirjoittaja on kirjoittanut myös muuta, kuin nyhden novellin. Miksi sinun kirjoituksesi ei ole kokoelmassa?

    • ????

      Minä olen muutaman kokoelman lukenut, ja pääsääntöisesti novellit ovat hyviä, jos ei erinomaisia.
      Parasta niissä on se, että kirjoittajat kun ovat vähän tuntemattomampia, niin mitään ennalta-arvattavaa niissä harvoin vastaan tulee.
      Ihmettelen sitä, että näitä ei edes maamme kirjastoihin ole kaikkia hankittu. Kyllä nämä ilman muuta kaikista kirjastoista pitäisil löytyä. Paljon mieluummin tämmöisiä lukee kuin normidekkaristien vakiopläjäyksiä.

      • niiiiin

        Olen lukenut kaksi kokoelmaa, joista toinen on tämä uusin Murhattu mieli. Mielenkiintoisia juttuja samasta teemasta. Olen samaa mieltä kuin ed. nimimerkki, suurin osa kirjoituksista on hyviä ja jopa oivaltavia. Lisäksi kiinnostava pointti on se, että kirjoitukset eivät ole tuttujen kirjoittajien juttuja.

        Kirjastosta en ole kirjoja etsinyt, sain toisen lahjaksi ja toisen ostin paikan päältä. Kai se netin kautta tilaaminenkin onnistuisi jos näkisi vaivan, ehkä kirjakaupasta kirja tarttuisi helpommin mukaan kesälukemiseksi.


      • Nirhattu kieli
        niiiiin kirjoitti:

        Olen lukenut kaksi kokoelmaa, joista toinen on tämä uusin Murhattu mieli. Mielenkiintoisia juttuja samasta teemasta. Olen samaa mieltä kuin ed. nimimerkki, suurin osa kirjoituksista on hyviä ja jopa oivaltavia. Lisäksi kiinnostava pointti on se, että kirjoitukset eivät ole tuttujen kirjoittajien juttuja.

        Kirjastosta en ole kirjoja etsinyt, sain toisen lahjaksi ja toisen ostin paikan päältä. Kai se netin kautta tilaaminenkin onnistuisi jos näkisi vaivan, ehkä kirjakaupasta kirja tarttuisi helpommin mukaan kesälukemiseksi.

        Pistä tähän vastaukseksi Murhattu nieli kirjan isbn numero niin löytää siitä netistä tietoja. Kiitos :)


      • lllR
        Nirhattu kieli kirjoitti:

        Pistä tähän vastaukseksi Murhattu nieli kirjan isbn numero niin löytää siitä netistä tietoja. Kiitos :)

        Murhattu mieli ISBN: 978-952-99663-8-7

        Olisiko sillä jotain tekemistä tuon myyntipaikan kanssa, että kustantajaksi on ilmoitettu Kouvolan kaupunki. Painopaikka Porvoo 2010.


    • kertoo paljon se

      .., että kirjaa myydään vain Kouvolan kirjastoissa.
      Jos olisi tasoa ja kysyntää myytäisiin myös nettikaupoissa.
      Mistähän kirjastot sen sitten hankkisivat? Hakeeko virkailija sen Kouvolasta?

      • ostoksille

        eiköhän kirjastovirkailijat osaa käyttää nettiä ja tilata kirjan dekkaripäivien sivulla olevasta osoitteesta, tuskin virkailijat muitakaan kirjoja käyvät ostamassa kustantajan kotipaikalta :)

        Kuka tahansa kirjaston käyttäjä voi tehdä ehdotuksen kirjojen hankkimisesta.


      • salaseurako?
        ostoksille kirjoitti:

        eiköhän kirjastovirkailijat osaa käyttää nettiä ja tilata kirjan dekkaripäivien sivulla olevasta osoitteesta, tuskin virkailijat muitakaan kirjoja käyvät ostamassa kustantajan kotipaikalta :)

        Kuka tahansa kirjaston käyttäjä voi tehdä ehdotuksen kirjojen hankkimisesta.

        ..kirjan voi järjestää nettikirjakauppoihin ja vastaaviin kun kirja kerran julkaistaan.
        En todellakaan näe mitään syytä, että sitä myydään vain Kouvolan kirjastosta vaikka se olisi huonokin.

        Tämä on täysin tasotonta toimintaa!


      • tilaamaan vaan
        salaseurako? kirjoitti:

        ..kirjan voi järjestää nettikirjakauppoihin ja vastaaviin kun kirja kerran julkaistaan.
        En todellakaan näe mitään syytä, että sitä myydään vain Kouvolan kirjastosta vaikka se olisi huonokin.

        Tämä on täysin tasotonta toimintaa!

        Onko tämä sitä tasokasta "kritiikkiä": "... vaikka se olisi huonokin." Kirja ja kaikki sen sisältämät novellit on joku peräti lukematta arvioinut huonoiksi.

        Mahtaa olla hyvä kirja, kun se halutaan käsiin ja nettikirjakauppaan, vaikka on "huonokin". Kysyntää täällä näköjään on. Kirjoita ihmeessä sinne dekkaripäivien sivustolle pyyntösi saada kirja nettimyyntiin ja samalla vaivalla voit tilata postitse sen itsellesi kun siellä sivuilla on selvät ohjeet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6680
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      3977
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2025
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1979
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1525
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe