bichon friset hunnigolla

bichoneista huoli

00940 alueella kaksi bichonia täysin väärässä kodissako? Kuukauden sisällä vanhin meinasi jäädä auton alle ja toinen eilen, toimitettu viranomaisille - ja jälleen samaan perheeseen takaisin. Turkit täydellisen huovittuneet ja korvat ummessa- järkkyä. Pissavikaiset molemmat.. perhe voisi antaa pois todelliselle koiraihmisille jotka hoitaisivat vaativaan rotukuntoon. Miksi ihmiset ottavat koiran jos eivät huolehdi? Ja tämä nuorinkin otettiin viime kesänä kun toinen oli karussa muutaman viikon..
Onko tämä pentuna niin lelukoiran näköinen että voi iiihana..ymmärrättekö mitä turkkikoira oikein tarkoittaa - sitä tulee huoltaa jotta se ei huovutu ihoon kiinni jolloin liikkuminen on tuskallista että ihotulehdusten riski on todella suuri. Korvakäytävät tulee nyppiä karvoista muuten ne tulehtuvat kun umpeutuvat karvoista jne.

2

531

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bishon lover

Juu se on sääli kun bishon joutuu "hälläväliä" omistajille. Olisiko tässä läheisillä ja muillakin huomauttaa asiasta jotenkin niin että se menee ko. ihmisille perille? Itse niin toimin etenkin jos tunnen omistajan.

Meillä on 8 v. bishon frise ja hoidan sitä tunnollisesti ja rakkaudella, se saakin aina lenkillä kehuja kauneudestaan ja puhtaudestaan, vaikkei olekaan näyttelykoira. Olen omistautunut tälle jopa liiankin tunnollisesti, että jää vähän oma elämä elämättä... En siis edes esim. raski matkustella. Aina olen joka tilanteessa koiran ehdoilla ja rientämässä kotiin. Mutta sen päätin jo koiraa ottaessa, että hoitaa se pitää ja kunnolla, sillä minähän siitä omistajana olen vastuussa.

Koiran huonosta kohtelusta on mielestäni myös sivulliset vastuussa siinä määrin että voi ilmoittaa eläinsuojeluun jos ei itse välittömästi voi jotenkin koittaa auttaa.

Kaikkien pitäisi todella harkita sitä koiran ottamispäätöstä, sillä juuri bishon rotuiset eivät ole todellakaan niitä helpoimpia hoitaa. Ne ovat myös todella voimakastahtoisia otuksia. Käy ihan työstä. Elinaikakin on pitkä, jopa 15 vuotta.

• Bichonin omistaja

Äkkiä tekemään ilmotus eläinsuojeluun!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      101
      6153
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      212
      3406
    3. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      18
      3335
    4. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      66
      3298
    5. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2515
    6. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2494
    7. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      28
      2353
    8. Onko 172cm lyhyt?

Pitääkö miehen olla pidempi kuin 172cm?
      Sinkut
      270
      2081
    9. Puhe on halpaa

Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1646
    10. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      25
      1417
    Aihe