Putkiremppa on jo legendaarinen, suorastaan myyttinen remontti. Muistelisin sen hinnaksi 500-700 euroa neliö, pitääkö paikkansa? Entä julkisivuremppa, paljon se maksaa? Mitä muita remontteja, minkä hintaisia?
Entä keittiö ja kylppäriremontit, paljonko niihin pitää varata? Kannattaako asuntoa remontoida ennen myyntiä, saako remonttirahat korkojen kera takaisin?
Paljonko remontit maksaa
11
1216
Vastaukset
- Prokki
Putkiremontti perinteisin menetelmin ja kattavasti tehtynä tosiaan maksaa jostain 500 eurosta alkaen ylöspäin. Julkisivun hinta riippuu ratkaisevasti talon rakenteista. Seinän rappaus tai maalaus on halpaa, mutta elementtien kunnostaminen voi maksaa sen minkä elementit uutena. Omassa talossamme uusittiin äskettäin huoneistojen ovet ja lukot noin 900 euroa kappale. Porraskäytävien maalaus maksoi vajaat 200 euroa asuntoa kohti.
Sisäremontin hinta riippuu ratkaisevasti laatutasosta. Kevyt pintaehostus voi kannattaakin, mutta keittiökalusteiden vaihto tuskin. Juuri se paras ostaja ei ehkä ole kiinnostunut valitsemistasi kalusteista ja remontoisi mieluummin itse, jos saisi muutaman tonnin halvemmalla.- nousut
Pelkkien nousujen uusinta 1000-1500£neliö. Putkirempa yli tonnin neliö. Tuulee niin hirveä summa, että ei kannata.
Jokainen täysipäinen tietää, että paskan korjaus kalliimpaa, kuin uusi. - On totuuden aika
nousut kirjoitti:
Pelkkien nousujen uusinta 1000-1500£neliö. Putkirempa yli tonnin neliö. Tuulee niin hirveä summa, että ei kannata.
Jokainen täysipäinen tietää, että paskan korjaus kalliimpaa, kuin uusi.Tuo nyt on täyttä valhetta. Nousujen hinta 1000-1500 euroa neliö. Missä näin kalliilla on tehty, esimerkkejä?!
Ei kannata putkiremonttia tehdä. Mitä ehdotat, talo puretaan ja uusi rakennetaan tilalle? - uutisissa
On totuuden aika kirjoitti:
Tuo nyt on täyttä valhetta. Nousujen hinta 1000-1500 euroa neliö. Missä näin kalliilla on tehty, esimerkkejä?!
Ei kannata putkiremonttia tehdä. Mitä ehdotat, talo puretaan ja uusi rakennetaan tilalle?Nyt jo hinta ehtiny nousta. Puretaan paskat pois. Näin kaikki vanha ja käytökelvoton menettää lopulta arvonsa.
Tule järjentön summa. Noust 1500/neliä, putkiremppa 1000 neliö, vesikatto, parvekkeet, hissit, julkisivut... hu! - On totuuden aika
uutisissa kirjoitti:
Nyt jo hinta ehtiny nousta. Puretaan paskat pois. Näin kaikki vanha ja käytökelvoton menettää lopulta arvonsa.
Tule järjentön summa. Noust 1500/neliä, putkiremppa 1000 neliö, vesikatto, parvekkeet, hissit, julkisivut... hu!Paskapuhetta, ei mitenkään tule nousut ja putkiremontit noin kalliiksi!
- Kysynyt
Sanoi putkimies juuri nyt kesällä, että nelisen tonnia kun vedetään putket minun ok talossa pintaan. Ei sitä vielä tavitse tehdä, mutta kunhan utelin kun kävi hanat vaihtamassa pesuhuoneeseen.
- EP*
Isoin kustannus putkirempassa nimittäin on viemäreiden uusiminen.
Ennen kun niitä käyttövesiputkia vedellään siihen pintaan, kannattaa harkita tekeekö sitä ennen märkätiloihin ja keittiöön rempan. On meinaan putkirempan jälkeen huomattavasti hankalampaa ja kokonaiskustannukset nousevat.
Yleensä nämä päälle 500e/m2 putkirempat käsittää kaiken mahdollisen lvi:n märkätilarempat ja kaikki kalusteet. Usein myös sähköt uusitaan eli tavallaan rakennuksen koko tekniikka menee uusiksi.
- hahhahhahhaa
Tuntuu olevan sen verran vääriä käsityksiä täällä.
Jep, eli täydellinen LVIS -remontti (käsittää siis kaiken, putket, viemärit ja sähkön) perinteisin (eli kaikki revitään auki ja uusitaan) menetelmin kustantaa about 500-800e/m2 eli jos viidenkymenen neliön täysin remontoimaton asunto voi varautua että uudenveroiseksi saattaminen kustantaa jopa 40 000e.
Monesti on järkevää nuo hommat tehdä tarpeen mukaan yksi kerrallaan tarpeen mukaan, viemärien uusiminen noissa on kallein juttu kun vaatii lattioiden aukomista paitsi siinä tapauksessa jos käytetään nykyään yleistyneitä pinnoitusmenetelmiä, silloin kustannukset putoavat reilusti.
Nuohan yleensä tehdään taloyhtiön päätöksestä eli niiden ajankohdasta ei sinun tarvitse murehtia.- Ex-Hpj...
Jos kyseessä on huonokuntoinen kerrostalo jossain keskisuomen maaseututaajamassa = 50m2 kaksion keskihinta 30 vuotta vanhassa kerrostalossa noin 40 000 e.
LVIS-remontti kattaa ainoastaan osan mahdollisista remonttitarpeista. Sitten jää vielä: Katto/katteet, ulkopinnat, sadevesikourut ja viemäröinnit, ikkunat, parvekkeet, ovet, yhteisten tilojen pintaremontit, piha-alueet jne...
Lisäksi itse asunnon sisäpuolinen saneeraus.
Eiköhän olisi syytä luovuttaa jo heti alkuunsa ja realisoida koko höskä siinä kunnossa, tai sitten rakennuttaa uusi vanhan tilalle. - koettu
Ex-Hpj... kirjoitti:
Jos kyseessä on huonokuntoinen kerrostalo jossain keskisuomen maaseututaajamassa = 50m2 kaksion keskihinta 30 vuotta vanhassa kerrostalossa noin 40 000 e.
LVIS-remontti kattaa ainoastaan osan mahdollisista remonttitarpeista. Sitten jää vielä: Katto/katteet, ulkopinnat, sadevesikourut ja viemäröinnit, ikkunat, parvekkeet, ovet, yhteisten tilojen pintaremontit, piha-alueet jne...
Lisäksi itse asunnon sisäpuolinen saneeraus.
Eiköhän olisi syytä luovuttaa jo heti alkuunsa ja realisoida koko höskä siinä kunnossa, tai sitten rakennuttaa uusi vanhan tilalle.Vanhojen asuntojen lvi rempat ovat kalliita, melkein kannattaa tyytyä pintapuoliseen ehostamiseen ja myydä asunto jollekin joka ei ymmärrä mitä peruskorjausvaateita lähivuosille kohdistuu. Harva kyselee mitään viemäröinneistä, jos laatoitat kylpyhuonetilat jollakin uudelle ALE-laarista kaivetuilla laatoilla, hanat ostat halvimmasta päästä, ei maksa paljon ja näyttää hyvältä ainakin muutaman vuoden. Kiinalaisia vessanpönttöjäkin saa halvimmillaan 50 eurolla. Saunan paneelit kannattaa antaa olla jos ei pahasti halki, maalaa vain jollakin tummahkolla saunasuoja-sävytteellä ja uusi lauteet halvoilla 2-luokan mäntypaneeleilla.
Keittiössä kannattaa vaihtaa vain ovet ja tasot, mikäli rungot suurinpiirtein kunnossa. Jotain halpoja melamiiniovia, neutraalin sävyisiä. Tasoksi jokin halpa laminaatti. Vanha tiskiallas kannattaa yrittää hyödyntää eli hinkkaat vain kiiltäväksi karhunkielellä ja uusit hanan, nopeaa vilkaistuna näyttää keittiö kuin uudelta.
- Anonyymi
Tarvitsetko apua remonttiin tai haluatko selvittää remontin tarkemman hinnan? https://kodinplaza.fi/ kautta tavoitat yhdellä tarjouspyynnöllä useita remonttiliikkeitä. Vertaile hinnat, takuut ja rekisteritiedot helposti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803