Haluaisin näyttelijäksi MUTTA...

jäiosu

Mulla jännittää esiintyminen. Aina kun pitää esiintyä, esim kun koulussa pitää pitää jotain pientä esitelmää niin punastun aina ja ääni saattaa väristä ja kädet täristä. Nyt oon yrittäny päästä eroon tästä, oon lukemassa Mari Aulangon Rohkeasti puhumaan : luonteva esiintyminen- kirjaa. Sekä oon päättänyt, että yritän käyttää kaikki mahdolliset tilaisuudet esiintymiseen. Syksyllä olen ajatellut aloittaa teatterin harrastamisen mutta kuitenkin pelottaa että en uskalla mennä sinne. Jos kaikki on jo paljo parempia ja muut jotenki katsoo kieroon ku oon vielä niin huono esiintyjä. Kuitenkin tiedän, että nauttisin siellä olosta kun saisin tutustua siellä oleviin ihmisiin ja saisin varmuutta esiintymiseen. Ja jos mun vanhemmat ei usko että pystyn harrastamaan teatteria kun ne on niin tottuneita mun ujouteen. Onkohan mulla mitään mahdollisuutta päästä tästä pelosta yli ja oppia eroon esim punastumisesta jne?

2

596

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jännitys

Siis ihan varmasti mahdollista päästä eroon jännittämisestä, tai ainakin niin, että sinä hallitset jännittämistä eikä se sinua. Monet ammattinäyttelijätkin ovat puhuneet omasta jännittämisestään ja epävarmuudestaan varsinkin nuorempana. Nyt heistä ei voisi mitenkään sitä uskoa.

Itsekin olen aiemmin ollut paljon ujompi ja jännittänyt esiintymistä todella paljon. Olen kuitenkin saanut paljon lisää itsevarmuutta kun olen vain mennyt esiintymistilanteisiin.

• Rooli ja sinä

On eri pitää esitelmää omana itsenään
      kun tehdä roolia; antaa kehosi ja äänesi "jonkun toisen käytöön." Roolityöskentely ja avoin läsnäolo tuo pian varmuutta myös arjen tilanteisiin ja omana itsenä olemiseen. Ujoissa on usein herkkyyttä, jota hyvä näyttelijä tarvitsee. Joku toinen voi olla hyvin fyysinen ja "reipas" mutta kaikki herkkyys puuttuu. Erilaisiin rooleihin kaivataan erilaisia tyyppejä.
      Kukaan ei katso kursseilla kieroon, yleensä ohjaaja puhuukin heti ekalla tunnilla lämpimän ja kannustavan ilmapiirin puolesta. Onnistumaanhan sinne on tultu. Ja ilitsemaan.
      Ilmottautumiset kursseille ovat NYT, toimi rohkeasti. Pääseehän ryhmästä pois, jos ei tunnukaan kivalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      46
      4199
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      8
      4115
    3. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      40
      3338
    4. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      84
      3313
    5. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      14
      3137
    6. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      164
      2850
    7. Onnettomuus

Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      4
      2440
    8. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      25
      2439
    9. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      51
      2186
    10. Kirjotan ikävää ulos

Haluaisin kuulla mitä ajattelet minusta. ihan mitä vaan mitä mietit. Voisit kertoa minulle, tai sitten kirjoittaisit run
      Ikävä
      14
      1878
    Aihe