Haluaisin näyttelijäksi MUTTA...

jäiosu

Mulla jännittää esiintyminen. Aina kun pitää esiintyä, esim kun koulussa pitää pitää jotain pientä esitelmää niin punastun aina ja ääni saattaa väristä ja kädet täristä. Nyt oon yrittäny päästä eroon tästä, oon lukemassa Mari Aulangon Rohkeasti puhumaan : luonteva esiintyminen- kirjaa. Sekä oon päättänyt, että yritän käyttää kaikki mahdolliset tilaisuudet esiintymiseen. Syksyllä olen ajatellut aloittaa teatterin harrastamisen mutta kuitenkin pelottaa että en uskalla mennä sinne. Jos kaikki on jo paljo parempia ja muut jotenki katsoo kieroon ku oon vielä niin huono esiintyjä. Kuitenkin tiedän, että nauttisin siellä olosta kun saisin tutustua siellä oleviin ihmisiin ja saisin varmuutta esiintymiseen. Ja jos mun vanhemmat ei usko että pystyn harrastamaan teatteria kun ne on niin tottuneita mun ujouteen. Onkohan mulla mitään mahdollisuutta päästä tästä pelosta yli ja oppia eroon esim punastumisesta jne?

2

626

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jännitys

Siis ihan varmasti mahdollista päästä eroon jännittämisestä, tai ainakin niin, että sinä hallitset jännittämistä eikä se sinua. Monet ammattinäyttelijätkin ovat puhuneet omasta jännittämisestään ja epävarmuudestaan varsinkin nuorempana. Nyt heistä ei voisi mitenkään sitä uskoa.

Itsekin olen aiemmin ollut paljon ujompi ja jännittänyt esiintymistä todella paljon. Olen kuitenkin saanut paljon lisää itsevarmuutta kun olen vain mennyt esiintymistilanteisiin.

• Rooli ja sinä

On eri pitää esitelmää omana itsenään
      kun tehdä roolia; antaa kehosi ja äänesi "jonkun toisen käytöön." Roolityöskentely ja avoin läsnäolo tuo pian varmuutta myös arjen tilanteisiin ja omana itsenä olemiseen. Ujoissa on usein herkkyyttä, jota hyvä näyttelijä tarvitsee. Joku toinen voi olla hyvin fyysinen ja "reipas" mutta kaikki herkkyys puuttuu. Erilaisiin rooleihin kaivataan erilaisia tyyppejä.
      Kukaan ei katso kursseilla kieroon, yleensä ohjaaja puhuukin heti ekalla tunnilla lämpimän ja kannustavan ilmapiirin puolesta. Onnistumaanhan sinne on tultu. Ja ilitsemaan.
      Ilmottautumiset kursseille ovat NYT, toimi rohkeasti. Pääseehän ryhmästä pois, jos ei tunnukaan kivalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      140
      1041
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      117
      1007
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      765
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      213
      748
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      62
      688
    6. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      25
      686
    7. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      135
      676
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      57
      612
    9. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      38
      578
    10. Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan

Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss
      Pyhäjärvi
      58
      525
    Aihe