Parhaat retkikohteet?

Bojou

Hei,

olen lähdössä syyskuussa viikoksi Nizzaan. Aikaa on siis jonkin verran mutta ei kuitenkaan rajattomasti kaikki mielenkiintoinen retkikohteet huomioiden. Italian puolella ajattelin käydä San Remossa, mutta entäs Ranskan puolella? Missä kannattaa ehdottomasti käydä?

Olen miettinyt Cannesia, Monacoa, St Tropezia, Antibesiä, Grassea jne jne

Kaikkea ei ehdi millään kun itse Nizzassakin on kiva viettää aikaa. Kokeneet Nizzan kävijät kertokaa, mitkä ovat parhaita/kauneinpia/mielenkiintoisempia päiväretkikohteita. Mielellään sellaisia, jotka ovat junamatkan päässä tai sitten lyhyen bussimatkan ulottuvilla.

7

1628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8787

      Mainitsemistasi paikoista olen käynyt Cannesissa, Monacossa ja Grassessa, ja niitä voin kyllä suositella. Junalla liikkuminen on halpaa ja miellyttävää ja junia menee usein. Bussimatkat ovat tosin vielä halvempia (viime kesänä hinta oli 1 euron niin Monacoon kuin Cannesiinkin), mutta bussit ovat usein täysiä ja matkat kestävät, kun bussit pysähtyvät vähän väliä. Maisemien kannalta Monacon-retki kannattaa kyllä tehdä toiseen suuntaan bussilla (menomatka voi olla parempi).

    • Pariisin matkaaja

      Oletko menossa Nizaan vai käytätkö sitä vain tukikohtana tutustuessasi Rivieraan? Jos et ole aikaisemmin käynyt Nizzassa, niin voin kertoa, että sielläkin riittää katsottavaa viikoksi. Kyse on suuresta kaupungista.

      Karsisin kyllä tuota ohjelmaa aika reippaasti. :) Monaco on kaiketi pakko käydä, jos ei aikaisemmin ole käynyt. Samalla voi ottaa jonkun toisen rannan suuntaisen kohteen joko Italian puolelta tai vaikkan Menton'in.

      Länsisuuntaankin kannattaa vähän miettiä noita kohteita. Esimerkiksi Cannesin ja muut rantakaupungit jättäisin pois, jos siellä ei ole esimerkiksi jonkun taiteilijan museota, jonka ehdottomasti haluaa nähdä. Miten olisi Arles tai Avignon?

      Kolmantena suuntana on sitten tietysti pohjoinen. Sinne pääsee esimerkiksi viehättävällä paikallisjunalla suoraan Nizzasta. Säävaraus kuitenkin noille retkille, koska vuoristossa voi olla paljon kylmempää kuin rannalla.

      http://www.trainprovence.com/pages/fr/236/plan-de-la-ligne.html

      • Bojou

        Kiitos molemmille vastauksista! Asun viikon Nizzasn ytimessä ja tarkoitus on tosiaan ehtiä tutustua myös tähän kaupunkiin. Kun en ole Ranskan Rivieralla ennen käynyt niin halu olisi tietysti nähdä mahdollisimman paljon viikon aikana! Mutta Pariisin matkaaja olet aivan oikeassa: liikaa ei kannata ohjelmaa haalia. Sen takia ajattelin pyytää täältä kokeneilta Etelä-Ranskan kävijöiltä neuvoa siitä', mihin kohteisiin kannattaa keskittyä. Cannes minua kiinnostaisi ihan sen takia, että kun se nyt on vanha elokuvatähtien kohde :) Samasta syystä kiinnostaisi St Tropez, mutta se onkin sitten jo vähän kauempana. Myös Antibes kiinnostaisi ja nuo aikaisemmin mainitsemani kohteet. Huah, ihan tässä hengästyy itsekin... mihin ihmeeseen sitä kannattaisi keskittyä vkon reissulla... Upea kohde tuo Nizza varmasti jo itsessään sekä sen vuoksi että ympärillä on niin paljon reissukohteita.


      • Nicetoile
        Bojou kirjoitti:

        Kiitos molemmille vastauksista! Asun viikon Nizzasn ytimessä ja tarkoitus on tosiaan ehtiä tutustua myös tähän kaupunkiin. Kun en ole Ranskan Rivieralla ennen käynyt niin halu olisi tietysti nähdä mahdollisimman paljon viikon aikana! Mutta Pariisin matkaaja olet aivan oikeassa: liikaa ei kannata ohjelmaa haalia. Sen takia ajattelin pyytää täältä kokeneilta Etelä-Ranskan kävijöiltä neuvoa siitä', mihin kohteisiin kannattaa keskittyä. Cannes minua kiinnostaisi ihan sen takia, että kun se nyt on vanha elokuvatähtien kohde :) Samasta syystä kiinnostaisi St Tropez, mutta se onkin sitten jo vähän kauempana. Myös Antibes kiinnostaisi ja nuo aikaisemmin mainitsemani kohteet. Huah, ihan tässä hengästyy itsekin... mihin ihmeeseen sitä kannattaisi keskittyä vkon reissulla... Upea kohde tuo Nizza varmasti jo itsessään sekä sen vuoksi että ympärillä on niin paljon reissukohteita.

        Kyllä viikon matkalla ehtii paljon muuallekin kuin itse Nizzaan. Tai riippuu tietysti siitä, onko rantalomailija vai ei. Itse en rantalomailua harrasta, joten kolusin kahdessa päivässä Nizzan vanhankaupungin katedraaleineen ja museoineen, linnakukkulan, venäläisen katedraalin, kukkatorin, Chagall-museon ja sen, mitä niiden väliin nyt jää. Ja kyllä aikaa jäi mukavasti myös istuskeluun ja nautiskeluun, kun liikkeelle lähti jo aamulla. Illalla oli sitten mukava kävellä rantabulevardilla. Toki nähtävääkin vielä jäi, mm. Matisse-museo jäi seuraavaan kertaan. Muut päivät kuluivat sitten Rivieran muissa kohteissa, mm. Monacossa ja Cannesissa.


      • loic
        Nicetoile kirjoitti:

        Kyllä viikon matkalla ehtii paljon muuallekin kuin itse Nizzaan. Tai riippuu tietysti siitä, onko rantalomailija vai ei. Itse en rantalomailua harrasta, joten kolusin kahdessa päivässä Nizzan vanhankaupungin katedraaleineen ja museoineen, linnakukkulan, venäläisen katedraalin, kukkatorin, Chagall-museon ja sen, mitä niiden väliin nyt jää. Ja kyllä aikaa jäi mukavasti myös istuskeluun ja nautiskeluun, kun liikkeelle lähti jo aamulla. Illalla oli sitten mukava kävellä rantabulevardilla. Toki nähtävääkin vielä jäi, mm. Matisse-museo jäi seuraavaan kertaan. Muut päivät kuluivat sitten Rivieran muissa kohteissa, mm. Monacossa ja Cannesissa.

        Erilaisia paikkoja joissa käydä on yllin kyllin, pitää vaan mennä sinne mikä tuntuu parhaalta. St.Tropez enemmän nuorille, Nizza vilkas, Cannes ainakin osaksi Luxus, Grasse, Antibes ja muut pienemmät paikat rauhallisempia, löytyy museota ja paikallista meininkiä. Paha sanoa mitään, kun ei tiedä mitä haluat retkikohteelta. San Remossa on tultu käytyä, siinä ei ole oikeastaan mitään ihmeellistä, mitä nyt poikkeaa vähän Ranskan puolen vastaavista paikoista. Itse menossa syyskuussa Antibesiin, mutta niin vähäksi aikaa, että luultavasti vaan käymään Nizzassa kattomassa futista. ISSA NISSA


      • kknn
        loic kirjoitti:

        Erilaisia paikkoja joissa käydä on yllin kyllin, pitää vaan mennä sinne mikä tuntuu parhaalta. St.Tropez enemmän nuorille, Nizza vilkas, Cannes ainakin osaksi Luxus, Grasse, Antibes ja muut pienemmät paikat rauhallisempia, löytyy museota ja paikallista meininkiä. Paha sanoa mitään, kun ei tiedä mitä haluat retkikohteelta. San Remossa on tultu käytyä, siinä ei ole oikeastaan mitään ihmeellistä, mitä nyt poikkeaa vähän Ranskan puolen vastaavista paikoista. Itse menossa syyskuussa Antibesiin, mutta niin vähäksi aikaa, että luultavasti vaan käymään Nizzassa kattomassa futista. ISSA NISSA

        Oltiin heinäkuussa Nizzassa, tykättiin ihan hirveesti. Retkiä tehtiin junalla(12e/hlö) Cannesiin ja paluumatkalla pysähdyttiin Antibesissa(samalla lipulla onnistuu). Ns. pinjajunalla(Pariisin matkaajan linkki) käytiin keskiaikaisessa Entrevauxin kylässä(1,5 tuntia yhteen suuntaan). Ihanaan(jos pidät puutarhoista ja kaikesta kauniista, esim. klassisen musiikin tahtiin tanssiva suihkulähde) Villa Ephrussi de Rothschildiin mentiin bussillla kuten myös Monacoon(1e/hlö). Hieno maisemareitti! Valmiilla retkellä (AM) vierailtiin St.Paulin kylässä, Gourdonin kylässä 800m korkeudessa, Grassen kaupungissa ja vanhassa hajuvesitehtaassa.
        Kova halu olis päästä uudestaan, paljon jäi kivoja retkiä vielä toteuttamatta. Nizzaakin vois tutkia vielä paremmin!
        Hauskaa ja antoisaa matkaa!


      • MinäVainNizzassaAsun
        kknn kirjoitti:

        Oltiin heinäkuussa Nizzassa, tykättiin ihan hirveesti. Retkiä tehtiin junalla(12e/hlö) Cannesiin ja paluumatkalla pysähdyttiin Antibesissa(samalla lipulla onnistuu). Ns. pinjajunalla(Pariisin matkaajan linkki) käytiin keskiaikaisessa Entrevauxin kylässä(1,5 tuntia yhteen suuntaan). Ihanaan(jos pidät puutarhoista ja kaikesta kauniista, esim. klassisen musiikin tahtiin tanssiva suihkulähde) Villa Ephrussi de Rothschildiin mentiin bussillla kuten myös Monacoon(1e/hlö). Hieno maisemareitti! Valmiilla retkellä (AM) vierailtiin St.Paulin kylässä, Gourdonin kylässä 800m korkeudessa, Grassen kaupungissa ja vanhassa hajuvesitehtaassa.
        Kova halu olis päästä uudestaan, paljon jäi kivoja retkiä vielä toteuttamatta. Nizzaakin vois tutkia vielä paremmin!
        Hauskaa ja antoisaa matkaa!

        Suosittelen ehdottomasti Monacoa ja Cannesia (sieltä pois tullessa voi pysähtyä Antibesissa mutta mielestäni se ei ole kummoinen paikka). Monacoon kannattaa mennä bussilla tai tulla esim. auringonlaskun aikaan pois sieltä, maisemat ovat upeat. Cannesiin suosittelen menemään junalla, paljon nopeampaa eikä ole kovin kallista.

        Nizzassa ihana paikka on kukkula sataman ja keskustan välissä. Mene sinne ehdottomasti viettämään aikaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe