Yölinjalla--Rautavaara

Scania Vabis

Jokin aika sitten tuli YLE Teemalta 60-luvulla tehty ohjelma Yölinjalla. siinä matkasi Tapio Rautavaara rekan mukana Ruotsin kautta Osloon. Lauluja lauleltiin myös. Autona oli Scania-Vabis 76 Super puoliperävaunulla. Vuosimalli arviolta 1967.

14

2431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YrjöJurri

      Alkuperäisen biisin lauloi "Käteis Jussi" 1958. Biisistä lienee satoja covereita jo yksistään jenkkilässä, hyvin suosittu kappale

      The Ways Of A Woman In Love -Johnny Cash at Town Hall
      http://www.youtube.com/watch?v=evIj898H-nk

      • Gibson335

        Onhan tunnettu juttu,että tää yölinjalla kappale on alunperin
        Johnny Cashin I Walk The Line.
        Jostain syystä se vaan edelleen on Suomessa Tapio Rautavaaran tekemä.
        Jopa Baddingin versiossa säveltäjänä on Rautavaara.
        Tää ei oo edes blagiointi vaan selvä varkaus.
        Kunnia sille jolle kunnia kuuluu!!


      • 76 Ls rules

        tuota Oslon keikkaa muistellu,tuli joskus telkkarista.


      • Rydhemstreinerhag
        76 Ls rules kirjoitti:

        tuota Oslon keikkaa muistellu,tuli joskus telkkarista.

        Saman tekevää kenenkä tekemä rallatus ,mutta Kania oli 66 tai vanhempi .67 mallisissa jo Kanian omatekele ohjaamo ,tuossa vielä se puurunkoinen Be-Ge (porno hytti).


      • Nonstalgiaa
        Rydhemstreinerhag kirjoitti:

        Saman tekevää kenenkä tekemä rallatus ,mutta Kania oli 66 tai vanhempi .67 mallisissa jo Kanian omatekele ohjaamo ,tuossa vielä se puurunkoinen Be-Ge (porno hytti).

        On se Jussi Käteinen merkitty säveltäjäksi uusimmissa CD:ssä.
        Kertokaas lisää tuosta rekasta ja tuon dokumentin kuvauksesta.


      • Nonstalgiaa
        Nonstalgiaa kirjoitti:

        On se Jussi Käteinen merkitty säveltäjäksi uusimmissa CD:ssä.
        Kertokaas lisää tuosta rekasta ja tuon dokumentin kuvauksesta.

        Unohtu äskeisestä.
        On vielä jokusen päivän Yle areenassa katsottavana:

        http://areena.yle.fi/video/1166086


      • spude.
        Nonstalgiaa kirjoitti:

        Unohtu äskeisestä.
        On vielä jokusen päivän Yle areenassa katsottavana:

        http://areena.yle.fi/video/1166086

        muutama tuttu paikka tänäkin päivänä näkyy!


      • kanja ja iso
        Rydhemstreinerhag kirjoitti:

        Saman tekevää kenenkä tekemä rallatus ,mutta Kania oli 66 tai vanhempi .67 mallisissa jo Kanian omatekele ohjaamo ,tuossa vielä se puurunkoinen Be-Ge (porno hytti).

        Vuosi 1968 Kanjaan tuli ylöspåin kapenevalla pellihytillä,puuhyttejä oli viel -67 ,mut -68 pellihyteis oli katolla hytin,
        etukulmissa irralliset kulmavalot,ja joissain oli hyttiin intergoidut.Näistå sanoivat,et vanhempaa tuotantoa
        eli 1967.Mutta kyllä 1967 kanjaa suomessa oli ihan puuhytillä,ja monen pitusia oli hytit silloin ku Be-Ge niitä teki


    • Välkky Ratissa

      Täällä,kun pyörii ja häärii kaiken tietävää ja huomaavaa Ammattimiestä,niin ois jonkun muunkin luullut huomaavan siellä Oslon satamassa ne pikkuisen erikoisen näköiset vetomestarit! siis 2.akseliset Hytit joissa toises päässä kauhee rauta palkki,keskellä isot vetopyörät ja toises pääs sellainen ostoskärryn pyörä!!
      O varmaan ollu pikkuisen villi peli ajella ilman Lavaa,Kärryä,Kuormaa,Lavettia,Mafia,Rekkaa vai millä nimellä,ny siihen aikaan tuota jatkoliitosta sitten kutsuttiinkaan????
      Veikkaan,että Traktoreista tuttu kaksois jarrupoljin järjestelmä oli ratkaisevassa asemassa?!?
      Jos,joku "vanhempi" Kolleeka Muistais kyseisen laitteen toiminta periaatteen ja sen tiedon,myös muille jakaisi,niin olisin hyvin kiitollinen ja korvaukseksi lupaan väistää sitä pyöräilijää kauempaakin,kuin 2metriä lähempää...

    • LS110s

      LBS vai LS 76 Super? Mistä päättelet vuosimallin?

    • nylyväs

      Tuli mieleen, että olikohan Tapsalla rekkakorttia, kun ajeli Scaniaa, mutta sitten muistin kuulleeni, että joskus ennen rekkakortin sai automaattisesti, kun suoritti kuljettajatutkinnon kuorma-autolla. Minäkin sain moottoripyöräkortin siinä kylkiäisenä silloin 80-luvulla.

      • YrjöJurri

        Ei ollut, välillä teki tiukkaa ajokortin kanssa. Sen ajan mitä Tapsa kerkesi 1948 jälkeen olemaan perinteisissä töissä hän oli OTK:n myllyllä Nokialla. Myllyllä lastattiin ja purettiin sen ajan "rekkoja".

        Olen ollut kolmissa tapahtumissa miksaajana jossa Tapsa oli esiintymässä. Viimeisin oli Lahdessa mestari hanuristi Aki Lievosen taiteilijajuhlat vähän ennen Tapsan kohtalokasta kaatumista. Näihin juhliin Rautavaara tuli aurinkolasit päässään, koska veteraanilla oli silmä mustana.
        Rautavaara yleisölle: "nyt ne luulee, että Tapsa on saanut turpaansa - ei nyt sentään, tuli Ruotsissa vähän nuorison kanssa poliittisia erimielisyyksiä"."


      • Juvenntus
        YrjöJurri kirjoitti:

        Ei ollut, välillä teki tiukkaa ajokortin kanssa. Sen ajan mitä Tapsa kerkesi 1948 jälkeen olemaan perinteisissä töissä hän oli OTK:n myllyllä Nokialla. Myllyllä lastattiin ja purettiin sen ajan "rekkoja".

        Olen ollut kolmissa tapahtumissa miksaajana jossa Tapsa oli esiintymässä. Viimeisin oli Lahdessa mestari hanuristi Aki Lievosen taiteilijajuhlat vähän ennen Tapsan kohtalokasta kaatumista. Näihin juhliin Rautavaara tuli aurinkolasit päässään, koska veteraanilla oli silmä mustana.
        Rautavaara yleisölle: "nyt ne luulee, että Tapsa on saanut turpaansa - ei nyt sentään, tuli Ruotsissa vähän nuorison kanssa poliittisia erimielisyyksiä"."

        Oli hän kyllä legenda. Jo pelkäsään tuollaisella äänellä varustettu laulaja olisi ollut paljon. Mutta lisäksi elokuvanayttelijä, radiotoimittaja sota-aikana. Sitten vähän myöhemmin huippu-urheilija olympiakultaa keihäästä ja jousiammunnan kultamitali. Kitaristikin ja sävelsi ja sanoitti myös biisejä.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe