HALUAN matkaoppaaksi!

apuaaaaaaaaaaaaaaaa

Eli olen hakenut nyt kaksi kertaa matkaoppaaksi eri firmoille ja en ole päässyt edes haastatteluihin asti joten CV:ssäni on jotain korjattavaa. Löytyisikö teiltä vinkkejä, kokemuksia, jne? Minkälaiselta pohjalta olette lähteneen? Oletteko käyneet Päivölän? Koska olen miettinyt meneväni opistolle, mutta koulutuksen saisi suoraan firmoilta nopeammin ja halvemmalla. Olen 20-vuotias ylioppilas, asunut vuoden aupairina ulkomailla, puhun sujuvaa englantia, vähän saksaa ja ruotsia. Nyt minun pitäisi päättää, että haenko maaliskuussa alkavaan Päivölän matkaopaskoulutukseen ja jään talveksi Sveitsiin aupairiksi, menenkö töihin hotelliin ja haen keväällä suoraan firmoille vai jotain muuta?
Alan olla aika epätoivoinen. APUA!

4

658

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lennokki_

Juu, samaa hommaa täällä. Hain tuossa taannoin kun noita hakuja oli usealle eri yhtiölle oppaan hommiin.
      Olin äärimmäisen hämmästynyt, sillä joistain ei kuulunut mt, eikä yhtöön kutsua tullut haastikseen.
      Ulkomaankokemusta on useasta eri paikkaa, matkailualan koulutus, kielitaitoa ja hyvä työhistoria..
      Ööh, en tiedä sitten ketä hakevat ja millasia tyyppejä.. Outoa. Mutta toisaalta oppailla on huonot palkat, ja olen todennut että eipä tuo taitaisi olla kannattavaa, koska kuitenkin hyvä työpaikka tällä hetkellä on.
      Mutta ois ollu kiva kokemus!
      Tsemit hakuun!

• jööei

.. kyllä teillä nyt on jotain siinä Cv:ssä vikana koska itse olen 19v ylioppilas ja jonkin verran työkokemusta Suomesta ja lähetin äskettäin Finnmatkoille hyvän hakemuksen ja cv:n ja haastattelukutsun sain tuota pikaa. En kyllä mene haastatteluun koska haen mieluummin opiskelemaan uudestaan ensi keväänä mutta kuitenkin. Myös kuva merkkaa, uskoisi sitä tai! Finnmatkoilla ainakin oli hakemuksessa valinnainen kuvan paikka ja luulen että jos siihen ei mitään laita tai jos ulkomuoto ei miellytä joutuu hylky koppaan...

• matkaopas123456

Yleensä oppaiden ikäraja 21 vuotta, eli voi johtua liian nuoresta iästä.

• 17 vuotta oppaana

Olet kulta vielä vähän liian nuori oppaaksi... Hae Päivölään ja johonkin kouluun/yliopistoon, joka kiinnostaa ja kerrytä 'elämänkokemusta' vielä muutama vuosi. Suomalaiset matkanjärjestäjät vaativat yleensä 22/23 vuoden ikää vähintään ja muitakin asioita. Ennätät kyllä vielä - älä huoli. :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      204
      2700
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      125
      2505
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1698
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      203
      1221
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      56
      1179
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1088
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      991
    8. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      813
    9. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      106
      798
    10. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46