HALUAN matkaoppaaksi!

apuaaaaaaaaaaaaaaaa

Eli olen hakenut nyt kaksi kertaa matkaoppaaksi eri firmoille ja en ole päässyt edes haastatteluihin asti joten CV:ssäni on jotain korjattavaa. Löytyisikö teiltä vinkkejä, kokemuksia, jne? Minkälaiselta pohjalta olette lähteneen? Oletteko käyneet Päivölän? Koska olen miettinyt meneväni opistolle, mutta koulutuksen saisi suoraan firmoilta nopeammin ja halvemmalla. Olen 20-vuotias ylioppilas, asunut vuoden aupairina ulkomailla, puhun sujuvaa englantia, vähän saksaa ja ruotsia. Nyt minun pitäisi päättää, että haenko maaliskuussa alkavaan Päivölän matkaopaskoulutukseen ja jään talveksi Sveitsiin aupairiksi, menenkö töihin hotelliin ja haen keväällä suoraan firmoille vai jotain muuta?
Alan olla aika epätoivoinen. APUA!

4

676

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lennokki_

Juu, samaa hommaa täällä. Hain tuossa taannoin kun noita hakuja oli usealle eri yhtiölle oppaan hommiin.
      Olin äärimmäisen hämmästynyt, sillä joistain ei kuulunut mt, eikä yhtöön kutsua tullut haastikseen.
      Ulkomaankokemusta on useasta eri paikkaa, matkailualan koulutus, kielitaitoa ja hyvä työhistoria..
      Ööh, en tiedä sitten ketä hakevat ja millasia tyyppejä.. Outoa. Mutta toisaalta oppailla on huonot palkat, ja olen todennut että eipä tuo taitaisi olla kannattavaa, koska kuitenkin hyvä työpaikka tällä hetkellä on.
      Mutta ois ollu kiva kokemus!
      Tsemit hakuun!

• jööei

.. kyllä teillä nyt on jotain siinä Cv:ssä vikana koska itse olen 19v ylioppilas ja jonkin verran työkokemusta Suomesta ja lähetin äskettäin Finnmatkoille hyvän hakemuksen ja cv:n ja haastattelukutsun sain tuota pikaa. En kyllä mene haastatteluun koska haen mieluummin opiskelemaan uudestaan ensi keväänä mutta kuitenkin. Myös kuva merkkaa, uskoisi sitä tai! Finnmatkoilla ainakin oli hakemuksessa valinnainen kuvan paikka ja luulen että jos siihen ei mitään laita tai jos ulkomuoto ei miellytä joutuu hylky koppaan...

• matkaopas123456

Yleensä oppaiden ikäraja 21 vuotta, eli voi johtua liian nuoresta iästä.

• 17 vuotta oppaana

Olet kulta vielä vähän liian nuori oppaaksi... Hae Päivölään ja johonkin kouluun/yliopistoon, joka kiinnostaa ja kerrytä 'elämänkokemusta' vielä muutama vuosi. Suomalaiset matkanjärjestäjät vaativat yleensä 22/23 vuoden ikää vähintään ja muitakin asioita. Ennätät kyllä vielä - älä huoli. :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      142
      3914
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      9
      3322
    3. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      45
      2921
    4. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      12
      2822
    5. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      142
      2503
    6. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      50
      2134
    7. "Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko

"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For
      Maailman menoa
      96
      1312
    8. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      16
      1298
    9. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      63
      1284
    10. Oot kyl rakas

Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      36
      1149
    Aihe