Erikoista puhelinmyyntiä

Katleija

Kännykkääni tuli tänään kaksi soittoa samasta minulle tuntemattomasta numerosta. Vastasin nopeasti mutta soitto katkesi kummallakin kerralla. Vastasoittoa en tietysti tehnyt tuntemattomaan numeroon.
Vastasin kuitenkin vielä kolmanteenkin soittoon siitä numerosta ja nyt siellä oli puhelinmyyjä Dna:sta. Kysyin että onko hän soittanut tänään ne kaksi puheluakin, jotka katkesivat heti.
Hän sanoi robotin soittaneen ne. Siis myyjä laittaa puhelimensa soittelemaan ihmisten numeroihin ja odottelee sitten yhteydenottoja.
Jos minä siis olisin tehnyt vastasoiton heille siihen myyjän numeroon, hän olisi saanut sen myyntipuhelunsa veloitettua minulta. On tuokin kalastelua, olisikohan se puhelu ollut edes normaalihintainen.

40

4155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ts**

meneillään, tänään juuri peruutin Bonniers'in Tieteen maailma filmitilauksen muka, jota taatusti en ole tehnyt. Minulle riittääTieteen kuvalehti, mutta näen sen pakkosyöttönä. Pakko on maksaa lasku, kun en viitsi nähdä vaivaa palauttaa. Annan ne kaksi lastenlapsille, muttei yhtään enää. Aika härskiä meininkiä!

• viruslinkkejä!

ISO-V:n sivuilta saa haittaohjelmia koneelle. Kuka on vastuussa?

• ISO-V
        viruslinkkejä! kirjoitti:

ISO-V:n sivuilta saa haittaohjelmia koneelle. Kuka on vastuussa?

Ei sielta saa normaali ihminen haitta ohjelmia, itse en ainakaan ole havainnut ainuttakaan. Johtuu ihan muista asioista jos saat haittaohjelmia jostain, ne ovat itse aiheutettuja eivatka sinallaan liity mitenkaan sivuihin. Ihan tiedoksi etta asiaton vaite haittaohjelmista tarkasti spesifioituna kuten tuo omasi, jota myos naemma copy&paste menetelmalla levittelet niin on hieman laitonta. Tuossa asiassa ainakin sina olet viestin lahettajana vastuussa. Muuten jos haluat kysya jotain niin vastaan mielellani.

• Pär Pillhard

Myyjä tarjosi vaimoni lahjaksi saamaan jotakin, josta en ymmärtänyt mitään. Vaimonikaan ei ymmärtänyt, mutta kun myyjä vakuutteli että se ei maksa mitään, niin hän suostui. Kävimme yhdessä peruuttamassa Iso Omenan DNA-myymälässä turhan tilauksen.

Kun vuotta aijemmin kävimme DNA-myymälässä tekemässä sopimuksen puhelinnumerosta y.m. ehdotti myyjä että laitettaisiin suoramarkkinointiesto ja se laitettiinkin. Nyt DNA-puhelinmyyjät rikkovat kieltoa.

• -2358-

mulle tapahtui ihan samaalla tavalla.. en vaan muista oliko dna vai mikä paikka aina lyötii luuri kii kun ite vastasin takas ei tietty voinut soittaa kun soitivat tuntemattomasta numerosta.. oli tosi ärsyttävää saada tuollaisia puheluita ja sit kun soitti ties kuinka monta kertaa jonka jälkeen joku mies rupesi myymään jotain.. silloin oli mun vuoro lyödä puhelu kesken poikki :D

• aaaapina
        -2358- kirjoitti:

mulle tapahtui ihan samaalla tavalla.. en vaan muista oliko dna vai mikä paikka aina lyötii luuri kii kun ite vastasin takas ei tietty voinut soittaa kun soitivat tuntemattomasta numerosta.. oli tosi ärsyttävää saada tuollaisia puheluita ja sit kun soitti ties kuinka monta kertaa jonka jälkeen joku mies rupesi myymään jotain.. silloin oli mun vuoro lyödä puhelu kesken poikki :D

Kyllä, kuulostaa tutulta. Joku outo numero soitteli mulle, pilareita, niin etten joko ehtinyt vastata tai en ehtinyt kuulla soittoa kun niin hetken soi.. Numeroon takaisin soitettuani kaveri rupesi ilmeisesti kauppaamaan jotakin kun pyysi " ihan minuutti " -aikaa. *uck dat. Ja luuri kiinni.

*** *u mitä skeidaaa.

• ---------------...-

on törkeää. Kukaan ei voi soittaa tuntemattomasta puhnumerosta, kun ette anna omaa puhelinnumeroanne puhelinluetteloon ettekä sähköisiin viestimiin. Laittakaa numeronne salaisiksi, niin ei soittele myyjät eikä huijarit eikä huijarimyyjät. Yksi soitto omaan asiakaspalveluun riittää ja kaikki on kunnossa.

• -----------....-
        ---------------...- kirjoitti:

on törkeää. Kukaan ei voi soittaa tuntemattomasta puhnumerosta, kun ette anna omaa puhelinnumeroanne puhelinluetteloon ettekä sähköisiin viestimiin. Laittakaa numeronne salaisiksi, niin ei soittele myyjät eikä huijarit eikä huijarimyyjät. Yksi soitto omaan asiakaspalveluun riittää ja kaikki on kunnossa.

että Dna:n numeron voi myöskin laittaa estolistalle, jolloin he eivät pääse soittamaan teitin numeroonne. Paitsi että, kukas voisi sitten tietää, kaikki Dna- kauppiaiden puh. numerot ei kukaan. Tehkää RIKOSILMOITUS tällaisesta kaupustelutoiminnasta. Soitatte rikospoliisille tai poliisilaitokselle ja annatte ko. numeron sinne. Sanotte vain, että numero on teille vieras, ette kuuna päivänä ole edes odottanut soittoa tällaisesta numerosta ja sanotte teitä pelottavan, koska puhelin suljettiin vastatessanne. Siinä kaikki. Poliisi on olemassa ihmisten turvallisuuden takia.

• klevi

...viimeisen viikon aikana tullut minullekkin useitakin. Pitkään olikin hiljaista...
      Virolaiset kauppaa kalsareita ja kuka mitäkin:)
      Alkukesästä soittivat Aleksandria pankista pari kertaa. Totesin että ei ole oikein vakuuttavaa pankkitoimintaa jos asiakkaita täytyy etsiä puhelimitse. Eivät soittaneet kolmatta kertaa;)

• kreivinen

Op:n tässä on erityisen paha. rupeavaty kyselemään omaisuutta ja varallisuutta...............On se kumma että viranomaiset eivät tähän puutu

• @@@
        kreivinen kirjoitti:

Op:n tässä on erityisen paha. rupeavaty kyselemään omaisuutta ja varallisuutta...............On se kumma että viranomaiset eivät tähän puutu

Lyö niille se viimeinen sosiaalihuollon avustuskuittisi pöytää, eiköhän ne sitten usko...

• dnaasiakasss

olen itse dna:lla puhelinmyyjänä ja ei meillä vaan mitään robotteja ole. Kuulostaa vähä hassulta :DD Aina jos asiakas on soittanut puhelimeen niin meitä on käsketty sanomaan että "soitamme takaisin" ettei asiakkaan laskua mene. Ja niin on tehty, ei koskaan asiakkaan laskuun laitettu puheluita.

• 5+9

tekaistu aloitus?

• Katleija

Sen verran vielä sanon, että soittajan numero oli näkyvissä ja se oli sama numero kaikkina kolmena kertana. Kolmas soitto ei katkennut heti, vaan soittaja esitteli itsensä nimi Dna:sta.
        Keskustelumme jo kirjoitin aloituksessa ja en jatkanut pitempään puhelua.
        En ole minäkään kuullut ennen, että robotti soittaa kännykkään. Enpä tiedä mikä homman nimi on, että se siitä.

• Anonyymi
        5+9 kirjoitti:

tekaistu aloitus?

MIES: Hän hinkuaa kännykän numeroani. Kuulen vaan " mutkan kautta", kuulen minua siis pidetään piinassa!kiusataan!😪 Näinkö Minua Aina Pitää Kohdella!?

• Ei huijattu

Joku savon murretta puhuva nainen soittaa yrityksiin ja kertoo että 118 numeropalveluun ei yrityksiä enää kirjata jollei maksa 40 euroa alv......tämä mukamas oisi vuosimaksu....puhelu tulee Espanjasta ja tarkastettuani ko.muijan soitot todellellisesta 118 palvelusta-he eivät ole millään muotoa mukana tässä liiketoiminnassa eivätkä laskuttamassa ketään ko.vuosimaksuilla.....VAROKAA MUIJAA

• bad.mother.fucker

tuskin 118:sta ovat soittaneet vaan suomen118:sta mikä on täysin eri juttu, prkleen pönttö ota asioista selvää ennen kuin kirjoitat paskaa! tämä savon murretta puhuva nainen on yrittäny kaupata sinulle yrityskorttia nettiin, ja suomen 118 on markkinoiden edullisin...

• ja tietoa

Itse asiassa robottien käyttö, tarkemmin sanottuna tietokoneen käyttö puhelinmyynnissä on hyvin yleistä. Isoissa puhelinmyyntifirmoissa ainakin. Siinä tietokone soittaa valmiiksi ohjelmoidun listan mukaan eri numeroihin. Kun asiakas vastaa, puhelu ohjautuu vapaana olevalle myyjälle, joka ottaa tilanteen haltuun kuin muka olisi itse soittanut "Matti täältä x-yrityksestä soittelee, terve". Jutun hyöty firmoille on, että kone hoitaa vastaamattomat puhelut eli myyjän kallisarvoista ;-) työaikaa ei kulu soittoääntä kuunnellessa, voisihan puhelu jäädä kokonaan vastaamatta. Yleensä nämä konesoitot saattavat kyllä tulla salaisista numeroista. Niissä ei siis ole tarkoituksena saada asiakasta soittamaan takaisinpäin, koska silloin myyjällä ei ole tietoa, minkäniminen asiakas luurin päähän osuu, eikä hän voi sujuvasti jutella, että "mites Maija, onkos siellä Kajaanissa vielä hellettä pidellyt".

Sitä en osaa sanoa, miksi kone on katkonut puhelua kaksi kertaa. Ehkä ollut ns. bitti poikittain eli jokin häiriö. Tai sitten kyseessä on ollut tästä käytännöstä tietoinen myyjä, joka on soittanut vahingossa kaksi hutisoittoa sinulle ensin ja pelastanut tilanteen sopivalla selityksellä, kun vihdoin sai sinut langanpäähän.

Ai mistäkö tiedän? No, olin joskus puhelinmyyjänä isossa firmassa, jossa tilaustyönä soiteltiin mm. operaattoreiden myyntipuheluita. Ei kylläkään sattunut kohdalle DNA:ta. Mutta jos et halua saman tai muunkaan kaupustelun jatkuvan, niin ota markkinointikielto. Se tehoaa oikeasti, usean vuoden kokemuksella voin sanoa. Lisätietoa tuolta:
      http://www.asml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoituspalvelu

• Katleija

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Minulla oli lankapuhelimessani joskus suoramarkkinointikielto ja se toimi hyvin, loppuivat lehtitilaajiensoitot jotka usein tulivat päiväunien aikaan.
        Aika harvoin kännyyni on tullut noita soittoja, mutta täytyy kai tuo kielto laittaa, niin saa olla ihan rauhassa.

• Ei puhmyyjille
        Katleija kirjoitti:

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Minulla oli lankapuhelimessani joskus suoramarkkinointikielto ja se toimi hyvin, loppuivat lehtitilaajiensoitot jotka usein tulivat päiväunien aikaan.
        Aika harvoin kännyyni on tullut noita soittoja, mutta täytyy kai tuo kielto laittaa, niin saa olla ihan rauhassa.

Minne teit sen suoramarkkinointikiellon? Olisi nimittäin tarvetta tehdä semmoinen.

• katl,,,
        Ei puhmyyjille kirjoitti:

Minne teit sen suoramarkkinointikiellon? Olisi nimittäin tarvetta tehdä semmoinen.

http://www.asml.fi/
        Tuo näkyy olevan nykyään yksi paikka, josta kiellon voi tehdä. Klikkaa sivustolta RAJOITUSPALVELUT, siinä infoa

Siitä on kauan, kun minulla on lankapuhelin ollut, johon vuosia sitten tein sen kiellon. Siihen aikaan oli joku puhelinnumero jonne soitettiin, hyvin se toimi ja suoramyynti loppui.

• ja kokemusta

Vielä tietoa siitä, miksi robotti on katkaissut puhelun. Johtuu joko siitä, että on loma-aika ja myyjiä ei ole niin paljon kuin yleensä töissä tai se on ohjelmoitu soittamaan liian usein. Molemmissa näissä tapauksissa, käy niin, että asiakas vastaa puheluun, mutta ei olekaan yhtään vapaata myyjää vastaamassa puhelimeen. Voi olla, että robitta on juuri viime aikoina säädetty ja se ole vielä "oppinut" oikeaa soittojen väliä, mitä kauemmin robotti soittaa puheluita, se "oppii" kuinka usein pitää soittaa, kun on esim. 3 myyjää tai jos on 10 myyjää soittelemassa asiakkaille.

• The_Evil_Of_Silence

Juuri sen takia minuakin ihmetyttää näitä ei-toivottuja soittoja tuntemattomilta! Itse en tiedä keitä nämä ihmiset ovat, mutta näitten tilanteiden takia pitäisi ilmoittaa valituksia operaattoreille!

• mainosrauhallinen

Terve Katleija.
      Osoitteesta www.aslm.fi/rajoituspalvelut löytyy suoramarkkinointiyritysten lähes maksuton palvelu, jossa voi kieltää erikseen postitse ja puhelimen kautta tapahtuvan suoramarkkinoinnin
      Itse tein tämän kiellon puhelinmarkkinoinnin suhteen pari vuotta sitten ja se alkoi pelittämään pienellä viiveellä, kunnes liittoon kuuluville markkinapelleille oli tullut tieto kiellostani. Myös monet liittoon kuulumattomat suoramarkkinoijat noudattavat tätä kieltolistaa.
      On ollut aivan mahtavaa, ettei kesken työpäivää tai illalla väsyneenä tule puhelinmyyjien tykitystä.
      Suosittelen tekemään tämän kiellon yllämainitulla sivustolla.
      Ikävä kyllä, kertaluonteinen kielto ei riitä, se pitää uusia kolmen vuoden välein.
      Puhelinrauhaa toivotellen,

• reklomyt15
    • Kysymyksessä ei ole robotti. Useissa puhelinmyynti- ja palveluyrityksissä on käytössä puhelinjärjestelmien huipputeknologiaa, joka ohjaa niitä puheluita sekä myyjille, että puheluiden vastaanottajille. Ts. jos joku myyjä tai asiakaspalvelija on ilman puhelua, se järjestelmä ohjaa joko lisää myyntikohteita tai vastaanotettavia puheluita.

Useissa tapauksissa, kuten esim. Suomi24:n asiakaspalvelussa puhelut ovat maksullisia, mikä minusta on varsin järkevää. Maksullisuus ohjaa asiakkaita käyttämään nettipalveluja, mikä jättää yritykselle enemmän vapautta aikataulusta riippumattomaan palveluun. Tavoiteaikatauluja yleensä asetetaan, mutta resurssitilanteesta riippuen niiden toteuttaminen voi joskus olla haasteellista.

• Liisan mummo

Jokaisella on henkilökohtainen puhelin ja vastaa sekä soitoista että vastaamisista, näin teen jos puhe alkaa "onko aikaa", olen valmis vastaamaan, jos myytte jotain en osta, siihen alkaa tula selostusta, ja silloin katkaisen kylmästi puhelun.
        Minulla on siihen oikeus, en osta enkä puhu myyjille, on vihonviimeinen tuo puhelimen kautta myyminen,
        sisarelleni 80v joku myi jalkojenhoitovälineet, on kovasti reuma runnellut eikä pysty itse edes leikkaamaan sormen kynsiä, miten sitten voisi hoitaa jalkoja.
        Oli kuulemma sanonut että voihan sen palauttaa kun tutustutte, mutta ne on helppo käyttöiset.
        Palautettiin papetti!

• numeroni

ja pistin sen niin salaiseksi ettei saa mistään. Pieni hinta siitä että saa olla rauhassa. Täytyy vaan olla tarkkana mihkä numeronsa antaa.
      Olen meinaan huomannut että jos osallistuu esim kilpailuun ja laittaa numeronsa niin...
      Aikaisemmin AINA ruksasin että EI SAA KÄYTTÄÄ SUORAMARKKINOINTIIN mutta pirut vaan soittelivat. Ei paljooa auttanut ne ruksaukset.
      nykyään en laita numeroani minnekkään enkä kyl osallistukkaa kisoihin jos tarvii numeron laittaa. Ja vuoden päivät oon saanu olla ihan rauhassa.

• yrittäjä Tampere

Kannatta tehdä kuten minä kun puhelinmyyjät alkoivat olla tosi riesa. Pienetkään yritykset eivät saa helposti puhelinmyyntiestoa. Kun puhelu tulee kysyn heti myytkö jotain, jos selvää vastausta ei tule katkaisen heti puhelun sen enempää jaarittelematta. Toinen konsti on esittää kiinnostunutta ja kun myyjä innostuu lässyttämään jätän puhelimen pöydälle , viimeistään puolen tunnin kuluttua jostain syystä puhelu on katkennut . Kolmas konsti on esittää kiinnostunutta ja pyytää puhelinhäirikkömyyjää soittamaan myöhemmin uudelleen esim. viikon kuluttua. Tein näin ja eräs tosi typerä vakuutusmyyjä soitteli noin viikon - kuukauden välein kahden vuoden ajan ja vasta sitten meni jakeluun etten koskaan osta puhelinmyynnistä mitään. Myös hyvä konsti on myös itse viedä puhelu eri asiaan esim. keskustella verotuksesta, pakolaisista, säästä,naapureista, elintarvikkeista, Venäjästä. Siis ihan mistä vaan kun vaan saa venytettyä puhelua mahdollisimman pitkäksi ilman mitään tilausta mistään niin ainakin maksaa soittajalle. Usein olen sanonut myös suoraan törkeästi solvauksien kera jos myyjän on ollut tosi röyhkeä aasi.

• Puhelinmyyjien pomo

Olen eräässä firmassa puhelinmyyjien esimiehenä ja olen aloittanut itsekin myyjänä.

Se että DNA "rikkoo" suoramarkkinointikieltoa, johtuu siitä, että kielto ei koske yrityksiä, joiden asiakkaana olet jo. Se pitää kieltää erikseen ilmoittamalla siihen firmaan.

Suomessa ei käytetä robottisoittajia. Isommilla firmoilla on soittojärjestelmä, joka jakaa tietokannasta numeroita eri myyjille. Mahdollisesti myyjälle saattaa tulla tietokoneelle myös asiakkaan osoite ja se, mitä hän on ehkä aiemmin ostanut sen firman kautta. Numerotietokannat joko ostetaan niitä hallinnoivalta numpacilta tai sitten soitetaan toimeksiantajan omaa asiakasrekisteriä.

Suuremmissa maissa on järjestelmiä, jossa "robotti" tosiaan soittaa asiakkaalle ja tarjous kuuluu nauhalta. Sitten asiakkaan pitää esim. painaa ruutua, jos on kiinnostunut. Tällöin puhelu yhdistyy vapaalle myyjälle. Tämä pienentää työvoimakustannuksia, kun myyjiä tarvitaan hyivn vähän verrattuna siihen, että he tekisivät itse tarjouksen. Ongelmana on se, että asiakkaille tulee valtava määrä nauhoitepuheluita, jotka eivät houkuttele ostamaan läheskään niin tehokkaasti kuin hyvän myyjän tarjouspuhe. Suomessa tätä ei voi tehdä, koska asiakkaita on niin vähän ja robotti soittaisi nopeasti koko väestön läpi, kun sehän voi soittaa vaikka sataa puhelua kerralla. Tuo "robotti soitti vahingossa" on luultavasti myyjän keksimä nopea selitys siitä, että soittojärjestelmä on jäänyt päälle ja soittanut, kun myyjä on esim. lähtenyt kahvitauolle.

Myyjille vittuilemisessa ei minusta ole kauheasti järkeä. Vaikka nolaisitte jonkun myyjän, niin se ei mitenkään estä toisen firman myyjää soittamasta teille. Tarjoten ehkä jopa samaa tuotetta. Suomessa on varmasti kymmeniä eri firmoja, jotka myyvät helsingin sanomia tai DNA:n puhelinliittymiä. Parhaiten säästätte aikaa, kun sanotte, että "kiitos ei" ja suljette itse puhelimen. Siitä tyhmäkin myyjä tajuaa, että tuolle on turha soittaa uudestaan.

Yksikään myyjä ei muuten huvikseen soita sellaisille asiakkaille, jotka ovat jo sanoneet ei. Sinne ei saa kauppaa ja kaikki asiakkaat ovat pahalla tuulella kun heitä taas häiritään. Välillä näin tapahtuu ja se johtuu siitä, että sama numerolista, esim. tietyn kadun asukkaat, on myyty kahdelle eri firmalle.

• Kuuro
        Puhelinmyyjien pomo kirjoitti:

Olen eräässä firmassa puhelinmyyjien esimiehenä ja olen aloittanut itsekin myyjänä.

Se että DNA "rikkoo" suoramarkkinointikieltoa, johtuu siitä, että kielto ei koske yrityksiä, joiden asiakkaana olet jo. Se pitää kieltää erikseen ilmoittamalla siihen firmaan.

Suomessa ei käytetä robottisoittajia. Isommilla firmoilla on soittojärjestelmä, joka jakaa tietokannasta numeroita eri myyjille. Mahdollisesti myyjälle saattaa tulla tietokoneelle myös asiakkaan osoite ja se, mitä hän on ehkä aiemmin ostanut sen firman kautta. Numerotietokannat joko ostetaan niitä hallinnoivalta numpacilta tai sitten soitetaan toimeksiantajan omaa asiakasrekisteriä.

Suuremmissa maissa on järjestelmiä, jossa "robotti" tosiaan soittaa asiakkaalle ja tarjous kuuluu nauhalta. Sitten asiakkaan pitää esim. painaa ruutua, jos on kiinnostunut. Tällöin puhelu yhdistyy vapaalle myyjälle. Tämä pienentää työvoimakustannuksia, kun myyjiä tarvitaan hyivn vähän verrattuna siihen, että he tekisivät itse tarjouksen. Ongelmana on se, että asiakkaille tulee valtava määrä nauhoitepuheluita, jotka eivät houkuttele ostamaan läheskään niin tehokkaasti kuin hyvän myyjän tarjouspuhe. Suomessa tätä ei voi tehdä, koska asiakkaita on niin vähän ja robotti soittaisi nopeasti koko väestön läpi, kun sehän voi soittaa vaikka sataa puhelua kerralla. Tuo "robotti soitti vahingossa" on luultavasti myyjän keksimä nopea selitys siitä, että soittojärjestelmä on jäänyt päälle ja soittanut, kun myyjä on esim. lähtenyt kahvitauolle.

Myyjille vittuilemisessa ei minusta ole kauheasti järkeä. Vaikka nolaisitte jonkun myyjän, niin se ei mitenkään estä toisen firman myyjää soittamasta teille. Tarjoten ehkä jopa samaa tuotetta. Suomessa on varmasti kymmeniä eri firmoja, jotka myyvät helsingin sanomia tai DNA:n puhelinliittymiä. Parhaiten säästätte aikaa, kun sanotte, että "kiitos ei" ja suljette itse puhelimen. Siitä tyhmäkin myyjä tajuaa, että tuolle on turha soittaa uudestaan.

Yksikään myyjä ei muuten huvikseen soita sellaisille asiakkaille, jotka ovat jo sanoneet ei. Sinne ei saa kauppaa ja kaikki asiakkaat ovat pahalla tuulella kun heitä taas häiritään. Välillä näin tapahtuu ja se johtuu siitä, että sama numerolista, esim. tietyn kadun asukkaat, on myyty kahdelle eri firmalle.

Tämä puhelinmyyjien soitteleminen on tosi ärsyttävää, koska

a) olen kuuro, enkä koskaan vastaa puheluihin

b) puhelimeeni on saneltu automaattivastaaja, joka kertoo, että olen kuuro, enkä voi vastata puhelimeen, ja pyydetään laittamaan tekstiviesti minulle

Laitoin kerran jonkin yrityksen KAIKILLE työntekijöille sähköpostia, jossa valitin niiden soittaneen jatkuvasti puhelimeeni, ja eivät kuuntele automaattivastaajaani, ja sain sieltä vastauksen, että soittavat robottien avulla, ja jos puhelimessa menee vastaaja päälle, robotti lakkaa soittamasta ja soittaa sitten hetken päästä uudestaan. Laittoivat minut mustalle listalleen, mutta edelleenkin soittoja on tullut monta kertaa viikossa (eri firmoista).

Tota mainittua linkkiä pitää käydä tsekkaamassa, kiitos siitä.

• Kuuro
        Kuuro kirjoitti:

Tämä puhelinmyyjien soitteleminen on tosi ärsyttävää, koska

a) olen kuuro, enkä koskaan vastaa puheluihin

b) puhelimeeni on saneltu automaattivastaaja, joka kertoo, että olen kuuro, enkä voi vastata puhelimeen, ja pyydetään laittamaan tekstiviesti minulle

Laitoin kerran jonkin yrityksen KAIKILLE työntekijöille sähköpostia, jossa valitin niiden soittaneen jatkuvasti puhelimeeni, ja eivät kuuntele automaattivastaajaani, ja sain sieltä vastauksen, että soittavat robottien avulla, ja jos puhelimessa menee vastaaja päälle, robotti lakkaa soittamasta ja soittaa sitten hetken päästä uudestaan. Laittoivat minut mustalle listalleen, mutta edelleenkin soittoja on tullut monta kertaa viikossa (eri firmoista).

Tota mainittua linkkiä pitää käydä tsekkaamassa, kiitos siitä.

jaa toi asiakkuusmarkkinointiliiton mainostama puhelintarjonnan rajoituspalvelu on jälleen yksi hyvä esimerkki, miten kuuroja on syrjitty. En voi alkaa soittamaan mihinkään, joten se siitä.

• nahni

Kaikkee ne myyjät keksii.

• Katleija

Laitoin tuon aloitukseni silloin myös mielipideosastoon TS:iin, johon sain Dna:lta eilen vastauksen.

Systeemi toimii heillä näin: Dna:n soittojärjestelmä (lienee se ns. robotti) soittaa ennalta määrättyihin numeroihin ja yrittää muutaman kerran tavoittaa henkilöä. Ellei tavoita, lopettaa soittamisen. Valitettavasti he eivät pysty sanomaan, miksi ne kaksi puhelua eivät minulle yhdistyneet.
      Jos kuitenkin olisin tehnyt vastasoiton heille, puhelu päättyy tiedotteeseen, jossa kerrotaan Dna:n ottavan myöhemmin yhteyden, joten asiakaspalvelu- tai myyntipuhelua ei siis veloiteta Dna:n myynti- ja markkinointijohtaja.

• omavalinta §

Yleensäkin puhelinmyyjillä ihme hinku tyrkyttää tuotteitaan. Kun joskus on tilannut lehden, sitten pommitetaan; mitä pidät lehdestämme. A-lehti on erikoisen aktiivinen.

• harmi&riesa

Kännykän kanssa ei kannata mennä päivätorkuille. Joku lehtiasiahenkilö on herättänyt tarpeeksi usein. Siks tää keino on hyvä.

• Anonyymi

En tilaa vahingosskaan mitään lehteä. Sen jälkeen lehtimyyjästä ei pääse ikinä eroon
        eikä monen lehden tilausta meinaa saada millään poikki.
        Hesari saa tulla, siitä ei ongelmaa. Asiakaspalvelu pelaa.

• Anonyymi

Erikoisesti DNA:n aggressiivisesta markkinoinnista olen saanut tarpeekseni.
      Suoramarkkinointikiellon laitoin. Eipä häiritse sekään enää.

• Anonyymi

Aika huono firma, samaa mieltä.

Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      152
      3426
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      51
      2422
    3. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      116
      1220
    4. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      13
      1203
    5. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      10
      1094
    6. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      49
      948
    7. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      46
      894
    8. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      19
      880
    9. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      39
      777
    10. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      198
      705
    Aihe