Elisan maksusopimus

Elisa-allerginen

Ajattelinpa siirtää maksun eräpäivää koska rahat ei meinaa millään riittää. Huomasin sitten tarkistaa hinnastosta että maksumuistutus tulee maksamaan 5 euroa ja maksusopimus 10 euroa! Ihan kiva juttu, kun muutenkin on matti kukkarossa ja köyhä yrittää siirtää eräpäivää niin 15 euroa lisälaskua laskun päälle vielä täräytetään!

Mulla on Elisan etuilta-sopimus tammikuun lopulle. Onko mitään mahdollisuutta päästä Elisasta eroon ennen tuota ajankohtaa?

Entä Elisan viihdepaketti ja virusturvapalvelu - sama homma, jos on niissä määräaikainen sopimus niin onko mahdollista ennen määräajan umpeutumista päästä eroon Elisasta? Onko kellään kokemusta?

7

1547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ottaa päähän

      ei ole mahdollista päästä eroon ennen kuin määräaikaisuus päättyy. itse yritin päästä eroon heidän surkeasta mobiiililaajakaistasta ennen aikaisesti mutta ei onnistu.

      • Elisa-allergia

        Voi harmi. No, kiitos vastauksesta kuitenkin.


    • En nyt ymmärrä miten joutuisit molemmat maksamaan. Nykysääntöjen mukaan käsittääkseni maksunmuistutuksen saa lähettää vasta kahden viikon päästä, joten vajaa pari viikkoa voi venyttää huoletta. Minusta on idioottimaista, että firmat laskuttavat tilapäisestä eräpäivän siirrosta. Luulisi sen kuuluvan ihan peruspalveluihin.

      • Elisa-allerginen

        Tässä hiukan aiemmin yritin kerran Elisan puhelinpalvelun kautta siirtää erästä laskua. Siellä miespuolinen virkailija neuvoi minua menemään Oma Elisan kautta asioimaan - jolloinka tuo eräpäivän siirto itsessään ei maksaisi minulle mitään, kun kuulemma puhelimen kautta maksaa. Yritin sitten Oma Elisan kautta hoitaa asian, mutta jonkun virheen takia asia keskeytyi ja yritin sitten selvitellä että olinko onnistunut siirtämään eräpäivää vai en!

        Loppujen lopuksi joku virkailija selitti minulle että tottakai Oma Elisan kautta eräpäivää siirtäessäni joudun maksamaan maksumuistutuksesta kuitenkin.

        Olen pannut merkille, että aika nuivasti sitä eräpäivää siirretään.

        Kyllä minä ymmärtäisin tuosta hinnastosta että joudun maksamaan sekä maksumuistutuksen että maksusopimuksen jos nyt sellaisen menen tekemään. Itse asiassa en tehnytkään sitä kun minusta tuo 15 euroa tuntuu persaukiselle kohtuuttoman suurelta hinnalta.

        Tuon maksumuistutuksen hinnoittelu on ihan tuon hinnaston lopussa. Muuten, mitähän siellä oikein tarkoittaa "Rahapalautus asiakkaan pankkitilille" - joka maksaa myös 10 euroa?


        http://www.elisa.fi/elisa/docimages/attachment/EL_GSM_hinnasto.pdf


      • Elisa-allerginen kirjoitti:

        Tässä hiukan aiemmin yritin kerran Elisan puhelinpalvelun kautta siirtää erästä laskua. Siellä miespuolinen virkailija neuvoi minua menemään Oma Elisan kautta asioimaan - jolloinka tuo eräpäivän siirto itsessään ei maksaisi minulle mitään, kun kuulemma puhelimen kautta maksaa. Yritin sitten Oma Elisan kautta hoitaa asian, mutta jonkun virheen takia asia keskeytyi ja yritin sitten selvitellä että olinko onnistunut siirtämään eräpäivää vai en!

        Loppujen lopuksi joku virkailija selitti minulle että tottakai Oma Elisan kautta eräpäivää siirtäessäni joudun maksamaan maksumuistutuksesta kuitenkin.

        Olen pannut merkille, että aika nuivasti sitä eräpäivää siirretään.

        Kyllä minä ymmärtäisin tuosta hinnastosta että joudun maksamaan sekä maksumuistutuksen että maksusopimuksen jos nyt sellaisen menen tekemään. Itse asiassa en tehnytkään sitä kun minusta tuo 15 euroa tuntuu persaukiselle kohtuuttoman suurelta hinnalta.

        Tuon maksumuistutuksen hinnoittelu on ihan tuon hinnaston lopussa. Muuten, mitähän siellä oikein tarkoittaa "Rahapalautus asiakkaan pankkitilille" - joka maksaa myös 10 euroa?


        http://www.elisa.fi/elisa/docimages/attachment/EL_GSM_hinnasto.pdf

        Jo on paksua toimintaa Elisalta, jos tuo pitää paikkaansa. Jos kerran eräpäivää siirretään, ei maksumuistutukselle ole mitään aihetta. Rahanpalautus tulee kysymykseen esimerkiksi, jos asiakas maksaa vahingossa liikaa. Mielestäni tuollainen ehto on rikoslain vastainen. Rikoslain pykälä kavalluksesta ei sano, että vahingossa saadusta rahasta pitäisi saada pitää 10 euroa.

        Minä kerran maksoin Kolumbuksen puhelinlaskun kahteen kertaan, kun viikkoja sitten maksettu lasku näkyvä oma.elisassa avoimena. Soitin aspaan ja siellä sanottiin, että se hyvitetään automaattisesti seuraavasta laskusta. Tyydyin tähän. Koska laskuni ovat pieniä, meni seuraava lasku negatiiviseksi. Nettipankki ei kai pysty ottamaan tuollaista vastaan, joten lasku toimitettiin paperilla. Nettilaskuun kuuluu automaattisesti ilmainen puheluerittely. Paperilaskussa puheluerittely maksaa 1,67 euroa tms. No tietenkin laskussani oli puheluerittely ja siitä oli veloitettu. Oli hauska sumplia tuollaisia pikkumokia, kun ei niitä periaatteesta viitsi kärsiä. Tästä opin, että jatkossa pyydän rahan takaisin - ja koko rahan.


    • kysyäjöö765675

      Mikset hanki Prepaidia jos ei oo varaa maksaa laskua jälkikäteen ?

      • Elisa-allergia

        Itse asiassa mulla on yksi Saunalahden prepaid-liittymä varalla. Mutta kun en kokonaan pääse tuosta Elisan liittymästä eroon koska minulla on tammikuun loppuun asti määräaikainen joku "edullinen iltasoitto".

        En pahemmin soittele tuosta Elisan liittymästä, mutta tutut tietää sen numeron enkä tuon määräaikaisen jutun takia sitä kokonaan poiskaan voi vielä heittää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe