Astma :(

kanifani ..

Hei vain ! En kyl tienny mihin osioon tää viesti pitäs pistää, mutta eiköhän se tännekkin käy :D
Mulla on ongelma lemmikin kanssa :/ Olen siis opiskelujeni takia muuttamassa pois kotoa ja solukämppään jossa saattaa olla jopa kolme kämppäkaveria, ei siis tietoa vielä :) Mutta haluaisin ottaa mun lemmikin mukaan ! Lemmikkinä toimii kani :D joka on hyvin hiljainen eläin !

Tiiän montakin tapausta kun soluasuntoihin tuodaan lemmikkejä, jopa isoja koiria, mutta enemmänkin mua mietityttääpi se, että käykö soluasuntoilla joku valvoja tms?

Haluun vaan niin ottaa lemmikkini sinne matkaan :( toki hänellä olisi sielä paikkakunnalla hoitaja 2 viikoksi sillä aikaa kun minä saisin asiat järjesteltyä, ja kysyisin kaikilta kämppiksiltä asta/muuta allergia mahdollisuutta..
Mitä mieltä ootte jos otan lemmikin sinne asuntoon mukaan :)?

3

251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kfhfipölkdö

Soluasunnoissa ei käy valvojia, mutta jos olet siis johonkin ylioppilaskyläsäätiön tai vastaavan soluun muuttamassa (HOAS, TYS jne.), et useinkaan saa kämppistesi yhteystietoja (niitä ei ole luvallista luovuttaa), joten sun täytyy vaan lähettää uuteen osoitteeseesi joku kirje ennen muuttoa ja tiedustella, onko allergikkoja. Jos on, niin voi olla vähän ongelmallista ilmoittaa sitten, ettet otakaan kämppää vastaan --> joudut takaisin jonoon, ja olet todennäköisesti menettänyt alkuperäisen jonotuspaikkasi. Mutta jos sulla on varaa mahdollisesti joutua vekslaamaan asunnon kanssa, niin ei siinä sitten mitään ongelmaa ole, koska ei asuntoihin mitään tarkastajia koskaan tule. Eikä mitään tuollaisia ylläritarkastajia sitä paitsi lain mukaan tarvitsisi edes päästää sisään, jos ei halua.

• kanifani ..

Voi kiitos :) niin,eipä minunkaan mielestä sielä ketään käy, paitti tietty pyynnöstä, esim netinasentaja jne :) Mutta lemmikin voi laitttaa jonnekki siksi aikaa :D ja toki kyselen kaikilta onko kukaan allerginen :o ja tiedostan sen, että saatan joutua luopumaan lemmikistäni jonkun allergian takia,mutta saattaahan esim päivittäinen imuroiminen auttaa asiaa? sillä eihän allergia oo eläimelle vaan hilseelle eläimen karvassa..

• kaniallergia
        kanifani .. kirjoitti:

Voi kiitos :) niin,eipä minunkaan mielestä sielä ketään käy, paitti tietty pyynnöstä, esim netinasentaja jne :) Mutta lemmikin voi laitttaa jonnekki siksi aikaa :D ja toki kyselen kaikilta onko kukaan allerginen :o ja tiedostan sen, että saatan joutua luopumaan lemmikistäni jonkun allergian takia,mutta saattaahan esim päivittäinen imuroiminen auttaa asiaa? sillä eihän allergia oo eläimelle vaan hilseelle eläimen karvassa..

Hei kanifani! Kani-allergisena kerron ikävän uutisen, itse en voisi asua kanin kanssa samassa osoitteessa muutamaa päivää kauempaa vaikka kuinka siivottaisiin, pöly kulkeutuu vaatteissa jne. Minulla on kuitenkin koira ja sen kanssa olen asunut pari vuotta solussa hyvällä menestyksellä, kämppis vaihtui eikä kenelläkään ollut allergiaa. Tosin siinä kaupungissa oli lupa pitää solussa lemmikkejä jos kämppikset suostuu. Toivon että kämppiksilläsi ei ole allergiaa ja saat pitää kaniystäväsi itselläsi! Itse otin toisenkin koiran ja sen takia päätin luopua soluasumisesta ja siirtyä yksiöön, vaikka se onkin kallista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3940
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      80
      2049
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      548
      1641
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      85
      1308
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1097
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1028
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      908
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      883
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      818
    Aihe