musta kravatti

mustak

Apua!!!
Voiko sulhanen käyttää mustaa kravaattia? Tiedän että se on tarkoitettu vain hautajaisiin,mutta voiko sitä millään pitää häissä????

5

2066

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lainahepenissä?

No vähän hautajaismaisen vaikutelman siitä kyllä saa, jos sulhanen pukeutuu muuten perinteisesti tummaan (mustaan) pukuun ja valkoiseen paitaan. Eihän sitä kukaan estä tekemästä, mutta jos itsellä ei tosiaan muunvärisiä ole, niin entäs isällä, veljellä, kavereilla, bestmanillä... Siis lainaksi joltain joku värikkäämpi?

• kyllä mie tiiän

Perinteisesti puku pitäisi sopia joka juhlatilanteeseen. Nykyset sulhasen krumeluurihepeneet on amerikkalaista höpötystä.

• etiketit juu

Luehan uudestaan tuon edellisen kirjoittajan viesti. Siinä lukee, että hautajaismaisen vaikutelman saa jos sulhanen pukeutuu MUUTEN perinteisesti mustaan pukuun ja valkoiseen paitaan. Eli mustaa kravattia siinä kommentoitiin, ei pukua. Toki tumma (musta) puku sopii joka tilanteeseen, mutta siitähän tässä nyt ei keskusteltukaan.

• Ei älä

Älä laita mustaa solmiota, sitä käytetään vain hautajaisissa. Hopeanharmaa solmio on juhlavin solmioväri tumman puvun seuraksi.

• ja Kyllä

Lainaus sivulta pukeudu.fi;
        "Mustaa solmiota tulisi käyttää ensisijaisesti hautajaisissa, ja niissä sitä nimenomaan sitten tuleekin käyttää."

Tämä tarkoittaa mielestäni siis sitä, että on ok käyttää mustaa solmiota muulloinkin, muttei kuitenkaan valkoisenpaidan kanssa. Musta solmio yhdistettynä valkoiseen paitaan viestii voimakkaasti surua ja kunnioitusta vainajaa kohtaan.

ja kyllä! Hopean-/helmenharmaa solmio on oikea valinta..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      365
      842
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      842
    3. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      76
      630
    4. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      615
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      65
      605
    6. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      599
    7. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      30
      566
    8. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      129
      551
    9. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      547
    10. En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä

Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.
      Ikävä
      25
      540
    Aihe