venähtänyt?

kissaraasu

kissamme hyppäsi eilen alas puusta (kokematon sen suhteen)
ja aloitti hirveän huudon.
Nyt kissa vain makaa paikoillaan. Kissa varaa vähän painoa molemmille takajaloilleen,mutta jos sen laskee maahan se alkaa huutamaan hirveään ääneen.
tassut ja luut on tarkistettu, eikä mitään poikkeavaa löytynyt.
onko mahdollista että olisi kyseessä pelkkä venähdys tms?

5

1317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mirri98_

      se voi ihan hyvin olla revähtänyt, käytä eläinlääkärissä.
      ell tietää sen kaikkein parhaiten.

      • ei hyvä juttu

        Kuulostaa vakavalta, eli nopeasti eläinlääkäriin!


    • toipunut kissa

      Se kun ei se lääkärikään mitään auta loppujen lopuksi. Minun kissa loukkasi takajalkansa, oli kaiketi halkopinossa vierähtänyt puut jalalle ja soitin eläinlääkärille.
      Huusi kissa tuskasta kun hiemankin liikkui eka yönä. Lääkäri sanoi soitettuani, että jos ei näy turvotusta niin ei se ole murtunut. Minä annoin repettillä saatua kipulääkettä joka tuntuikin selvästi auttavan ja vieläpä mielellään sitä ottikin. Sitten kun muutaman päivän päästä antoi minun koskettaa ja seurasin sen liikkeitä niin huomasin vamman olevan jossain lonkan seudulla. Kolhu, revähdys, murtuma, mikäpä lie ollut. Kissa söi hyvin ja leikki, vaikka ei voinutkaan tuolla jalalla oikein varata. Lähes 2kk on jo mennyt ja vieläkin sen huomaa, mutta ei se sitä näytä haittaavan. Koko ajan kuitenkin parantuu selvästi. Mietin sitten ja syyttelin itseäni kun en vienyt lääkäriin. En enää, koska tiedän että ei se lääkäri olisi sille mitään kuitenkaan osannut ja luonto parantaa ajan kanssa. Tokkopa näillä maaseudun lääkäreillä on mahdollisuutta edes kuvata ja mitäpä sitten jos on. Ei kissan lonkkaa voi kipsata kuudeksi viikoksi. Lähes ainoa toimenpide niillä on se kuoleman piikki jos lemmikilllä on kipua. Toki lääke tuntui auttavan myös.

      • 19+23

        kyllä eläin on aina vietävä lääkäriin jos epäilee sillä jotain vaivaa. Se kyllä on totta että monilla maaseudun lääkäreillä ei ole tarpeeksi tietoa kotieläimistä tai röntgeniä sun muita tutkimuslaitteita, mutta aina voi kissan viedä lähimmän kaupungin pieneläinklinikalle josta apu löytyy vaikka se sitten maltaita maksaisikin.

        Tippumisonnettomuuksissa kissa usein loukka häntänsä tai hännän tyven, joten on tärkeää tutkituttaa myös se jottei pahimmassa tapauksessa koko häntää jouduttaisi vetkuttelun takia amputoimaan.

        Ja miksi laskea kissansa kiipeämään puuhun? Omistajan laiminlyönti tuokin. Omat kissani kiipeät puuhun vain siihen saakka kun minä taluttimesta annan varaa.


    • Anonyymi

      Voi että, minkään kohtelun tämän kissan omistaja ulkomailla saa Oulun huumeryhmä 10 on ns huolussan ja tilassa Helena helsvuo en ymmärrä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7488
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2812
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2402
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2113
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1799
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1379
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe